لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات ضروری برای رانندگی در خارج از کشور
نکات ضروری برای رانندگی در خارج از کشور

نکات ضروری برای رانندگی در خارج از کشور

رانندگی در خارج از کشور روش مناسبی برای گشت و گذار در شهرهای بزرگ به شمار می رود. به خصوص زمانی که به قصد تجارت در حال سفر هستید این کار می تواند بهترین گزینه برای ملاقات با همکاران و رسیدن به محل قرار باشد . علاوه بر برخورد با مناطق نا آشنا ، ممکن است با زبانی نا آشنا نیز مسیرتان را جهت یابی کنید . اگر در سمتی از جاده رانندگی می کنید که به آن عادت ندارید ، این کار چالشی دوبرابر به حساب می آید . با ایران هتل همراه باشید تا از نکات مهم پیرامون رانندگی در خارج از کشور مطلع شوید:

پیش از رفتن
چند کار است که می توانید قبل از سفر رفتن انجام دهید تا موقع رسیدن به مقصد کارتان آسانتر شود . مانند:
رزرو زود هنگام

رزرو ماشین اجاره ای را به لحظات آخر موکول نکنید . در بسیاری از کشورها ، ماشین های معمولی یا ماشین های خاص ( برای مثال ماشین های دنده اتوماتیک ) به صورت محدود در دسترس هستند . به محض اینکه سفر شما قطعی شد باید ماشین اجاره ای را رزرو کنید .


اسناد کاری را به ترتیب دریافت کنید
در بسیاری از کشورها برای رانندگی نیاز به مجوز رانندگی بین المللی دارید . حتی اگر این مجوز قانونا نیاز نباشد ، ممکن است آژانسی که ماشین اجاره می دهد آن را از شما بخواهد . در صورتی که شما توسط پلیس محلی متوقف شوید یا تصادف کنید ، این مجوز می تواند بسیار مفید واقع شود . هزینه این مجوز بیست دلار است و به مدت یک سال اعتبار دارد و در کشور ما از طریق مراجعه به مراکز اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران قابل دریافت می باشد .
بیمه را مد نظر قرار دهید
قبل از رسیدن به مقصد ، در مورد بیمه تان فکر کنید . بسیاری از کشورها طرح بیمه اجباری دارند . بیشتر اوقات ، کارت اعتباری شما بیمه را تحت پوشش قرار می دهد و حداقل الزامات آن کشور را برآورده می کند . از قبل با شرکت بیمه تماس بگیرید تا از جزئیات پوشش بیمه مطلع شوید . اگر به هدف تجاری سفر می کنید ، شرکت شما احتمالا طرح بیمه سراسری دارد ، بنابراین قبل از سفر این موضوع را از محل کار پرس و جو کنید .
در جاده

وقتی در جاده اید ، چند مورد را در ذهن داشته باشید :

رانندگی در خارج

قوانین را بدانید
اگر اولین تجربه رانندگی شما در خارج باشد احتمالا با قوانین آشنا نباشید . آژانس اجاره ماشین باید یک نقشه محلی به همراه دفترچه علائم جاده ای آن کشور خاص را به شما بدهد .
مسیرتان را جهت یابی کنید
جی پی اس و تلفن های همراه ابزارهایی فوق العاده مفید برای مسافران هستند . با این وجود ، شما نمی توانید روی آنتن دادن تلفن همراه خود حساب باز کنید ، همینطور روی جی پی اس که در خارج نیز خوب کار خواهد کرد یا خیر . اگر نگران جهت یابی مسیرتان هستید ، از آژانس اجاره ماشین نرم افزار جی پی اس دریافت کنید . این راه روشی است خوب تا نقشه ای با تمام جزئیات به عنوان پشتیبان جی پی اس در ماشینتان داشته باشید .
مقاله مرتبط : 5 راه استفاده از GPS بدون دسترسی به اینترنت
پایبند محدودیت ها باشید
در بسیاری از کشورها ، قوانین رانندگی در حالت مستی به طور قابل توجهی سخت است . اغلب یک نوشیدنی کافی است تا رانندگی شما به عنوان رانندگی در حالت مستی تلقی شود . اگر قصد رانندگی دارید ، بهتر است از خوردن شراب یا آبجو صرف نظر کنید .
زمان اضافی اختصاص دهید
رانندگی در خارج اغلب متفاوت از کشور خودمان است . برای رفتن به جایی که می خواهید زمان اضافی در نظر بگیرید . گاها محدودیت سرعت در کشورهای دیگر کمتر از حد انتظار شما هستند و این باعث می شود حرکت کردن در مکانی نا آشنا سخت شود . با این مسئله کنار بیایید و کمی زمان اضافی اختصاص دهید .

راهنمای سفر به تهران با ماشین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر