لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> فواید سفر کردن| سفر باعث افزایش طول عمرتان می شود
فواید سفر کردن

فواید سفر کردن| سفر باعث افزایش طول عمرتان می شود

مدت زمان زیادی است که پزشکان برای هر بیماری ای سفر کردن به ساحل را تجویز کرده اند، اما اکثر پزشکان مدرن موافقند که هر نوع سفری واقعاً برای سلامتی تان مفید است. از نظر جسمی و روحی، سفر می تواند شما را تجدید قوا کند، روحیه و بهزیستی کلی تان را بهبود بخشد. اگر به دنبال بهانه ای برای سفر و رزرو هتل هستید، چند دلیل قانع کننده برای این کار را در این مقاله مطالعه کنید.

بر خواهید خواست و حرکت خواهید کرد
اگر تمام روزتان را در پشت میز کار می نشینید، می دانید که حرکت و جاری شدن جریان خون در پاهایتان چیست. وقتی سفر می کنید، پیاده روی به تنهایی منجر به سلامت قلبتان می شود و کالری می سوزانید. گام شمارم به من می گوید که من در تعطیلات ده برابر بیشتر از زمان های عادی گام برمی دارم! با این حال گام شمار گشت و گذار، شنا، دوچرخه سواری یا هر کار دیگری را که در سفر انجام می دهید را حساب نمی کند. برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی در تعطیلات، در تعطیلاتتان برنامه های بدنی را برنامه ریزی کنید. چه چیز هایی به ذهنتان می رسد؟ شاید پیاده روی در کوه کلیمانجارو باشد، یا شاید قصد دارید از گالری های زیادی بازدید کنید تا خودتان را تشویق به پیاده روی کنید. هرچه هست، حتماً حرکت کنید تا قلبتان بیشتر پمپاژ کند.

تسکین استرس

گزارش ها و مهلت ها را کنار بگذارید. زمان آن فرا رسیده است که لپ تاپتان را در خانه رها کرده و زمانی برای شارژ شدنتان صرف کنید. هنگام مسافرت، استرسهای زندگی روزمره را دور ریخته و استراحت های بسیار لازم را به خودتان بدهید. این نه تنها زخم ها را حفظ می کند، بلکه از نظر روحی نیز بسیار بهبود دهنده است. در صورت نیاز به اختصاص زمان اضافی برای خودتان در تعطیلات، حتما ماساژ بگیرید یا سری به اسپا بزنید. قانون شماره 1 سفر را به خاطر بسپارید: در صورت امکان به هر روشی، تمام کارهایتان را در خانه رها کنید. شما زمانی به اندازه ی 98٪ دیگر زندگیتان برای تمرکز روی شغل یا مدرسه تان دارید.

به اندازه کافی خوابیدن

به استثنای امکان اردو زدن، سفر به شما امکان می دهد تا زمانی که می خواهید بخوابید. بدون ساعت زنگ دار، جلسات، کلاس ها و …. فقط شما هستید و بالش تا ابد. یا حداقل، تا زمانی که آماده نیستید استخوان های تنبلتان را به صندلی ساحلی منتقل کنید! فقط تا دیر وقت در مهمانی سر نکنید- قطعا نمی خواهید ساعت خوابتان را به اواخر شب موکول کنید.
book
بالا بردن سطح شادی
بعضی اوقات، تنها چیزی که برای تقویت سلامتیتان لازم دارید این است که فقط احساس خوشبختی کنید. تجربیات جدید، فعالیت های سرگرم کننده و هیچ تعهدی نمی تواند باعث خوشحالیتان به مدت یک هفته شود. انجام فعالیت هایی که اندورفین ها را آزاد می کند – مانند ورزش کردن یا صرفاً لذت بردن از خود – هم اثرات روانی و هم فیزیولوژیکی دارد. بنابراین بیرون بروید و اوقات خوبی داشته باشید، بدون داشتن حس گناه!
فواید سفر برای ذهن و مغز
سفرها برای مغز شما خوب است و من فقط در مورد معماهای جدول کلمات متقاطع که در هواپیما انجام داده اید صحبت نمی کنم. سفر شما را به موقعیتهایی می اندازد که مجبور شوید مشکلات را حل کنید، چیزهای جدیدی را امتحان کنید، با افراد جدید دیدار کنید و از منطقه راحتی و امنتان خارج شوید. همه این موارد مغز شما را مجبور به کار و ورزش می کند. برایتان هیچ راهی بهتر از بهبود سلامت روان و افزایش طول عمر وجود ندارد تا اینکه آن را به طور همزمان انجام دهید و تفریح کنید. برای به دست آوردن بیشترین مزایای ذهنی از سفرتان، فعالیتهایی را برنامه ریزی کنید که شما را از قلمرو تجربه های روزمره تان خارج کند.

coffe

روزمرگی تان را می شکند
اگرچه کارهای روتین ها بسیار امن هستند، اما خارج شدن از روال زندگیتان نیز برای شما مفید است. می توانید به خودتان یادآوری کنید که سفر و زمان های دیگر چیزها را تغییر می دهید، یک دنیای بزرگ وجود دارد. سپری کردن یک هفته در انجام کاری کاملاً متفاوت به شما کمک می کند تا مجدداً تنظیم مجدد شوید. شاید شما حتی تصمیم بگیرید به جای صبحانه معمولی، یک فنجان چای سیاه محلی را امتحان کنید! چه کسی می داند، هنگام کاوش در کره زمین، هر اتفاقی می افتد.

 

دلتنگی برای خانه
آن را باور داشته باشید یا نه، احساس کم خوابی در واقع برای شما خوب است. مهم نیست که چقدر از ساحل فلوریدا لذت می برید. بالاخره نمیخواهید خانه تان را از دست بدهید، و وقتی این کار را انجام دهید، تمام اتفاقات خوب در مورد خانه تان را به یاد خواهید آورد – مطمئن هستم که خوابیدن بر روی بالش شخصیتان را آرزو خواهید کرد. فکر کردن در مورد تمام چیزهایی که در مورد خانه تان دوست دارید، به شما یادآوری می کند که واقعاً زندگی روزمره تان را دوست دارید. وقتی به خانه می روید، تازه می شوید و برای بازگشت به زندگی عادی، آماده و حتی مشتاق تر خواهید شد.

sunshine
گرفتن آفتاب
باید مدتی از ویتامین D آفتاب استفاده کنید و تعطیلات زمان بسیار خوبی برای انجام آن است. چه در کلرادو اسکی کنید و چه در تابش اشعه در Cancun خیس شوید، مدت زمانی که در خارج از خانه می گذرانید به یک دوز سالم ویتامین تابش خورشید تبدیل می شود. فقط حتما محتاط باشید و از ضد آفتاب استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی خودداری کنید.

11 روش برای اينكه مسافرت را برای بدن خود خوشايندتر نمائيد
ادامه مطلب

تمام این مزایا را در سفر خواهید داشت! تعطیلات برایتان بسیار مناسب است- پس مراقب خودتان باشید و یک سفر را برنامه ریزی کنید. مزایای سفر می تواند سلامت روانتان را بهبود بخشد، سلامت جسمیتان را تقویت کند و حتی به داشتن زندگی طولانی تر و شادتری کمک کند. من هر روز این دارو را مصرف خواهم کرد!

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر