لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> حقایق غذایی| یک تور کوتاه آشپزی به سراسر جهان
حقایق غذایی

حقایق غذایی| یک تور کوتاه آشپزی به سراسر جهان

از مادربزرگ هایی که در ایتالیا آشپزخانه را مدیریت می کنند تا ترکیب عجیب و غریب ویتنام از تأثیرات آشپزی، دنیای شگفت انگیز غذا به اندازه افرادی که آن را می پزند متنوع است. برای یک تور سریع آشپزی به سرتاسر جهان به ایران هتل انلاین بپیوندید – بعد از مطالعه ی این مقاله، بیشتر از هر زمان دیگری گرسنه خواهید بود.

ایتالیا – جایی که مادربزرگ ها بر طوفان حاکم هستند
بحث در مورد اینکه چه غذایی را بایستی غذای ملی ایتالیا در نظر گرفت می تواند برای همیشه ادامه یابد و این بستگی به این دارد که از چه کسی این سوال را می پرسید. یک میلانی احتمالاً ادعا می کند که جالبترین غذای ایتالیا، کودوتا یا ریشوتو آل میلان است، در حالی که بدون شک یک ناپولیانو می گوید تمام پیتزا هایی که در ناپولی درست نمی شوند، چیز قابل توجهی نیستند.
با این حال، یک حقیقت قطعی است – چه پیتزا، پاستا یا ریچوتو، بهترین غذای ایتالیایی توسط nonnas ها یعنی، مادربزرگ های ایتالیایی تهیه می شود. آنها همانهایی هستند که دستور العمل های اصیل ایتالیایی را با پخت و پز، آموزش و صحبت در مورد غذا از گذشته شان، زنده نگه می دارند.

سوئد – جایی که طرفداران “فیکا” بیشتر از قهوه است
ممکن است فکر کنید که کباب های سوئدی قابل توجه ترین خوراکی هایی هستند که از این سرزمین عجایب نوردیک بیرون می آیند (با تشکر از IKEA!) اما صادقانه بگویم، یک چیز بسیار مهم تر برای زندگی روز مره سوئدی وجود دارد: فیکا.
فیکا کلمه ای سوئدی برای استراحت و خوردن قهوه است (معمولاً به عنوان فعل استفاده می شود). اما این کلمه خیلی بیشتر از استراحت همراه با خوردن قهوه است، بلکه بیشتر بر معاشرت و گذراندن وقت با کیفیت در کنار دوستان، خانواده و همکارانتان متمرکز است.
اهمیت کلمه فیکا به حدی است که سوئدی ها ترجیح می دهند آن را برای خارجی ها ترجمه نکنند و مطمئنند که شما زمانیکه پای خود را در خاک سوئد می گذارید خواهید فهمید این کلمه به چه معناییست.

روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا
ادامه مطلب

ایالات متحده – جایی که یا چیز هایی زیادی خواهید آموخت یا به خانه خواهید رفت
اندازه قطعات در ایالات متحده بسیار مشهور است و بیشتر مردم فکر می کنند: هر چه بزرگتر باشد، بهتر. برخی از رستوران ها با انجام برخی از چالش های غذایی دیوانه وار، بک گام فراتر رفته اند.
برای مثال اتمام یک همبرگر 105 پوند (تقریبا 50 کیلوگرم) در کمتر از 60 دقیقه، چالشی است که در ایستگاه شامگاه کلینتون در نیوجرسی پیدا خواهید کرد و اگرچه به شما اجازه داده می شود که دوستتان را با خود همراه کنید، اما هنوز هم بیش از 5 کیلو غذا برای هر فرد است! جایزه نقدی 5000 دلار به همه تیمهای موفق اهدا می شود، اما آیا واقعاً ارزشش را دارد؟

انگلستان – جایی که مردم به خاطر کاری از دست می روند
آیا می دانید چه کسی غذای هندی را بیشتر از خود هندی ها دوست دارد؟ بریتانیا! غذاهای هندی ده ها سال است که در صدر لیست مورد علاقه های انگلیس ها قرار دارند و طبق گزارش ها بیش از 15000 رستوران هندی در این کشور وجود دارد.
گفته می شود که در لندن رستوران های هندی بیشتری از بمبئی یا دهلی وجود دارد، و بسیاری از غذاهای معروف از جمله Tikka Masala نیز بسیار محبوبند.
برای هندی ها، ادویه کاری به عنوان یک کانسپت، در واقع بسیار پیچیده تر است و در حقیقت، هر خورش شاد و ادویه دار (که اغلب با ترکیبی از ادویه جات ترشی جات، از جمله زردچوبه، زیره و پودر فلفل قرمز درست می شود) را به جای یک ادویه بیان می کند.

غذاهای خوشمزه کره ای
ادامه مطلب

نیوزیلند – جایی که کیوی بیش از یک میوه است
اگر به نیوزیلند آمده اید و از کسی کیوی خواسته اید، ممکن است کل جمعیت به درخواستتان پاسخ دهند. چرا؟ زیرا کیوی علاوه بر میوه، در واقع یک اصطلاح رایج و بسیار پرطرفدار است که مردم نیوزلند استفاده می کنند.
اگرچه نام کیوی در این مورد خاص از پرنده ای با همین نام گرفته می شود، میوه کیوی نیز در نیوزیلند نقش مهمی دارد زیرا یکی از صادرات مهم این کشور است. میوه های کیوی ای که صادر نمی شوند، احتمالاً خرد شده و در بالای یک پاویوا قرار می گیرند، علاوه بر این دسر ملی این کشور شامل مرکبات، کرم و میوه های تازه است.

ژاپن – جایی که قوانینی برای خوردن سوشی وجود دارد
اگرچه ممکن است فکر کنید که برداشتن آن رولت های سوشی با یک جفت چوب سخت ترین قسمت در خوردن سوشی است (با کمال میل بپذیرید، بدون اینکه صحنه ای احمقانه ای از خودتان درست کنید)، واقعیت این است که بسیاری از قوانین در مورد خوردن سوشی وجود دارد.
به عنوان مثال: هرگز سوشی ها را نصفه گاز نزده و باقیش را روی بشقاب خود قرار ندهید. قرار است سوشی به یک باره و عنوان تکه های کامل خورده شوند. همچنین، هرگز wasabi را در سس سویا فرو نکنید (یا مانند بسیاری از افراد آن را مخلوط نکنید). واسابی را باید مستقیماً روی سوشی ها و در مراکز دقیق تر قرار دهید، در واقع اینکار توسط آشپز انجام می شود، نه شما.
همچنین، در حین خوردنش یک تکه زنجبیل ترشی را روی سوشی خود قرار ندهید. قرار است زنجبیل بین تکه ها خورده شود تا کام شما تمیز شود.

کدام کشورها بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارند؟
ادامه مطلب

اسپانیا – جایی که افسانه های tapas در آن وجود دارد.
اگر تا به حال از اسپانیا شنیده اید، احتمالاً از tapas نیز شنیده باشید. تاپاها لقمه های کوچکی از غذا هستند که تقریباً در هر قسمت اسپانیا از اوایل عصر تا اواخر شب سرو می شود. کلمه tapas از فعل اسپانیایی “tapar” (برای پوشاندن) آمده است و تاریخچه آن باستانی است، اما به شدت در مورد آن اختلاف وجود دارد.
یکی از افسانه ها این است که به منظور جلوگیری از غرق شدن مگس ها و سایر حشرات در لیوان های شراب، مردم اندلس شروع به پوشاندن آنها با یک تکه نان کردند. سپس Bartender آغاز به افزودن یک تکه گوشت شور به نان کرد تا مردم را تشنه کنند و به این ترتیب شراب بیشتری بفروشند.

ویتنام – جایی که همه سرشان را به پای آشپزی کشور به باد داده اند
با توجه به موقعیت این کشور، ممکن است جای تعجبی نباشد که غذاهای بی نظیر ویتنام تحت تأثیر یک کشور قرار گرفته است. هنگامی که مغول ها در قرن دهم به ویتنام حمله کردند، گوشت گاو را با خود به همراه آوردند، در حالی که چینی ها با معرفی تکنیک های آشپزی مانند سرخ کردن و هنر غذا خوردن با خردسالان، در چشم انداز آشپزی ویتنامی تأثیر گذاشتند.
با این حال، کمتر واقعیت این است که وجود باگت و بستنی نیز در غذاهای ویتنامی ضروری هستند. هنگامی که فرانسوی ها ویتنام را استعمار کردند، غذاهایی مانند باگت، پنه و کاستارد را معرفی کردند.
در طول جنگ ویتنام، آمریکایی ها انقدر نیاز به بستنی را احساس کردند که چندین کارخانه بستنی را در زمین ویتنامی بنا کردند تا این خواسته را برآورده کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر