لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بهترین تجهیزات مورد نیاز پیاده روی
بهترین تجهیزات مورد نیاز پیاده روی

بهترین تجهیزات مورد نیاز پیاده روی

زدن به جاده حتی برای یکی دو ساعت، تجربه ای زیباست؛ هوای تازه، صدای آواز پرندگان، صدای خش خش برگها زیر پا تجربه ای بینظیر است، اما اگر پوشش و تجهیزات مناسب همراه خود نداشته باشد، پس از طی یک یا دو مایل پیاده روی با مشکل روبرو خواهید شد. ما سرسختانه معتقد به تجهیزات سبک برای سفر هستیم اما اگر راهی برای ایجاد توازن میان ضروریات مورد نیاز برای عدم انحراف از مسیر و همراه داشتن بهترین ها برای حداکثر راحتی پیدا شود، مشکلات حل می شوند.

از لوازم جانبی گرفته تا پوشاک، شاهد ابداعات بسیاری در این زمینه ها بوده ایم. اگر بدنبال هدیه دادن یا خرید کردن برای خودتان هستید، البته صادقانه بگویم هر دو مورد را به شما توصیه می کنیم، لیست زیر را می توانید به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید. در ادامه برخی از بهترین لوازم ضروری برای طی مسیر آورده شده است. در این لیست از پوشش مناسب برای چهارپای همراهتان گرفته تا لباس تهیه شده از پشم بره برای طی مسیر و جلوگیری از ایجاد تاوول و سایش همگی در نظر گرفته شده اند. تهیه این تجهیزات همچون رزرو هتل توچال برای تفریح در این منطقه از ضروریات است

بهترین کوله پشتی روزانه: کوله Deuter Speed Lite20

این نوع کوله پشتی ها در سایه رنگ های سیاه کلاسیک و آبی پر طراوت خود تبدیل به یکی از بهترین کوله های مسافرتی شده است. این کوله 101 پوندی برای تورهای اسکی و مسابقات ماجراجویی مناسب است و زمانیکه صحبت از پیاده روی های روزانه می شود، این کوله بیشتر می درخشد. این کوله کشش روی بدن را کاهش می دهد؛ مهار کتف s شکلی همراه با شبکه 3D تنفس راحت را در پی خواهد داشت؛ از دیگر ویژگی های این کوله می توان به موارد زیر اشاره داشت: بندسینه با قابلیت تغییر سایز عمودی و افقی، بند ران قابل جدا شدن، پنل پشتی پدددار با قاب U شکل Delrin تعبیه شده در تنه کوله برای پشتیبانی از وزن کوله . این کوله همچنین با حداکثر ساماندهی و فضای ذخیره شده تهیه شده و جیب های کشسانی در دو طرف، جیب داخلی برای قرار دادن اشیای باارزش و قسمت جلویی قابل دسترس از دو طرف نیز دارد. فضای داخلی آن بقدری بزرگ است که می توان ذخیره غذایی، ملحفه ای سبک و ابزاری چون پک باطری و قطب نما را در آن حمل کرد. همچنین می توانید از این کوله بعنوان حامل منبع آب (بیش از 3 لیتر آب) نیز استفاده کنید تا مجبور نشوید آب زیادی را با دستتان حمل کنید.

بهترین جورابها: جورابهای ضخیم، محکم و سبک Darn Tough

یکی از بدترین پوشش ها در طول یک پیاده روی طولانی، جورابهای کتانی است. یکی از ضروریات پیاده روی پوشیدن جورابی مناسب است. گرچه بسیاری از برندها برای دست یافتن به مشخصه فیتیله سازی رطوبت، از مواد ترکیبی استفاده می کنند ولی پشم هنوز چیزهای بسیاری برای گفتن دارد. ج.رابهای این برند ساختار بدون درزی دارند و سایش های ایجاد کننده تاول را برطرف میسازند. این جورابها بصورتی بینظیر لایه گذاری شده اند. فیبرهای پشم مرینوسی بواسطه قابلیت فیتیله سازی رطوبت، مانع تعریق بیش از اندازه پا می شوند. یک نکته قابل تامل: این جورابها برای استفاده در روزهای خنک سال و نیز در ارتفاعات مناسب اند. اگر یکی از جفت جورابها گم شده و یا به هردلیلی پاره شود، این جورابها گارانتی دارند بهمین دلیل است که قیمت آنها کمی بالاست. اگر به جوراب های بلندتر نیاز دارید، نوع بلندتر این جورابها نیز در بازار وجود دارند تا برای پوشیدن بوتهای بلند، ساق پایتان بیشتر پوشانده شود.

بهنرین کلاه: کلاه آفتابی-ورزشی کلمبیا Bora Bora II

این کلاه مخصوص پیاده روی از برند کلمبیا، رنگهای متنوعی دارد- آبی تیره و روشن، خاکی، زیتونی تیره و روشن و خاکستری- و قیمت مناسب آن در کنار کیفیت خوب توجه بازار را بخود جلب کرده است. این نوع کلاه در میان مدلهای دیگر محبوب ترین کلاه مخصوص پیاده روی است و دلیل خوبی هم دارد: این کلاه از پوپلین نایلون به همراه UPF50 صددرصد بافته شده است. این سطح از حفاظت جلوی 98 درصد از اشعه های مضر UVB و UVA را می گیرد و نتیجه کلی سطح حفاظت، نتیجه رضایت بخش و خوبی است. بهمین دلیل بنیاد سرطان پوست، این کلاه را یکی از بهترین ها معرفی کرده است. کوهنوردان می توانند سایز کلاه را روی سرشان تنظیم کنند تا در صورت بادی بودن هوا، کلاه از روی سرشان نیافتد. در این مدل از نوار چرمی و پنل منفذدار مدل OMNI-WICK کلمبیا استفاده شد تا با فراهم ساختن امکان جابجایی هوا، از ریختن عرق روی چشم ها جلوگیری شود. تنها بخاطر داشته باشید که این نوع کلاه ها، زبانه ای روی گردن ندارند ( همان ویژگی که مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان است).

بهترین عصای مسافرتی: عصای Motem

عصای مسافرتی Motem بسیار شناخته شده است؛ این عصاها در کنار قابلیت ویژه خود قیمت مناسبی دارند ( و اگر تنها به یک عصا نیاز دارید می توانید یدک آن را در اختیار کوهنورد دیگری قرار دهید). عصای تلسکوپی قابل تنظیم به کوهنوردان کمک می کند ارتفاع عصا را متناسب با قد خود تنظیم کنند. محور آلومینیومی عصا تنظیم کننده قدرت آن است و این در حالیست که وزن خود عصا تنها 9.6 اونس است (البته وزن این عصا به نسبت برخی عصاهای دیگر بیشتر است) ولی اگر استحکام و ثبات آن در نظر گرفته شود می توان براحتی از این سنگینی چشم پوشی کرد. این عصا را می توان در زمین های مختلف استفاده کرد. می توانید نوک عصا را طوری تنظیم کنید که روی یخ، برف، خاک، ریگ، گل، سنگفرش، صخره و سطوح شنی کاربرد داشته باشد. بنابراین فرقی نمی کند کجا پیاده روی می کنید این عصاها کاملا کاربردی است. همچنین مطمئنا عاشق تنوع رنگ های روشن این عصا خواهید شد. عصاهای رنگی بخوبی در برف یا در زیر بوته ها قابل شناسایی هستند. ممکن است با تجهیزات خود مشکل داشته باشید ولی عصای Motem گارانتی صد درصد به شما می دهد.

بهترین فیلتر آب: مینی فیلتر محصولات Sawyer

سیستم فیلترسازی آب Sawyer Mini، یکی از بهترین تصفیه کننده های آب و آبرسانی است. این فیلتر در رنگهای متنوعی به بازار عرضه شده است. اگر بصورت گروهی یا خانوادگی پیاده روی می کنید، هر فردی می تواند یک رنگ را برای خود انتخاب کند تا از مابقی فیلترها متمایز شود. همچنین می توانید این فیلترها را در پک های دو یا چهارتایی سفارش دهید. وزن این فیلترها تنها 2 اونس است به راحتی در کف دستان شما جا می گیرد. بنابراین وزن آن آزاردهنده نیست و فوق العاده وسیله کاربردی است؛ این فیلتر 99.99999 درصد از تمامی باکتری ها و 99.99999 درصد از تک یاخته ها را از بین می برد. این فیلتر آبشخور دارد ولی می توان آن را به بطری های آب یکبار مصرف نیز وصل کرد. و یا می توان با استفاده از نی داخلی آن مستقیما از چشمه آب خورد. نیازی نیست نگران استفاده طولانی از آن باشید. هر فیلتر قادر است 100000 گالن آب را در طول عمر خود تصفیه کند. با هر خرید 2 فیلتر برای شما فرستاده می شود.


بهترین محافظ پا: تسکین دهنده پا mini 5- eNZees
گاهی یک زخم کوچک می تواند باعث آزار زیادی شود؛ در اینجا صحبت ما در مورد بریدگی ناشی از برخورد کاغذ نیست. در مسیر راه مسائلی چون ساییش و تاول می تواند پیاده روی بعدازظهری زیبا در میان جنگل را خراب کند. پک چندکاره تسکین دهنده پا شامل تسکین دهنده هایی از جنس پشم بره 100 درصد ارگانیک از نیوزیلند است که می توانیم با استفاده از آن محل ساییش یا تاول را بخوبی پوشش دهیم ( از هر تسکین دهنده می توان 15 الی 20 بار استفاده کرد). این تسکین دهنده با قرار گرفتن بر روی محل ساییدگی یا تاول ، اصطکاک میان پوست و کفش را کاهش داده و در نتیجه باعث می شود رطوبت محل تاول کم شود؛ در واقع لانونین طبیعی موجود در پشم منطقه حساس شده را آرام می سازد.

پرواضح است که فیبرهای درونی جوراب طوری طراحی شده اند که راه خود را در میان بافت جوراب پیدا خواهند کرد، بنابراین در طول پیاده روی جوراب جابجا نمی شود. مجله backpack از این جوراب بدلیل تاثیر قابل توجه در تسکین تاول تقدیر کرده است. همچنین بدلیل ویژگی دوستدار طبیعت بودنش نیز مورد تقدیر طرافدارانش قرار گرفته است. هر دو وصله جوراب، تجزیه پذیر بوده و قابلیت تبدیل شدن به کمپوست را دارد.


بهترین لوازم جانبی برای سگ ها: ظرف غذای انعطاف پذیر sta Ruby

این ظرفها با گنجایش 1.5 فنجان مخصوص غذای سگ، یکی از محصولات منتخب در سایت آمازون است. این کاسه ها کاملا صاف میشوند تا فضایکمتری را در زیر صندلیاتومبیلتان و یا در کولی پشتیتان اشغال کند؛ این کاسه ها مجهز به قلاب نیز هستند در نتیجه شما می توانید براحتی آن را به کوله پشتی یا افسار سگتان آویزان کنید. گرچه ظرفها نسبتا کوچک هستند ولی اندازه آنها بقدری هست که سگ های بزرگتر چون لابرادورها بتوانند پوزه خود را برای خوردن و آشامیدن درون این ظرف غذا فرو ببرند. هر ظرفی رنگی متفاوت دارد بنابراین می توانید براحتی جای آب و غذا را در طول مسیر جدا کنید؛ این ظرفها فوق العاده بادوام هستند پس اگر روی سنگیبیافتند و یا سگتان با شیطنت روی آن بیافتد نگران نباشیئ مشکلی پیش نخواهد آمد. این ظرفها صد درصد برای حیوانات غیرمضر بوده ، سیسیکون درجه بندی غذا و لبه عاری از BPA دارد؛ بنابراین استفاده از آن برای حیوانات خانگی ضرری نخواهد داشت. زمانیکه از پیاده روی به خانه برگشتید می توانید ایت ظرف را ذرون ماشین ظرفشویی قرار دهید تا کاملا شسته شود.
بهترین پد گرم کننده دست : گرم کننده های گرد و جیبی با قابلیت تنظیم سایز HotSnapZ
اگر قصد پیاده روی در یک عصر برفی و یا یک روز سرد زمستانی را دارید، گاهی اوقات یک جفت دستکش بافت چندان کارساز نیست. زمانیکه درجه حرارت کمی پایین می آید ولی نه آنقدر که نیاز به دستکش های حجیم اسکی باشد گرم کننده های دست بسیار کاربردی هستند. این گرم کننده بصورت مجموعه هشت تایی در بازار وجود دارد و قابل استفاده مجدد است. این نوع گرم کننده های دست جیبی بسیار راحت و سازگار با محیط زیست هستند. شارژ کردن مجدد آنها نیز بسیار آسان است. زمانیکه گرمکن ها پس از حدود یک ساعت گرمای خود را از دست دادند تنها کافیست آنها را در آبی در حال جوش بمدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید و در نهایت به همان خوبی خواهد شد. از آنجا که این گرمکن ها با ضربه فعال می شوند می توانید یک جفت از آن را برای پیاده روی در طول عصر در کوله خود قرار داده تا در صورت نیاز از آن استفاده کرده و یا به فرد دیگری بدهید. البته وزن این کوله ها بقدری نیست که کوله ها سنگین شوند.

بهترین لوازم جانبی برای کودکان” برند REI Co-Tarn

لاین کوله پشتی های REI Co-Tarn برای کودکان بسیار مناسب است. برند Tarn12 برای بچه های کوچکتر (تا حدود 8 سال ) و Tarn18 برای کودکان 8 تا 12 سال مناسب اند. قیمت هر کوله تقریبا 50 دلار است. ظرف آب در طول مسیر براحتی در کوله برای کوچکترها قابل دسترس است؛ البته می توانید از قمقمه های نی دار نیز استفاده کنید. در این کوله ها بادگیری در پنل پشتی پددار قرار دارد که پیاده روی طولانی در زیر آفتاب سوزان را برای کوچک ترها راحت تر می کند. همچنین کمربند کمری پددار با جیب های کوچک نیز در این کوله تعبیه شده است که به کاهش بار روی شانه کودک کمک می کند. شاید این کوله ها برای مدرسه مناسب نباشند ولی در طول فصل تابستان برای نگه داشتن ظرف غذا، مایو و حوله و نیز برای ماجراجویی در طبیعت کاملا مناسب اند.

12 شهر برتر دنیا برای پیاده‌روی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر