لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پل چوبی کیاشهر
پل چوبی کیاشهر

پل چوبی کیاشهر

قدم‌زدن در شن‌های ساحلی از سر تا پایتان را غرق در حس خوب و لذت‌بخش می‌کند. حالا تصور کنید که از پلی چوبی بر روی تالاب قرار است بگذرید تا به ساحل شنی خزر برسید؛ قبول کنید حتی وصف آن هم زیباست چه برسد به لمس آن. در استان گیلان و منطقه کیاشهر، امکان تجربه این تفریح و گردش خواستنی در پل چوبی کیاشهر میسر است. فرقی نمی‌کند چوب در ساخت خانه، وسیله و یا پلی بر روی تالاب استفاده شود؛ انسان‌ها همیشه از چوب حس خوب می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا در کنار شما به یکی از پل های چوبی شمال ایران به نام پل چوبی کیاشهر سری بزنیم.

قدمت پل چوبی کیاشهر

قدمت پل چوبی کیاشهر

پل چوبی کیاشهر از مناطق دیدنی استان گیلان است که به جاذبه ای محبوب بین گردشگران تبدیل شده‌. پل چوبی در گذشته نام حسن کیاده را بر خود داشته که با یکی از حاکمان محلی آن زمان به نام دستور حسن کیا بن سید حیدر کیا، در نیمه نخست قرن نهم هجری ساخته شده است. در سال 1356 نام پل به فرحناز تغییر پیدا کرد و بعد از انقلاب به بندر کیاشهر شهرت گرفت. پل چوبی کیاشهر در سال 1386 بدون مصالح با کمک چوب‌های بلند مرمت شده است.

از پل چوبی کیاشهر می‌توان به‌عنوان سازه‌ای تاریخی یاد کرد که اتفاقات بسیاری را به خود دیده است. در دوران درگیری ایران و روسیه و یا مبادلات تجاری با این کشور، روزگار تلخ‌وشیرین زیادی را از سر گذرانده است. جالب است بدانید اولین پایگاه استخراج خاویار از دریای خزر توسط روسیه در این بندر پایه‌گذاری شد.

تالاب کیاشهر از نمای بالا

این پل از میان تالابی رؤیایی و زیبا عبور می‌کند. در وسط پل قایق‌هایی دیده می‌شود که می‌تواند شما را به ساحل برساند. در مسیرتان ممکن است گاومیش‌هایی را ببینید که سرشان را از آب بیرون آورده‌اند و یا پرنده‌های کمیاب و مهاجری که در محیط تالاب خودنمایی می‌کنند. تالاب بوجاق که پل چوبی بر روی آن است در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان تالاب بین‌المللی شناخته شد. تالاب بوجاق ۳۰۰۰ هکتار وسعت دارد و احداث پل چوبی بر روی آن هم سبب جذب گردشگران شد و هم، راهی است که به سواحل شنی دریای خزر منتهی می‌شود.

جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!
ادامه مطلب

پل چوبی چند متر طول دارد؟

پل چوبی چند متر طول دارد؟

این پل زیبا که به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده است، از انتهای آسفالت بر روی مرداب احداث شده و تا ساحل کیاشهر امتداد دارد. پل چوبی به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین‌المللی بوجاق عبور کرده است. این پل که به ساحل متصل می‌شود، در حدود 750 متر طول و 2.5 متر عرض دارد.

پل چوبی کیاشهر کجاست؟

جاذبه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در شمال ایران و استان گیلان قرار دارد. پل چوبی کیاشهر در فاصله 17 کیلومتری شهر آستانه اشرفیه و در میان بندر کیاشهر، انتهای خیابان فلسطین شمالی واقع شده است. از مرکز استان گیلان یعنی رشت تا پل کیاشهر حدود 50 کیلومتر فاصله وجود دارد.

فاصله پل کیاشهر تا لاهیجان

از شهر لاهیجان تا پل کیاشهر حدود 36 کیلومتر فاصله وجود دارد که با طی زمانی کمتر از نیم ساعت می‌توان از این شهر به آنجا رسید.

مسیر دسترسی به پل کیاشهر

مسیر دسترسی به پل کیاشهر

یکی از بهترین مسیرهایی که از طریق آن می‌توانید به پل چوبی کیاشهر برسید شهرستان آستانه اشرفیه است. از سمت غرب ابتدا به بندر انزلی و سپس به سمت زیبا کنار بروید. اگر مبدأ شما شهر لاهیجان باشد مسیرتان متفاوت خواهد بود؛ به این صورت که ابتدا از لاهیجان باید خود را به رودبنه، سپس دهکا و در نهایت کیاشهر برسانید.

اگر از پایتخت عازم کیاشهر هستید، ابتدا باید به سمت پلیس‌راه قزوین – رشت بروید. بعد از آن وارد سه‌راه سنگر شوید و به سمت کمربندی لاهیجان تغییر مسیر دهید. با ادامه مسیر از شهرهای سنگر، کوچصفهان و نهایتاً آستانه‌اشرفیه عبور می‌کنید. ادامه کار ساده است، با دنبال‌کردن تابلوهای بندر کیاشهر به‌راحتی به اینجا می‌رسید.

بهترین فصل بازدید از پل کیاشهر

بهترین فصل بازدید از پل کیاشهر

همان‌طور که می‌دانید استان زیبای گیلان چهار فصل است و در هر فصلی از سال طبیعت آن به رنگی متفاوت و زیباست.  منظره پل چوبی بندر کیاشهر در باران و برف یا زرد و نارنجی‌های پاییز آن‌قدر تماشایی است که بی‌هوا دستتان به سمت دوربین می‌رود تا این منظره را برای همیشه پیش خودتان نگه دارید. فصل‌های پر بارش که تالاب پرآب‌تر است نهایت لذت را از بازدید پل چوبی خواهید داشت. در فصل تابستان به‌ویژه در سال‌های اخیر،  ممکن است سطح آب تالاب کم شود و رو به خشکی برود.

یکی از معیار‌های انتخاب مقصد گردشگری و سفر، آب و هوای مناسب آنجاست تا علاوه بر بازدید از جاذبه ها، از هوای مطبوع و پاک نیز لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به کیاشهر و تماشای جاذبه گردشگری پل چوبی، بهار است. در بهار هنوز تالاب، آب بسیاری در خود دارد و پوشش گیاهی زیبا اطراف پل را فراگرفته است. شمال ایران در آغاز فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد که در مورد کیاشهر نیز این‌چنین است.

جاهای دیدنی مینودشت گلستان
ادامه مطلب

تفریحات موجود در نزدیکی پل چوبی

قایق سواری در تالاب کیاشهر

از این که روز خود را به تفریح در کیاشهر و پل چوبی اختصاص داده‌اید پشیمان نخواهید شد؛ چون به‌خوبی انتظارتان برآورده می‌شود. در پل چوبی بندر کیاشهر استان گیلان می‌توانید روزی پر از تفریح و سرگرمی داشته باشید. در این بخش به مهم‌ترین تفریحاتی که در اینجا برایتان میسر است اشاره خواهیم کرد.

تماشای آرام‌بخش مناظر تالاب

تماشای آرام‌بخش مناظر تالاب در پل چوبی کیاشهر

اولین و دردسترس‌ترین تفریح موجود در کنار پل چوبی اینجا، تماشای مناظر تالاب است. به هر طرف که بنگرید جز زیبایی نمی‌بینید. تماشای غروب از منظره تالاب با قدم زدن بر روی پل و یا نشستن در گوشه‌ای و لمس خنکی آب بروی گونه‌هایتان همان تفریح و لذتی است که به دنبال آن تا اینجا آمده‌اید.

پارک کودک

گاهی تفریحات بزرگ‌ترها برای بچه‌ها کسل‌کننده است و به دنبال شادی و هیجان هستند. با وجود پارک کودک در نزدیکی پل چوبی کیاشهر، بهانه از سر بچه‌ها هم می‌افتد و با خیال راحت می‌توانید به لذت‌بردن از طبیعت برسید. وسایل بازی کودک که در این پارک وجود دارد تا ساعاتی می‌تواند کودکان شما را سرگرم کند و از بودن آن‌ها به همراهتان در این سفر لذت ببرید.

آلاچیق‌های خانوادگی

آلاچیق‌های خانوادگی در ساحل کیاشهر

در کنار مقصد گردشگری که به‌خاطر آن تا کیاشهر آمده‌اید آلاچیق‌هایی تعبیه شده که بهترین انتخاب برای برپایی یک دورهمی در کنار خانواده و دوستانتان است. زیراندازی که به همراه دارید را پهن کنید و از تماشای مناظر روبرویتان حین صرف غذا یا گفتگو با خانواده لذت ببرید.

بازارچه صنایع دستی کیاشهر

گردش در بازارهای سنتی هر شهری یکی از لذت‌های سفر است. حالا که در این بندر زیبا هستید بهتر است از آثار صنایع دستی که هنر اهالی کیاشهر است بازدید کنید. برای داشتن یادگاری از سفر، چه چیزی بهتر از صنایع دستی؛ با گشت‌وگذار در این بازارچه می‌توانید سوغات‌هایی سفرتان را نیز تهیه کنید.

موتور سواری

موتور سواری در ساحل کیاشهر

اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید در کنار آرامشی که پل چوبی به شما هدیه داده، کمی شور و هیجان را چاشنی کار کنید بهتر است سمت پیست موتورسواری بروید. این پیست که در نزدیکی پل چوبی کیاشهر قرار دارد، امکان موتورسواری را به گردشگران اینجا می‌دهد.

مسیر مشهد به شمال و گیلان
ادامه مطلب

جاهای دیدنی نزدیک پل چوبی کیاشهر

قایق های ساحل کیاشهر

در نزدیکی پل چوبی کیاشهر جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که تماشای هر کدام از آن‌ها برایتان لذت‌بخش خواهد بود. پل خشتی نیاکو، پارک جنگلی کیاشهر، پارک ملی بوجاق، ساحل عسگر آباد و بازار محلی ماهی‌فروش‌ها از جمله جاذبه های دیدنی در نزدیکی این پل زیباست. تالاب امیر کلایه، پل چوبی مرداب انزلی و پل چوبی چمخاله نیز از معروف‌ترین پل‌های چوبی ایران به‌شمار می‌روند که در نزدیکی پل چوبی بندر کیاشهر است.

اقامت در کیاشهر

اگر شما هم مسافر هستید و یا به‌قصد تفریح و گردشگری به کیاشهر آمده‌اید، اقامت در هتل های کیاشهر بهترین گزینه برایتان خواهد بود. هتل دریا کنار کیاشهر و مجتمع اقامتی گیلاریا کیاشهر، از بهترین‌ اقامتگاه‌های موجود در این شهر به‌حساب می‌آیند که از طریق ایران هتل آنلاین به‌راحتی امکان رزرو اتاق در آن‌ها وجود دارد.

هتل دریا کنار کیاشهر

کافی شاپ هتل دریا کنار کیاشهر

هتل دریا کنار کیاشهر در سال ۱۳۹۲ در ۴ طبقه به بهره‌برداری رسید. این هتل سه ستاره با ۱۶ واحد اقامتی هر روزه میزبان گردشگران این شهر است. دریا کنار کیاشهر با ویویی زیبا، رو به دریا و مناظر طبیعی؛ اقامت لذت‌بخش برای مسافران خود ساخته است. برای حضور در این هتل باید آدرس آن را در کیاشهر، محله دستک، محله دهنه سر، سفیدرود دنبال کنید.

مجتمع اقامتی گیلاریا کیاشهر

سوئیت دبل مجتمع اقامتی گیلاریا کیاشهر

مجتمع اقامتی گیلاریا کیاشهر یکی دیگر از اقامتگاهی این شهر است که با چشم‌اندازی از کوهستان و دریا سفری خوش برای شما می‌سازد. این واحد اقامتی، سال ۱۳۹۷ در روستای لب دریا لسکوکیلایه به بهره‌برداری رسید. این مکان شامل دو بخش هتل و ویلایی است که ساختمان اصلی در ۳ طبقه ساخته شده است. در بخش هتل ۱۷ اتاق دوخوابه در فاصله‌ای ۵۰۰ متری با دریا وجود دارند. هتل گیلاریا گیلان در آستانه اشرفیه، کیلومتر 8 جاده کیاشهر به چمخاله، روستای لب دریا لسکوکلایه واقع شده است.

کلام آخر

پل چوبی کیاشهر از آن‌ جاهایی است که مثل یک کارت‌پستال زیبا تا همیشه تصویر آن به همراهمان خواهد ماند. گردشی ساده و در دسترس که برای تمام اعضای خانواده با هر سن و سالی امکان‌پذیر است. بعد از روزهای سخت کاری، بودن یک روز کامل در طبیعت کیاشهر به‌خوبی خستگی را از تنتان به در خواهد کرد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر