لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در راه سفر سرحال به نظر برسیم
چگونه در راه سفر سرحال به نظر برسیم

چگونه در راه سفر سرحال به نظر برسیم

اگر همیشه با لباس های لک دار و چروکیده و صورتی پر از جوش و سردرد ناشی از تاخیر هواپیما و دهانی که هنوز مزه ی غذاهای مانده ی هواپیما را می دهد از هواپیما پیاده می شوید، باید بدانید که چقدر سخت است که در هنگام سفر مرتب و پاکیزه باشید و به اندازه کافی استراحت کرده باشید. این فقط اولین مرحله سفر شماست. هنگامی که دسترسی به امکانات اولیه مانند حمام به یک فرض محال تبدیل می شود، چه خواهید کرد؟

نکات بهداشتی در سفر
زمانی شما کاملا آماده اید که برای تمام چالش های پیش رو در سفر آماده شده باشید. حتی برای استفاده از یک سیب یا لیمو برای از بین بردن بوی بد دهانتان، دوش گرفتن بدون آب یا خوابیدن در صندلی های هواپیمایی باید آماده باشید.

با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا بدانید چگونه در سفر سرحال بنظر برسید: دست ها، دهان، صورت، بدن، لباس ها و ذهن این ها 5 عامل سرحال به نظر رسیدن هستند. این که قرار است در جنگل آمازون ماجراجویی کنید و یا از طریق آلمان سفری با اتوبوس بروید مهم است که با پاکیزه و سرحال به نظر رسیدن در جاده می تواند روحیه تان را بهبود ببخشد، سلامتتان را حفظ کنید و اینگونه اطمینان حاصل کنید که در نظر مسافران دیگر و افراد محلی از نظر ظاهری ترسناک نیستید و بوی بدتان بقیه را ازار نمی دهد. نکات بهداشتی مسافرتی که در سفرتان بسیار کاربرد دارد را در زیر بخوانید.

دست ها
مسافرینی که به پاکیزگی دستانشان اهمیت می دهند این کار را نوعی عمل واجب و مفید می دانند. این حقیقت وجود دارد که 100 برابر بیشتر امکان دارد که در هنگام پرواز با هواپیما به سرما خوردگی دچار شوید، به خصوص در رطوبت کم کابینش. یک راه مهم برای محافظت از خودتان این است که دست های خود را تمیز نگه دارید.
در حالی که پزشکان می گویند برای جلوگیری از گسترش میکروب ها بهتر است دستانتان را با آب گرم و صابون بشوئید، زمانی وجود دارد که برای مسافران این شرایط فراهم نیست. در این موارد، بهترین گزینه یک ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل (در پارچه یا مایع) است. بعد از استفاده از دستگاه خودپرداز یا پس از لمس کردن یک مجسمه سنگی در یک فروشگاه و قبل از غذا خوردن در رستوران حتما دستتان را بشویید.

دشت گرچال تهران
ادامه مطلب

صورت
اگر می خواهید چهره تان در جاده سرحال به نظر برسد، دو چیز را باید مد نظر قرار دهید: آب و هوای مقصد و نوع پوست شما. آیا خانه تان را به مقصد بیابان های مصر ترک می کنید؟ با خود کرم مرطوب کننده پوست و بالم لب به همراه داشته باشید. قرار است در جنگل های بارانی کاستاریکا پیاده روی کنید؟ طبیعت کمی به شما كمك خواهد كرد. تفاوتی ندارد که به کجا سفر می کنید، ضد آفتاب یک اصل ضروری است که هر وقت که قرار است در فضای باز باشید باید به همراه داشته باشید. با قرار دادن کرم ضد پیری یا ترکیب مرطوب کننده و کرم ضد پیری اتاقتان را در چمدانتان به همراه ببرید.

مهم تر از حفظ رطوبت پوست، تمیز کردن صورت است. محصولات چهره ای بدون آب وجود دارد که می تواند در جاده یا اگر در کمپینگ هستید استفاده شود. گزینه ی دیگر استفاده از دستمال مرطوب کننده صورت و یا محلول پاک کننده ارایش است. این دستمال ها پارچه های بسته بندی شده ای عاری از الکل و صابون هستند و نیازی به شست و شو با آب ندارند.

دهان
آیا بوی بد دهان بزرگترین دشمن سرحال بنظر رسیدن در سفر است؟ ظاهرا مسافرین هواپیما این چنین فکر می کنند. با توجه به نظرسنجی Skyscanner از بیش از 1000 نفر، بیشترین تعداد (19 درصد) احساس کردند زمانی که تنفس درستی نداشتند بدترین پرواز را داشتند.
پس چه باید کرد تا از این طعم بد و چسبنده در دهان و طرز نگاه فرد کناریتان در هواپیما یا مترو جلوگیری کنید؟ فراتر از جویدن آدامس و خوردن آبنبات، و اجتناب از سیر و کیمچی وکلم ترشی تند دار (که جزو محبوب ترین غذاهاست)، تعدادی محصول هستند که بهداشت دهان و دندان را در جاده حفظ می کنند. استفاده از یک مینی مسواک یکبار مصرف زمانی که نمی توانید دندان های خود را بشورید گزینه ای سریع و آسان برای بهداشت دهان را فراهم می کند. سر چسبناک آن حاوی دانه های خوشبو کننده است که هنگام تمیز کردن دندان یک مایع تمیزکننده دهان را آزاد می کند و در پشت انتهای آن، نخ دندان دارد. این مسواک نیازی به استفاده از آب ندارد و مواد تشکیل دهنده آن برای معده ضرری ندارد (به استثنای خود مسواک)
یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد Listerine PocketMist است که به عنوان بخشی از لوازم بهداشتی در اتاق هتل به من معرفی شد.

همچنین برخی از غذاها وجود دارد که به جای به وجود آوردن بوی بد، به تمیز کردن دهان کمک می کند. سیب یکی از این گزینه ها است که به طور طبیعی دهان را شست و شو می دهد و لیمو همین کاربرد را دارد.
سفر جاده ای

لباس ها
اگر این ضرب المثل حقیقت داشته باشد – “خوب بپوشید تا احساس خوبی داشته باشید” – انتخاب لباس مناسب برای سفر و تمیز و بدون چین و چروک نگه داشتنشان یکی از عوامل حس خوب در سفر است.
برای حل این مشکل، تی شرت های پلی استر را امتحان کنید که سبک وزن و چروک نشدنی اند و بسیار سریع خشک می شوند. شما می توانید آنها را در فروشگاه های ورزشی یا در آمازون پیدا کنید ( برند هانس آن ها را برای زنان و مردان ارائه می دهد.) دیگر لباس های بدون چروک، از پیراهن گرفته تا شلوار زنان به راحتی قابل دسترسی هستند.
آیا لباس هایی که چروک نمی شوند را دوست ندارید؟ یا حاضر نیستید هزینه ای پرداخت کنید؟ اگر دسترسی به اتو ندارید، می توانید اسپری های از بین برنده ی چروک را امتحان کنید. این محصول مایع با رها سازی الیاف پارچه چین و چروک را از بین می برد. فقط بر روی لباستان اسپری کنید، آن را بکشید و آن را صاف کنید، کار شما تمام است.

یکی از بزرگترین ترس های مسافرانی که به طبیعت و کوه می روند خیس شدن و سپس سرما خوردن و سپس بیمار شدن است. اما هر مسافری با هر سبک سفری می تواند از یک ژاکت ضد آب استفاده کند. این ژاکت ها به جیب متصل می شوند و حمل آن بسیار آسان است.

بدن
هنگامی که در یک محیط بدون آب زندگی می کنید و حمامی وجود ندارد، برخی صابون ها وجود دارند که می توانند بدون آب استفاده شوند. این صابون ها گزینه ی محبوبی برای مسافرانی است که به سفر های ماجراجویانه می روند. که در زمینه مراقبت های بهداشتی (برای استفاده با بیماران بستری شده) و همچنین برای مسافرینی که امکان حمام ندارند مناسب است، مزیت این محصول اینست که لازم نیست که با آب آبکشی کنید.
من همچنین برخی از مسافران را با استفاده از کمی صابون مایع بطری بطری Bronner، یکی دیگر از مورد علاقه backpackers، بدون آب شنیدم. این چیزهای بسیار هیجان انگیز است، به طرز تلخی. از هرچیزی به اندازه کافی استفاده نکنید، همانطور که کمی در اطراف گردن، تحت زیر بغل، راه طولانی است.
سفر جاده ای
ذهن
فراتر از بوی دهان و بوی بدن، سرحال بودن نیز حالتی ذهنی محسوب می شود. بخشی از آن شامل انتظاراتتان می شود (“من می خواهم تمیز، خشک و سرحال باشم”) اما واقعیت چیز دیگری است (“مسافرت من شامل پیاده روی سه روزه روی صخره ها است و به صابون دسترسی ندارم”). اما سرحال بودن نیازمند استراحت و آرامش است و یکی از شرایط سفر خوب این است که هر جایی که اراده کنید بتوانید بخوابید.
در هواپیما؟ صندلی کنار پنجره را رزرو کنید تا بتوانید تکیه کنید و بالش های گردنی را امتحان کنید.
من متوجه شدم که سر و صدای اطراف، بیشترین تاثیر را در بد خوابی دارد. هدفون های عایق سر و صدا می توانند باعث کاهش صدا در هواپیمای سطح پایین شود و خوابیدن در هواگیما را برایتان میسر می کند. اما قبل از خرید تحقیقات خود را در این مورد انجام دهید. اگر قصد دارید هزینه کنید، هدفون های محبوب Bose به شما این امکان را می دهد – مطمئن شوید که اندازه تان است.
یک روش غیر معمول دیگر که پزشکان توصیه نمی کنند این است که شب قبل از پرواز نخوابید. به این خاطر که خسته می شوید و حتی اگر شرایط خواب برای شما فراهم نباشد قادر به خوابیدن خواهید بود.

بهترین دوربین ها برای سافاری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر