لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 10 کشور ارزان برای سفر
10 کشور ارزان برای سفر

10 کشور ارزان برای سفر

اخیراً وب سایت تراولکس که در حوزه ارزهای خارجی فعال است، یک لیست از کشورها را منتشر کرده است که در آنها 500 پوند بیشترین صرفه را برای گردشگران دارد. اگرچه لیست مزبور مسافران بریتانیایی را هدف قرار داده است، اما آمار و محاسبات ارائه شده می تواند برای همه کاربرد داشته باشد.

رتبه بندی ارزان ترین کشورهای جهان

محاسبات تراولکس موکداً بر اساس هزینه های روزمره در گردشگری و طول سفر انجام گرفته است: سه وعده غذایی در رستوران، 4 نوشیدنی غیرالکلی، دو نوشیدنی دیگر، دو قهوه و دو سفر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی. اگرچه این محاسبات، هزینه های اقامت در هتل را در بر نمی گیرند، اما به طور کلی کشورهای با پایین ترین هزینه های روزمره، از هزینه های پایین تری برای اقامت در هتل نیز برخوردارند؛ بنابراين با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنيد.

10: پرتغال، 17 روز

برای مدت چندین سال پرتغال در زمینه خرید ارزان در بین کشورهای غربی شهرت زیادی را بدست آورده است. این کشور ترکیبی عظیم از انواع چشم اندازهای طبیعی، تنوع زیاد در گزینه های اقامتی، موزه ها و اماکن تاریخی، سفر های لذتبخش با کشتی های تفریحی و نوشیدنی های دلپذیری را برای گردشگران فراهم آورده است. همچنین این امکان وجود دارد که با استفاده از خطوط هوایی کم هزینه به این کشور سفر نمود.

9: افریقای جنوبی، 18 روز

جاذبه های گردشگری در این کشور پهناور، از شهر چند ملیتی کِیپ تاون گرفته تا سواحل خالی از سکنه، از بیابان گرفته تا جنگل ها، بازه ای متنوع از حیات وحش تا زندگی شبانه را در بر می گیرد و شما در این کشور با دو تا از لوکس ترین و مشهورترین قطارهای جهان آشنا می شوید، قطار آبی و قطار رووُز ریلز پراید. متأسفانه سفر با هواپیما به این کشور پرهزینه و طولانی است.
Turkey

8: ترکیه، 22 روز

شما در ترکیه به هرکدام از بخش های مختلف این کشور مانند شهر چندفرهنگی استانبول، سواحل شنی ترکیش روییرا، استخرهای آب معدنی شگفت انگیز واقع در پاموکاله و ویرانه های دوران رومیان باستان مربوط به سال 200 قبل از میلاد سفر کنید، به هرحال از امکانات خاصی با قیمت های مناسب بهره مند خواهید شد. نقطه قوت سفر به این کشور این است که شرکت هواپیمائی ترکیش ایرلاین قیمت های خوبی را به مسافران ارائه می دهد، نقطه ضعف آن شاید تنش و ناآرامی های محلی موجود در این کشور باشد که احتمالاً شما را از سفر به این کشور باز خواهد داشت.

7 و 6: لهستان و مجارستان، 22 روز

هر دو مرکز گردشگری اصلی لهستان یعنی وارساو و کراکو، ترکیبی از معماری تاریخی و مراکز “شهر قدیمی” را ارائه می دهند که در اصل بر روی آخرین رویدادهای تاریخی مربوط به جنگ جهانی دوم و دوران جنگ سرد متمرکز هستند و البته یکی دیگر از لذت های موجود در سفر به این کشور، سوسیس و کالباس آن است. بسیاری از گردشگران در کشور مجارستان بر روی بوداپست باستانی تمرکز دارند، بخشی که دارای فرهنگ، تاریخ، چشم اندازهای طبیعی و غذاهای منحصربفرد است. هر دو کشور به آسانی از شمال امریکا قابل دسترس هستند.
Czech Republic
Bulgaria
5 و 4: جمهوری چک و بلغارستان، 23 روز
جمهوری چک و بلغارستان که لیست کشورهای با هزینه متوسط در اروپای شرقی را تکمیل می کنند، تقریباً بخش زیادی از همان ترکیب تاریخی، چشم اندازهای طبیعی، زندگی شبانه، فرهنگ و غذاها را ارائه می دهد که در کشورهای لهستان و مجارستان می توان به آنها دسترسی داشت. البته شهر پراگ در بسیاری از لیست های مربوط به “داغ ترین” مقاصد گردشگری اروپا از نظر هزینه سفر جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. صوفیا در حال نزدیک شدن به این جایگاه است. دوباره ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر دو به آسانی قابل دسترس هستند.
Jamaica

3: جامائیکا، 25 روز

احتمالاً از دیدن یکی از مراکز گردشگری حوزه کارابیئن در این لیست متعجب شوید، اما این واقعیت دارد. جامائیکا در مقایسه با سایر کشورهای موجود در لیست، بازه کوچکتری از ویژگی ها و جاذبه ها را ارائه می دهد، اما نمی توانید از کنار زندگی شبانه و سواحل آن به آسانی عبور کنید. این کشور نیز به آسانی از ایالت متحده قابل دسترس است.

2: مکزیک، 26 روز

شما چه علاقه مند به سواحل باشید و چه به دنبال آثار تمدنی پیش از دوره کلمبیایی ها باشید، مکزیک می تواند این گزینه ها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این کشور میزبان بسیاری از مهاجران دائمی است. از آثار هنری مکزیکوسیتی دیدن کنید و یا در شهر معروف تولوم اقامت در یک تفریحگاه اقیانوسی را تجربه نمائید.
Thailand

1: تایلند، 44 روز

در تایلند پول شما تقریباً دو برابر جاهای دیگر برای هزینه های روزمره کفایت می کند و به همراه بسیاری دیگر از کشورهای این لیست، گزینه هایی برای انتخاب کردن از بین سواحل، یک شهر چندملیتی بزرگ، کوه ها و نیز انواع غذاهایی که به نظرتان می رسد را در اختیار دارید. اگرچه محاسبات و آمار تراولکس شامل هزینه های اقامت نمی شود، با این وجود مطلع هستیم که هتل های مجلل موجود در شهر بانکوک، به مراتب ارزان تر از تسهیلات و امکانات مشابه آن در هنگ کنگ و یا سنگاپور هستند. تایلند از نظر موقعیت در مکانی دور واقع شده است اما ارزش سفر کردن را برای بسیاری از مردم دارد – البته تا جائیکه بتوانید مشکلات ناشی از اختلاف زمانی را تحمل کنید.
پرهزینه ترین کشورهای جهان
norway
Switzerland
خب، در کدام کشورها، پول شما به سرعت تمام می شود؟ از دیدن اینکه در کدام کشورها 700 دلار شما به سرعت هرچه تمام تر در طی شش روز به پایان می رسد، متعجب نخواهید شد: سوئیس و نروژ. کشورهای موجود در لیست به اصطلاح “در هنگام سفر به آنها پول نقد زیادی بایستی با خود به همراه داشته باشید” نیز در اروپای غربی قرار دارند. تنها کشوری که دارای شرایط مشابه بوده اما در این بخش از جهان قرار ندارد، استرالیا می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
نکات برتر برای مسافرت با آلرژی و رژیم غذایی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر