لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> محبوب ترین مکان های تاریخی جهت عکسبرداری از دید گردشگران خارجی
محبوب ترین مکان های تاریخی جهت عکسبرداری از دید گردشگران خارجی

محبوب ترین مکان های تاریخی جهت عکسبرداری از دید گردشگران خارجی

ایران کشوری تاریخی است و به این جهت دارای جاذبه های گردشگری بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی می باشد. شکل گیری امپراطوری های بزرگ در ایران منجر به پیدایش ابنیه ها و مکان های تاریخی فراوان گردیده است و جایگاه این امپراطوری های در جهان منجر به جذب گردشگران خارجی گردیده و همه ساله افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان جهت بازدید از این محوطه های جذاب به ایران سفر می کنند، و با گرفتن عکس های متعدد در این نقاط خاطرات زیبایی را برای خود خلق می نمایند. رزرو آنلاین هتل های ایران و هوشمندانه سفر کردن همواره می تواند در خلق لحظات شیرین برای گردشگران مثمر ثمر واقع شود. در اینجا به معرفی مهمترین نقاط جهت عکسبرداری که نظر بسیاری را به خود معطوف داشته است می پردازیم.

1.تخت جمشید

تخت جمشید یا شهر پارسه، محوطه ای متعلق به امپراطوری هخامنشی و یکی از پایتخت های مهم آنان به شمار می آید. این محوطه در میان جلگه مرودشت فارس و حدود 57 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است. این محوطه باستانی بر روی صفه ی سنگی مصنوعی و به دستور داریوش اول هخامنشی بنا شده است و بیشتر از 125 هزار متر مربع مساحت دارد. محوطه باستانی مذکور یکی از شاهکار های معماری جهان به شمار می آید، و از این منظر توانسته است نظر بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب نماید. تعدد کاخ ها و بناهای دوران هخامنشی در این مکان و نیز وجود بناهای عظیم که شهرت جهانی دارد، منجر شده تا گردشگران خارجی آن را در لیست انتخاب خود جهت رزرو هتل در اصفهان و عکسبرداری ذکر نمایند.
میدان نقش جهان اصفهان

2.میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان دارای بافت های تاریخی از چهار جهت می باشد،تعدد حجره های دارای دو طبقه در محیط پیرامون که زیبا ترین صنایع دستی را عرضه می دارد، زیبایی خاصی به محوطه بخشیده است و از این حیث نظر گردشگران را به خود جلب نموده است. شهر تاریخی اصفهان و میدان نقش جهان به جهت دارا بودن بناهای تاریخی بسیار و صنایع دستی غنی و متنوع خود همه ساله کانون توجه گردشگران خارجی بوده است. زیبایی این نقطه از شهر که تاریخی دیرینه را تداعی می نماید، فضایی را برای گردشگران خارجی ایجاد نموده که این محل را برای عکاسی انتخاب می نمایند.
کاخ عالی قاپو

3. کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپوی اصفهان که متعلق به دوران صفویه می باشد، در میدان نقش جهان اصفهان واقع شده است. این بنا جزئی از میراث جهانی یونسکو به شمار می آید و از این منظر توجه گردشگران را به خود معطوف داشته است. تنوع تزئینات بنا و چشم انداز منحصر به فرد نمای آن به خوبی توانسته است شیوه معماری عصر صفوی را تداعی نماید. و از این حیث انتخاب محبوبی برای گردشگران خارجی به شمار می آید. و یکی از مکان هایی است که در لیست انتخاب اکثر گردشگران خارجی مشاهده می شود. پله های موزائیکی ساختمان و نیز اتاق موسیقی بنا از موارد خاص جهت جذب گردشگران خارجی به شمار می آید.
مسجد امام

4.مسجد امام اصفهان

مسجد امام اصفهان از مساجد عظیم ایران به شمار می آید و به نوعی یکی از الگوهای معماری اسلامی کشور می باشد. گنبد فیروزه ای جذاب و نیز معماری زیبای بنا از داخل و خارج ِآن، نظر اکثر گردشگران را به خود جلب نموده است و منجر شده تا گردشگران خارجی آن را مکان مناسبی جهت عکسبرداری انتخاب نمایند. این مسجد در میدان نقش جهان اصفهان واقع شده است و از آنجایی که جزئی از مجموعه میراث جهانی به شمار می آید، مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.
روستای ابیانه

5.روستای ابیانه
روستای تاریخی ابیانه که در حدود 40 کیلومتری نطنز و در دامنه کوه «کرکس» واقع شده است. جزئی از استان اصفهان به شمار می آید. پیشینه تاریخی روستا و خانه های قرمز رنگ زیبای آن منجر شده تا گردشگران خارجی بسیاری به آنجا سفر نموده و این مکان را جهت عکسبرداری انتخاب نمایند. پوشش افراد با لباس محلی و عرضه صنایع دستی و دیگر محصولات نیز از جمله مواردی است که نظر گردشگران خارجی را به خود جلب نموده است. و شاید بتوان عنوان نمود که افراد مسن روستا نقش زیادی در جذب این گردشگران داشته اند.
ماسوله
6. ماسوله
ماسوله با خانه های زیبا و تاریخی خود و صنایع دستی جذابش توانسته نظر گردشگران خارجی را به خود معطوف دارد. ماسوله در استان گیلان و حدود 36 کیلومتری شهر فومن و 20 کیلومتری شهر «ماکلوان» قرار گرفته است. این محوطه تاریخی دارای مناظر زیبا و سرسبز است که هر ساله گردشگران خارجی بسیاری دارد.
برج ازادی
7.برج آزادی

برج آزادی که در میدان آزادی تهران واقع شده است،از جمله برج های محبوبی است که گردشگران خارجی جهت ایجاد سلفی و عکسبرداری آن را انتخاب می کنند. این برج نماد پایتخت به شمار می آید و از دیر باز مورد توجه بوده است. نصب مجسمه مرد سلفی گیر توسط شهرداری تهران نیز بر محبوبیت این مکان می افزاید.
خانه بروجردی های کاشان

8.خانه بروجردی های کاشان
خانه بروجردی های کاشان از جمله آثار ملی ایران به شمار می آید. این بنا متعلق به دوران قاجار و فردی به نام «حاج سید مهدی نطنزی» می باشد. وی از تجار نطنز بود که در کاشان زندگی می کرد و به جهت تعدد سفر به بروجرد به بروجردی معروف شد. این خانه تاریخی دارای گنبدی بسیار زیباست که از شاهکار های هنر معماری ایران به شمار می رود. سبک منحصر به فرد معماری این بنای تاریخی در نما و داخل منجرشده تا خانه بروجردی ها انتخاب محبوبی جهت عکسبرداری و بازدید از دید گردشگران خارجی به شمار آید. بنای مذکور در طی سالهای 2015 و 2016 از سوی یونسکو انتخاب محبوب گردشگران خارجی معرفی شده است.

بهترین مکان های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر