لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج های شعله| مرتفع ترین آسمانخراش های آذربایجان
برج های شعله

برج های شعله| مرتفع ترین آسمانخراش های آذربایجان

باکو پایتخت آذربایجان، از بازارهای سنتی، مساجد و نقاط ثبت شده در ميراث جهاني يونسکو گرفته تا آسمانخراش های مدرن را در گلچینی از قدیمی تا جدید ارائه می کند.
در میان موارد جدید و شگفت انگیز سازه های مرتفع، برج های Flame (شعله) قرار دارند، سه بنای آسمانخراش که تداعی کننده-ی زبانه های آتشی هستند که بر روی دریای خزر شعله می کشند.
این برج ها توسط شرکت معماری آمریکایی HOK طراحی شده اند و با وجود برج شماره یک که 182 متر ارتفاع دارد، مرتفع ترین سازه های آذربایجان هستند.
بازدید کنندگان می توانند از هر سه دیدن کنند، یک ساختمان مسکونی، دیگری اداری و سومی هتل پنج ستاره و مدرن Fairmont با 165 متر ارتفاع است.

در کشور عزیزمان ایران نیز هتل های مرتفع بسیاری وجود دارد. بطور مثال برای سفر به شیراز می توانید اقدام به رزرو هتل چمران شیراز نمایید که با 110 متر ارتفاع یکی از بلند مرتبه ترین هتل های ایران است.

ورود به برج های شعله
این برج ها تقریبا از هرجای شهر دیده می شوند، اما در هنگام شب است که زنده و نورانی می شوند. چراغ های ال ای دی نارنجی، قرمز و صورتی در سرتاسر برج ها به مانند شعله هایی می رقصند.
برای بعضی ها در باکو، حالا این برج ها نمادی از زادگاهشان است.
نینا زندنیا، طراح مد و کارشناس رسانه ی ایرانی-سوئدی در مورد این سازه ها می گوید: “با رسیدن پروازتان به فرودگاه، می توانید برج های شعله را ببینید که چراغ های چند رنگ آن می درخشند. نشانه ای برای اینکه افراد بدانند به آذربایجان رسیده اند.”
اقامت در یکی از معروف ترین بناهای کشور چه شکلی است؟ قطعا مانند یک هتل معمولی نیست.
اظهار نظر در مورد آن را می توان از نمای بیرونی خیره کننده ی آن شروع و در داخل آن ادامه داد.
لابی هفت طبقه ی آن چلچراغی عظیم دارد، که 5 کیلومتر رشته سیم در آن استفاده شده، با 840 چراغ و بیش از 600000 دانه کریستال درخشان تزئین شده و وزنی معادل 2 تن دارد.
در قسمت لابی، یکی از نسخه های محدود سیاه و قرمز برند Fazioli، یکی از گران قیمت ترین پیانوهای جهان قرار دارد. این پیانو با نام M Liminal، سازی است که نیگار جمال و الدار گاسیموف در اجرایی که آذربایجان را برنده ی مسابقه ی سالانه ی موسیقی Eurovision در 2011 نمود به همراه داشتند.
میهمانان نباید انتظار نواخته شدن آن را در هر اجرایی داشته باشند، چون تنها توسط پیانیست های برتر در مناسبت های خاص نواخته می شود.

مناظر خارق العاده طبیعت وحشی قرقیزستان
ادامه مطلب

نماهای رو به دریا
برج دارای 300 اتاق، سوئیت و آپارتمان مبله است که از 170 دلار تا 5000 دلار برای یک شب تنوع قیمت دارد.
حتی ساده ترین سوئیت ها پنجره های از زمین تا سقف و تخت های دو نفره ی بزرگ و مجلل را دارا هستند. دکور اتاق ها ترکیبی مجلل و امروزی با فرش های شیک و اثاثیه ی مدرن است. تمامی اتاق ها وسیع و راحت و نمایی رو به شهر یا به بندرگاه کنار دریا دارند.
یک سوئیت یک تخته ی معمولی در طبقه 17، نمایی رو به دریای خزر دارد و در صورت رزرو، دسترسی به رستوران Fairmont Gold در طبقه ی 19 امکان پذیر است که بخش پذیرش اختصاصی و راهنمای میهمان دارد.
آسانسور فوق سریع به طبقه ی 17، به روی پاگردی باز می شود که نماهایی رو به بندرگاه دارد. به محض ورود به سوئیت، بخش لابی مانندی با نماهایی بیشتر خیره کننده قرار دارد، همچنین یک اتاق غذاخوری جمع و جور و یک میز غذاخوری چهار نفره با میزی چوبی موجود است.
پس از آن اتاق استراحت با فرش های شیک و یک مبل بزرگ و صندلی خوش فرم قرار دارد. اتاق خواب مجزا یک تخت سایز بزرگ دارد. یک کمد لباس بزرگ با آویزها، کشوها و وسایل مخصوص حمام که به یک حمام بزرگ کامل با وان و اتاقک دوش ختم می شود.
در هر دو حمام داخل سوئیت ها، میز آرایش قرار دارد. نام شما بر روی شامپو، لوسیون و بطری حالت دهنده ی مو چاپ شده است. اینها سوغاتی است که از هتل باید به خانه ببرید.
برج های شعله
سوئیت رویال
هتل زیبایی است اما آیا افراد مشهور به اینجا سر زده اند؟ زمرد اسماعیلووا مدیر روابط عمومی و بازاریابی هتل در جواب می گوید بله. نام ها گفته نمی شود اما ظاهرا این لیست شامل رهبران، خانواده های سلطنتی و افراد مشهور می شود.
وی می گوید: “ما مهمانان VIP زیادی داشته ایم که در هتل اقامت داشته اند اما هرگز افشا نخواهیم کرد که چه کسانی هستند. وقتی مهمانان ما برای اقامت به اینجا می آیند، انتظار رعایت حریم خصوصی و محرمانه بودن را دارند و این دقیقا همان چیزی است که ما به آنها می دهیم.”
در نوک برج شعله و طبقه ی آخر، سوئیت رویال نماهایی پانورامایی از شهر و دریا ارائه می دهد. دو اتاق خواب هر دو با حمام، یک اتاق استراحت، اتاق ناهارخوری خصوصی، اتاق مطالعه، یک حمام میهمان، یک آشپزخانه و یک راهروی بزرگ با چلچراغ، مجموعا به مساحت 375 متر مربع فضای زندگی در این سوئیت را تشکیل می دهند.
اسماعیلووا شرح می دهد: “افراد VIP یا خانواده در سوئیت اقامت دارند، اما بقیه ی اعضای آنها در بقیه ی بخش های طبقه ساکن می شوند. ما اتاق های اضافه برای حراست و خدمه داریم و یک سوئیت برای اعضای دیگر خانواده موجود است.”
یک اتاق پذیرایی دلباز، اتاق مطالعه ی خصوصی، اتاق غذاخوری برای 12 نفر یا بیشتر و یک آشپزخانه ی کاملا مجهز (البته که برای خدمه ی مهمانان) وجود دارد. اما جاذبه ی اصلی، حمام بزرگ سوئیت با یک وان صدف مانند وسیع است که با پنجره ای با نمای رو به بندرگاه کامل می شود.
برج های شعله
تندرستی
امکانات هتل متنوع است. یک اسپای مجلل در دو طبقه به همراه استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام و فضاهایی برای آسودن موجود است. یک باشگاه کاملا مجهز نیز وجود دارد.
بام سبز با طراحی زیبایش به مهمانان اجازه ی آسودن روی ایوان آفتاب گیر یا استفاده از سونا در حالی که به منظره ی رو به دریا می نگرند را می دهد. یک استخر S شکل روی سقف قرار گرفته که از دور نمای زیبایی دارد.
بهترین زمان برای بازدید این قسمت، عصرهاست. هنگامی که خورشید در بالاست و برج ها نور آن را منعکس کرده و تقویت می کنند و این مکان تبدیل به تابه ای سوزان می شود.
برج های شعله
غذا و تفریحات
همانطور که از یک هتل مجلل در یکی از بزرگترین بناهای کشور انتظار دارید، رستوران اصلی Le Bistro تنوعی از نوشیدنی ها و خوراکی های آذربایجانی را عرضه می کند. کافه Balcon چای ها و کیک های مخصوص و همچنین سوشی برای عصرها ارائه می دهد.
کافه ی نور با نوشیدنی و خوراکی های مختلف شما را برای وارد شدن به باشگاه جاز محلی هتل آماده می کند.

اسماعیلووا می گوید: “ما همیشه به افراد توصیه می کنیم بعد از ساعت 9 شب از باشگاه جاز دیدن کنند، چون تازه زمانی است که گرم و شلوغ می شود. این قسمت هم برای میهمانان و هم مردم شهر محبوب است و ما همیشه چیزهایی جدید برای سرگرمی مردم ارائه می کنیم.”
برج های شعله

دو چیز هست که اغلب هتل ها نمی توانند فراهم کنند؛ فروشگاه و سینما. برج های شعله هر دو را فراهم کرده است.
سینما پارک برای میهمانان (و غیر میهمانان) شش پرده ی نمایش دارد که شامل IMAX نیز می شود و جدیدترین فیلم ها به زبان های عربی، انگلیسی و روسی را نمایش می دهد.
در کنار آن فروشگاه برج های شعله قرار دارد که تکمیل آن تا اوایل 2020 انجام می شود. برندهای شناخته شده، کافه ها و رستوران ها، همه قرار است به این مجموعه اضافه شوند.

۵ غذایی که باید حتما در اوزاکا میل کنید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر