لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مجسمه های برجسته و فوق العاده در جهان
مجسمه های برجسته و فوق العاده در جهان

مجسمه های برجسته و فوق العاده در جهان

شاید تصور می کنید که مسیح نجات دهنده (The Christ the Redeemer ) مجسمه معروفی که در ریو دو ژانیرو برزیل قرار دارد، بزرگترین تندیس باشد. یا شاید فکر کنید که مجسمه آزادی (The Statue of Liberty) بزرگ تر باشد. بزرگ ترین و تا برای رزرو هتل در مقصد مورد نظر تعلل نکنید. اما در ادامه شگفت انگیز ترین مجسمه هایی که تصور نکرده بودید را نام می بریم.
ارتفاع مجسمه شگفت انگیز مسیح نجات دهنده تقریبا 30 متر می باشد. قامت مجسمه ی آزادی تقریبا 46 متر می باشد. حتی اگر این دو مجسمه را بر روی هم قرار دهید این ترکیب و اندازه به بلندی بزرگ ترین مجسمه های جهان نخواهد رسید. تندیس بهار معبد بودا ( Spring Temple Buddha ) در چین بزرگ ترین مجسمه ی جهان می باشد که مجسمه ای از بودا است و 128 متر ارتفاع دارد. این همان مجسمه ی بزرگی است که بزرگی آن را تصور نکرده بودید.

در حقیقت تندیس بودا بسیار و بی نهایت بزرگ است.
در لیست بلند ترین مجسمه های جهان ، این پرستشگاه معروف در طول تاریخ ویژگی های خاص و چشمگیری داشته است. در میان ده مجسمه ی بزرگ جهان ، 5 تندیس متعلق به بودا است و در میان این ده مجسمه ی بزرگ، سه تندیس دیگر مرتبط به مذهب بودا می باشد. در فرهنگ بودا قطعا بزرگ ترین تندیس بهترین می باشد.
در لیست بزرگ ترین مجسمه های جهان، تاکید بیشتر بر جذابیت یا برجستگی اثر داریم و صرفا موارد بزرگ و غول پیکر مورد توجه نیستند. برخی از این آثار متعلق به بودا است و برخی متفاوت می باشد. گفتنی است که اندازه بزرگ تر از معمول و شباهت این تندیس ها ارزش دیدن دارد.


1 – تندیس بهار معبد بودا ( Spring Temple Buddha )
لوشان ، چین

مجسمه ‌ی بهار معبد بودا بزرگ ترین مجسمه در جهان است. این مجسمه تصویر ساده ای از بودا را به نمایش گذاشته است. این تندیس ویشنو بودا در مرکز چین قرار دارد و به بلندی 128 متر می باشد. بلندی این تندیس اندکی کوتاه تر از ارتفاع پل بندرگاه سیدنی ( Sydney Harbour Bridge) است. گفتنی است که با در نظر گرفتن اندازه پایه بلند مجسمه که تندیس بهار معبد بودا بر روی آن قرار گرفته است، ارتفاع این مجسمه به 153 متر نیز می رسد. ساخت مجسمه ی تندیس بهار معبد بودا 55 میلیون دلار هزینه در بر داشت و این اثر تقریبا 18000 تن وزن دارد. این تندیس بر روی یک صومعه ساخته شده است و جالب است بدانید که در نزدیکی این مجسمه یک چشمه ی آب گرم نیز وجود دارد.

مسیح مصلح

2 – تندیس مسیح مصلح ( Cristo de la Concordia)
کوچابامبا ، بولیوی

گفتنی است که تندیس مسیح منجی ( Christ the Redeemer) که در شهر ریو دو ژانیرو قرار دارد، بزرگ ترین مجسمه ی حضرت مسیح در جهان نمی باشد. این افتخار به تندیس مسیح پادشاه (Christ the King ) تعلق دارد که 36 متر ارتفاع دارد. تندیس مسیح مصلح در کشور بولیوی 34.2 متر ارتفاع دارد و از مجسمه ی معروف همتایش، مسیح منجی در برزیل بلند تر می باشد. این مجسمه بر بالای تپه ی سان پترو در شهر کوچابامبا واقع شده است. گردشگران برای بازدید از این اثر شگفت انگیز از تله کابین استفاده می کنند و یا می توانند مسیر 2000 پله ای را به سمت تپه بالا بروند.

chimalli

3 – تندیس Chimalli Warrior
چیملواکان ، مکزیک

بلندی یک مجسمه می تواند توجه مردم را به خود جلب کند؟ مجسمه ای که 50 متر ارتفاع دارد و از یک ساختمان ده طبقه بزرگ تر می باشد توانسته توجه ها را جلب کند. پس از ساخت تندیس Chimalli Warrior ، ظاهرش را تغییر دادند و به رنگ قرمز روشن نقاشی کردند. طراحان مجسمه چیمالی در چیملواکان بیرون از مكزيكوسيتي این مدل تاثیرگذار را اجرا کردند. گردشگرانی که از مکزیک بازدید می کنند بهتر است تماشای این اثر بزرگ را از دست ندهند.
یان و هوانگ

4 – تندیس های امپراطور یان و هوانگ ( Emperors Yan and Huang)
شهر ژنگ ژو ، چین

مجسمه ی عظیم بودا با قامت بلند اجازه نمی دهد که افتخار عظمت نصیب تندیسی دیگر شود. گفتنی است که مجسمه های سنگی یان و هوانگ دو امپراطور افسانه ای چین هستند. ارتفاع این مجسمه ها 106 متر است و تقریبا در طول بیست سال ساخته شده اند. تندیس های امپراطور یان و هوانگ در استان هنان در مرکز کشور چین قرار دارند. این مجسمه ها با چهره ای گیرا و دیدنی در بلندی نصب شده اند.

چنگیز خان

5 – تندیس چنگیز خان روی اسب ( Genghis Khan Equestrian Statue)
Tsonjin Boldog ، مغولستان

چنگیز خان یک حاکم معروف جهانی بوده است که نصف جهان را در قرن 13 فتح کرد. تاراج ، غارت و آتش سوزی به دنبال فتوحات چنگیز خان ادامه داشت. بهتر است که از دستاورد های چنگیز خان نیز یادبودی ساخته شود. این تندیس 40 متر ارتفاع دارد. تندیس چنگیز خان از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این تندیس یادبودی از شخصیت تاریخی مغول می باشد که در سال 2008 نصب شده است.

نوای سرزمین مادری

6 – تندیس سنگی نوای سرزمین مادری ( The Motherland Calls)
ولگوگراد ، روسیه

مجسمه ی نوای سرزمین مادری بسیار زیبا طراحی شده است و از شاهکار های معروف جهان به شمار می رود. این مجسمه ی عظیم با معماری فوق العاده در تپه ی مامایف در ولگوگراد قرار دارد که در سراسر روسیه و اروپا بزرگ ترین تندیس به حساب می آید. بلندای این مجسمه 85 متر است و از مجسمه ی آزادی بزرگتر می باشد. این تندیس بنای یادبودی از کشتار سربازان در نبرد استالینگراد ، در جنگ جهانی دوم است. تندیس سنگی نوای سرزمین مادری در سال 1967 ساخته شده است و در آن زمان به سبب ارتفاعی که داشت، بلند ترین مجسمه ی جهان شناخته شد. اما امروزه این افتخار نصیب ارتش غول پیکر بودایی شده است.

مریم مقدس

7 – تندیس مریم مقدس Virgen de la Paz
ایالت تروخیو ، ونزوئلا

تندیس مریم مقدس همواره در بخش مرکزی و جنوب آمریکا ، از لحاظ معنوی و ادبی بزرگ و با ارزش بوده است. این تندیس مریم مقدس در ونزوئلا 47 متر ارتفاع دارد. گفتنی است که تندیس Virgen de la Paz، بزرگ ترین تندیس حضرت مریم در جهان می باشد. سبک و معماری این اثر جالب و مورد توجه بوده است و همچنین مکان قرارگیری این تندیس بر روی یک تپه ی جنگلی، بسیار تماشایی است. طبق داستان های محلی، مردم بر این باور هستند که مریم مقدس در سال 1570 در این ناحیه ظاهر شده است.
افریقا

8 – تندیس یادبود رنسانس آفریقا ( African Renaissance Monument)
داکار ، سنگال

رئیس جمهور سنگال از سازندگان تندیس در کره شمالی دعوت کرد تا پروژه یادبود سنگالی را در پایتخت اجرا کنند. ساخت این اثر که نمادی از پیروزی مردم آفریقا در برابر استعمار فرانسه می باشد، هزینه ی بسیار زیادی در بر داشت. تندیس یادبود رنسانس آفریقا 49 متر ارتفاع دارد و با هزینه ای در حدود 27 میلیون دلار ساخته شده است. این بنای یادبود از نظر عده ای زیبایی چندانی ندارد ولی نشان دهنده ی غرور و آزادی در سرزمین سنگال است. گردشگرانی که از آفریقا دیدن می کنند فرصت تماشای این اثر را از دست نمی دهند.

اوشیکو

9 – تندیس اوشیکو ( Ushiku Daibutsu)
اوشیکو ، ژاپن

تندیس اوشیکو نیز یکی دیگر از مجسمه های غول پیکر بودایی می باشد. بر خلاف سایر مجسمه های بودا که در چین قرار دارند این اثر در شهر اوشیکو ، ژاپن واقع شده است. شهر اوشیکو یک ساعت با توکیو فاصله دارد و گردشگران می توانند این هیولای 120 متری را که از جنس برنز ساخته شده است را با طی مسافت اندک تماشا کنند. تندیس اوشیکو وزنی بالغ بر 4000 تن دارد. گوش های تندیس بودا 10 متر طول دارند و بینی این اثر 1.2 متر می باشد. توریست ها می توانند با استفاده از آسانسور به ارتفاع 85 متری تندیس بالا بروند و از تماشای محیط اطراف تندیس لذت ببرند.
مجسمه آزادی
10 – مجسمه ی آزادی Statue of Liberty

شهر نیویورک ، ایالت متحده امریکا
معروف ترین مجسمه ی جهان اندازه کوچکی دارد ، و تقریبا 46 متر ارتفاع دارد. مجسمه ی آزادی در لیبرتی آیلند نیویورک در منطقه ی منهتن قرار دارد. مجسمه آزادی در واقع هدیه ای از مردم فرانسه به ایالات متحده آمریکا بود که در سال 1886 اهدا شد. گفتنی است این اثر نشان دهند ی الهه آزادی یا الهه رومی است. روزانه 240 نفر اجازه ورود و صعود به تاج این مجسمه را دارند. و بلیت های ورودی مجسمه ی آزادی ممکن است در طول یک سال رزرو شده باشند.

زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ
ادامه مطلب

3/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر