لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> محبوب ترین مقاصد گردشگری تندرستی در سال 2019
محبوب ترین مقاصد گردشگری تندرستی در سال 2019

محبوب ترین مقاصد گردشگری تندرستی در سال 2019

گردشگری با تغییر و تحولات گسترده ای روبرو بوده و تنها به معنای سفر برای بازدید از جاذبه های مختلف محسوب نمی شود. برخی از جهانگردان به دنبال رویا های خود در فیلم های افسانه ای بوده، برخی می خواهند با سبک موسیقی ملتی آشنا شوند و عده ای دیگر به دنبال سلامت یا آرامش روحی و روانی می باشند تا از محیط کار و استرس فاصله بگیرند، در نتیجه برای رفع مشکل عصبی و پریشانی و تغییر کیفیت زندگی و سلامتی به مناطق آرام که دارای خدمات درمانی یا منابع طبیعی که خواص درمانی دارند، سفر می کنند و در کنار خدمات اسپا های تندرستی و تماشای جاذبه های تاریخی، طبیعی و غیره به آرامش دست می یابند. ایران نیز با دارا بودن جاذبه های طبیعی بیشمار و بسیار با ارزش مانند آب های معدنی و چشمه های آبگرم فراوان ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری سلامت دارد و گردشگران می توانند با رزرو هتل در مشهد یا یزد، سفری آرام بخش را تجربه کنند.

گفتنی است که گردشگری تندرستی ذهن و بدن یک گردشگر را از هیاهو و ناآرامی ها دور کرده و افراد پس از سفر آرامش بخش، وارد زندگی روزمره خود خواهند شد. توریسم سلامت یا گردشگری سلامت شاخه ای از گردشگری است که به قسمت های مختلف تقسیم می شود و شامل گردشگری طبیعت درمانی، گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی (Wellness Tourism) می باشد. در گردشگری تندرستی مسافران به دنبال آرامش و رهایی از تنش ها راهی سفر می شوند و در پی دوری از آلودگی های زندگی شهری می باشند، این گردشگران ترجیح می دهند که از خدمات جاذبه های گردشگری تندرستی مانند هتل ها، ویلا های جنگلی یا ساحلی در محیطی پاک بهرمند شوند. برخی به دنبال موج سواری و برخی دیگر یوگا و ماساژ سوئدی را ترجیح می دهند، فراموش نکنید که با انتخاب مقصد های گردشگری تندرستی در سال 2019 می توانید سفر متفاوتی را رقم بزنید، در ادامه برترین مقصد های گردشگری تندرستی در جهان را برای درمان روح و روان معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:


1 – اسکی بازی در کوهستان های آلپ

کوهستان های با عظمت و زیبای آلپ با وجود چشم انداز های فوق العاده تماشایی با آسمان آبی بی کران و فضا های سرسبز اطراف یکی از جاذبه های طبیعی محبوبی است که سالانه هزاران توریست از سراسر جهان را به سوی خود می کشاند. اقامتگاه های اطراف کوهستان مکان مناسبی برای گردشگران تندرستی می باشد و تفرجگاه شامونی که در دامنه رشته کوه مون بلان واقع شده است دارای مناظر جالبی است و پذیرای مهمانان بسیار زیادی می باشد. گردشگران در کنار بازی اسکی می توانند از کلاس های یوگا، آموزش پویایی و تحرک، و تندرستی برخوردار شوند. گردشگران در نواحی دیگر کوهستان آلپ مانند تفرجگاه های کشور سوئیس می توانند خدمات جامع و کامل تندرستی را تجربه کنند، برای نمونه در کلاس های مدیتیشن، تمرین نفس کشیدن و یا تور های ماجراجویی شرکت کنند تا روح و روان خود را به طبیعت وصل کنند. دریاچه لوسرن در مرکز سوئیس قرار دارد و یکی از زیبا ترین دریاچه های این کشور است که با کوه ها و تپه های سفیدپوش احاطه شده است، گردشگران می توانند با سفر به این نواحی و با اقامت در تفرجگاه بورجنستوک که در کنار این دریاچه و حوالی کوهستان آلپ واقع شده و دارای مرکز و اسپا سلامت در 10 هزار متر مربع (108 هزار فوت مربع) می باشد، از خدمات تندرستی بهره ببرند.

کشور مراکش

2 – تجربه اسپای مراکشی حمام، کشور مراکش

نوبت به مراکش که می رسد یاد بازار های ادویه و خیابان های پر ازدحام می افتیم اما این کشور تاریخی جاذبه های تندرستی بیشماری دارد و تجربه ی یک اسپای مراکشی می تواند گردشگران را از استرس و شلوغی زندگی شهری دور کند. پاکیزگی در فرهنگ اسلامی مهم بوده و به همین خاطر مراکش حمام های بیشماری در گوشه و کنار برای حفظ این آداب داشته است. گردشگران می توانند با اقامت در هتل های لوکس مانند هتل رویال منصور، از خدمات ویژه حمام سنتی و چشمه‌ آب گرم رویال منصور بهره ببرند. گفتنی است که رویال منصور باشکوه ترین گرمابه مراکش می باشد که به خانواده سلطنتی تعلق داشته و در میان باغ هایی از نخل و درختان پرتغال قرار گرفته است. همچنین هتل مامونیا لجندری اسپا که در سه طبقه گسترده شده است یکی دیگر از حمام های مشهور شهر را دارا می باشد که می توانید لحظات آرامی تجربه کنید. حمام های سنتی در هتل لا سلطانا مراکش که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، یکی دیگر از گزینه های محبوب است که در تراس پشت بام می توانید چشم انداز های زیبایی از کوهستان اطلس را شاهد باشید. شهر ساحلی صویرا که فاصله کمی از شهر مراکش دارد، مکانی آرام و دوست داشتنی است که می توانید در کنار حمام های سنتی از یوگا و موج سواری لذت ببرید.

کالیفرنیا

3 – تمرین نفس در پارک ملی جاشوا تری، کالیفرنیا

سایه درختان یوکای نخلی در برابر آفتاب یکی از جاذبه های جالب در پارک ملی جاشوا تری می باشد که هنرمندان و افرادی که به دنبال آرامش روحی و معنوی می باشند را از دهه 1960 میلادی تاکنون به این ناحیه می کشاند. در نقطه اتصال صحرا های موجاوه و کلرادو به یکدیگر و پیرامون کوهستان، انرژی گردابی راز آلودی وجود دارد. این پارک ملی توجه افراد علاقه مند به عرفان و آرامش را همراه با فرهنگ تندرستی لس آنجلس ترکیب می کند، گفتنی است که این پارک در جهان یکی از برترین جاذبه های گردشگری سلامت و تندرستی محسوب می شود. گردشگران می توانند در مرکز آرامش بخش جاشوا تری، در تمرین نفس کشیدن شرکت کنند. از محصولات پزشکی و درمان گیاهی استفاده کنند و در اینتگراترون حمام های سنتی را رزرو نمایند، که به صورت یک گنبد زیبا در صحرای گرتفول قرار دارند و انعکاس صدای خود را در این ساختار باشکوه می توانید بشنوید.

نیویورک

4 – خرید درمانی در شهر هامپتون، نیویورک

گفتنی است که اصطلاح خرید درمانی برای خرید کردن با هدف تغییر حال و هوا و خلق و خو به کار برده می شود و خرید تاثیر زیادی بر رفتار و خلق افراد دارد. هامپتون، شهر زیبای ساحلی و آباد در انتهای لانگ آیلند قرار دارد که با قطار می توانید از نیویورک راهی این شهر شوید و چشم انداز های زیبای شهر را تماشا کنید. گردشگران می توانند در ساغ هاربور از مراکز خرید دیدن کنند و لوازم دوست داشتنی در دونا کارن تهیه کنند. لوازم مد، لوازم مورد نیاز خانه و حتی زیبایی در این مرکز موجود می باشد. هنگام بازدید از منطقه مونتاوک بهتر است که از غار نمک مونتاوک نیز بازدید کنید و یک ماساژ گیاه دارویی با استفاده از محصولات گیاهی در اسپای سلامت و درمان کننده از راه طبیعی را تجربه نمایید. و در صورتی که به شرق هامپتون سفر کرده اید، می بایستی در کلاس یوگا در ساحل شرکت کنید، فراموش نکنید که این بهترین تجربه در طول زندگی هر فردی به شمار می رود.

بالی

5 – تفریح در تپه های زمردی یوبود، بالی
شالیزار های آرام برنج و تپه های زمردی در شهرک یوبود، گردشگران را به آرامش و آسودگی دعوت می کند. کتاب رمان انگلیسی بخور عبادت کن عشق بورز ( Eat Pray Love) ایت پری لاو، اثر الیزابت گیلبرت که اشاره به خاطرات این نویسنده در یوبود دارد و شگفتی های دیگر این شهر کوچک را به یکی از مهم ترین و برترین مقصد های گردشگری تندرستی در جهان تبدیل کرده است. شهر یوبود به خاطر احترام به محیط زیست، مرکز بالی سبز می باشد، در این ناحیه رستوران‌ های بزرگ غذا های گیاهی عرضه می کنند، و استفاده از نی ‌های پلاستیکی در آنها ممنوع است. گردشگران می توانند از خدمات مختلف مانند مدارس یوگا، مراکز مراقبه (مدیتیشن)، تمرین های روحی و درمان های دیگر بهره ببرند. فرصت تجربه اسپا تندرستی کارسا را از دست ندهید و به همراه بزرگ ترین درمانگر محلی در کلاس های یوگا شرکت کنید.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای آبان 99
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر