لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه برتر آمستردام
10 جاذبه برتر آمستردام

10 جاذبه برتر آمستردام

یکی از پرطرفدارترین مقاصد اروپایی، شهر فشرده (شهر فشرده مفهومی‌ست که برای رسیدن به توسعه پایدار در محیط‌های شهری ارائه شده)، جذاب و چندملیتی آمستردام است که گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. پایتخت هلند با دارا بودن بیش از 100 کانال، به‌ عنوان «ونیز شمال» شناخته می‌شود و به آسانی می‌توان با پای پیاده، دوچرخه و قایق در آن ماجراجویی کرد. معماری جذاب قرن هفدهمی آمستردام که به‌ خوبی نیز از آن حفاظت شده، پس‌ زمینه ناهماهنگ شگفت‌انگیز این شهر مدرن و مترقی‌ست. از موزه هنرهای زیبای شهر گرفته تا بازارهای رنگارنگ گل، از مواد مخدر فروشی‌ها(کافی‌شاپ‌ها) گرفته تا منطقه چراغ قرمز، در هر گوشه شهر چیز هیجان‌انگیز و منحصر به‌ فردی برای کشف وجود دارد. با آشنایی با جاذبه‌های شهر آمستردام با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10. قصر سلطنتی آمستردام
قصر سلطنتی آمستردام یکی از 3 قصر سلطنتی هلند است و در قسمت غربی میدان دام در مرکز شهر واقع شده است. این بنای قرن هفدهمی در ابتدا به‌عنوان شهرداری شروع به‌کار کرد و در طول جنگ‌های ناپلئونی، زمانی‌که برادر ناپلئون، شاه لویی اول هلند شد، به کاخ سلطنتی تغییر پیدا کرد. اگرچه نمای آن توسط جیکوب وَن کَمپِن به تقلید از ساختمان‌های دولتی رم با ماسه‌ سنگ ساخته شده اما داخل آن نمونه برجسته‌ ای از سبک ماهرانه اِمپرایِر(سبک امپراطوری فرانسه) که متعلق به اوایل دهه 1800 است، می‌باشد. این کاخ سلطنتی همچنان مکانی برای برگزاری رویدادهای خاندان سلطنتی‌ ست ولی در اکثر مواقع سال به روی عموم باز است.
9. دو والِن
De Wallen
دو والن، محله بد نام چراغ قرمز آمستردام است که در آن روسپی‌گری قانونی‌ست. از طریق کانال‌ها و خیابان‌های فرعی متعدد این محله می‌توان به جنوب ایستگاه مرکزی شهر دسترسی پیدا کرد. بیش از یکصد آپارتمان یک‌خوابه توسط کارگران جنسی اجاره شده است و این روسپی‌ها از پشت پنجره رهگذران را به خانه‌هایشان که با نور قرمز روشن شده است، دعوت می‌کنند. امنیت این محله با حضور چشمگیر نیروهای پلیس تأمین می‌شود. اگرچه عکاسی در محله دو والن مجاز نیست اما گردشگران اجازه بازدید از این محله را دارند. از آنجایی‌ که محله دو والن قدیمی‌ترین قسمت آمستردام است، بناهای تاریخی متعددی از جمله کلیسای اود کِرک که قدیمی‌ ترین کلیسای شهر است و به سبک معماری گوتیک ساخته شده نیز در این محله قرار دارند.
8. موزه شیپ‌وارت
Scheepvaartmuseum
صنایع مربوط به تاریخچه غنی دریانوردی آمستردام در موزه شیپ‌ وارت یا موزه ملی دریانوردی نگهداری می‌شوند. این موزه که در سال 1656 به‌عنوان انبار ساخته شد، اکنون دارای 18 اتاق از آثار به نمایش گذاشته‌ شده است. تجارت‌های دریایی در طول دهه 1600، آمستردام را به ثروتمندترین شهر دنیا تبدیل کرد و این موزه چند طبقه با کمک نمایشگاه‌های خود، از نمایش نبردهای دریایی تاریخی گرفته تا نقشه‌های ماهرانه ترسیم‌ شده و سلاح‌های قرن هفدهمی، نشان می‌دهد چگونه هلندی‌ها بر دریاها تسلط پیدا کردند. گردشگران همچنین می‌توانند با بازدید از مجموعه کنده‌کاری این موزه به این که دریانوردان چگونه زمان خود را روی آب سپری می‌کرده‌اند، پی ببرند. در بیرون موزه نسخه مشابه کشتی‌های قرن هجدهمی آمستردام که از هلند به شبه قاره هند سفر می‌کرده‌اند نیز وجود دارد.
7. پارک واندِل
Vondelpark
پارک واندل که در سال 1865 افتتاح شد و در ابتدا نیووی نام داشت، در اود زوئید، منطقه جنوبی قدیمی آمستردام واقع شده و تا میدان موزه شهر ادامه دارد. نام کنونی پارک برگرفته از مجسمه‌ای با نام ژوست وَن دِن واندل، شاعر و نمایشنامه‌ نویس معروف قرن هفدهم، که در سال 1867 در آنجا نصب شده است. طراحی و ساخت این مجسمه توسط مجسمه‌ سازی به‌نام لوئیس رویِر انجام شد و این مشخصه مشهور پارک باعث شد تا نام آن به واندل تغییر پیدا کند. این پارک محل پرطرفداری برای بومی‌ها و گردشگران است که می‌توانند در آنجا استراحت کنند، روی چمن‌ها ورزش کنند، در مسیر مخصوص دوچرخه‌ سواری کنند و یا به یکی از هورکاهای(یک اصطلاح تجاری در صنعت خدمات غذایی یا شرکت‌های فعال در این زمینه ها بکار برده می‌شود و مخفف سه کلمه هتل، رستوران و کافه است) پارک بروند و از ساندویچ ماهی هِرینگ یا آبجوی هلندی لذت ببرند.
بیشتر بخوانید:
6. بلومِن مارکت
Bloemenmarkt
بلومن مارکت که بین مونت پلین و کانینگز پلین در ساحل جنوبی کانال سینگل واقع شده، تنها بازار گل شناور دنیاست. 7 روز هفته گل‌فروشان، دکه‌ها و قایق‌های شناور خود را پر از گل‌ها و پیازهای گل مشهور هلند می‌کنند. این بازار که در سال 1862 تأسیس شد، دارای گل‌فروشی‌ها و مغازه‌باغ‌های متعدد و همچنین دکه‌های سوغات‌ فروشی‌ ست. اگرچه محلی‌ها نیز از بازار بلومن مارکت خرید می‌کنند ولی این بازار در اصل برای گردشگران ساخته شده است. پیازهای گل به شکل آماده برای صادرات به‌فروش می‌رسند، بنابراین گردشگران می‌توانند پیاز گل‌هایی نظیر لاله، نرگس و دیگر گل‌ها را به‌عنوان ماندگارترین یادگاری از سفر خود به آمستردام خریداری کنند.‌
5. خانه آنه فرانک
Anne Frank House
پربازدیدترین جاذبه آمستردام خانه آنه فرانک، واقع در کنار کانال پرینسِنگرات است. این ساختمان که در زمان جنگ جهانی دوم، آنه فرانک، خانواده‌اش و 4 یهودی دیگر برای فرار از دست نازی‌ها در آن مخفی شده بودند، از سال 1947، زمانی‌که پدر آنه خاطرات او را که مربوط به دوران زندگی مخفی‌شان در آن خانه بود را منتشر کرد، به‌عنوان یادبودی از هولوکاست قلمداد شد. در سال 1955 وقتی که بسازبفروش‌ها می‌خواستند ساختمان را تخریب کنند، طرح محافظت از این ساختمان ایجاد شد و در سال 1960 این خانه تبدیل به موزه شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق‌های خانه‌ای که آنه در آن زندگی می‌کرده و همچنین نمایشگاهی که زندگی کوتاه او را به تصویر کشیده دیدن کنند.
4. بِگینهُف
Begijnhof
بگینهف یا حیاط بگیوئینِس در مرکز سیستم دایره‌وار کانال‌های شهر آمستردام واقع شده است. این منطقه در قرن چهاردهم حیاط محصوری بود که انجمن زنانه کاتولیک بگوئینس در آن اقامت داشتند. بگینهف صومعه‌ای با مفهوم سنتی نبود، زیرا زنان آزاد بودند هر موقع که تصمیم به ازدواج می‌گرفتند آنجا را ترک کنند. زمانی‌که این صومعه در طول دوران اصلاحات مصادره شد، آنها به‌ صورت مخفیانه در کلیسای بگینهف، بنایی زیبا با ستون‌های مرمر و پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی عبادت می‌کردند. کلیسای بازسازی‌ شده انگلیسی‌ای که حدوداً در سال 1392 ساخته شد و قدیمی‌ ترین خانه چوبی حفاظت‌ شده‌ای که قدمت آن حدوداً به سال 1465 برمی‌گردد نیز در بگینهف قرار دارند.


3. موزه ون گوگ
Van Gogh Museum
در موزه ون گوگ که در شمال غربی میدان موزه(Museumplein) واقع شده، بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌ها و نامه‌های ون گوگ نگهداری می‌شود. این موزه 4 طبقه که طراحی آن توسط گِریت ریتوِلد در دهه 1970 انجام شد، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های توریستی شهر آمستردام است. 200 نقاشی از این نقاش هلندیِ سبک پست امپرسیونیسم در طبقه دوم موزه قرار دارد. این آثار هنری که به ترتیبِ تاریخی در معرض نمایش گذاشته شده‌ اند، تصویر ملموسی از روند تکاملِ سبکی ون گوگ را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند. در طبقه سوم می‌توان اطلاعاتی راجع به زندگی دشوار این هنرمند و تلاش‌هایی که برای مرمت نقاشی‌هایش انجام داد، کسب کرد. آثار هم عصران ون گوگ ازجمله میلِت، گوگن و دابیگنی نیز در طبقه آخر موزه نگهداری می‌شوند.
2. موزه ریجکس
Rijksmuseum
موزه ریجکس که در شمال شرقی میدان موزه قرار دارد، شاید مهم‌ترین موزه هنر و تاریخ هلند باشد. در این موزه بیش از یک میلیون صنایع دستی متعلق به قرن سیزدهم به بعد نگهداری می‌شوند. این مجموعه به مدت ده ها سال در سراسر کشور پخش بود و در سال 1876 وقتی پیِر کایپِرز در مسابقه طراحی موزه ریجکس برنده شد، ساخت موزه آغاز گردید. این موزه که در سال 1885 افتتاح شد و اکنون 8000 اثر برای نمایش دارد که معروف‌ ترین آنها نقاشی‌های رامبراند، فرانس هالس و یوهانس وِرمیر هستند. بازدید از شاهکار رامبراند با نام گشت شبانه، به‌ تنهایی ارزش پرداخت ورودی موزه را دارد.
1. کانال‌های آمستردام
Canals of Amsterdam

در طول قرن هفدهم، کانال‌های معروف آمستردام به‌ منظور کنترل جریان رودخانه آمستِل و اضافه کردن خشکی به شهر ساخته شدند. خیلی زود تجار ثروتمند آمستردام دریافتند که این کانال‌ها برای اینکه عمارت‌های مجلل خود را به معرض نمایش بگذارند نیز فوق‌العاده هستند. گردشگران می‌توانند با قایق‌ سواری در طول یکی از 100 کانال شهر با آرامش از معماری کلاسیک هلند دیدن کنند. در این کانال‌ها که در دو طرفشان درختان نارون و لیمو به چشم می‌خورد و بیش از هزار پل روی آنها ساخته شده، در حدود 2000 خانه قایقی، از جمله هتل‌های قایقی وجود دارند. تورهای مسافرتی، سفرهای مختلفی با کشتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، از سفرهای یک‌ ساعته گرفته تا سفرهای رمانتیک شبانه.

10 جاذبه ی برتر توریستی ریکاویک پایتخت ایسلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر