لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جمهوری چک مقصد مادران آینده
جمهوری چک مقصد مادران آینده

جمهوری چک مقصد مادران آینده

برخی از مردم به تعطیلات رفته و برای یادبود سفرشان، همراه با سوغاتی هایی به خانه بازمی گردند؛ دسته ای دیگر هم باردار به خانه برمی گردند. این یك سوغاتی متفاوت است و مقوله مورد بحث در دسته ای از گردشگری به نام گردشگری باروری است. سفر به آن سوی مرزها به جهت دریافت یك رویه باروری كمكی به منظور باردار شدن در زمان اقامت در برخی از مكان های گردشگری تعریفی برای این نوع از گردشگری است.

مانند هر تعطیلاتی، عواملی وجود دارند كه در زمان انتخاب یك مقصد برای سفر كردن و رزرو هتل در نظر گرفته می شوند آیا دنبال این هستید كه زمانی را در كنار ساحل برای حمام آفتاب و برنزه كردن رنگ پوستتان اختصاص دهید؟ آیا علاقه مند به پیاده روی در طبیعت و كوهنوردی همراه با كمی آدرنالین و ماجراجویی بیشتر می باشید؟ و یا درست در وسط یك شهر پرازدحام و شلوغ، مشتاق به دیدن و كسب اطلاعات و دانش غنی در موزه ها و نمایشگاه ها هستید؟ این عوامل به همراه هزینه های درمان باروری مانند روش های لقاح مصنوعی یا اهداء تخمك در كشور مورد نظر، مجموعه ای از فاكتورها هستند كه شما را در تصمیم گیری یاری می دهند.
بنابراین سوال اینجاست كه در این بخش رو به رشد از گردشگری یعنی گردشگری باروری، بهترین مقاصد كدام ها هستند. مطالعه این لیست بسیار خسته كننده است، اما بسیاری از گردشگران باروری به خاطر وجود تركیبی مناسب از سیستم های درمانی خوب و مقرون به صرفه، قوانین و مقررات غیرپیچیده یا آزاد و هزینه های سفر، تمایل به انتخاب كشورهای ذیل دارند:
– اسپانیا
– هند
– تركیه
– برزیل
– اوكراین
– یونان
– جمهوری چك
– مجارستان

برجسته ترین گزینه در این لیست جمهوری چك است، كشوری كه یك مقصد گردشگری باروری شناخته شده برای امریكایی ها و بریتانیایی ها است. چرا؟ اجازه دهید دلایل این موضوع را با هم مطالعه نمائیم.
باروری در خارج

موقعیت جغرافیایی
جمهوری چك خیلی آسوده در مركز سرزمین اصلی قاره اروپا واقع شده و با كشورهای اتریش، آلمان، لهستان و اسلواكی دارای مرز مشترك است. كشوری است كه به خاطر داشتن شهرهای بزرگ – پراگ و برنو – در زمینه تاریخ و فرهنگ غنی بوده و زندگی شبانه پر طراوت و فرصت های خرید فراوانی در میان معماری قرون وسطایی زیبایش دارد.

پایتخت این كشور یعنی شهر پراگ نقطه كانونی گردشگری باروری است، چون نه تنها بسیاری از كلینیك های درمان باروری آن جزء بهترین ها هستند، بلكه فرودگاه آن ارتباطات خوبی با داخل و خارج اروپا دارد. همچنین نه تنها اندازه شهر به میزانی كوچك است كه می توان با پای پیاده در آن عبور و مرور كرد، بلكه سراسر شهر به ناوگان حمل نقل اثربخش و ارزان قیمتی نیز مجهز گردیده است.
باروری در خارج

هزینه ها
گردشگران باروری در میان كشورهای اسپانیا، یونان و جمهوری چك، كشور سوم را انتخاب كرده اند، چرا كه هزینه خدمات مربوط به درمان باروری از دو كشور دیگر ارزان تر و كیفیت خدمات مزبور بدون هیچ مشكلی است. برنو و پراگ برای گردشگران باروری شناخته شده ترین هستند اما مراكز درمان بسیار باكیفیت تری در شهرهای كوچك تری مانند زلین، اولوموك و هرادك كرالوف نیز وجود دارند كه خدمات مزبور را با هزینه هایی به مراتب كمتر به گردشگران ارائه می دهند.
اگر به دنبال دریافت خدمات درمان از طریق لقاح مصنوعی در كشور جمهوری چك هستید، متوسط قیمت در شهر پراگ، حدود 2500 یورو است، در حالیكه هزینه همین خدمات در شهر برنو معادل 2200 و در شهرهای كوچك تر مابین 1950 تا 4900 یورو است.
اگر به دنبال درمان تركیبی لقاح مصنوعی و اهداء تخمك هستید، طبیعتاً هزینه ها بالاتر می روند – لقاح مصنوعی با اهداء تخمك در شهر پراگ حدود 5000 یورو، در برنو حدود 4300 یورو و در شهرهای كوچك تر تقریباً 4600 یورو هزینه در بر دارد.

هزینه های پایین تر عاملی است كه منجر به جذاب تر شدن كشور جمهوری چك برای گردشگران باروری شده است، خصوصاً كسانی كه از ایالات متحده به این كشور سفر می كنند، كشوری كه در آن یك لقاح مصنوعی می تواند هزینه ای معادل 15000 دلار در بر داشته باشد، و یا مردم كشور انگلستان، كشوری كه از نظر هزینه چنین روش های درمانی، همچنان بالاترین رتبه را در قاره اروپا در اختیار دارد.
بیشتر بخوانید:
باروری در خارج

قوانین باروری
جمهوری چك دارای برخی از آزادترین قوانین را در رابطه با درمان باروری در قاره اروپا می باشد اما محدودیت هایی نیز وجود دارد:
– قوانین جمهوری چك این الزام را دارد كه زنانی كه بچه دار می شوند، قانوناً مادر بچه هستند، بنابراین در زمینه اهداء تخمك، زنی كه تخمك را دریافت می كند و بچه دار می شود، مادر آن نوزاد تازه متولد شده است.
– تكنیك های لقاح مصنوعی نمی توانند برای تعیین جنسیت بچه بكار برده شوند. استثنائات در این زمینه فقط برای ممانعت از بروز شرایط یا امراض ژنتیكی جدی اِعمال می گردند.

– اهداء سلولی – اسپرم یا تخمك – بایستی توسط طرفین و همچنین سوابق پزشكی اهداء كنندگان به مدت 3 دهه ناشناس (محرمانه) مانده و افشاء آنها مشروط به بازرسی های دولتی است.
باروری در خارج

كیفیت
بعضی از مردم در رابطه با سفر به كشورهای دیگر به خاطر ایمنی های پزشكی و نگرانی های مرتبط با سلامتی و ایمنی، تردید دارند، اما نباید در مورد این مسائل در كشور جمهوری چك نگران باشید چرا كه كلینیك های باروری قانونمند بوده، تحت كنترل قرار داشته و استمرار فعالیت آنها هر دو سال یك بار مشروط به رسیدگی و انجام بازرسی می باشد. اجرای دستورالعمل اتحادیه اروپا به شماره EC/23/2004 برای بافت ها و سلول ها نیز به این معنیست كه تمام كلینیك ها در كشور جمهوری چك برای فعالیت باید دارای مجوز معتبر باشند.
در نهایت، اگر به دنبال گزینه های درمان باروری در خارج از مرزهای كشور خود هستد و به اروپا فكر می كنید، چرا جمهوری چك گزینه انتخابی شما نباشد؟ در نظر بگیرید كه این كشور چه چیزی برای ارائه دارد – روش های درمانی با كیفیت بالا و با هزینه منطقی در كلینیك های شهری كه در داخل قلعه های افسانه ای با معماری های واقعی قرون وسطایی واقع شده اند و تجربه ای برای تمام عمر را در اختیار شما می گذارند.

دو هتل بزرگ و فوق العاده در شهر لندن که باید بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر