لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نكاتی برای دانشجویانی كه می خواهند سفر كردن را آغاز نمایند
نكاتی برای دانشجویانی كه می خواهند سفر كردن را آغاز نمایند

نكاتی برای دانشجویانی كه می خواهند سفر كردن را آغاز نمایند

اگر شما یك دانشجو بوده و برای اولین بار در حال عزیمت به یك سفر ماجراجویانه هستید، دست به كار بسیار بزرگی زده اید. چرا كه اكنون می توانید درس های كسل كننده، سخنرانی های كم اهمیت و آب و هوای آزار دهنده محل زندگی خود را فراموش كرده … و به جهان خوش آمدید!
تمام این سفر نشان دهنده این مهم است كه شما به عنوان ستاره زندگی خودتان، به اینكه اراده و خواستتان به شكل ناگهانی تبدیل به واقعیت شود، اعتیاد پیدا كرده اید. منظره هایی باورنكردنی را مشاهده خواهید كرد، با مردمان فوق العاده ای دیدار خواهید داشت و در مسیرهایی كه هرگز فكرش را هم نمی كردید، رشد خواهید نمود.

البته همیشه نور آفتاب و رنگین كمان جزئی از سفر شما نیستند.

مسافرت یك مقوله دلهره آور است، و به همین دلیل بسیاری از مردم از رفتن به سفر خودداری می نمایند. اما برای كسانی از بین ما كه خوش شانس باشند، و همچنین كسانی كه جرأت سفرهای طولانی با اتوبوس را داشته و قدم در شهرهای ناآشنا (و اغلب مرعوب كننده) می گذارند و مشكلی هم با خستگی همیشگی مسیر ندارند، پاداش ها و خوشی ها بی شمار هستند.

شاید هدف از سفر برای برخی از دانشجویان، مراجعه به مراكز دانشگاهی باشد، بنابراین می توانند با رزرو هتل بلوط تهران، با پرداخت هزینه ای مناسب برای محل اقامت، به پایتخت سفر كرده و حداكثر بهره را از این مراكز علمی ببرند.

با سفر، تجربه ای به اندازه تمام طول عمر كسب می كنید، خاطراتی را برای خودتان رقم می زنید كه مدت های طولانی پس از بازگشت – البته علی رغم میل طبیعی – به خانه، فراموش نخواهید كرد و به احتمال زیاد و به لطف همین تجربه ها، به انسانی بهتر تبدیل خواهید شد.
اما هنوز هم به خاطر اینكه اولین مرتبه است كه به سفر می روید، آشنایی با این نكات می تواند بسیار كاربردی باشد. حتی برای اینكه سفر بهتری داشته باشید، به این توصیه ها عمل كنید!
اگر برای اولین بار به تنهایی قصد سفر كردن دارید، با رزرو هتل های شیراز، خاطراتی به یادماندنی را در این شهر بسیار زیبا برای خود به ثبت برسانید.
1. همسفرانتان را با دقت انتخاب نمایید

آیا قصد دارید به تنهایی سفر كنید؟ یا بهترین دوستتان هم همراهتان خواهد بود؟ یا شاید با نامزدتان می خواهید به سفر بروید؟ یا شاید هم به صورت دسته جمعی می خواهید سفر كنید؟ هر تصمیمی كه بگیرید، قطعاً تأثیر بزرگی بر روی سفرتان خواهد داشت.

بهترین لیست های موسیقی که برای سفر در تابستان 98 مناسب می باشند
ادامه مطلب

چرا كه حتی اگر برای سال های طولانی هم بهترین دوست یكدیگر باشید، در واقع نمی توانید او را به شكل كامل بشناسید تا زمانی كه الف) با آنها زندگی كنید یا ب) با آنها به مسافرت بروید.
عادت های آنها ممكن است برای شما آزار دهنده باشند. كمبود برنامه ریزی در كارهایشان (یا حتی وسواس در برنامه ریزی) ممكن است شما را دیوانه كند. شاید بخواهند كه فقط در مكان های لوكس اقامت داشته باشند، حال آنكه شاید شما ترجیح می دهید كه در مكان های معمولی بمانید. آیا از دست آنها عصبی و از دست كارهایشان خسته می شوید یا هم كه مجبور هستید همیشه این موضوعات را بپذیرید.
اینها مسائل مهمی هستند كه بایستی قبل از رزرو كردن و شروع سفر به آنها توجه كنید. شما به همسفری نیاز دارید كه سختگیر نباشد، و این عدم سختگیری در هر چیزی مهم است، و از همه مهمتر، كسی باشد كه به شما شباهت داشته باشد.
قرار است كه زمان زیادی را با آن شخص بگذرانید و وارد موقعیت های غیرعادی گردید، بنابراین می خواهید مطمئن شوید كه پس از سفر، پیوند قوی تر با وی داشته باشید.
البته شاید بخواهید كه جرأت به خرج دهید و تنهایی به مسافرت بروید. در آن صورت، خوش به حالتان! شاید این كار در ابتدا ترسناك به نظر برسد، اما به معنای واقعی كلمه، از هر گونه قید و بندی آزاد و رها خواهید بود. فرصت خواهید یافت كه بیشتر با خودتان آشنا شوید و وقتی تنها هستید، به راحتی می توانید در یك مسافرخانه معمولی اقامت داشته باشید و یا به انجام برخی از كارهای داوطلبانه مبادرت ورزید… همسفران فوق العاده هرگز از هم دور نخواهند ماند!
2. در مورد بودجه سفرتان تصمیم گیری كنید – و به تصمیمتان هم پایبند باشید

دلیلی وجود دارد كه چرا كسانی كه با یك كوله پشتی به سفر می روند، از نظر كم بودن هزینه های سفرشان دارای شهرت هستند؛ آنها قصد دارند بیشترین زمان و حداقل پولی كه می توانند را برای دیدن نقاط مختلف صرف كنند. هرچقدر كمتر هزینه می كنند، مدت طولانی تری می توانند به ماجراجویی خود ادامه دهند.
بنابراین موضوع مهم این است كه برای هر كشوری كه در آن حضور دارید، به صورت روزانه یك بودجه مشخص تعیین نمایید. این كار باعث می شود كه از هرگونه تعجب كردن زننده ای در مقابل دستگاه های خودپرداز در سراسر جهان ممانعت به عمل بیاورید، این تعجب و شگفتی زمانی اتفاق می افتد كه برای استفاده از قطار، اقامت در یك هتل و یا حتی خوردن غذا (!!) پولی برایتان باقی نمانده باشد. این مسئله همچنین به این معناست كه شما هنوز هم موقع بازگشت به خانه كمی پس انداز دارید.
چون كه هیچ چیز بدتر از تركیب افسردگی و ناراحتی پس از سفر و همزمان، ورشكسته شدن از نظر مالی نیست!
3. در طول سفر و در مسیر، استراحت نمایید

ما مسافران با وجود فراوانی كارها و جاهایی كه بایستی ببینیم، تمایل داریم كه از خوابمان بزنیم و بیشتر زمان خود را صرف فعالیت های تفریحی نماییم. مثلاً تا طلوع آفتاب بیدار می مانیم و در كنار ساحل مشغول خوش گذرانی می شویم. یا قبل از طلوع آفتاب بیدار می شویم تا آن چشم انداز زیبای كوهستان را هنگام طلوع آفتاب ببینیم. یا شاید هم تنها مشكلمان این است كه احساس می كنیم در یك مكان جدید نمی توانیم به راحتی بخوابیم، خصوصاً زمانی كه هر شب را در یك جای متفاوت اقامت داریم و احتمالاً با هم خوابگاهی هایی پرسروصدا و یا هم اتاقی هایی خروپف كننده سروكار داریم كه مجبوریم تحملشان نماییم!
اما خواب كافی بسیار مهم است؛ چه در خانه باشید و چه در حال سفر به دور دنیا. تمام متخصصان حوزه خواب معتقدند كه خواب كافی و با كیفیت به شكل مرتب، برای سلامتی و سرحال بودن ما بسیار ضروری است.
خواب كافی، سیستم ایمنی بدن را قوی نگاه می دارد، بنابراین می توانیم با ویروس هایی كه وارد بدن می شوند، مقابله نماییم. همچنین باعث می شود كه مثبت اندیش شویم و طاقتمان در مقابل خستگی های ناشی از سفر بالا برود و برای لذت بردن از هر لحظه از سفرمان، در شرایطی خوب قرار بگیریم.
قطعاً دوست ندارید كه برای اولین بار و با حالتی خواب آلوده، قدم در معبد آمگكور وات بگذارید؛ به من اعتماد كنید.
بنابراین ماسك پوششی چشم و گوشی صداگیر گوش را با خود همراه داشته باشید. اقامتگاهی را انتخاب كنید كه شرایط مناسب جهت خواب راحت و خوب را برای شما فراهم آورد.
4. با بار سبك به سفر بروید

این نكته به طور ویژه برای افرادی كاربرد دارد كه برای اولین بار به سفر می روند. چون اگر تجربه سفر با كوله پشتی را داشته باشید، خواهید دانست كه حمل لباس ها به صورت ساده و سبك چقدر می تواند لذتبخش باشد.
آن كوله پشتی های رنگارنگ و جالب در فروشگاه های محلی، نسبت به لوازمی كه در خانه دارید، ایده ای بهتر هستند… همچنین، زمانی كه به خانه برگردید، هیچ كسی آنچه را شما دارید،‌ نخواهد داشت!
همراه داشتن تعداد كمی لباس و سفر با بار سبك نه تنها از نظر سلامتی برای پشت شما مفید است، بلكه استفاده از اتوبوس و گشتن دنبال مسافرخانه ها را هم بسیار آسان می نماید.
بنابراین جزء كسانی باشید كه با هربار گذاشتن كوله پشتی بر روی دوش خود، به خاطر سنگینی آن، سرنگون نمی شود!
سفر بی خطر
اكنون با این نكات آشنا شدید، و تمام آنچه نیاز دارید یك پاسپورت با صفحات سفید و كمی كرم ضد آفتاب است. با شخصی متناسب است سفر می كنید … حتی اگر آن شخص خودتان باشید! بودجه ای در اختیار خواهید داشت كه واقع بینانه است. لوازم مناسب برای خواب راحت را در اختیار خواهید داشت و به خاطر داشتن كوله پشتی سنگین، خسته و كوفته نخواهید گشت؛ به نظر می رسد كه آماده اید. پس ماجراجویی شما شروع می شود… همین حالا!

۹ راه برای سفر آسوده با قطار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر