لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> سفر به شیراز در یاد روز گرامیداشت حضرت حافظ
سفر به شیراز در یاد روز گرامیداشت حضرت حافظ

سفر به شیراز در یاد روز گرامیداشت حضرت حافظ

هر بار که به شیراز سفر می کنیم، حافظیه یکی از مقاصدی است که برای بازدید از آن برنامه ریزی می کنیم. فضای سحر انگیز و آرامش بخش حافظیه دل مشغولی ها را از یاد می برد و جانی تازه به ما می بخشد. به مناسبت گرامیداشت یاد روز حضرت حافظ، شیراز میزبان اهالی شعر و ادب پارسی خواهد بود. به همین مناسبت ما نیز روانه شیراز می شویم تا با شور و شعف همگانی مردم همراه شویم.
خواجه شمس الدین محمد بن بهاء الدین حافظ شیرازی، شاعر نامدار و خوش آوازه قرن هشتم ایران است. حافظ غزل سرای چیره دست را با لقب لسان الغیب می شناسند. اشعار گرانبهایش در دیوان حافظ، نقل محافل و گردهمایی های ایرانیان است؛ به خصوص در ایام خاص مانند عید نوروز و شب یلدا.
بیستم مهر ماه هر سال در مجموعه حافظیه مراسمی تحت عنوان گرامیداشت یاد روز حافظ برگزار می شود. این مراسم که با حضور پر رنگ عاشقان حافظ و اهالی فرهنگ و ادب برگزار می شود، شامل بخش های متعددی است. شعر خوانی شاعران مشهور، حافظ شناسی، اجرای موسیقی و برنامه های هنری بخشی از این مراسم است که توسط هنرمندان و دوستداران حافظ برگزار می شود.

حال و هوای شعر گونه حافظیه روحتان را صیقل می دهد. تفألی به دیوان حافظ بزنید و دل به ابیات نورانی اش بسپارید.
حافظیه از دیرباز زیارتگاه عاشقان بوده است. برخی برای رفتن به آرامگاه حافظ از آداب و رسوم خاصی تبعیت می کنند. به عنوان مثال با وضو به آرامگاه قدم می گذارند و یا در کنار آرامگاه کفش های خود را از پای در می آورند که این نشانه احترام مردم و مقدس بودن این مکان است.

ندیدم خوش تر از شعر تو حافظ به قرآنی که اندر سینه داری

برای اقامت در این شهر، صفحه هتل های شیراز را مشاهده می کنیم. در این صفحه می توانید هتل ها را همراه با قیمت و توضیحات مشاهده و سپس اقدام به رزرو نمایید. برای انتخاب سریعتر هتل در شیراز، می توانید هتل ها را بر اساس ستاره، رتبه مهمانان و قیمت دسته بندی کنید و در نهایت انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

اقامت در هتل های شیراز

اگر در آلبوم خاطراتتان عکسی از حافظیه ندارید باید خود را یک سفر، میهمان شهر شیراز کنید. حافظیه یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر بوده که بیشتر گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید آن به شیراز سفر می‌کنند. یک جاذبه پرشور و حال که اگر از نزدیک با آن رو به رو شوید، شکوهش را درمی‌یابید. در واقع آرامگاه عارفی همچون حافظ، ارزش چندین بار سفر به شیراز را دارد. حافظ‌ خوانی آن هم در آرامگاهش یکی از زیباترین لحظاتی است که عاشقان آن درکش می‌کنند. بهتر است برای سفر به این شهر از همین حالا برنامه ریزی کنید و یکی از هتل های شیراز را رزرو کنید. اگر اقامتگاه‌های شیراز را نمی‌شناسید پیشنهاد می‌کنیم یکی از این هتل ها را برای رزرو انتخاب کنید؛ هتل زندیه شیراز، هتل چمران شیراز و هتل بزرگ شیراز. این سه مورد از جمله معروف‌ترین هتل های 5 ستاره شیراز هستند که می‌توانند لحظاتی پر از آرامش و رفاه پیشکش شما نمایند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
‎معرفی هتل کریم خان شیراز
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر