لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای باغویه شیبکوه بندر لنگه
روستای باغویه شیبکوه بندر لنگه

روستای باغویه شیبکوه بندر لنگه

کشف یک مقصد تازه و ناشناخته گاهی لذت‌بخش‌ترین اتفاق ممکن است. ایران در میان مرزهای پهناورش مملو از حضور مقاصدی ناشناس و حیرت‌انگیز است. گاهی در میان مقاصدی مشهور و پرآوازه از جاده‌ای که به یک روستا منتهی می‌شود غافل می‌شویم غافل از اینکه شاید در انتهای همان جاده ناشناس جاذبه‌ای منحصربفردتر در انتظارمان باشد. اگر قصد سفر به سرزمین‌های جنوبی کشورمان را دارید و به دنبال مقصدی جذاب و ناشناخته هستید حتما ما را در این سفر همراهی کنید. مقصدمان استان پهناور هرمزگان است که در ساحل خلیج زیبای فارس پهلو گرفته است اما در میان مقاصد متعدد و پرآوازه این شهر این بار عازم روستایی کوچک در شهرستان بندرلنگه خواهیم شد که با چشمه زلال خود شما را شیفته چشم‌انداز منحصربفرد خود خواهد کرد. روستای باغوه یا همان روستای باغویه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه مقصد این باره ایران هتل آنلاین است. قصد سفر به استان هرمزگان و رزرو هتل‌های بندرلنگه را اگر دارید پیشنهاد این‌ باره ایران هتل آنلاین هتل دیپلمات بندرلنگه است اما اگر به دنبال اقامت در سایر شهرهای استان هرمزگان و رزرو هتل در آن ها هستید حتما سری به صفحه هتل های بندر عباس در ایران هتل آنلاین بزنید.

بندرلنگه، هرمزگان
هرمزگان نام یکی از پهناورترین استان‌ های جنوبی کشورمان است که از منظر مساحت رتبه هشتمین استان پهناور کشور را دارد. این استان جنوبی و زیبا در ضلع جنوبی خود به دریای زیبای عمان و خلیج فارس می پیوندد و این مرز آبی جذاب نهصد کیلومتری طول دارد. هرمزگان که درست در شمال تنگه هرمز قرار دارد و نام خود را وام‌ دار حضور این تنگه استراتژیک است یکی از جذاب ترین استان های جنوبی کشور با طبیعتی مسحورکننده و مقاصدی بی بدیل است. این استان که شهر بندرعباس به عنوان مرکز آن شناخته می شود یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی و تجاری ایران است. هرمزگان با دربرگرفتن جزایر مشهور جنوب کشور همچون کیش، قشم، ابوموسی، هندورابی، هرمز، هنگام و چندین جزیره مهم دیگر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری نیز به شمار می رود.
روستای باغویه
شاید حضور پررنگ شهرهایی همچون بندرعباس و جزایری همچون کیش و قشم سب شده تا سایر نقاط این استان زیبا زیر سایه گمنامی باقی بمانند و کمتر کسی حتی تصور کند که این استان زیبا و جنوبی با آب هوای گرم و مرطوب چندین و چند آبشار را در دل خود جای داده است. یکی دیگر از مقاصد جذاب این استان شهرستان بندرلنگه است. شهرستانی به مرکزیت شهر بندرلنگه که خود یکی از بنادر استراتژیک ایران است و در فاصله 192 کیلومتری از مرکز استان یعنی بندرعباس قرار گرفته است. شهرستانی که برخلاف تصورمان از سرزمین های جنوبی دارای مراتع وسیع و سرسبز است. دردل این شهرستان زیبا روستایی قرار دارد که مقصد اصلی سفر ما به استان هرمزگان است.
روستای باغویه
شیبکوه
شیبکوه نام یکی از بخش های شهرستان بندرلنگه است. بخشی تاریخی و بسیار وسیع که در گستره خود صدها روستا را دربرگرفته است. شیبکوه هم از ضلع جنوبی خود همسایه دیوار به دیوار خلیج فارس است. این منطقه اما از تاریخی بلندبالا برخوردار است. شیبکوه روزگاری تحت سیطره چهار قبیله عرب قرار داشته است که در چندین قرن پیش از شبه جزیره عربستان به این ناحیه مهاجرت کرده اند. در آن روزگار شیبکوه به یک نوار ساحلی ممتد اطلاق می شده است که از یک سو در مجاورت خلیج فارس امتداد داشته و از سوی دیگر هم به ارتفاعات زاگرس در منطقه منتهی می شده است. اما در دل این منطقه تاریخی و جذاب روستایی قرار دارد که در بین اهالی این دیار با نام باغوه یا همان باغویه شناخته می شود. روستایی که از توابع بخش شیبکوه است و در محدوده دهستان بزرگ مقام قرار گرفته است. روستای بوجراش از توابع شیبکوه را که پشت سر بگذارید دوازده کیلومتر بعد به روستایی کوچک خواهید رسید که سبزی نخل هایش شما را به سمت ورودی روستا راهنمایی خواهد کرد.
روستای باغویه
روستای باغویه
رسوتای باغوه روستایی کوچک و دیدنی است که در فاصله یکصدوچهل کیلومتری شهر بندرلنگه قرار گرفته است. روستایی با جمعیت اندکی بیشتر از یکصد نفر که از امکانات اولیه ای همچون خانه بهداشت، مدرسه و مسجد برخوردار است. در اطراف روستا زمین های وسیع کشت گندم و جو در کنار انبوه نخلستان ها به چشم می خورند که جلوه زیبایی را در این روستای جنوبی کشورمان به وجود آورده اند. مردم روستا علاوه بر کشاورزی همانند سایر ساکنین سرزمین های جنوبی کشورمان دستی هم بر صید دارند. در کنار نخلستان ها گاه چشمتان به نیزارها نیز می افتد که به نوعی با طبیعت جنوب ایران پیوند خورده اند. قدم در محیط روستا که بگذارید آبگیری بزرگ را در مقابل مسجد زیبا و سفیدرنگ روستا خواهید یافت که یک جوی کوچک آب با سرعت وارد آن می شود. آب آبگیر بیشتر متمایل به رنگ سبز است و اگر خوب نگاه کنید ماهی های کوچکی را خواهید دید که به وفور در این آبگیر به چشم می خورند.
روستای باغویه
نکته جالب در رابطه با این روستا حضور یک چشمه آب شیرین با دبی بالاست که شور زندگی را در رگ های این منطقه دمیده است. مردمان این منطقه در طول قرون گذشته به سان اغلب اقوام ایرانی ساکن در سرزمین ها کم بارش دست به کارشده و با احداث قنات های متعدد از این چشمه طبیعی نهایت استفاده را برده اند.
روستای باغویه
این چشمه زلال و قنات های متعدد این روستا در کنار انبوه نیزارها و نخل ها اکنون یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردی است. اما آنچه این روستا را بر سر زبان ها انداخته است تنگی است که در میان ارتفاعات سفیدرنگ روستا قرار دارد و چشم هر بیننده ای را شیفته خود خواهد کرد. جریان آب شیرینی که از چشمه های اطراف روستا به بیرون تراوش کرده و از میان شکاف بین کوه ها عبور می کند در طی چند صد سال گذشته به مرور زمان سبب فرسایش مسیر و شکل گیری یک تنگه شده است.
روستای باغویه
ورودی تنگه درست در مقابل روستا قرار دارد. پیچ و خم نخستین کوه را که پشت سر بگذارید جریان خنک آبی شیرین را در میان شکاف کوه به خوبی حس خواهید کرد. حرکت آب سبب رویش نیزارها و پوشش گیاهی چشم نوازی در این تنگ شده است. ساکنین هوشمند این دیار نیز در طول چندین قرن سکونت در این منطقه بر سر راه آب این تنگ قنات ها و گاه ساروج هایی را احداث کرده اند. مسیر رودخانه جاری در میان تنگ را که در پیش بگیرید با گذر از مسیری پر پیچ و خم و گذر از میان نخل های سربلند و زیبا و صخره هایی با شکل و شمایل عجیب که حاصل فرسایش هم نشینی با آب است پس از طی چندین کیلومتر مسیر پیچ در پیچ در نهایت به آبشاری زیبا در انتهای تنگ خواهید رسید که چند برکه کوچک و بزرگ در زیر آن شکل گرفته اند. پیمایش مسیر به سبب حضور گیاهان خودرو و نیزارهای بلند اطراف تنگ گاه بسیار دشوار می شود و پیمودن مسیر انتهایی دره نیز نیازمند داشتن لوازم و مهارت دره نوردی است.
روستای باغویه
آبشار کوچک و برکه عمیق اطراف آن در کنار چشم انداز مسحورکننده صخره ها و صدای تراوش آب در کنار لذت آب تنی رسیدن به انتهای مسیر را به خاطره ای خوش مبدل خواهد کرد. سازه های آبی و قنات ها و چشمه های این روستای منحصربفرد در قلب استان هرمزگان حتما شما را هم شیفته طبیعت منحصربفرد این استان خواهد کرد.

روستای ناگورو ژاپن، غوغای تنهایی با عروسک ها
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر