لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای ایگل تهران، طبیعتی بکر و دست نخورده!
روستای ایگل تهران

روستای ایگل تهران، طبیعتی بکر و دست نخورده!

با اینکه تهران یکی از شهرهای شلوغ و آلوده دنیا به شمار می‌رود ولی در اطراف آن تعدادی از روستاهای زیبا با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر وجود دارد. اين روستاها و طبيعت موجود در آنها مقصد بسیاری از پایتخت‌نشینان در تعطیلات آخر هفته هستند. روستای ایگل یکی از روستاهای بخش رودبار قصران شهرستان شمیران است.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد این روستای دیدنی، طبیعت زیبای آن، آدرس، بهترین فصل بازدید از این روستا، اقامت در این منطقه، امکانات موجود در آن و دیگر ویژگی‌های مربوط به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا سفری دلپذیر به این روستای سرسبز داشته باشیم:

روستای ایگل کجاست؟

روستای ایگل کجاست؟

روستای ایگل روستایی زیبا در اطراف شهر تهران است. این روستا از توابع رودبار قصران محسوب می‌شود. در واقع شهرستان شمیرانات، منطقه اوشان محل دقیق این روستا است. لازم به ذکر است که غرب اوشان فاصله‌ای ٤ کیلومتری با این روستا دارد.

فاصله روستای ایگل تا تهران چقدر است؟

فاصله روستای ایگل تا تهران چقدر است؟

روستای ایگل با قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی و ارتفاعی زیاد نسبت به سطح دریا دارای مناطقی بکر و دست نخورده برای گردش و گردشگری مسافران است. اگر بخواهید از تهران راهی این روستا شوید و تعطیلات خود را در این مکان سپری کنید خوب است بدانید فاصله تهران تا روستای ایگل در حدود ٢٥ کیلومتر است.

مسیر دسترسی به روستای ایگل

مسیر دسترسی به روستای ایگل

مسیر دسترسی به روستای ایگل بسیار راحت است. برای رفتن به این روستا در ابتدا باید به جاده لشگرک بروید. جاده لشگرک در شمال تهران واقع شده است. از بزرگراه بابایی و تهرانپارس می‌توانید به جاده لشگرگ دسترسی داشته باشد. همانطور که در جاده لشگرک رانندگی می‌کنید جهت شمال را در پیش بگیرید.

هنگامی که به اولین میدان رسیدید مسیر خود را به سمت شرق تغییر دهید. پس از آن به یک سه راهی می‌رسید. در سه راهی باید مسیر سمت چپ را انتخاب کنید. این مسیر به سمت جاده فشم می‌رود. جاده فشم را به سمت اوشان طی کنید. در مسیر جاده اوشان روستای آهار در پیش روی شما قرار دارد. قبل از روستای آهار تابلوی روستای ایگل شما را به سمت روستا راهنمایی می‌کند.

نگاهی به درون روستاهای جن زده ایتالیا
ادامه مطلب

تاریخچه روستای ایگل

تاریخچه روستای ایگل

روستای ایگل دارای قدمت و پیشینه تاریخی بسیار زیادی است. در واقع این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه لواسان است. در گذشته نام اصلی این روستا اوگل بوده است.  اوگل به معنای ترکیبی از آب و گل است. آب و هوای کوهستانی و ییلاقی این منطقه در گذشته مورد توجه پادشاهان مختلف از جمله شاهان قاجاری بود. به طوری که یکی از اماکن گردشگری مورد علاقه ناصرالدین شاه و دیگر شاهان پس از او همین روستای زیبا بود.

به دلیل اصالت مردم روستای ایگل بافت تاریخی آن همچنان دست نخورده باقی مانده است. به طور که هنگام گردش و قدم زدن در آن علاوه بر دیدن مناظر طبیعی از بافت و ساخت قدیمی خانه‌های اهالی روستا نیز لذت می‌برید.

جاذبه های دیدنی و طبیعی روستای ایگل

يكی از دلايل سفر مسافران به روستای ايگل بهره‌مندی از طبيعت زيبای آن و ديدن جاذبه‌های متعدد  طبيعی در آن است. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • کوچه باغ‌ های ایگل

کوچه باغ‌ های ایگل

قدم زدن در کوچه باغ‌های روستای ایگل یکی از اصلی‌ترین تفریحات گردشگران در این منطقه است. این کوچه باغ‌ها در تمام فصول سال دارای زیبایی‌های مخصوص به خود هستند. در فصل زمستان اين كوچه‌ها با برفی سنگین پوشیده می‌شوند.  فصل بهار در این روستا می‌توانید در کوچه‌های سرسبز آن پیاده‌روی کنید و از دیدن شکوفه‌های تازه متولد شده لذت ببرید.

فصل پاییز نیز در روستای ایگل جلوه‌ای خاص دارد. تمام کوچه‌های این منطقه از برگ‌های رنگارنگ پاییزی پر می‌شود و منظره‌ای زیبا را برای عکاسی خلق می‌کنند. فصل تابستان در این روستا احساس گرما نمی‌کنید . شما با قدم زن در کوچه پس کوچه‌های آن نسیم خنکی را بر روی صورت خود احساس می‌کنید و از تازگی و طراوت هوا سرمست می‌شوید.

  • باغات میوه

باغات میوه ایگل

یکی از روستاهای اطراف تهران که در آن می‌توان انواعی از باغات میوه را از نزدیک مشاهده کرد، روستای ایگل است. باغ‌های آلو، آلبالو، گردو و بادام از جمله باغ‌های موجود در این روستا هستند. پس از گردش و تفریح در روستا می‌توانید از این میوه‌های خوشمزه نیز برای خود یا دیگر عزیزانتان خریداری کنید.

آبشار ایگل

آبشار ایگل

آبشار ایگل را می‌توان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های موجود در روستای ایگل نام برد. چشم انداز زیبای این آبشار و طبیعت اطراف آن از جمله دلایلی است که گردشگران به این مکان سوق می‌دهد. تا حدی که به جرئت می‌توان گفت بسیاری از مسافران فقط برای دیدن این آبشار عازم روستای ایگل می‌شوند.

روستای دوان کازرون خوزستان
ادامه مطلب

برای رسیدن به این آبشار تقربیاً مسیر سختی را در پیش روی خود دارید. زمانی دو ساعته را به صورت پیاده‌روی باید صرف رفتن به این آبشار کنید. آب سرد و خروشان این آبشار در فصل تابستان شما را از گرمای طاقت‌فرسای کلان‌شهر برای لحظاتی دور می‌کند. لازم به ذکر است که برای رفتن به این آبشار زیبا باید در دامنه‌های شرقی روستای ایگل به سمت قله توچال بروید.

بهترین فصل بازدید از روستای ایگل

بهترین فصل بازدید از روستای ایگل

با توجه به اینکه روستای ایگل یکی از روستاهای ییلاقی ایران محسوب می‌شود، قطعاً فصل زمستان زمانی مناسب برای سفر به این روستا نیست. در فصل زمستان روستا با برف سنگین زمستانی دچار یخبندانی شدید می‌شود. پس از فصل زمستان با آغاز بهاری دل‌انگیز در این روستا می‌توانید سفر خود را آغاز کنید. گیاهان خفته در خواب زمستانی کم‌کم از دل خاک بیرون می‌زنند و گل‌های دشت‌ها و گياهان چمنزارها شروع به روييدن مجدد می‌كنند.

هوای پاكيزه و باطراوت بهاری را با تمام وجود در این منطقه تنفس می‌کنید. تابستان این منطقه نیز رو به خنکی می‌رود و برف‌های كوهستان‌های اطراف روستا هنوز آب نشده‌اند.

پس پیشنهاد ما برای سفر و گذراندن اوقات فراغت در روستای ایگل فصول بهار و تابستان است. البته ناگفته نماند عاشقان فصل پاییز هم می‌توانند در اوایل این فصل از دیدن زیبایی‌های کم‌نظیر روستا و درختان رنگارنگ آن بهره‌مند شوند.

نکات لازم و وسایل مورد نیاز در سفر به آبشار ایگل

روستای ایگل در زمستان

  • با توجه به پیاده‌روی چند ساعته برای رسیدن به این آبشار، ممکن است رسیدن به آبشار برای کودکان و سالمندان سخت باشد.
  • با توجه به مسیر پیش رو، بهتر است کفش پیاده‌روی، كلاه آفتابی، قمقمه آب، خوراكی و ديگر وسایل ضروری شخصی خود را به همراه داشته باشید.
  • مسیر رسیدن به آبشار پر از تخته سنگ‌های بزرگ و کوچک است بهتر است با آرامی از روی آنها رد شوید تا دچار سُرخوردگی و آسیب نشوید.
  • در مسیر رفتن به آبشار باغ‌های زیبای روستای ایگل را می‌بینید. برای ورود به اين باغ‌ها حتماً از صاحبان آنها اجازه بگیرید.
  • با توجه به پیاده‌روی زياد مسير و ناشناخته بودن آن اگر قصد دارید شب را به روستا برگردید بهتر است قبل از تاريک شىن هوا به محل اصلی و اسكان اوليه خود بازگردید.
روستای ابرده شاندیز، طبیعتی بی نظیر در 4 کیلومتری مشهد
ادامه مطلب

امکانات روستای ایگل

طبیعت زیبای ایگل

این روستا به دلیل ورود تعداد زیادی از گردشگران دارای امکانات خدماتی و رفاهی برای رفاه گردشگران است. همچنین بسیاری از کوه‌نوردان در مسیر خود به سمت کوه از این روستا عبور و از امکانات موجود در آن استفاده می‌کنند. مغازه‌های موجود در روستا نیازهای اولیه شما مانند خوراکی را تامین می‌کنند. همچنین در اطراف روستا نیز رستوران‌هایی برای صرف غذا در نظر گرفته شده است.

اقامت در روستای ایگل

روستای آهار در نزدیکی ایگل

اقامت در روستای ایگل بسیار آسان است. در این روستا خانه‌های محلی و ويلاهای مجهز با تمام امكانات رفاهی آماده ارائه سرويس به شما هستند. البته اين خانه‌ها و ويلاها در فصل تابستان و بهار دارای قیمتی زیاد هستند. برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید در طبیعت آرام روستا چادر بزنید و شبی پر از آرامش را سپری کنید.

جاذبه‌های تاریخی و مذهبی روستای ایگل

علاوه بر طبیعت زیبای این روستا می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی آن نیز دیدن کنید. در ادامه این اماکن تاریخی را نام می‌بریم:

  • قلعه کیقباد

قلعه کیقباد

تخت کیقباد نام دیگر قلعه کیقباد است. مورخان تاریخچه و قدمت این قلعه را به دوران قبل از اسلام نسبت داه‌اند. این قلعه از لحاظ تاریخی داری ارزشی بسیار زیاد است. به طوری که نام آن در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شده است. برای بازدید از این قلعه تاریخی باید خود را برای یک پیاده‌روی نسبتاً طولانی آماده کنید. چراکه این قلعه در دامنه‌های شرقی روستای ایگل و در مسیر توچال واقع شده است.

  • امامزاده ایگل

امامزاده ایگل یکی از نواده‌گان امام سجاد است. این امامزاده با نام امامزاده علی اکبر نیز شناخته می‌شود. پس از ورود به روستای ایگل می‌توانید به راحتی آدرس آن را از محلی‌های روستا جویا شوید. این امامزاده در بین مردم روستا دارای ارزش و احترامی خاص است. به طوری که بسیاری از مراسم، نذرها و عزاداری‌ها در این مکان برگزار می‌شود.

جاذبه‌های نزدیک روستای ایگل

در نزدیکی روستای ایگل از دیگر جاذبه‌ها مانند روستای آهار، شکراب، منطقه میگون، فشم و روستای شهرستانک هم می‌توانید به راحتی دیدن کنید.

جمع‌بندی

روستاهای اطراف تهران با طبیعت زیبای خود مناطقی مناسب برای تفریح و گردش هستند. روستای ایگل یکی از این روستاهای حاشیه تهران است. در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با زیبایی‌های موجود در این روستا و دیگر ویژگی‌های مربوط به آن آشنا کنیم. امیداریم توانسته باشیم قدمی مثبت در شناخته‌تر شدن روستای ایگل برداریم.

5/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر