لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 9 کاری که باید پیش از پروازهای طولانی انجام دهید
9 کاری که باید پیش از پروازهای طولانی انجام دهید

9 کاری که باید پیش از پروازهای طولانی انجام دهید

اگر به‌ندرت تجربه پروازهای طولانی را دارید، همه چیز در مورد این تجربه می‌تواند برایتان ترسناک شود-ساعت‌های پایان‌ناپذیر پرواز، بی‌دقتی در انتخاب صندلی، انتخاب ایرلاینی که چیزی راجع به آن نمی‌دانید، چگونگی غذایی که برایتان می‌آورند و خستگی در طول پرواز. مسئله دیگر قیمت پروازهاست؛ هنگامی‌که عبارت «سفر هوایی» را جستجو می‌کنید قیمت‌ها بلافاصله شما را متعجب خواهند کرد. روی هم رفته، سفرهای هوایی طولانی هم از نظر فیزیکی و هم اقتصادی دشوار خواهند بود. برای اینکه سفر طولانی هوایی‌تان تبدیل به عذاب نشود، 9 توصیه زیر را پیش از رزرو پرواز طولانی بعدی خود در نظر بگیرید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.


تنها بر اساس قیمت قضاوت نکنید
به‌ محض آنکه جستجوی قیمتی برای پروازهای طولانی را شروع می‌کنید، ممکن است اعداد وحشت‌آور به‌نظر برسند.
هرچند، وقتی که پروازهای طولانی را در نظر می‌گیرید، هزینه بالاتر پروازهای خوب با داشتن هواپیماهای پیشرفته‌تر، سرگرمی‌های درجه‌یک و غذاهای خوب در مقایسه با پروازهای بسیار بد با هواپیماهای کوچک و نمایشگرهایی بالای سر و فیلم‌های بد منصفانه به‌نظر خواهند رسید.

بنابراین پس از مرور توصیه‌های زیر، هنگامی‌که قیمت را در مقابل امکانات ارزیابی می‌کنید به دقت در مورد گزینه‌های خود فکر کنید؛ اگر قرار است برای سفر هوایی رفت و برگشت 30ساعته با پرداخت 150دلار بیشتر پرواز بهتری را از ایرلاینی بهتر بگیرید، از خود بپرسید که آیا می‌خواهید به ازای هر یک ساعت، 5دلار برای صندلی، غذا، فیلم و خدمات بهتر بپردازید.

حواستان به پروازهای اتصالی باشد
گاهی اوقات شما به‌ راحتی نمی‌توانید از طریق پروازی طولانی مستقیماً از نقطه‌ای به نقطه دیگر سفر کنید بنابراین لازم است تا در جایی نشست داشته باشید و از طریق پرواز اتصالی به سفر خود ادامه دهید. مخصوصاً در سفرهای طولانی‌ای که در بیشتر موارد پرواز اتصالی‌تان در کشوری غریب است، عوض کردن پرواز کار دشواری خواهد بود. در این شرایط غالباً باید مراحل عبور از گمرک، تحویل چمدان، رفتن به ترمینالی دیگر، بازرسی چمدان‌ها و بازرسی بدنی و غیره را مجدداً طی کنید و این ممکن است ساعت‌ها به طول بینجامد.
هنگامی‌که بلیط خود را رزرو می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است یک پرواز اتصالی از نظر ایرلاین منطقی باشد-ولی غالباً این تصمیمات بر اساس زمان‌بندی کامپیوتری، قراردادی و تقریباً غیرممکن هستند. یک پرواز اتصالی ممکن است «قانونی» باشد ولی این بدان معنی نیست که شما از نظر زمانی حتماً از پس آن بر خواهید آمد.
به عنوان مثال من اخیراً در پروازی از مکزیک به کالیفرنیا توقفی 50 دقیقه‌ای را مشاهده کردم. در این توقف که کمتر از یک ساعت بود، باید از هواپیما پیاده می‌شدم، چمدان‌هایم را تحویل می‌گرفتم، از گمرک عبور می‌کردم، چمدان‌هایم دوباره بازرسی می‌شد، از امنیت پرواز امریکا رد می‌شدم وبه گیت خود می‌رسیدم. با توجه به اینکه باید حداقل 20دقیقه قبل از ساعت پرواز در گیت مورد نظر حضور داشت، در واقع برای انجام همه این کارها تنها 30دقیقه وقت داشتم و اینها همه با این فرض است که پرواز اولیه به موقع بنشیند و تخلیه بار شود. در پرواز اتصالی دیگری که اخیراً در رزرو آنلاین مشاهده کردم باید یک شب در آلمان می‌ماندم-بنابراین با اینکه قیمت پرواز مناسب بود ولی اگر 100یورو هزینه اقامت در هتل را به آن اضافه می‌کردم دیگر اصلاً مناسب به‌نظر نمی‌رسید.

ایرلاین خود را هوشمندانه انتخاب کنید

ایرلاین خود را هوشمندانه انتخاب کنید
همه ایرلاین‌ها شبیه به هم نیستند؛ در واقع بیشترین تفاوت بین آنها در پروازهای طولانی آشکار می‌شود و چیزهایی که عمدتاً باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
• غذا
• سرگرمی
• آسایش
در مورد غذا باید گفت که تقریباً همه پروازهای طولانی شامل چند وعده‌ غذایی می‌شوند. با این حال اگر آدم سختگیری هستید بهتر است پیش از سفر در مورد گزینه‌های غذایی ایرلاین‌های مختلف تحقیق کنید. اغلب آنها در وبسایت خود این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین مقداری از مواد غذایی که معمولاً در طول روز در منزل و یا سرِ کار می‌خورید را همراه خود ببرید-بنابراین اگر هر روز صبح مقداری خوراکی می‌خورید که تا هنگام ناهار احساس گرسنگی نکنید، حتماً برای زمانی هم که با هواپیما سفر می‌کنید مقداری از آن را با خود همراه داشته باشید.
پس از اینکه تا حدودی خیالتان از بابت غذا راحت شد، نگرانی بعدی شما چگونه سپری کردن زمان در طول پرواز خواهد بود که از آنچه فکرش را می‌کنید دیرتر خواهد گذشت و اگر با خود تبلتی همراه نداشته باشید سرگرمی مناسب حین پرواز واقعاً از ضروریات یک پرواز خواهد بود. بنابراین بهترین ایرلاین‌ها از لحاظ سرگرمی حین پرواز را پیدا کنید و سعی کنید یکی از آنها را رزرو کنید.
در انتخاب این سرگرمی‌ها یک توصیه برایتان دارم: نمایشگرهایی که پشت صندلی‌های جلویی قرار دارند بهتر از نمایشگرهایی هستند که بالای سر قرار گرفته‌اند؛ 2 فایده آنها عبارت است از:
• در طول پروازهای طولانی کمتر شما را خسته می‌کنند.
• سیستم نمایشگرهایی که پشت صندلی جلویی تعبیه شده‌اند گزینه‌های متنوع‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد، بنابراین شما مجبور نخواهید بود هر فیلم خسته‌ کننده‌ ای که برای همه پخش می‌شود را تماشا کنید.

هواپیمای خود را هوشمندانه انتخاب کنید

هواپیمای خود را هوشمندانه انتخاب کنید
پیش از اینکه بلیط خود را برای سفری طولانی تهیه کنید، باید بدانید که در ایرلاین مورد نظرتان چه هواپیماهایی در مسیری که می‌خواهید سفر کنید پرواز خواهند کرد و اینکه آن هواپیماها از چه امکاناتی برخوردار هستند. این اطلاعات نه تنها به شما کمک می‌کنند که بلافاصله صندلی خود را انتخاب کنید بلکه در انتخاب بین ایرلاین‌های رقیب در یک مسیر نیز به کمک شما خواهند آمد.
برای مثال، هواپیمایی با دو ردیف صندلی‌های 3نفره معمولاً خسته‌کننده‌تر از هواپیماهای با چیدمان صندلی‌های 3-5-3 است. زیرا وجود تنها یک راهرو برای رفت و آمد مسافران و مخصوصاً کارکنان پروازی که می‌خواهند غذا و نوشیدنی برای مسافران سرو کنند دشوار خواهد بود. این روزها از مسافران انتظار می‌رود که در طول پرواز با چنین هواپیماهایی از جای خود بلند نشوند. در پروازهای طولانی‌مدت اگر نگوییم این کار برای سلامتی ضرر دارد اما بی‌تردید کار بسیار دشواری خواهد بود.

که پیش‌تر نیز راجع به آن صحبت کردیم، ملاحظات دیگری نیز برای انتخاب صندلی وجود دارند.

از پروازهایی با قابلیت ارتقا صندلی استفاده کنید

راهنمای سفر نوروزی- چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم
ادامه مطلب

از پروازهایی با قابلیت ارتقا صندلی استفاده کنید
تنها پروازی که از تمام شدن آن ناراحت شدم پرواز طولانی بود که مدت زیادی را در قسمت فرست کلاس نشستم. چنان احساس آرامشی داشتم که حتی آن را در تعطیلات دوران کودکی نیز تجربه نکرده بودم؛ احساس عجیبی بود.
شما می‌توانید قبل از رزرو بلیط قابلیت ارتقای صندلی خود را چک کنید.

اگر قرار است که سفری 14ساعته با هواپیما داشته باشید و همچنین دائماً به‌خاطر تجربه پروازهای قبلی مزایایی به شما پیشنهاد می‌شود، شاید بخواهید ایرلاینی را انتخاب کنید که قبلاً با آن سفر کرده‌اید. بنابراین برنامه وفاداری آن ایرلاین را بررسی نمایید.

لباس سفر خود را به دقت انتخاب کنید

لباس سفر خود را به دقت انتخاب کنید
اغلب افراد برای پرواز لباس‌های راحتی انتخاب می‌کنند ولی گاهی اوقات می‌بینیم که مردانی با کت‌شلوارهای رسمی و زنانی با کفش‌های پاشنه‌بلند سوار هواپیما می‌شوند. وقتی قرار است سفری طولانی با هواپیما داشته باشید، یادآوری اینکه قرار است کارهای زیر را انجام دهید در انتخاب لباسی که می‌خواهید بپوشید به شما کمک خواهد کرد:
• به خواب رفتن. لباسی انتخاب نکنید که باعث شود شما روی صندلی سُر بخورید یا اینکه به صندلی بچسبد و بر اثر تماس صداهای عجیب بدهد.
• درآوردن کفش‌ها. کفشی بپوشید که بدون اینکه مجبور باشید خم شوید آن را به‌راحتی از پایتان در بیاورید.
• راه رفتن. کفش راحتی بپوشید که در چاله‌های هوایی بتوانید تعادل خود را هنگام راه رفتن حفظ کنید.
• خستگی در کردن. لباس تنگ نپوشید.

تبلت خود را حسابی مجهز کنید

تبلت خود را حسابی مجهز کنید
با محبوبیت روزافزون تبلت‌ها مخصوصاً در میان کسانی که زیاد سفر می‌کنند و احتمالاً پروازهای طولانی در پیش دارند، لازم است تا در اینجا به این ابزار سودمند اشاره کنیم. منظور این نیست که از به‌ روز بودن اپلیکیشن‌ها و مرتب کردن آیکون‌ها و پوشه‌ها اطمینان حاصل کنید-نه، کاری که باید بکنید خیلی مهم‌تر است.
اگر تمام امیدتان برای سپری کردن سفری 15ساعته تبلت‌تان است، باید مطالب و سرگرمی‌های جدید و بسیار جالب در آن بریزید. حداقل چند فیلم در تبلت خود ذخیره کنید-این فیلم‌ها باید فیلم‌هایی باشند که همیشه می‌خواستید آنها را تماشا کنید و برایتان جذاب هستند. حداقل چند کتاب با ژانرهای متفاوت نیز در تبلت‌تان ذخیره کنید تا اگر از یک رمان طولانی خسته شدید بتوانید کتابی راجع به گیاهان بومی برای پرورش در باغچه‌تان بخوانید.

بنابراین شاید شما یک کتاب تخیلی-کتابی که می‌دانید از خواندن آن لذت خواهید برد و یک کتاب غیر تخیلی یعنی کتابی مفید با تمرکز بر موضوعی که شما علاقه ی جدی به آن دارید(مانند موضوعات شغلی یا سرگرمی، تاریخچه صوتی گروه بیتِلز و غیره) را همراه خود ببرید. فراموش نکنید که فایلی یک ساعته یا دو ساعته از موزیک‌های مورد علاقه‌تان را نیز همراه داشته باشید.
خود را برای یک مرخصی واقعی آماده کنید

خود را برای یک مرخصی واقعی آماده کنید
همانطور که گفته شد، یک پرواز طولانی فرست کلاس، خود یک تفریح است. شوخی نمی‌کنم. تنها روزی که شما در طول سال کاملاً در مرخصی به‌ سر می‌برید همان روزی‌ست که پرواز دارید. ولی حتی اگر در قسمت فرست کلاس هم نباشید، باز هم برای یک روز کامل خبری از تلفن‌ها، ایمیل‌ها، رانندگی، چمن‌زنی و غیره نیست. بنابراین وقتی برای پروازی طولانی آماده می‌شوید همه گزینه‌های خود را بسنجید انگار که می‌خواهید به مرخصی بروید-پس لباس‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان را بردارید، چرتی بزنید، غذاهای خوب بخورید و لذت ببرید.

دلایل منع ورود مسافر به هواپیما 2
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر