لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاده سبز و رویایی اسالم به خلخال
جاده  سبز و رویایی اسالم به خلخال

جاده سبز و رویایی اسالم به خلخال

این مسیرکوهستانی سبزو پوشیده ازمه وپیچ در پیچ، که دوطرف آن را درختان سر به فلک کشیده و تنومند احاطه کرده است بی شک یکی از زیباترین جاده های کشور است. این مسیرخیال انگیزگویی ما را به سمت بهشت می برد، درهر گوشه ازاین جاده ی رویایی با منظره ی دل نوازی روبرومی شویم، که چشم و دل مسحورزیبایی آن می شود. جنگل انبوه ومه آلود صدای شرشرآبشارهای کنار جاده، عطر گیاهان وحشی که با بوی درختان درآمیخته و دشت های سبزمخملی، روح وجان را سرشاراز طراوت ومستی می کند.

موقعیت جغرافیایی:

این جاده ی دیدنی که 70کیلومتر طول دارد، از شهراسالم در گیلان آغازوبه شهرخلخال در جنوب استان اردبیل، بین استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود.

اسالم به خلخال

شرایط اقلیمی:

این جاده که دوشهراسالم وخلخال را به وصل می کند، تحت تاثیرآب وهوای دو اقلیم کوهستانی ومعتدل مرطوب قرار گرفته، بنابراین درعین حال که دارای آب وهوای کوهستانی است، مرطوب ومه آلود هم هست. ازآن جایی که آب وهوای منطقه قابل پیش بینی نیست، بهتر است به هنگام سفرلباس گرم به همراه داشته باشید.
مسیرسبز ورویایی اسالم به خلخال

طبیعت وزیبایی های مسیراسالم به خلخال:

در طی این مسیردیدنی ورویایی با زیبایی های بی شماری روبرومی شویم، در ابتدای راه رودخانه ی خروشانی وجود دارد، که تقریبا” دربیشتر مسیردیده می شود.علاوه بر ترکیب دلنواز کوه وجنگل و دشت که دراین مسیرهربیننده ای را بی اختیارمجذوب ومتحیرمی کند، هر لحظه یک منظره ی زیبا وجدید غافلگیرمان می کند، گاهی خانه های روستایی که دردشت های سبزخودنمایی می کنند و گاهی جاده ی کوهستانی پیچ در پیچ و مه آلود، گاه گله ی اسب ها و حیوانات کنار جاده وگاه درختان سبزوشرشرآبشارها. دشت ها و کناره های این جاده پر از گیاهان وحشی و زیباست، این منطقه درهمه ی فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد، اما درفصل بهارکه دشت ها پوشیده از گل می شود، زیبایی آن دوچندان می شود. نه تنها این مسیرتماشایی پرازجاذبه های گردشگری است، بلکه روستاها ومناطق اطراف آن هم می تواند برای طبیعت دوستان، کوهنوردان و صخره نوردان جذاب و دیدنی باشد.
 اسالم به خلخال
مسیرسبز ورویایی اسالم به خلخال
اسالم به خلخال
این دریاچه ی زیبا وطبیعی در48 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره های کوهستان باغرودرمنطقه ی حفاظت شده ی لیسارگیلان واقع شده است. این دریاچه زیستگاه پرندگان دریایی وماهی قزل آلای رنگین کمان است.
نئور

آبگرم گیوی:
آبگرم گیوی که درنزدیکی خلخال قراردارد، برای افرادی که مایل به استفاده از آبگرم هستند، می تواند پیشنهاد خوبی باشد.
ازدیگرمکان های معروف این مسیرگردنه الماس، ورگه دره و چره سو را می توان نام برد.
زبان:

اسالم بخشی ازشهرستان تالش است، زبان مردم اسالم تالشی است وخلخال جزئی ازاستان اردبیل می باشد. مردم خلخال به زبان ترکی ودربرخی مناطق به زبان تاتی صحبت می کنند.
جاده اسالم به خلخال

اسالم به خلخال

صنایع دستی و سوغات:
اگر قصد دارید که با صنایع دستی وسوغات این منطقه آشنا بشوید، می توانید ازصنایع دستی اسالم و خلخال دیدن کنید، صنایع دستی اسالم گلیم و سفال است.
خلخال نیزازمهم ترین مراکز صنایع دستی استان اردبیل است، انواع جاجیم، گلیم وصنایع چوبی واشیای منبت کاری شده، از صنایع مهم این شهرند. ازدیگرسوغات این شهرمی توان
به نان های روغنی، شیرینی های محلی وعسل، شال وقالیچه اشاره کرد. اما دراین میان جاجیم خلخال که شهرت جهانی دارد، از همه مهم تر است.
همچنین می توانید محصولات طیبعی و لبنی ساکنان محلی بین راه را نیزامتحان کنید. عسل یکی از محصولات معروف این منطقه است.
غذاهای سنتی:

شرایط جغرافیایی، اقلیمی وطبیعت متفاوت ودرکناراین ها تنوع قومی، باعث تنوع غذایی این منطقه شده است، یکی ازغذاهای سنتی ومخصوص شهر خلخال زغاله قلیه است، ازغذاهای دیگرمی توان به آیران آشی، اریشته مرجی، ترشی لی خورش اشاره کرد.
اسالم به خلخال

مسیردسترسی:

در مسیررشت به آستارا در حدود 15 کیلومترقبل از شهرهشتپردرمحلی به نام سه راهی اسالم، جاده ی سمت چپ را انتخاب کرده و وارد مسیر اسالم – خلخال می شویم، پس از طی حدود 75 کیلومتربه خلخال می رسیم.
اسالم به خلخال

اقامت:
در طول مسیر اسالم به خلخال به جزکلبه های محلی، هتل ومهمانسرایی وجود ندارد. اگر قصد اقامت دراین منطقه را دارید، بهتر است از هتل های موجود در شهر خلخال مانند هتل فلور خلخال و مهمانسرا جهانگردی خلخال استفاده کنید. برای آسودگی خاطربیشترمی توانید از قبل به رزوهتل بپردازید.
امید است ازسفردراین مسیرسبزورویایی لذت برده وتمام لحظه های آن برای شما خاطره انگیزودلپذیر باشد.

پارک ساحلی نمک آبرود
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر