لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> آموزش دوچرخه سواری در مسافت های طولانی| تمام چیزهایی که باید بدانید
آموزش دوچرخه سواری در مسافت های  طولانی

آموزش دوچرخه سواری در مسافت های طولانی| تمام چیزهایی که باید بدانید

مسافران ماجراجو و طرفداران آدرنالین، در چند سال اخیر یکی از پر طرفدار ترین روش های سفر را پیدا کرده اند: تورهای دوچرخه سواری. از سفرهای یک هفته ای در حومه شهر فرانسه گرفته تا سفرهای آخر هفته در امتداد مسیر 66، علاقه مندی سفر با دوچرخه در حال افزایش است. به دلایلی عالی!

سفر به یک کشور با دوچرخه به شما امکان برقراری ارتباطی عمیق تر با کشور مقصدتان را می دهد: با محیط، افراد محلی و فرهنگ و همچنین با خود. این امر به تعهد، سازگاری و عشق و به تلاش های جسمانی نیاز دارد که باعث می شود احساس غرور نداشته باشید. البته برخی از سفرهای دوچرخه سواری سخت تر از سایرین است، اما همه شان چالش های بی نظیر و لحظه های هراسناکی را موجب می شوند که هیچ گاه از یاد نخواهید برد.

اگر در نظر دارید سفری با دوچرخه به دور کشور بروید، چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید. از مقصد تا آموزش. علاوه بر این خواهید آموخت که چیزهای بیشتری از آنچه که فکر می کنید وجود دارد که در نظر بگیرید.

نحوه آماده سازی سفر با دوچرخه به دور کشور
مادامی که تصمیم گرفتید که کجا بروید، بسیار مهم است که بدن و ذهنتان را برای سفر با دوچرخه به دور کشور، آموزش دهید. متأسفانه برخلاف سایر تورها یا سبک های سفر، تور دوچرخه سواری نیاز به آموزش دارد. برخی از آنها به آموزش بیشتری نسبت به سایرین احتیاج دارند، اما احتمالاً مجبور خواهید بود بدون توجه به مقصدتان، حداقل کمی آموزش ببینید. مطمئنا نمی خواهید در هنگام دوچرخه سواری احساس بدبختی کنید زیرا بدن شما آماده نشده است، بنابراین آموزش های قبلی را دست کم نگیرید و آماده شوید.
وقتی نوبت به آماده شدن برای تور دوچرخه سواری در سطح کشور می رسد، موارد زیر آن چیزی است که باید انجام دهید:

قبل از سفر با دوچرخه تان، دوچرخه سواری کنید
این واضح ترین نکته ی آموزشی تور دوچرخه سواری است. این دوچرخه سواری برای اطمینان از موفق شدن در تور دوچرخه، بسیار مهم است و متأسفانه تلاش برای آماده شدن بدون دوچرخه، بسیار دشوار خواهد بود. هرچه بیشتر سوار شوید، آمادگی بیشتری برای دوچرخه سواری در مسافت های طولانی دارید. واقعاً به همین سادگی است.

با دنده سنگین دوچرخه سواری کنید.
در برخی از سفرهای دوچرخه سواری دور کشور، نیاز است تا وسایل سنگین مانند کیف های کمپینگ، آب اضافی و میان وعده ها و چمدان های خود را همراه داشته باشید. نیازی به گفتن نیست، همه اینها وزن را اضافی می کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که با دنده ی سنگین تمرین کنید تا بدنتان بتواند با وزن چمدان های اضافه شده تطابق یابد.
دوچرخه سواری در باران را تمرین کنید.
هوا همیشه همکاری نمی کند. متأسفانه، همیشه احتمال باران، وزش باد شدید، مه و دمای بالا وجود دارد. مطمئناً اگر شرایط بسیار نا مناسب باشد نباید در جاده دوچرخه سواری کنید، اما ایده خوبی است که در شرایط مختلف دوچرخه سواری کنید، بنابراین در صورت شروع باران اعتماد به نفستان را از دست نخواهید داد.

از این مهارت ها برای زنده ماندن در آخرالزمان زامبی استفاده کنید
ادامه مطلب

در زمین های مختلف دوچرخه سواری کنید
همه تورهای دوچرخه در 100٪ اوقات در جاده های بی عیب و نقص نیستند. شاید یک روز در جاده ای زیبا و آسفالت قرار بگیرید و روزی دیگر در یک مسیر پیاده روی و پر پیچ و خم قرار بگیرید. صرف نظر از جایی که قرار است دوچرخه سواری کنید، باید برای دوچرخه سواری در زمین های مختلف آماده شوید. آموزش جاده ای را با برخی از جاده های خارج از جاده شروع کنید و مطمئن شوید که اگر کار کمی دشوار تر شد، اعتماد به نفستان را حفظ خواهید کرد.
دوچرخه سواری
در کلاس اسپینینگ شرکت کنید
اگر قبل از سفرتان برنامه ی شلوغی دارید یا هوا همکاری نمی کند، کلاس اسپینینگ می تواند راهی عالی برای ادامه ی مسیر آموزشتان باشد. البته تور دوچرخه ای کراس کانتری و اسپینینگ دو سطح متفاوت از فعالیت هستند اما تمرین استقامت بدنیشان یکسان است. هر دو فعالیت روی گروه های عضلانی اصلی به همراه استقامت ذهنی شما کار می کنند، بنابراین اگر نمی توانید در خارج از خانه دوچرخه سواری کنید هیچ بهانه ای وجود دارد.
برنامه سفرتان را مرور کنید
دانستن برنامه سفرتان می تواند به شما در توسعه روند دقیق آموزش مفید کمک کند. باید بدانید که هر روز چقدر می توانید دوچرخه سواری کنید، چه زمانی و چقدر قرار است سربالایی بروید و زمین های مختلف از چه نوعی هستند. همچنین ایده خوبی است که بدانید در چه ارتفاعاتی می توانید دوچرخه سواری کنید. پس از شناخت این پارامتر ها می توانید یک روال آموزشی خوب، برای کمک به رسیدن به اهدافتان و محدود کردن مسائل پیش بینی نشده در طی تور واقعی دوچرخه سواری، به شما کمک کنید.

با چند آموزش ساده، هیچ وقت در جاده نخواهید ماند.
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، هر کدام از تورهای دوچرخه با هم متفاوت هستند. برخی شامل اردوگاه های شبانه، برپا کردن چادر، و پختن غذای شخصیتان هستند. دیگر تور ها شامل اقامت در هتل، شام های شبانه و حمل و نقل پشتیبان می شوند. اما صرف نظر از اینکه کجا می خواهید بروید یا اینکه چه نوع تور دوچرخه سواری در آن قرار دارید، چند مورد ضروری وجود دارد که همیشه باید به همراه ببرید:
یک بارانی عالی: آب و هوا می تواند به سرعت تغییر کند و شما باید بتوانید گرم و خشک بمانید. به دنبال رنگ روشن باشید تا افراد بتوانند شما را ببینند، و بارانی ای با سایز بزرگ را تهیه کنید تا در صورت سرما خوردن یک ژاکت بزرگتر زیر آن بپوشید.
کلاه ایمنی با کیفیت بالا: اکثر شرکت های برگزار کننده ی تور به دلایل خوبی اجازه نمی دهند که دوچرخه سواران بدون کلاه در جاده برانند. یک کلاه ایمنی مناسب و اندازه ی سرتان تهیه کنید و قبل از عزیمت مطمئن شوید که استفاده از آن شمارا آزار نمی دهد.
کفش دوچرخه سواری: بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا باید برای دوچرخه سواری، کفش دوچرخه سواری خریداری کنند، و جواب مثبت است. این کفش ها به منظور راحتی بیشتر سواری شما و افزایش توانایی و عملکرد شما مجهز شده اند.
زین دوچرخه: اولویت هر کسی برای زین های دوچرخه متفاوت است، اما بیشتر دوچرخه سواران می گویند زین مناسب دوچرخه سواری را بسیار آسان می کند. به یک فروشگاه دوچرخه بروید و آنها را امتحان کنید، اما مطومئن شودی که زینی را انتخاب کرده اید که دقیقاً مناسب شما باشد.
دستکش دوچرخه سواری: دستکش های دوچرخه سواری نه تنها دست های شما را در برابر آفتاب و سرما محافظت می کند، بلکه به شما کمک می کند تا دستگیره های دوچرخه تان را بهتر نگه دارید و از بروز درد جلوگیری کنید. به یاد داشتن این نکته ی ساده تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

عینک آفتابی و ضد آفتاب: آفتاب سوختگی می تواند یک روز عادی را به طور جدی خراب کند و عینک آفتابی به شما کمک می کند دید شما را در نور روشن نگه داشته شود. برای محافظت از خود در برابر هر دو سرمایه گذاری کنید.
1683358759 737 آموزش دوچرخه سواری در مسافت های طولانی تمام چیزهایی که
مقاصد محبوب دوچرخه سواری
این بزرگترین چیزی است که باید هنگام برنامه ریزی سفر با دوچرخه دور کشور در نظر بگیرید – به کجا می خواهید بروید؟ ده ها کشور وجود دارد که برای سفر با دوچرخه مناسب هستند. از آب و هوا تا نوع زمین، به نظر می رسد که آنها برای این روش از سفر ساخته شده اند. اما می خواهید کجا وقتتان را برای دوچرخه سواری بگذرانید؟ در اینجا لیست برخی از مقصد های برتر دنیا برای تورهای دوچرخه دور کشور ارائه شده است:

ویتنام: شهر هوشی مین به هانوی
در سال های اخیر، ویتنام به یکی از محبوب ترین مقاصد برای دوچرخه سواران تبدیل شده است. چشم اندازهایش سرسبز است، مردم از آن استقبال می کنند، و غذاهایش نیز بسیار خوشمزه است – بنابراین واقعاً جای تعجب نیست که مسافران با دوچرخه به این کشور سفر کنند. این سبک از تور به شما امکان می دهد تا عمیقا با چشم انداز خیره کننده ویتنامی ارتباط برقرار کنید، بنابراین وقت خود را در ویتنام سپری کنید و از مناظر بی پایان لذت ببرید.

5 راه آسان برای ایمن کردن اتاقتان در هتل
ادامه مطلب

ایسلند: مسیر 1 (یا بخش هایی از آن)
ایسلند برای همگان علی الخصوص دوچرخه سواران مقصدی محبوب است. با این حال، به لطف نگهداری عالی و سادگی بزرگراه Route 1، این جزیره به یک مقصد محبوب برای دوچرخه سواران تبدیل شده است. ایسلند با داشتن محل های اردویی و داشتن امکانات در سراسر کشور، آبشارهای شگفت انگیز و دهکده های جذاب، مقاصد جذابی برای دوچرخه سواران است. بعلاوه، به عنوان یکی از امن ترین کشورها در جهان، برای هر مسافر ایده آل است.

زدن به جاده با تور دوچرخه سواری یک تجربه بسیار با ارزش است.
ایرلند: شبه جزیره کری، The Kerry Peninsulas, Cork to Tralee
اگر تپه نوردی، غبار اقیانوس ها و صخره های خیره کننده برای شما جذاب هستند، ممکن است یک تور دوچرخه سواری از طریق منظره های چشمگیر ایرلند مناسب شما باشد. از سواحل گرفته تا قلعه ها، هیچ کمبود زیبایی و تاریخ در سراسر ایرلند وجود ندارد. شهرها زندگی شبانه ی خوبی دارند و در اطراف شهر می توانید استراحت آرامش بخشی را تجربه کنید، بنابراین این یک انتخاب برد برد است.

ایتالیا: توسکانی، فلورانس تا پیزا
ممکن است در این دنیا چیزی آرامش بخش و زیبا تر از تپه های ایتالیایی و تاکستان های تاریخی توسکانی وجود نداشته باشد. با داشتن مقادیر بی پایان شراب، موزه های خیره کننده و کافه، سفری با دوچرخه در برخی از زیباترین شهرها (و حومه ی شهرها) ی ایتالیا قطعاً باید در لیست مقاصد مورد علاقه برای دوچرخه سواری شما باشد. غذای عالی، شراب عالی، مکان های عالی برای دیدن چه چیز دیگری می توانید بخواهید؟

چگونه با فرزندان به سفرهای طولانی برویم
ادامه مطلب

هرکسی که قصد رفتن به تور دوچرخه ای سواری کشوری داشته باشد، یک مسافر ماجرا جو خواهد بود! شما نه تنها بهترین سفر زندگیتان را در پیش خواهید داشت، بلکه این افتخار را دارید که افراد بسیار کمی می توانند بگویند که این کار را انجام داده اند. تا زمانی که تحقیقات انجام دهید، وسایل مناسب را بسته بندی کرده و به درستی آموزش ببینید، مطمئناً یکی از بهترین تجربیاتی را که یک مسافر می تواند بخواهد را در پیش دارید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر