لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر به تهران با ماشین
راهنمای سفر به تهران با ماشین

راهنمای سفر به تهران با ماشین

از سفر با قطار گرفته تا سفر با هواپیما، اتوبوس های بین شهری و سفر با خودرو شخصی راه های بسیاری برای رسیدن به پایتخت وجود دارد. اما کدام یک از مسیرهای و جاده های کشور شما را به پایتخت می رساند؟ اگر قصد سفر به پایتخت با وسیله نقلیه شخصی را دارید، آیا از محدوده طرح ترافیک اطلاع دارید؟

آیا به دنبال اطلاعاتی از پارکینگ ها و پمپ بنزین های پایتخت در شلوغ ترین مناطق شهر تهران هستید؟ اگر قرار است یک سفر با وسیله نقلیه شخصی خود به تهران داشته باشید کسب این اطلاعات ضروری خواهد بود.
اما اگر در کنار این سوالات قصد رزرو هتل در تهران را دارید اقامت در هتل استقلال تهران می تواند انتخاب مناسبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو هتل های تهران حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

مسیر های ورودی به تهران

تعداد زیادی خودرو در حال حرکت در جاده
اگر قرار است از غرب کشور عازم پایتخت شوید آزادراه شماره ۲ آزادراهی است شما را از غرب کشور به تهران می رساند. آزادراه تهران-کرج یکی از مشهورترین مسیرهای دسترسی به تهران از غرب کشور است. این آزادراه بخشی از آزادراه شماره ۲ است. اگر این آزادراه را ادامه دهید به قزوین می رسید. از اینجای مسیر به بعد مسیر شما به دو سوی مختلف می رود.
یک مسیر شما را به رشت رسانده و مسیر دوم شما را به زنجان و در نهایت به تبریز و ارومیه می رساند. همچنین اگر از بزرگراه تهران-کرج عازم پایتخت می شوید، می توانید به بزرگراه آزادگان نیز دسترسی داشته باشید. این بزرگراه یکی از شاهراه‌های اصلی تهران است. بزرگراه آزادگان از شمال به جنوب پایتخت کشیده شده است.

از مهم ترین ورودی های شرق تهران می توان به آزادراه تهران ـ پردیس و مسیر جاجرود اشاره کرد. آزادراه تهران – پردیس در واقع از بزرگراه شهید بابایی واقع در شرق پایتخت آغاز می شود. مسیر تهران- پردیس- رودهن نیز در انتها تهران را به شهر پردیس، استان مازندران و بخش هایی از استان خراسان شمالی متصل می کند.

اگر قرار است از مناطق شمالی عازم پایتخت شوید جاده فیروزکوه از شرق تهران شما را به شهر های ساری، قائمشهر و بابل می رساند.
آزادراه شماره ۷ نیز یکی از مهم ترین مسیرهای است که از مرکز ایران گذر می کند. این آزادراه نیز امکان دسترسی از تهران به استان های قم و اصفهان و در ادامه به شهرهای جنوبی ایران را ممکن می کند. آزادراه مشهور خلیج فارس که پل ارتباطی تهران به قم است مشهورترین بخش این آزادراه است.
این آزادراه نیز از بزرگراه آزادگان تهران آغاز می‌شود. اگر این آزادراه را ادامه دهید به آزادراه قم – کاشان و اصفهان- کاشان و در نهایت به آزادراه ذوب آهن می رسید.
آزادراه شماره ۵ نیز از دیگر مسیرهای مهمی است که از تهران آغاز می شود. این آزادراه نیز دسترسی به شهرهای جنوبی و به خصوص بندر امام خمینی را تسهیل کرده است. آزادراه تهران-ساوه یکی از بخش های این آزادراه است.

جاده هراز نیز کوتاه ترین مسیر دسترسی از تهران به شمال کشور است. اگر قرار است از شهرهای شمالی عازم تهران شوید می توانید جاده چالوس را نیز انتخاب کنید.

معرفی هتل مشهد تهران - هتلی سه ستاره در مرکز پایتخت
ادامه مطلب

محدودیت های ترافیکی تهران

نقشه طرح ترافیک تهران

نقشه طرح ترافیک تهران، محدوده قرمز طرح ترافیک و محدوده آبی طرح کنترل آلودگی هوا

ترافیک یکی از بزرگترین معضلات پایتخت است. این مسئله در کنار آلودگی هوا محدودیت هایی را برای پایتخت بوجود آورده است. طرح ترافیک یکی از راه حل های مدیران شهری پایتخت برای حل کردن این معضل بوده است. طرح های مختلفی همچون طرح زوج و فرد برای مدیریت این مسئله در زمان های مختلف در پایتخت به اجرا در آمده است.
اگر قرار است با وسیله نقلیه شخصی خود عازم محدوده طرح ترافیک شوید باید حواستان را جمع کنید که جریمه نشوید. محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان های فاطمی و مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان های هفده شهریور، سپاه و شریعتی منتهی می شود.
طرح کنترل آلودگی هوا دیگر طرح به اجرا در آمده در پایتخت است. این طرح نیز بزرگراه همت از شمال، بزرگراه بعثت از جنوب، بزرگراه های نواب و چمران از غرب و بزرگراه امام علی (ع) از شرق را در برمی گیرد. محدوده طرح ترافیک در اصل در داخل محدوده کنترل آلودگی هوا قرار دارد.
هر خودرو که پلاک تهران را داشته باشد در هر فصل مجاز است تنها ۲۰ روز در این محدوده تردد کند. این ۲۰ روز هیچگونه محدودیتی از لحاظ زمانی ندارد و رایگان است. اگر در طول یک فصل بیشتر از بیست روز در این منطقه تردد کنید باید عوارض ورود به این منطقه را پرداخت کنید. در صورتی که خودرو شما دارای پلاک شهرهای دیگر می باشد این مدت مجاز به ۱۵ روز کاهش می یابد.
دور بین های متعدد این منطقه تعداد تردد شما در این منطقه را ثبت می کنند. برای ثبت نام در طرح ترافیک، مشاهده تعداد روزهای تردد شده و باقی مانده، به سایت تهران من مراجعه کنید. قبل از مراجعه به این منطقه شما باید حساب خود را شارژ کنید.
مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ در محدوده طرح ترافیک قرار دارند. بخش هایی از مناطق ۴، ۸، ۱۰، ۱۳ و ۱۴ نیز در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا قرار دارند.

راهنمای کامل متروهای تهران
ادامه مطلب

زمان تردد در طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا

تابلو نارنجی رنگ طرح ترافیک
تابلو نارنجی رنگ طرح ترافیک با نمایش زمان و محدودیت ها

به طور کلی زمان برقراری این طرح از ساعت ۰۶:۳۰ صبح الی ۱۹ است. در ماه های پایانی سال هر دو طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا یک ساعت کاهش یافته و از ۰۶:۳۰ صبح الی ۱۸ برقرار می باشد. طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه برگزار نمی شود. اما طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۶:۳۰ الی ۱۳ برقرار است.

شلوغ ترین مناطق تهران

شهر تهران از ۲۲ منطقه تشکیل شده‌است. در بین این مناطق، مناطق شماره ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ از شلوغ ترین مناطق تهران هستند. این مناطق در بافت مرکزی شهر تهران قرار دارند. اغلب مراکز تجاری، آموزشی، اداری و درمانی پایتخت در این مناطق متمرکز شده است.
امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، وصال، کریم خان و ساعی از مهم ترین محلات منطقه شش است. اغلب خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه تهران نیز در این منطقه قرار دارند. منطقه ۷ و منطقه ۱۰شهرداری تهران نیز در مرکز شهر تهران واقع شده است. خیابان جمهوری اسلامی از مهم ترین خیابان های منطقه ده است.
منطه 11 نیز یکی از مناطقی است که در مرکز شهر تهران قرار دارد. این منطقه از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی از جنوب به میدان راه آهن و خیابان شوش، از شرق به خیابان حافظ و وحدت اسلامی و از غرب به خیابان شهید نواب و میدان حق شناس منتهی می شود. مراکز مهم سیاسی و نظامی در این منطقه قرار دارند.
سفارتخانه ها، مراکز علمی و دانشگاهی و بازارهای متعدد از دیگر مراکز موجود در منطقه یازده است. منطقه ۱۲ نیز یکی از قدیمی ترین مناطق پایتخت است که در بافت مرکزی تهران قرار دارد.
این منطقه نیز از شمال به خیابان انقلاب اسلامی از جنوب به خیابان شوش از شرق به خیابان ۱۷ شهریور و از غرب به دو خیابان حافظ و وحدت اسلامی منتهی می شود. کاخ گلستان، اغلب موزه ها و بازار تهران نیز در این منطقه قرار دارند.

پارکینگ های مناطق شلوغ تهران

 پارکینگ عمومی روباز

پارکینگ عمومی روباز

اگر قصد پارک خودرو در مناطق نسبتا شلوغ پایتخت را دارید، دانستن آدرس پارکینگ های عمومی در این مناطق سبب خواهد شد تا سفر راحت تری را تجربه کنید:
خیابان دکتر فاطمی، روبروی پارک لاله
نرسیده به میدان ولی عصر، نبش غربی خیابان ارژنگ
کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز، ضلع شمال غربی
ولی عصر، نبش خیابان دستگردی
۱۷ شهریور، نزدیک میدان شهدا، مقابل پمپ بنزین
۱۷ شهریور جنوبی، خیابان صفاری، چهارراه کوشش
۱۷ شهریور، میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، نبش کوچه کاظمی
۱۷ شهریور، بالاتر از میدان شهدا، نبش کوچه عظیمی
۱۷ شهریور، اتوبان شهید محلاتی، نرسیده به میدان محلاتی، خیابان شهمیرزادی پلاک ۳۳
۱۷ شهریور، اتوبان شهید محلاتی، خیابان قوامی، پلاک ۱۱۶
۱۷ شهریور جنوبی، بعداز چهارراه تیر دوقلو، پلاک ۴۳۸
خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب، خیابان کاوه
خیابان جمهوری، بعد از چهارراه استانبول، پارکینگ پروانه
خیابان آزادی شرق، نرسیده به خیابان جمالزاده، ابتدای خیابان کاوه
میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، نبش کوچه مستعلی، پارکینگ مهرسان
ميدان انقلاب، ابتداي آزادي، كوچه جنتي، پاركينگ صفوي
میدان ولی عصر، پارکینگ طبقاتی حافظ
خیابان سعدی، روبروی کوچه پست، پارکینگ ناصرخسرو
خیابان مولوی، روبروی خیابان ذکایی
میدان محمدیه، خیابان خیام شمالی
خیابان 15خرداد ، جنب خیابان پامنار، روبروی نوروز خان
بازار،خیابان مولوی،خیابان حضرتی
بازار،خیابان مولوی،خیابان نیرو شادی

سفرنامه تنگه واشی فیروزکوه
ادامه مطلب

پمپ بنزین های مناطق شلوغ تهران

جایگاه سوخت

خودروها در حال سوخت گیری در یک جایگاه سوخت
به‌ طور کلی 141 جایگاه سوخت در پایتخت وجود دارد. در ادامه تعدادی از جایگاه های سوخت در مناطق شلوغ تهران را معرفی می کنیم.

پمپ بنزین های منطقه 6:
میدان آزادی، اول خیابان آزادی
میدان آزادی، داخل ترمینال غرب
خیابان ولیعصر، یوسف آباد، سیدجمال الدین اسدآبادی
کارگرشمالی، نبش شیراز
خیابان مطهری، اول خیابان مفتح
خیابان کریمخان، خیابان میرزای شیرازی، نبش خیابان شاهین
خیابان انقلاب، اول حافظ
خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع زرتشت

خیابان انقلاب، نبش وصال

پمپ بنزین های منطقه 7:
خیابان دماوند، نرسیده به سه راه تهرانپارس
تهران نو، خاقانی، کوی زینبیه
تهران نو، سه راه تهرانپارس، داخل ترمینال شرق
بزرگراه شهید بابایی، بعد از خیابان تلو
خیابان دماوند، نرسیده وحیدیه، ایستگاه زرکش
خیابان شریعتی، نبش خیابان بهار شیراز
خیابان دماوند، اول جاده آبعلی، اول چهارراه خاقانی
میدان امام حسین، اول خیابان تهران نو، جنب دانشگاه آزاد
خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر
خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری
خیابان مطهری، خیابان سهروردی شمالی
اتوبان شهید بابایی، بعدازجاده قرچک، جنب دانشگاه امام حسین(ع)
میدان بهارستان، خیابان سپاه، مقابل بیمارستان طرفه
خیابان دماوند، ایستگاه قاسم آباد

خیابان شهید بهشتی، نبش پاکستان

پمپ بنزین های منطقه 10:
خیابان دامپزشکی، خیابان شهدا
خیابان آذربایجان، بین کارون و قصرالدشت
خیابان کمیل، بین رودکی و نواب صفوی
خیابان آزادی، نبش خیابان خوش

خیابان قزوین، پل امامزاده معصوم

پمپ بنزین های منطقه 11:
خیابان کارگر، چهارراه لشگر
خیابان ولیعصر، چهارراه مولوی
کارگر جنوبی، روبروی بیمارستان فارابی

وحدت اسلامی، روبروی پارک شهر

پمپ بنزین های منطقه 12:
خیابان شوش، سه راه خیام
خیابان محمدعلی جناح، میدان حسن آباد، مقابل ترمینال غرب
خیابان وحدت اسلامی، پارک شهر
خیابان سپهبد قرنی، بالاترازمیدان فردوسی
خیابان مصطفی خمینی، بعداز چهارراه سرچشمه
میدان قیام، خیابان ری
میدان محمدیه

3/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر