لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> خوابگاه ها در مقابل هتل ها-کدام یک گزینه مناسبی تری است ؟
خوابگاه ها در مقابل هتل ها-کدام یک گزینه مناسبی تری است ؟

خوابگاه ها در مقابل هتل ها-کدام یک گزینه مناسبی تری است ؟

مهم ترین تفاوت بین خوابگاه ها (هاستل ها) و هتل ها در چیست ؟ هنگام برنامه ریزی برای سفر باید تفاوت های عمده بین خوابگاه و هتل را مد نظر قرار دهید ، این راهنما شما را با موارد کلیدی آشنا می کند و به شما در انتخاب گزینه بهتر کمک می کند .
خوابگاه ها در مقابل هتل ها
در زمان تصمیم گیری برای اقامتگاه یا رزرو هتل مناسب برای سفر بعدی تان ، این پنج فاکتور را مد نظر قرار دهید :

حریم خصوصی

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین خوابگاه ها و هتل ها مشترک بودن اتاق ها است . اگر با داشتن هم اتاقی مشکلی ندارید پس اقامت در خوابگاه برای شما مشکل ساز نخواهد بود . اما اگر مایل نیستید که حمام مشترک با پنج نفر غریبه یا حتی بیشتر داشته باشید ، در این مور خوابگاه گزینه مناسبی برای شما نیست . قبل از اینکه بخاطر نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی گزینه خوابگاه را کلا از نظر خارج کنید ، حتما خوابگاه هایی که اتاق ها و حمام های خصوصی ارائه می دهند را نیز بررسی کنید .
به جز در موارد استثنایی ، ارائه اتاق ها و حمام های خصوصی به مشتریان جز استانداردهای هتل ها به حساب می آید . در کشور ما حمام و سرویس بهداشتی اشتراکی در اقامتگاه بوم گردی نیز رایج و متداول است. اگر حریم خصوصی برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد ، اقامت درهتل گزینه بهتری برای شما است .
اما در کل هم اتاقی شدن با افراد غریبه هم چیز بدی به نظر نمی رسد چون آن ها هم مثل شما مسافر هستند . ممکن است نکات مفید یا داستان های سرگرم کننده ای برای گفتن داشته باشند . اگر هدف شما ملاقات افراد جدید است ، خوابگاه می تواند چنین فضایی را برای شما ایجاد کند .
امنیت
فرق هاستل و هتل
بی گمان هم اتاقی شدن با افراد دیگر می تواند خطراتی نیز در برداشته باشد . برخی خوابگاه ها اقدامات ایمنی مانند یک جعبه قفل دار به صورت کشویی زیر تخت شما در نظر می گیرند ، اما همیشه قفل این جعبه ها را به مشتری ارائه نمی دهند . اگر در هنگام سفر اشیا ارزشمندی همراه خود دارید و می خواهید آن ها را در اتاق نگه داری کنید ، حتما آن ها را با یک قفل محکم ببندید .
از طرفی دیگر بیشتر هتل ها اتاق خصوصی قفل شده همراه با گاو صندوق به مشتریان ارائه می دهند . برخی دیگر از هتل ها برای نگه داری اقلام گرانبهای شما در قسمت پذیرش هتل نیز صندوق امانات امن قرار می دهند .
قیمت
فرق هاستل و هتل
به طور متوسط اتاق مشترک باید نرخ کمتری نسبت به اتاق خصوصی داشته باشد . اما عوامل متعددی روی قیمت گذاری اتاق دخیل هستند .
برای مثال یک خوابگاه واقع در ساحل احتمالا نرخ بیشتری نسبت به یک هتل که در فاصله دورتر و در داخل شهر قرار دارد ، داشته باشد . فکر نکنید که چون خوابگاه است پس باید نرخ ارزانتری داشته باشد . همیشه برای تاریخ و روزهای خاص اقامت به حد کافی تحقیق و بررسی کنید
امکانات
فرق هاستل و هتل
برخی از چیزهایی که نسبت به وجود آن ها در هتل اطمینان خاطر دارید مانند تلفن یا سشوار ، همان چیزهایی هستند که احتمالا در خوابگاه به سختی پیدا کنید . اگر امکانات برای شما مهم است ، پس به احتمال زیاد هتل گزینه بهتری برای شما است . اگرچه شاید بیشتر خوابگاه ها وسایل داخل اتاق زیادی نداشته باشند ، اما اغلب امکانات مشترک مانند آشپزخانه و تلویزیون دارند . مکان های عمومی با امکانات مشترک محیطی اجتماعی به وجود می آورند که فقط می توان در جایی مانند خوابگاه چنین محیطی را تجربه کرد.
مکان و موقعیت
فرق هاستل و هتل
یکی از بزرگترین تفاوت های بین خوابگاه و هتل مسئله دسترسی می باشد . در بسیاری از شهرهای بزرگ به ویژه در سراسر اروپا ، خوابگاه ها به وفور وجود دارند ، اما در شهرهای کوچکتر و مناطق دور و کمتر شناخته شده به ندرت خوابگاه وجود دارد . در کشور ما نیز خوابگاه یا هاستل به ندرت یافت می شود. از میان اقامتگاه ها و هتل های ایران، مهمانپذیرها به علت به اشتراک گذاشتن برخی از امکانات، نزدیک ترین گزینه به هاستل به شمار می رود. با این وجود ، برای پی بردن به اینکه آیا خوابگاه مقرون به صرفه و مناسبی در مقصد مورد نظر وجود دارد یا خیر ، از طریق وب سایت هایی ایران هتل و یا عضویت در تلگرام ایران هتل آنلاین می توانید به آسانی از ارزان ترین اقامتگاه ها آگاهی پیدا کنید. .

معرفی بهترین هتل های قشم و درگهان - بزرگترین جزیره ایران به همراه عکس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر