لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> الیمالات لاویج ، جواهری در میان جنگل
الیمالات لاویج ، جواهری در میان جنگل

الیمالات لاویج ، جواهری در میان جنگل

شمال کشور مملو از جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری است که هر ساله نظر گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. مازندران به عنوان یکی از استان های شمالی کشور در گوشه گوشه خود جاذبه های زیبا و منحصر به فردی را جای داده که ازجمله آن ها می توان به دریاچه الیمالات اشاره نمود. اگر بگوییم که الیمالات یک اثر هنری زیبا و بدیع است، بیهوده نگفته ایم. این دریاچه زمردین که در میان جنگل های منطقه نور واقع شده، دریاچه ای است که باشکوه فراوان درمیان درختان سربه فلک کشیده و آسمان آبی جلوه گری می کند و با زیبایی خیال انگیز خود، هر لحظه توانمندی خالقش را به رخ تماشاگر مبهوت می کشد. زیبایی وآرامش روح بخش این دریاچه، غنیمتی است گرانبها دراین دوران پرازدحام ومدرن.

طبیعت دریاچه الیمالات لاویج

این دریاچه در نزدیکی چمستان دردل جنگل کپشل شهرستان نور قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از جنگل عبور کنیم. این مسیر که همه زیبایی های طبیعت را در خود جای داده، مکان مناسبی برای آن دست از افرادی است که آرزو دارند یک روز دلپذیر و خاطره انگیز را در کنار طبیعت و خانواده سپری کنند. جاده منتهی به دریاچه مملو است از زیبایی های چشم نواز، جنگل سرسبز و چشم نواز، صدای پرطنین رودخانه وهوای سبک و پاک که روح و جان هر گردشگری را سرشار از نشاط و طراوت می کند. عده زیادی از گردشگران ترجیح می دهند، اتومبیل های خود را در قسمت پایین جاده پارک کرده و این مسیر زیبا را پیاده طی کنند.
در طی این مسیر جنگلی به پلی کوچک و زیبا می رسیم؛ این منظره دلپذیر مثل تابلوی نقاشی زیبایی است که تماشگران در کنار آن عکس گرفته و این روز قشنگ را برای همیشه ثبت و به یادماندنی می کنند. پس از آن در انتهای این درختان انبوه به دریاچه زمردین الیمالات می رسیم که همچون جواهری گرانبها در میان درختان انبوه می درخشد و چشم را می نوازد. این دریاچه که به آن سد خاکی الیمالات نیز می گویند، در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری شناخته شده استان مازندران است. درون دریاچه الیمالات پر است ازماهی های کوچک و بزرگی که توسط مردم به این منطقه آورده شده اند و در میان آن ها ماهی هایی مثل قزل آلا و کپور بیشتر از همه دیده می شوند.
دریاچه الیمالات

امکانات رفاهی منطقه

در کنار دریاچه امکاناتی برای گردش یک روزه و اقامت شبانه در نظر گرفته شده است تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. امکاناتی همچون: سوئیت برای اسکان و مکان نصب چادر، سوپرمارکت، رستوران و کافی شاپ که نیاز اکثر افراد را فراهم می کند. در نزدیکی دریاچه آلاچیق هایی نیز وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به استراحت و طبخ غذا بپردازید. اگر قصد اقامت چند روزه در این منطقه را دارید و می خواهید از امکانات رفاهی بیشتری استفاده نمایید بهتر است پیش از شروع سفر یکی از بهترین هتل های نور مثل هتل نارنجستان نور را رزرو نمایید تا از محل اسکان خود مطمئن باشید.
دریاچه الیمالات

تفریحات موجود در منطقه

قایق سواری و ماهیگیری، تفریحات سالم و پرهیجانی هستند که در کنار دریاچه آرام و دنج الیمالات می توانیم به آن ها بپردازیم. در این محل قایق های پدالی و موتوری نیز به گردشگران اجاره داده می شود. لازم به ذکر است هزینه استفاده از قایق پدالی دو نفره و قایق پدالی چهار نفره متفاوت است؛ همچنین بدیهی است که برای اجاره قایق موتوری برای 6 نفر نیز باید هزینه بیشتری نسبت به قایق های پدالی پرداخت شود. وجود منظره های زیبا و رویایی برای علاقمندان به هنر عکاسی این فرصت را فراهم می کند تا هم به این هنر ارزشمند بپردازند و هم لحظه های ناب سفر خود را برای همیشه ثبت نمایند. این دریاچه در تمام فصول سال زیبا است اما در فصل زمستان به علت سرما و لغزندگی جاده سفر به آن توصیه نمی شود.
دریاچه الیمالات

مسیر دسترسی به دریاچه الیمالات

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد این منطقه در 8 کیلومتری جاده نور در مسیر نور به چمستان، در قسمت جنوبی دوراهی کارگرکلا واقع شده و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است. با توجه به آنکه این منطقه امکانات رفاهی بسیاری ندارد اگر قصد سفر به دریاچه الیمالات را داشتید بهتر است وسایل ضروری مانند کفش مناسب، لباس مناسب آب و هوا، چادر مسافرتی، چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه و غیره را به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

در گوشه گوشه کشورمان ایران جاذبه های طبیعی زیبایی وجود دارد که بازدید از هر یک از آن ها روح آدمی را نوازش خواهد کرد. استان های شمالی به دلیل موقیعت جغرافیایی دارای آب و هوایی مطلوب و جاذبه های طبیعی متعددی هستند که ازجمله آن ها می توان دریاچه الیمالات لاویج را نام برد. این دریاچه که در میان درختان جنگل نور قرار گرفته محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در آرامش است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بوفه صبحانه هتل میزبان بابلسر؛ انواع خوراکی مناسب همه ذائقه ‌ها
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر