لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آسیاب بادی های معروف جهان
آسیاب  بادی های معروف  جهان

آسیاب بادی های معروف جهان

نیروی باد از زمانی که انسان بادبان ها را به حرکت انداخت استفاده شده است. بعد از آن از نیروی باد برای فراهم آوردن قدرت مکانیکی استفاده می شده است. در قرن بیست و یکم، مهندس یونان، هارون اسکندریه، یک چرخ بادی را اختراع کرد تا به یک ارگان قدرت دهد. نخستین آسیاب های بادی در کشور ایران نیز از قرن نهم میلادی ساخته شده اند و برای خرد کردن ذرت و چرخاندن پمپ آب استفاده می شده است.
نخستین آسیاب بادی اروپا، در قرن بیست و یکم ظاهر شد. ممکن است صهیونیست ها از آسیاب های بادی خاورمیانه که در محور عمودی می چرخیدند، الهام گرفته باشند، به این دلیل که آسیاب های بادی اروپایی طراحی متفاوت و قابل توجهی ندارند. همه آسیاب های بادی قدیمی بر روی محور افقی چرخانده می شدند. در دو قرن بعد، مناطق دلتا رودخانه راین توسط آسیاب های بادی معروف هلند تخلیه شد.
6. Rhodes Windmills
بندر “ماندراکی” زمانی بندر نظامی “رودس” باستان بوده است، مکانی که معبد معروف رودس نیز در آن قرار دارد. این بندر یکی از عجایب جهان می باشد. امروز ماندراکی یک نوار ساحلی مملو از کافه های ساحلی است که به نمای قایق های تفریحی و قایق های ماهیگیری مشرف است و مسافران زیادی هر ساله پس از رزرو آنلاین هتل به این منطقه سفر می کنند تا از نزدیک شاهد این زیبایی ها باشند. موج شکنی طولانی نیز در بندر یونان وجود دارد که شامل سه آسیاب بادی قرون وسطی است.
آسیاب بادی های معروف جهان

5. Oland Windmills

ایلند دومین جزیره بزرگ سوئد است، جمعیت کمی دارد و بیشتر مساحتش از زمین و جنگل تشکیل شده است. آسیاب های بادی چوبی Öland ،که تعدادشان به 400 عدد می رسد، به عنوان نمادی از این جزیره شناخته می شود.
آسیاب های بادی معروف4. Zaanse Schans
se Schans یک موزه و منطقه حفاظت شده است و در رویال رودخانه زان، در شمال Zaandam در هلند واقع شده است. قدمت معماری سنتی این منطقه به قرن هفدهم باز می گردد و شامل خانه های چوبی سنتی سیاه و سفید، چندین کارخانه آسیاب بادی و کارگاه های صنایع دستی می شود و درهای آن برای بازدیدکنندگان باز می باشد.

آسیاب بادی
3. Windmills of La Mancha

کاستیا لامانچا شامل دشت های خشک و مرطوب مرکزی اسپانیا می شود. این جا سرزمین قلعه های قرون وسطی، شراب و بامبوهای معروف است که در “دون کیشوت” جاودانه شده است. دون کیشوت به عنوان اولین رمان مدرن شناخته شده است که به بسیاری از زبان ها ترجمه شده است.
آسیاب های بادی جهان
2. Mykonos Windmills
این آسیاب ها یکی از قابل توجه ترین نشانه های جزیره یونان هستند. زمانی که کشتی به بندر نزدیک می شود منظره ای از 5 آسیاب بادی قابل رویت می گردد، چرا که آنها، بر روی یک تپه ی مشرف به منطقه، از قرن 16 میلادی، پا بر جا هستند. اکثر آنها در قرن شانزدهم توسط ونیزی ها ساخته شده اند که برای آسیاب کردن گندم استفاده می شدند. با ظهور مدرنیته، استفاده از آنها به تدریج کاهش یافت و در اواسط قرن بیست و یکم به صورت کامل متوقف شد.
بیشتر بخوانید:
آسیاب بادی

1. Kinderdijk

بیش از 1000 آسیاب بادی قدیمی هنوز در هلند وجود دارد. بیشترین تراکم این آسیاب های بادی در نزدیکی روستا Kinderdijk یافت می شود که در حدود سال 1740 ساخته شده اند. این آسیاب های بادی تاکنون به خوبی حفظ شده اند و هنوز هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند، این مکان یکی از جاذبه های توریستی در هلند به شمار می رود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
زیباترین شگفتی های طبیعی جهان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر