لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر، سفری سبز در شمال ایران

جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر، سفری سبز در شمال ایران

شمال ایران با جاذبه های طبیعی و رویایی خود، در هر فصلی از سال با آغوش باز پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی است. طبیعتی که هنر شیفته کردن و وابسته ساختن انسان را در خود دارد، در اینجا منتظر شماست. لبخند بر لب بنشانید که می‌خواهیم سفری خیال انگیز در دو استان گلستان و مازندران داشته باشیم و روحمان را صیقل دهیم. بازدید از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر هدف گردش امروز ماست که طیف وسیعی از جاذبه‌ های گردشگری شمال ایران را در بر‌می‌گیرد.

از گرگان تا بابلسر

ناهارخوران گرگان

شهرهایی که در بازدید از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر در مسیر ما هستند، هر کدام به تنهایی شامل چندین و چند جاذبه گردشگری می‌باشند که پرداختن به همه آن‌ها در این مقاله از حوصله خارج است. می­خواهیم سفرمان را از گرگان زیبا آغاز کنیم و با گذر از شهرها و مناطقی چون: کردکوی، بندر گز، گلوگاه، بهشهر، نکا و ساری، به بابلسر دوست­ داشتنی برسیم.

جاذبه های دیدنی گرگان تا بابلسر

از گرگان در استان گلستان تا بابلسر در استان مازندران، مسیری تقریبا کوتاه به مسافت ۱۸۴ کیلومتر پیش‌رو دارید که با زمانی در حدود ۲ ساعت و نیم به مقصد می‌رسید. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر می‌پردازیم تا راهنمایی برای سفر سبز شما در این منطقه باشد.

معرفی جاهای دیدنی مسیر گرگان تا بابلسر

ناهارخوران گرگان

ناهارخوران گرگان

سفرمان را از گرگان سرسبز با جنگلی تاریخی و قدیمی شروع می‌کنیم که بین گردشگران بسیار محبوب است. پارک جنگلی ناهار خوران گرگان ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که از درختان قدیمی و حیات وحشی زنده تشکیل شده است. این منطقه چیزی در حدود ۴۰ میلیون سال قدمت دارد؛ همین قدیمی بودن شهرت و محبوبیت آن را نیز بیشتر کرده است.

ناهار خوران گرگان بخشی از جنگل‌های ارزشمند و مهم هیرکانی در ایران بوده که همیشه مورد توجه اهالی طبیعت دوست قرار داشته است. سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال ۱۳۳۸ قسمت زیادی از پارک را در اختیار شهرداری اینجا قرار داد تا برای مردم شهر گرگان و گردشگران، تفرجگاهی ساخته شود.

ناهارخوران گرگان

در این جنگل زیبا حیواناتی چون گراز، شغال، خفاش، راسو، موش، سنجاب، عقاب، قمری، شاهین، جغد، ریسک، سهره و مارمولک جنگلی زندگی می‌کنند. پوشش گیاهی و جنگلی اینجا از درختان و گیاهانی چون: بلوط، ممرز، انجیلی، نمدار، افراپلت، آزاد، گیلاس وحشی، خرمندی، کوله خاس، درختچه‌های تمشک و ازگیل، کاج، سرو، شمشاد، ماگنولیا، بید مجنون، برگ نو، مینا و پاپیل تشکیل شده است.

ناهارخوران گرگان غیر از بخش جنگلی، از بخش‌هایی چون ناحیه پارادایز که شامل رستوران، کافه، شهربازی، بازارچه و اقامتگاه است، تشکیل شده. آبشار مصنوعی ناهارخوران به ارتفاع ۱۵ متر و منطقه‌ای نیز برای پیک‌نیک و کوهنوردی در اینجا وجود دارد.

  • آدرس: ۴ کیلومتری شهر گرگان
  • فاصله تا بابلسر ۱۹۳ کیلومتر
  • فاصله تا مرکز گرگان ۱۱ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی ناهارخوران گرگان، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار شصت کلاته

آبشار شصت کلاته

از گرگان و حوالی آن می‌توانید انتظار بهترین‌های طبیعت را داشته باشید. یکی از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر آبشار زیبای شصت کلاته است. بیشتر آبشارهای استان گلستان در ارتفاعات قرار دارند؛ اما آبشار شصت کلاته در منطقه‌ای پست قرار دارد. جایی که این آبشار واقع شده را به فیروزه محل می‌شناسند و بین گردشگران بسیار محبوب است.

نکته مهمی که در بازدید از این آبشار وجود دارد این است که این جاذبه در دل یک جنگل قرار دارد و به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان از دو جاذبه بکر و تماشایی دیدن کنید.

آبشار شصت کلاته

پوشش گیاهی اطراف آبشار منظره‌ای بی‌نظیر از این جاذبه ساخته که دل‌کندن از آن دشوار است و شما هم مثل بقیه ترجیح می‌دهید ساعاتی را به استراحت و تفریح در کنار آن بگذرانید. آبشار شصت کلاته با عبور از رودخانه 43 کیلومتری شصت کلا از میان دره‌ها و جنگل‌های این منطقه پدید آمده است که با صدای بلند خود راهنمای مسیر شماست.

  • آدرس: ۲۲ کیلومتری جنوب غرب گرگان، جنگل شصت کلا
  • فاصله تا بابلسر 167 کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود 16 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار شصت کلاته، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار شادان کردکوی

آبشار شادان کردکوی

آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه، یکی از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر است که می‌توانید در مسیرتان از آن دیدن کنید. این آبشار زیبا ۴۰ متر ارتفاع دارد و در ۷ قسمت شکست‌‌هایی در آن دیده می‌شود که همین شکست‌ها سبب نامگذاری آن به ۷ طبقه شده است.

آبشار شادان کردکوی

برای رسیدن به این آبشار باید زمانی در حدود ۲ ساعت را پیاده‌روی داشته باشید که البته مسیرتان نیز هیجان‌انگیز است. در بین راه تا رسیدن به شادان، آبشارهایی زیبا از جمله چشمه‌ توسکا، عبور از رودخانه، مسیر طرح جنگل و تیل سر را پیش‌رو دارید که لذت پیاده‌روی را بیشتر می‌کند.

  • آدرس: ۷ کیلومتری جنوب کردکوی
  • فاصله تا بابلسر 177 کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود 54 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار شادان کردکوی، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار دو آب

آبشار دو آب

آبشار زیبای دیگری که در منطقه کردکوی می‌توانید به بازدید از آن بروید و یک روز تفریحی به‌یادماندنی بسازید، آبشار دو آب است. این آبشار به دلیل دسترسی راحتی که به شهر کردکوی دارد گردشگران بسیاری را روانه خود می‌کند.

آبشار دو آب از دو رودخانه که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند به وجود آمده است. جلوه‌ای سفید پوش با صدای دلنشین از بلندای صخره‌ها و بین درختان سرسبز اینجا سرازیر می‌شود که تابلویی چشم‌نواز از این جاذبه ساخته است.

  • آدرس: ۵ کیلومتری جنوب کردکوی، نزدیکی روستای بالاجاده
  • فاصله تا بابلسر ۱۶۳ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود ۳۸ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار دو آب، بر روی نقشه کلیک کنید.
پارک جنگلی کشپل نور
ادامه مطلب

پارک جنگلی امام رضا کردکوی

پارک جنگلی امام رضا کردکوی

از کردکوی که به سمت درازنو راهی شوید بعد از حدود ۴ کیلومتر، به جاذبه‌ای سرسبز و جنگلی به نام پارک جنگلی امام رضا می‌رسید. طبیعت زیبای اینجا را عبور رودخانه پلنگ ‌‌پا، زیباتر کرده است. پارک جنگلی امام رضا با مساحت حدود ۵۴ هکتار در منطقه پلنگ پا واقع شده است.

پارک جنگلی امام رضا کردکوی

هوای معتدل و هم‌جواری با رودخانه، این جاذبه را به یکی از محبوب‌ترین‌ها بین گردشگران به ویژه زا‌ئران امام رضا تبدیل کرده است تا محلی برای تفریح و استراحت باشد. امکانات رفاهی مانند آلاچیق، مهمانسرای اقامتی، رستوران، سالن‌های پذیرایی، پارکینگ و ایستگاه‌های اقامتی موقت برای گردشگران در این پارک جنگلی  وجود دارد.

  • آدرس: ۴ کیلومتری جنوب کردکوی
  • فاصله تا بابلسر ۱۶۳ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود ۳۸ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی امام رضا، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه حفاظت ‌شده جهان نما گرگان

منطقه حفاظت ‌شده جهان نما گرگان

از دیگر جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر، باید به جایی مثل منطقه حفاظت ‌شده جهان نما یا همان دهکده جهان نما اشاره کنیم. این منطقه از سال 1352 زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در میان بکرترین و سالم‌ترین جنگل‌های میان بند قرار گرفته است.

این دهکده به دلیل قرارگیری در ارتفاع، به بام گلستان نیز شهرت دارد. این منطقه حفاظت شده ۳۱۷۴۷ هکتار وسعت دارد و جنگل‌های آن از نوع هیرکانی، قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا، قرار دارند. این جنگل در جوار روستای هم نام خود است و مکان های دیدنی معروف دیگری چون روستای زیارت و آبشار زیارت نیز در همین منطقه حفاظت شده جهان نمای گرگان قرار دارند.

منطقه حفاظت ‌شده جهان نما گرگان

خرس قهوه‌ای، پلنگ، گراز، شغال، گرگ، بز، خرگوش، روباه و خارپشت و پرندگانی چون کورکور، طرلان، سارگپه جنگلی، عقاب، شاهین، سارگپه پابلند، قرقی، دلیجه، هما، انواع جغد از جمله حیوانات منطقه هستند.

منطقه حفاظت ‌شده جهان نما گرگان

کبک، قرقاول، بلدرچین، تیهو، توکا، فاخته، دارکوب، هدهد، زنبورخوار، چکاوک و بادخورک در این منطقه زندگی می‌کنند. پوشش گیاهی اینجا را درختان و گیاهان چون راش، ممرز، نمدار، تمشک، سرخدار، ارس، زرشک، آزاد و بلند مازو، گل‌گاوزبان، درمنه، نسترن کوهی و مریم گلی تشکیل داده‌اند که سبب وجود بهشتی این‌چنینی در دل گلستان شده است.

  • آدرس: شهرستان کردکوی، منطقه حفاظت‌شده جهان نما
  • فاصله تا مرکز شهر 233 کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود 80 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی منطقه حفاظت‌شده جهان نما، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای رادکان و میله تاریخی رادکان

روستای رادکان

در مسیر رفتنتان به دهکده جهان نما، جاذبه‌ای تاریخی و طبیعی در روستای رادکان به نام میله تاریخی رادکان می‌رسید. سازه آجری میل تاریخی رادکان بر بلندای تپه‌ای در روستای رادکان قرار دارد و هدف از ساخت آن، راهنمایی برای مسافران و رهگذران این دیار بوده است.

روستای رادکان

بنایی که از آن صحبت می‌کنیم آرامگاه یکی از اسپهبدان آل باوند طبرستان نیز می‌باشد. این سازه تاریخی ۳۵ متر ارتفاع دارد و روی بدنه آن کتیبه‌ای دیده می‌شود که تاریخ ساخت آن را به سال ۴۰۷ هجری قمری نشان می‌دهد.

  • آدرس: ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی
  • فاصله تا مرکز شهر 183 کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود 60 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی میله تاریخی رادکان، بر روی نقشه کلیک کنید.

اسکله بندرگز

اسکله بندرگز

وقتی در مسیر شمالی ایران حرکت می‌کنید و به سراغ جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر هستید، می‌تواید به سراغ یکی از زیباترین سواحل شمالی ایران در بندر گز بروید. این ساحل زیبا در حاشیه دریای خزر با وجود امکانات تفریحی و بازارچه‌های ساحلی تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

اسکله بندرگز

اسکله بندر گز از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندر گز است که در آن می‌توانید به سراغ تفریحاتی مثل شنا، قایق‌سواری، ماهیگیری و قدم زدن در ساحل بپردازید. بندر گز شهری تاریخی است و با بازدید از اسکله بندرگز به مکان های دیدنی دیگری در نزدیکی آن، مثل تپه‌های باستانی، مار‌قلعه، عروس‌ قلعه و قدیم‌ قلعه نیز دسترسی دارید.

  • آدرس: بندر گز، محله لاله بندر گز، خیابان شهید بهشتی.
  • فاصله تا بابلسر ۱۴۳ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۴۸ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی اسکله بندرگز، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی باغو

پارک جنگلی باغو

جاهای دیدنی بندر گز نیز به مانند دیگر شهرهای شمالی ایران متنوع و پرتکرار هستند. پارک جنگلی باغو از دیگر جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر است که با فضای بکر و تماشایی خود فرصت تفریحی و گردش بسیار خوبی برای گردشگران پدید آورده است.

پارک جنگلی باغو

پارک جنگلی باغو در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز قرار گرفته است و آسفالته بودن مسیر آن سبب شده تا گردشگران و مسافران زیادی آن را انتخاب کنند. منطقه پارکینگ، استراحتگاه و سکوی نشیمن، سرویس های بهداشتی و آب آشامیدنی، از جمله امکاناتی است که در این پارک جنگلی در اختیار گردشگران گذاشته شده است.

  • آدرس: ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بندرگز، جنب روستای باغو
  • فاصله تا بابلسر ۱۵۰ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۴۱ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی باغو، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار چلم زرین گل

آبشار چلم زرین گل

تا حالا که پیش آمدیم، جنگل‌ها و آبشارهای بسیار زیبایی در مسیرمان دیدیم که هر کدام جلوه خاصی از طبیعت را به رخ می‌کشید. در منطقه بندر گز به یکی از این مناظر باشکوه طبیعی به نام آبشار چلم زرین گل می‌رسیم که از چشم گردشگران مشکل پسند دور نمی‌ماند.

آبگرم لاویج، یک جاذبه درمانی بی‌نظیر!
ادامه مطلب

آبشار چلم زرین گل

مسیر دسترسی به آبشار چلم زرین گل که منتظرمان است کمی سخت است؛ اما وقتی به آنجا می‌رسید متوجه می‌شوید که ارزش  راه سخت را دارد. این آبشار حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و یکی از آبشارهای بلند ایران محسوب می شود.

  • آدرس : ۱۰ کیلومتری علی آباد، روستای زرین گل
  • فاصله تا بابلسر ۲۴۲ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۵۹ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار چلم زرین گل، بر روی نقشه کلیک کنید.

جاذبه توریستی تپه‌ باستانی گراودین

به شهر بعدی در مسیر بازدید از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر به نام گلوگاه می‌رسیم. در شمال غربی گلوگاه قصد داریم به دیدن جاذبه تاریخی به نام تپه گراودین برویم که از لحاظ فرهنگی و تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این تپه باستانی مربوط به عصر آهن می‌شود و در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. گراودین شاهد جنگ بین دو سلسله قاجار و زندیه بوده است. در راه رسیدن به گراودین جاذبه های طبیعی زیادی چون چشمه‌های آب معدنی، جنگل‌های زیبا و گیاهان بوته‌ای دیده می‌شود.

  • آدرس: شهرستان گلوگاه، بخش مرکزی، شمال شهر گلوگاه
  • فاصله تا بابلسر ۱۲۹ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۷۶ کیلومتر

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله

گلوگاه در مسیر بازدید از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر است که با‌وجود جاذبه های متعدد، بهتر است زمان بیشتری را برای گردش در آن بگذارید. تالاب میانکاله از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری است که در این سفر خواهید دید.

تالاب میانکاله که نام دیگر آن میان قلعه است، حدود ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد. این تالاب زیبا علاوه بر جاذبه گردشگری، برکت و روزی را بر سفره مردم منطقه می‌آورد. در اینجا انواع ماهی‌های پرورشی مانند کپور، کفال، سفید، سوف و ماهی‌های خاویاری وجود دارد.

تالاب میانکاله

غیر از آبزیان، تالاب میانکاله زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر و گونه‌های کمیاب نیز می‌باشد. پرنده‌های بومی منطقه و پرندگان مهاجر زیبایی از روسیه و سیبری مانند فلامینگو، عقاب دریایی دم سفید، پلیکان، انواع قو و انواع مرغابی در فصل‌های سرد سال در اینجا زندگی می‌کنند.

  • آدرس : ۴۵ کیلومتری بهشهر
  • فاصله تا بابلسر ۱۰۹ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود ۱۲۷ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب میانکاله گلوگاه، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای مهدیرجه

روستای مهدیرجه

بار دیگر به سراغ جاذبه‌ای از نوع روستاگردی، به نام روستای مهدیرجه در این منطقه می‌رویم تا تنوعی به گردش‌هایمان بدهیم. روستای مهدیرجه در ۱۰ کیلومتری بهشهر و ۱۸ کیلومتری غرب گلوگاه قرار دارد.

از جاذبه‌ هایی که این روستا را به مکانی گردشگری و توریستی تبدیل کرده است می‌توان به جنگل زیبا، رودخانه، پارک جنگلی خربزه چشمه به همراه امکاناتی مثل استخر شنا و امکانات اقامتی در دل جنگل مهدیرجه با چشم اندازهای زیبا، اشاره کرد.

روستای مهدیرجه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران را به سمت این روستای زیبا می‌کشاند، امکان گلایدر سواری بر فراز آسمان این منطقه است. این روستا یک سایت پرواز معروف دارد که عاشقان پرواز به‌خوبی آن را می‌شناسند. ارتفاع پروازی سایت از محل تیکاف تا محل لندینگ 450 متر است و محل تیکاف رو به شمال و دریای خزر است که منظره زیبایی را رقم می‌زند که از ذهن شما پاک نخواهد شد.

  • آدرس: شهرستان گلوگاه، بخش کلباد، دهستان کلباد غربی
  • فاصله تا بابلسر ۱۵۰ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۷۴ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای مهدیرجه، بر روی نقشه کلیک کنید.

مجموعه تاریخی عباس آباد

مجموعه تاریخی عباس آباد

احتمالا منتظر جاذبه‌ای از عهد صفوی در این منطقه نبودید؛ اما می‌خواهیم شما را در بهشهر، با بزرگ‌ترین باغ دوره صفوی آشنا کنیم که گردشگران بسیاری، سالانه روانه آن می‌شوند. مجموعه تاریخی عباس آباد به دستور شاه عباس  اول صفوی در سال‌ ۱۰۲۱ ساخته شد. این باغ زیبا ۵۰۰ هکتار است که شمال جاذبه‌های متعددی در دل خود می‌باشد.

مجموعه تاریخی عباس آباد

دریاچه طبیعی با وسعت ۱۰ هکتار، باغ عباس آباد با معماری قرینه و خیره‌کننده، سد مخزنی دریاچه با گنجایش ۶۰۰ هزار مترمکعب، حمام تاریخی با زیربنای به وسعت ۱۶۰ متر مربع، کاخ عباس آباد مشرف بر بهشهر و باغ سرسبز، گرمخانه، گلباغ، برج آجری ۱۴ متری و آسیاب آبی؛ همگی از بخش‌های مختلفی هستند که مجموعه تاریخی عباس آباد را تشکیل داده‌اند.

در این مجموعه امکاناتی چون کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه مواد خوراکی، قایق پدالی اجاره‌ای و… برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

  • آدرس : ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر
  • فاصله تا بابلسر ۱۲۴ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۸۰ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی مجموعه تاریخی عباس آباد، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار اسپه او نکا

آبشار اسپه او نکا

اسپه او همان‌طور که از تلفظ آن پیداست معنای آب سفید را می‌دهد. جاذبه ای تماشایی که از دل کوه سیا خانه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به نکارود می‌ریزد. ساختار این آبشار متفاوت و جالب است.

طبیعت زیبای آبشار اسپه او نکا

آبشار اسپه او به‌صورت کاسه‌ای و پلکانی، هفت طبقه دارد. ارتفاع این آبشار که در منطقه هزار جریب قرار دارد به 30 متر می‌رسد. این آبشار در دل جنگل هزار جریب قرار دارد و بهترین زمان بازدید از آن در فصل بهار و تابستان بوده که لذت آبتنی هم بهرمند شوید.

  • آدرس : ۳۰ کیلومتری بهشهر
  • فاصله تا بابلسر ۱۴۰ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۹۳ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار اسپه او، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه حفاظت شده دشت ناز

دشت ناز

دشت ناز، نام یکی از جاهای دیدنی ساری است که در دل جنگل‌های هیرکانی و نزدیکی کوهستان قرار گرفته است. منطقه حفاظت شده دشت ناز با بیش از ۴۵۰ گونه گیاهی مثل: راش، توسکا، ممرز، لیلکی و انجیلی و گونه‌های غالب درخت آزاد و بلوط و حیوانات نادری چون گوزن زرد، گربه جنگلی، مرال، شوکا و قرقاول به اکوسیستمی خاص در شمال ایران تبدیل شده است.

معرفی هتل معین فومن
ادامه مطلب

دشت ناز

این منطقه با ۵۶ هکتار وسعت، در شهرستان میاندرود و جاده‌ای منتهی به دریا قرار دارد. پناهگاه دشت ناز ساری در سال ۱۳۴۶ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده و سال ۱۳۵۴ به‌عنوان پناهگاه حیوانات به ثبت رسید.

  • آدرس : ساری، جاده پنبه چوله، شهر نکا، روستای اسلام‌آباد، شهریار‌کنده، پناهگاه حیات وحش دشت ناز
  • فاصله تا بابلسر ۶۴ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۱۲۳ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی منطقه حفاظت شده دشت ناز، بر روی نقشه کلیک کنید.

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک

طبیعت زیبای مازندارن آن‌قدر خواستنی است که می‌توانید در سال، چند باری را به آن پناه ببرید. شهر بابلسر با چشمه‌ها و تالاب‌های بزرگ و کوچکی که دارد نظر بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. جایی مثل تالاب عزیزک با مناظر زیبای طبیعی، گردشگران بسیاری را روانه دهستان عزیزک می‌کند.

تالاب عزیزک ۵۵۰ هکتار وسعت دارد و از چهار آب‌بندان بزرگ و کوچک تشکیل شده است. این تالاب زیستگاه گونه‌های جانوری بومی و مهاجر بسیاری است که چهره اینجا را تماشایی‌تر کرده‌اند.

اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا و گیلارو از جمله پرندگان مهاجری هستند که در این تالاب دیده می‌شوند. غیر از پرندگان مهاجر، ماهی‌های متنوعی نیز در آب این تالاب خانه دارند. در کنار تالاب عزیزک امکانات گردشگری خوبی برای گردشگران تعبیه شده که سبب جذب گردشگران بیشتر در این منطقه می‌شود.

  • آدرس: بابلسر، دهستان عزیزک
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۱۹ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۱۷۶ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب عزیزک، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا

کسی که عاشق طبیعت باشد بی‌شک عاشق روستاگردی آن هم از نوع روستاهای شمالی نیز هست. وقتی بابلسر را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنید باید منتظر روستاهای دیدنی مثل روستای گالشکلا نیز باشید.

چیزی که در این روستا نمی‌شود از آن گذشت، نشستن بر سر سفره اهالی و چشیدن محصولات روستایی است. طعمی که بسیاری آن را به لاکچری‌ترین غذاهای دنیا ترجیح می‌دهند و در خاطر می‌ماند.

روستای گالشکلا به دلیل داشتن شرایط کشاورزی و دامداری مناسب، به بهشت دامداران شهرت دارد. محصولی که دام‌های اینجا تولید می‌کنند قطعا بی‌نظیر است و پیشنهاد می‌کنیم از محصولات لبنی این روستای خوش‌ آب و هوا و سرسبز امتحان کنید.

  • آدرس: بابلسر، جنوب منطقه ساحلی بهنمیر
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۱۵ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان حدود ۲۰۳ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای گالشکلا، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون

در انتهای سفرمان، به بابلسر زیبا نزدیک می‌شویم که با جاذبه‌ های متنوع خود ما را غافل‌گیر خواهد کرد. در ۱۳ کیلومتری جاده ساحلی شهر بابلسر، منطقه توریستی کرفون با جاذبه های گردشگری متنوع منتظر شماست. روستای توریستی کرفون در ۵ کیلومتری بهنمیر و در جاده فرح آباد به سمت ساری قرار دارد و از مکان های دیدنی بابلسر است.

این روستا از نظر صید ماهی فعال است و یکی از قطب‌های ماهی‌گیری منطقه به‌حساب می‌آید و در آن ماهی‌هایی از جمله سفید، اوزون برون و خاویار صید می‌شود.  پیشنهاد می‌کنیم حتما ماهی‌هایی صید روزی که در بازار ساحلی اینجا به فروش می‌رسد تهیه کنید که پشیمان نخواهید شد.

منطقه توریستی کرفون

تپه تاریخی قنبر دارابدین روشن، منطقه حفاظت ‌شده چهار باغ، تالاب ميستان بهنمیر و بازار هفتگی بهنمیر از دیگر جاذبه‌های گردشگری در این منطقه هستند. لحظات آرامش‌بخش منطقه بکر کرفون با تماشای منظره غروب خورشید در کنار ساحل مواج با صدای دلنشین مواج دریا یکی از زیباترین خاطرات سفرتان را می‌سازد. کرفون در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان یکی از مراکز توریستی گردشگری در شمال ایران به ثبت رسید.

  • آدرس : شهر بابلسر، جاده ساحلی بابلسر به ساری، روستای کرفون
  • فاصله تا مرکز بابلسر ۱۸ کیلومتر
  • فاصله تا گرگان ۱۷۲ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی منطقه توریستی کرفون، بر روی نقشه کلیک کنید.

اقامت در بابلسر

شهرهای شمالی ایران به ویژه جایی مثل بابلسر و گرگان شما را به ماندن و اقامت دعوت می‌کند تا به گشت و گذار بیشتر در کنار جاذبه های آن مشغول شوید. بی‌شک اقامت در جایی مثل بابلسر لذت سفر را برای شما بیشتر می‌کند و می‌توانید با خیال راحت در کنار همراهانتان به فکر ادامه سفر باشید.

با رزرو هر کدام از هتل های بابلسر مثل هتل پنج ستاره میزبان بابلسر، هتل 4 ستاره میزبان بابلسر و هتل ساحلی میزبان بابلسر و هتل های گرگان از طریق ایران هتل آنلاین، دغدغه اقامت از ذهنتان دور می­شود و با خیالی آسوده به تفریح در این سفر می­رسید.

کلام آخر

سفر سبزمان را در مسیر بازدید از جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر با کوله باری پر از خاطره به انتها می‌بریم. هر قدم از این راه سبز و رویایی، می‌تواند گردشی برای یک روز کامل باشد که شما را سر کیف می‌آورد. شهرهای شمالی ایران با فاصله کمی که از پایتخت دارند فرصت خوبی برای گذراندن تفریح و گردش در روزهای تعطیل است که نباید از آن غافل شد. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر آشنا کردیم تا راهنمایی باشد برای اولین فرصت تفریحی که بدست می‌آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر