لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> پنجره های تیزکوئیزوک در کلمبیا
پنجره های تیزکوئیزوک در کلمبیا

پنجره های تیزکوئیزوک در کلمبیا

فلورین، کلمبیا

آبشارهای سه طبقه ای که از غاری کوهستانی فرو میریزند و مناظری حیرت انگیزی از دشت و صحرا به همراه دارند.

Windows of Tisquizoque
در این آبشار، رودخانه ای از دهانه ی یک غار درست در بالای کوه، می جوشد و بیرون می ریزد. صحنه ی ریزش آبشار به سوی زمین با طوفانی از حباب و قطرات ریز آب، پر ابهت و قدرتمند است.
رفتن به چنین جای حیرت انگیزی، حس رفتن به فیلم پارک ژوراسیک را به انسان می دهد. این گوهر مخفی کلمبیا در نواحی شرقی کوه های آند قرار دارد و تا حد زیادی از دسترس گردشگران عادی که با رزرو هتل و سفر به کلمبیا در رفت و آمد هستند به دور مانده است. نکته جالب و عجیبی وجود دارد که یک نفر موجودی شبیه گودزیلا درست کرده و در ورودی این آبشار گذاشته تا از اینجا محافظت کند و همین موضوع، وجه هنری انسانی نیز به این اثر شگفت انگیز طبیعی اضافه کرده است.
Windows of Tisquizoque

این غار، همانگونه که از نامش برمی آید، شبیه پنجره عمل می کند. کسانی که از کوه بالا می روند تا درون این آبشار را درنوردند، مناظری بدیع و شگفت انگیز به دشت خواهند داشت. همچنین، این غار بعنوان پنجره ای به گذشته ی زمین شناسی منطقه است و به ببیندگان نشان می دهد که چگونه رودخانه با قدرت هر چه تمامتر، بر هر چیزی را که سد راهش بوده فائق آمده است.
رودخانه ی تشکیل دهنده ی این آبشار از دره ای عمیق می آید و در حقیقت، در اینجا متوقف می شود. ترکیبی از فرسایش و زمین شناسی منطقه به رودخانه اجازه می دهد تا مسیر خودش به سمت دیواره کوهستان را بتراشد و غاری به بزرگی 650 فوت ایجاد کند. سپس این رود از دهانه غار بیرون می ریزد و آبشاری سه طبقه بوجود می آورد که همزمان با ریزش آب به سوی زمین و پخش شدنش در هوا، همچون صاعقه غرش می کند.

نام این محل از رئیس (کزیک) گرفته شده است، او کسی بود که در زمان یورش اسپانیایی ها بر این منطقه حکومت می کرد. در افسانه ها نقل شده که او بعد از جنگیدن در برابر اسپانیایی ها، که به دنبال اسیر کردن مرمانش بودند، پایین پرید و به زندگی اش پایان داد.
Windows of Tisquizoque

قبل از رفتن بدانید که….
بهترین روش برای ماجراجویی کردن و لذت بردن از این سفر، دوچرخه سواری کوهستان است. شرکت “بایک کلمبیا” تورهایی دارد که از بوگوتا با ماشین حرکت می کنند و از چیکینکیرا با دوچرخه به سمت این آبشار می روند. همچنین، بعد از معرفی این ناحیه توسط صاحبان شرکت بایک کلمبیا به تعدادی کوهنورد، این منطقه تبدیل به محلی برای کوهنوردی نیز شده است.

ساکنان بومی کلمبیا، آخرین محافظان زمین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر