لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر نوروزی به مشهد
راهنمای سفر نوروزی به مشهد

راهنمای سفر نوروزی به مشهد

سفر به مشهد در نوروز یکی از پرطرفدارترین سفرهای نوروزی در بین ایرانیان است. این شهر مقدس به واسطه وجود حرم مطهر امام هشم شیعیان به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می شود و این جایگاه ویژه سبب شده تا مشهد در روزهای نوروز شلوغ تر از هر ایام دیگری باشد. بسیاری برای لحظه تحویل سال مشهد و حرم امام رئوف را بر می گزینند تا سالی پر برکت را آغاز کنند. مشهد در کنار حرم امام رئوف مملو از جاذبه های تاریخی و تفریحی است و در کنار این جاذبه ها رستوران ها و مراکز خرید متنوعی نیز در شهر وجود دارند؛ این تنوع مشهد را در کنار یک شهر مذهبی به یک شهر توریستی تمام عیار نیز تبدیل می کند. اگر به دنبال راهنمای سفر نوروزی به مشهد هستید ادامه مطلب پیش رو را از دست ندهید. برای سفر نوروزی به این شهر بهتر است کمی قبل تر برای رزرو هتل های مشهد اقدام نمایید چراکه به سبب شلوغی در ایام نوروز ظرفیت اغلب هتل ها برای این بازه زمانی سریعا تکمیل خواهد شد.

نوروز مشهد

رزرو هتل های نوروز 1400

هتل های مشهد
چند روز قبل از آغاز سال نو، مشهد مملو از حضور مسافرین مختلفی است که از اقصی نقاط جهان راهی این شهر شده اند؛ مسافرینی که قرار است لحظه تحویل سال را در حرم مطهر امام رئوف سپری کنند. سنتی دلنشین که در چند سال اخیر رونق بسیاری یافته است. حضور زائران به حرم و خیابان های منتهی به آن شور و حال ویژه ای می بخشد. اگر رزرو هتل در مشهد را به لحظه رسیدن، موکول کرده اید باید بدانید اغلب هتل های مناسب در آن زمان رزرو شده اند. اما اگر قبل از آغاز سفر هتل خود را رزرو کنید راحت و آسوده خواهید بود؛ هتل الماس دو مشهد واقع در خیابان امام رضا یکی از نزدیک ترین هتل های پنج ستاره به حرم است. اگر به دنبال ارزان ترین هتل های مشهد هستید که در زمره نزدیک ترین هتل ها به حرم نیز قرار داشته باشند سری به هتل میامی مشهد بزنید. خیابان های منتهی به حرم در ایام نوروز شلوغ ترین اوقات خود را سپری می کنند. بساط دستفروش‌ها نیز داغ داغ است و بازار رضا به یکی از شلوغ ترین بازارهای کشور تبدیل می شود. اگر دوست دارید کمی دورتر از مناطق شلوغ در مشهد اقامت داشته باشید هتل هما 1 مشهد گزینه مناسبی است. در سفر به این خطه شور نوروزی را در آب و هوای مشهد نیز خواهید یافت گرچه هنور ردپای باران بر تن شهر دیده می شود. در این راستا بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و حتما یک دست لباس گرم به همراه داشته باشید. شاید از خود بپرسید پس از زیارت حرم مطهر به دیدن کدام جاذبه در شهر بروید زیرا جاهای دیدنی مشهد از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.
هتل هما مشهد

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا(ع)

حرم مطهر امام رضا (ع) مهم ترین جاذبه شهر مشهد است؛ این حرم مقدس از صحن ها، رواق ها، موزه ها، مساجد و بخش های دیگر تشکیل شده است. در کنار زیارت شما می توانید سری به مسجد تاریخی گوهرشاد نیز بزنید. موزه های حرم مطهر نیز مملو از دیدنی های حیرت انگیز است. آرامگاه شیخ بهایی هم در یکی از صحن های حرم قرار دارد و بازدید از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. اگر در لحظه تحویل سال در حرم باشید آوای خوش نقاره زن ها شما را نیز بر سر ذوق خواهد آورد.

پارک های آبی مشهد

 پارک های آبی مشهد

در میان جاذبه های متعدد شهر مشهد، بدون شک پارک های آبی مشهد بسیار محبوب هستند. پارک های آبی محیطی مناسب برای تفریح جوانان و نوجوانان در کنار یکی از والدین به شمار می آیند. سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و سرزمین موج های آبی از جمله پارک های آبی مشهد هستند. اغلب پارک های آبی مشهد در فاصله بیست الی سی کیلومتری حرم قرار دارند.

بازار رضا (ع)

بازار رضا

بازار رضا (ع) یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی شهر است و حتی اگر قصد خرید نداشتید پیشنهاد می کنیم از آن دیدن نمایید. این بازار پر زرق و برق بورس خرید بدلیجات، تسبیح، مهر، عقیق، فیروزه، زعفران، زرشک و غیره است. نزدیکی بازار رضا به حرم نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای آن محسوب می شود.

آدرس: مشهد، ضلع شرقی خیابان امام رضا(ع)، حد فاصل میدان بیت المقدس و 17شهریور

تاریخچه سیزده بدر
ادامه مطلب

مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد

مشهد یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید است. مراکز خرید متنوع این شهر از بازار رضا گرفته تا مجتمع تجاری الماس شرق اغلب نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. در کنار بازار رضا(ع) شما می‌توانید سری به بازار حکیم مشهد و مجتمع تجاری شرق زیست بزنید. مجتمع تجاری آرمان در کنار بازار مرکزی مشهد از دیگر گزینه های پیش رو است. اما اگر به دنبال گزینه های متنوع تری هستید می توانید از مجتمع تجاری الماس شرق یا مرکزخرید پروما خرید کنید.

شاندیز در نوروز

شاندیز

اگر به تماشای طبیعت علاقمندید می توانید 25 کیلومتری از مشهد فاصله گرفته و به یکی از زیباترین ییلاقات مشهد سفر کنید. شاندیز اگرچه در تابستان بسیار دلربا و خنک است اما در بهار نیز دلنشین و زیبا است. انواع جشنواره های فرهنگی و هنری نوروزی نیز در این ییلاق زیبا برگزار می شوند. رستوران های شاندیز نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

آدرس: استان خراسان رضوی، 20کیلومتری شمال غربی مشهد، شاندیز

آرامگاه نادر شاه افشار

آرامگاه نادر شاه افشار

باغ موزه نادری یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر مشهد است. در این باغ موزه زیبا که در نزدیکی حرم قرار دارد شما می توانید مقبره نادرشاه افشار را پیدا کنید. در کنار مقبره مجسمه ای زیبا از نادرشاه قرار دارد که توجه تان را جلب می کند. دو تالار موزه که به نمایش اسلحه های دوران مختلف اختصاص دارند از دیگر دیدنی های این مجموعه زیبا است. یکی از قدیمی ترین ییلاقات شهر مشهد که اکنون در بافت شهری مشهد قرار دارد مجموعه کوهسنگی است. پارکی که به سبب حضور دو کوه بلند به این نام شهره یافته است. حضور یک استخر بزرگ در کنار فضای سبز و آب و هوای مناسب، کوهسنگی را بسیار محبوب کرده است.

آدرس: مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا

مجتمع تفریحی اقامتی آفتاب مشهد
ادامه مطلب

پارک های مشهد

هفت حوض مشهد

پارک مشهد

در کنار سایر جاذبه های دیدنی این شهر می توانید سری به یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد یعنی وکیل آباد بزنید. وکیل آباد مملو از درختان کهنسال و سرسبزی بوده و یک رودخانه فصلی در آن جریان دارد. در کنار قدم زدن در این پارک می توانید از باغ وحش وکیل آباد نیز دیدن کنید. پارک و شهربازی ملت دیگر گزینه شما برای یک تفریح خانوادگی است. در میان پارک های مشهد باغ ملی مشهد به سبب سهولت دسترسی بسیار محبوب است؛ این پارک زیبا در مرکز شهر قرار داشته و مملو از درختان کهنسال و زیبا است. اگر به دنبال گزینه ای برای حضور در دل طبیعت هستید پارک طبیعی هفت حوض انتخاب بسیار مناسبی است؛ این پارک در خارج از شهر مشهد قرار گرفته و نیازمند یک پیاده روی دو کیلومتری است.
شهربازی

خانه ها و حمام های تاریخی مشهد

خانه و حمام ملک

اگر به دیدن خانه های تاریخی علاقمند هستید، سری به خانه تاریخی ملک بزنید. خانه و حمام ملک با گچبری های زیبا و مقرنس کاری های چشم نواز بنایی به یادگار مانده از عهد قاجار است. این عمارت زیبا و دو طبقه شما را به تماشای تنها حمام خصوصی دوران قاجار در مشهد خواهد برد. اگر به دیدن بناهای تاریخی مشهد علاقمند شده اید حتما سری به حمام مهدی قلی بیک بزنید.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، سه راه دارایی

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک با تمام پارک هایی که تاکنون دیده اید متفاوت است. پارک علمی پرفسور بازیما شما را به سفری مهیج به درون بدن انسان دعوت می کند. اگر دوست دارید به مریخ سفر کنید و یا رشته پزشکی را تجربه کنید بازهم این پارک انتخاب مناسبی است. آسمان نمای خورشیدی، ژیروسکوپ فضایی و چندین بخش دیگر شما را از انتخاب این جاذبه دیدنی و تفریحی خشنود خواهد کرد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال

شهر های دیدنی چین
ادامه مطلب

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد

قطعا یکی از برترین چشم اندازهای طبیعت مشهد ییلاق طرقبه است. اگر تعریف ششلیک های مشهد را شنیده اید سری به رستوران های طرقبه بزنید. سد چالیدره و بند گلستان هم از دیگر دیدنی های این منطقه هستند.

آدرس: انتهایی غرب بلوار وکیل آباد، شانزده کیلومتری مشهد

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد واقع در مجموعه سپاد یکی دیگر از برترین جاذبه های دیدنی این شهر است. باغ وحشی زیبا با آبشارها، پل های چوبی و مسیرهای پیاده روی که چشم انداز جذابی دارد. انواع پرندگان از قاره کهن و قاره آفریقا ساکنین این باغ وحش بزرگ را تشکیل می دهند. پرندگان رنگارنگ و کمیابی که می توانید در محیطی امن و آرام به تماشای آن ها بپردازید.

آدرس: مشهد، میدان خیام، مرکز تفریحی سپاد، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

اگر شما هم از عشاق فردوسی و ادبیات ایران هستید باید حتما سری به مقبره فردوسی در توس بزنید. این مقبره در بیست کیلومتری مشهد و در شهر توس قرار دارد. باغ آرامگاه زیبای فردوسی با یک استخر بزرگ، مزین به تندیس هایی است که از شاهنامه فردوسی الهام گرفته شده اند.

آدرس: توس، بلوار شاهنامه

رستوران معلق مشهد

رستوران معلق مشهد
اگر دوست دارید تا شام را در موقعیت منحصربه‌فردی صرف کنید، صرف شام در دل آسمان گزینه بسیار مناسبی است. این رستوران تنها رستوران هوایی در سراسر ایران است. رستوران معلق به شما اجازه می دهد شام خود را در ارتفاع چهل متری از سطح زمین میل کنید.

آدرس: مشهد، کیلومتر ده جاده شاندیز-مشهد، دهکده شاندیز

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر