لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار چشمه گوش لرستان
آبشار چشمه گوش لرستان

آبشار چشمه گوش لرستان

لرستان یکی از استان های جنوب غربی ایران است که به جزء چند دشت محدود، سراسر آن از کوه های زاگرس پوشیده شده است. این سرزمین به جهت همجواری با کوهستان و نیز برخورداری از منابع آب و چشمه های فراوان از آبشار های طبیعی نسبتا زیادی برخوردار است. استان لرستان در حال حاضر دارای بیش از پنجاه آبشار زیبا و دل انگیز می باشد، به طوری که هر ساله میزبان شمار زیادی از دوست داران طبیعت و علاقه مندان به تنوع در جاذبه های طبیعی است.
نوای دل انگیز و زیبای آب در دل سنگ گردشگران بسیاری را به منطقه فرا می خواند. یکی از آبشارهای منطقه که منظره ای رویایی را در کنار زیبایی نوای آب به نمایش می نهد، آبشار چشمه گوش لرستان است. در اینجا به توصیف زیبایی بی نظیر این آبشار پلکانی می پردازیم. با سفر به لرستان و رزرو هتل رنگین کان خرم آباد، از آبشار ها و زیبایی های طبیعی این استان دیدن کنید و سفری خاطره انگیز را در همجواری زمزمه های دل نشین آب در دل کوهستان تجربه نمایید.

آبشار چشمه گوش لرستان
معرفی آبشار چشمه گوش لرستان
آبشار های لرستان به جهت سهولت دسترسی و مسیر مناسب، یکی از جاذبه های پر طرفدار این استان به شمار می آیند. یکی از این آبشار ها که مورداستقبال گردشگران و بومیان منطقه است، آبشار چشمه گوش نام دارد. آبشار چشمه گوش لرستان که یکی از حیرت انگیز ترین آبشار های ایران در قلب زاگرس به شمار می آید، در همجواری روستایی به همین نام و در بخش واشیان در شرق شهرستان پل دختر قرار دارد. این آبشار فصلی که زیبایی منحصر به فردی را به منطقه بخشیده است، از چندین قسمت پلکانی تشکیل یافته است، و ارتفاع بلند ترین این آبشار ها حدود سی متر می باشد. همچنین جریان یافتن این آبشار ها از جهت کوه به سمت پایین حوضچه های طبیعی زیبا با مناظر خاص را به به نمایش می گذارد. در واقع پلکانی بودن آبشار چشمه گوش، ظاهری خاص و منحصر به فرد را به آن بخشیده است، که در کنار زیبایی بی نظیرش منظره ای رویایی را به نمایش می نهد.
آبشار چشمه گوش لرستان
خروش آب در دل صخره های پلکانی و نیز زمزمه های رویایی آن، شگفتی خلقت را یاد آور می شود، و تجربه ای زیبا را در خاطرات افراد به ثبت می رساند. به طوری که امروزه آبشار چشمه گوش میزبان گردشگرانداخلی و خارجی بسیاری در فصول بهار و تابستان می باشد. آب و هوای مناسب در فصول گرم سال و چشم انداز های بسیار عالی در این فصل ها منجر شده تا افراد زیادی برای بازدید از این آبشار و نیز سایر آبشارهای لرستان به این استان سفر نمایند. این استان تاریخی و چهار فصل علاوه بر آبشار ها دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد فراوانی است، به طوری که هرساله گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن می نمایند. با سفر به لرستان و همنشینی با آهنگ دلنشین آبشار های زیبای آن، تجربه ای کم نظیر را در دفتر خاطرات خود ثبت نمایید.

تنگ شیرز در استان لرستان دره ای با رودهای خروشان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر