لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سوغات کرمان
سوغات کرمان

سوغات کرمان

تجربه ها و خاطرات، تنها مواردی هستند که از یک سفر فراموش نشدنی برای شما باقی می مانند. بسیار عالی است اگر بتوانید در هر سفر، چیزی را با خود بیاورید که هر بار که به آن نگاه می کنید، خاطرات آن سفر را با خود مرور کنید.
سوغاتی ها و صنایع دستی از این قبیل موارد هستند که می توانید آنها را به عنوان یابودی از هر سفر نزد خود نگه دارید. آشنایی با سوغات کرمان قبل از سفر به این شهر، انتخاب مناسب ترین مورد را برای شما آسان تر خواهد کرد.
چنانچه شما نیز در زمره افرادی هستید که قصد سفر به کرمان را دارید، بهتر است برای آغاز سفری بی دغدغه، اقدام به رزرو یکی از هتل های کرمان نمایید. این کار به سادگی و از طریق سایت ایران هتل آنلاین امکان پذیر است.

انواع تابلوهای زیبای پته

چیزهایی که باید در کرمان بخرید یا امتحان کنید

یکی از وسیع ترین استان های ایران با تأثیر ویژه در گردشگری این مرز و بوم در قسمت جنوب شرقی کشور واقع شده است. استان کرمان از جاذبه های تاریخی و تماشایی زیادی برخوردار است که 3 مورد از این جاذبه ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.
کسی که به کرمان سفر کرده است، می داند که شما هرگز نمی توانید بدون خرید یکی از سوغاتی های کرمان در میان تعداد وسیعی از سوغاتی ها، شهر را ترک کنید. سوغات کرمان به دو صورت است. بخشی از سوغات کرمان خوراکی و بخش دیگر آن صنایع دستی است.

پته یا پته دوزی

پته، سوغاتی زیبا و ماندگار
پته، سوغاتی زیبا و ماندگار

پته یکی از زیباترین سوغات کرمان است. پته، نوعی پارچه تزئینی است که از پشم درست شده است. به این پارچه در اصطلاح فارسی، عریض گفته می شود. نخ های رنگارنگ در طرح ها و نقش های زیبایی همچون درختان، پرندگان و … بر روی عریض بافته می شوند.
هر چه طرح روی عریض بیشتر باشد، پته گران تر است زیرا مدت زمان بیشتری برای دوخت این الگوها صرف می شود. پته ها در اندازه ها و رنگ های متنوعی هستند ولی رایج ترین شکل آنها، مربعی است. بسیاری از رستوران ها و چایخانه های سنتی کرمان، پته ها را در داخل قاب و یا بدون قاب بر روی دیوار آویزان کرده اند.

دره راگه رفسنجان کرمان
ادامه مطلب

مس

صنایع مس
صنایع مس، متنوع ترین سوغاتی کرمان

درست مانند شهر یزد، مس یکی دیگر از سوغات کرمان است. بازار مس در مجموعه گنجعلی خان می تواند تمامی نیازهای مس شما را برآورده سازد. مس را در این بازار هم می توانید با قیمتی مناسب تهیه کنید و هم از تنوع بالایی از ظروف مسی بهره مند شوید.
انواع وسایل تزئینی، قابلمه ها، دیگ ها و کفگیرها، گلدان های غول پیکر مسی و ده ها محصول دیگر را در گنجعلی خان در اختیار خواهید داشت.

زیره

زیره
زیره، ادویه پرطرفدار و خوش عطر کرمانی

نام کرمان را که می شنویم، بی اختیار به یاد زیره کرمان می افتیم. بازارهای کرمان، مملو از فروشندگان زیره است. حتی در معابر شهر که قدم می زنید صدای دستفروشانی که زیره می فروشند، به گوش می رسد. به ویژه اگر در فصل تابستان به کرمان سفر کنید، بوی خوش زیره تازه در عطاری های شهر مشام شما را پر خواهد کرد.
حتماً این ادویه پر خاصیت را به عنوان سوغات کرمان برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. از زیره می توانید برای طعم دادن غذا استفاده کنید. جوشانده زیره، نوشیدنی مناسبی برای تقویت بدن است.

قاووت

قاووت
قاووت، خوراکی سنتی و انرژی بخش

قاووت یا به گفته مردم محلی قوتو، منحصراً یکی از سوغات سنتی و خوراکی کرمان است که قدمتی طولانی در این منطقه دارد. این خوراکی که به صورت پودر ارائه می شود را می توان در هر ساعت شبانه روز به عنوان میان وعده سرو کرد.
برخی از افراد به صورت مستقیم اقدام به خوردن پودر می کنند و برخی دیگر آن را در آب گرم و یا سرد حل می کنند و می نوشند. این پودر برای افرادی که دچار مشکلات جسمی و روحی و یا ضعف هستند بسیار مناسب است.

شهرهای دیدنی استان کرمان
ادامه مطلب

کلمپه

کلمپه
کلمپه، شیرینی خوش طعم کرمانی

یکی از پیشنهادات اصلی به افرادی که به کرمان سفر می کنند آن است که حتما کلومپه را امتحان کنند. کلومپه یک شیرینی مخصوص محلی از نوع کوکی است و خوردن آن با چای بسیار لذت بخش است. اهالی کرمان در مراسم ها و اعیاد با این شیرینی از مهمان های خود پذیرایی می کنند.
کلمپه در طعم های مختلف پسته ای، گردویی، کنجدی و لقمه ای ارائه می شود. یکی از مزیت های این شیرینی، خشک بودن آن است و می توانید آن را در یک بازه زمانی طولانی نگهداری کنید بنابراین یکی از گزینه های مناسب سوغات کرمان به شمار می رود.

قالی کرمان

قالی کرمان را می توان به باغی از گل های رنگارنگ تشبیه کرد که رایحه آن برای هنردوستان آرامش بخش است. قالی کرمان بیش از 400 سال قدمت دارد. تصویری قدیمی از قالی کرمان متعلق به دوران صفویان وجود دارد.
یکی از قالی گرانبهای کرمان کف ساختمان سنای آمریکا را پوشش داده است. این فرش در حدود 100 سال پیش توسط یکی از هنرمندان این شهر به نام ابوالقاسم کربالسی بافته شده و مساحت آن 400 متر مربع است. قالی کرمان را از نظر طرح و رنگ می توان به عنوان یکی از زیباترین و نفیس ترین بافته های دنیا به شمار آورد. این گوهر گرانبها را نیز می توان در زمره سوغاتی های باارزش کرمان به شمار آورد.

خرید سوغاتی بخش لذت بخشی از هر سفر هست. سوغاتی ها همیشه نمادی از شهر مقصد هستند و هر شهری بسته به آب و هوا و شرایط جغرافیایی سوغات مختلفی دارد. استان پهناور کرمان که در قلب کویر واقع شده است از نظر غنای فرهنگی و تاریخی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.
از این رو به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر برای گردشگران داخلی و خارجی ایران به شمار می رود. کرمان از استان هایی است که تنوع سوغات بسیار زیاد است و انتخاب و خرید بسیار راحت است. به گونه ای که شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی یک یادگاری جذاب برای هر سلیقه ای انتخاب نمایید.

اگر کرمان را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کرده اید، بهتر است سری به سایت ایران هتل آنلاین بزنید و از میان هتل های کرمان یکی را بر اساس شرایط و بودجه خود، برای تاریخی که قصد سفر دارید، رزرو نمایید. با رزرو هتل از طریق این سایت می توانید از تخفیف برخی هتل ها نیز برخوردار شوید.

30 تا از بهترین رستوران های کرمان را بشناسید!
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر