لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه
آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه

آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه

کشور برزیل با پرچم سبز و زرد رنگی که دارد، خبر از شور و نشاطی عجیب می دهد. کشوری با کارناوالهای شاد ومتعدد که تبدیل به یک سرزمین سرزنده و پر هیاهو شده است. شاید با شنیدن اسم برزیل فورا نام بازیکنان با استعداد فوتبال و یا دانه های قهوه از ذهن شما بگذرد اما این کشور پهناور در کنار تمام جاذبه های مهم دیدنی که دارا است، مکان های خارق العاده دیگری نیز دارد که باعث جذب گردشگران فراوانی از سایر نقاط دنیا شده است. یکی از این جاذبه های اعجاب انگیز، آبشار عریض و طولانی ایگواسو می باشد، ابشاری پر تلاطم که شاید مردمان این سرزمین، شادی و پویایی خود را از این آبشار پر شور و خوروش گرفته اند. سایت ایران هتل انلاین، نامی اشنا در خدمت رسانی و رزرو بهترین هتل های ایران و هتل های تهران که یکی از این هتل ها، هتل درجه یک استقلال تهران می باشد، در همه ی زمان ها در تلاش کرده است که در کنار خدمت رسانی، به معرفی تمام جاذبه های گردشگری ایران و جهان بپردازد.
معرفی آبشار ایگواسو: ابشار ایگواسو که می توان لقب زیبا ترین ابشار دنیا را به ان داد ابشاری چشم نواز می باشد که به جز برزیل، کشور آراژنتین نیز از وجود این پدیده جذاب و بسیار طولانی بهره برده است. ایگواسو یا ایگوازو که به معنای (آب بزرگ) می باشد محل تلاقی رود های بسیار پر آب و پر تلاطم است. مردمان برزیل و آراژنتین برای وجود این جاذبه خارق العاده بعد از خداوند باید قدردان “آلوارنونز کابزا د واکا “مکتشف اسپانیایی باشند که این آبشار دیدنی را کشف و به جهانیان معرفی کرد. آبشار ایگواسو را میتوان مجموعه ای از آبشار های کوچک دانست که تعداد آنها 275آبشار و ارتفاع انان 80 مترمی باشد. شاید نام آبشار نیاگارا و آبشار ویکتوریا برای همگان آشنا باشد اما باید بگوییم که ایگواسو 3 برابر از نیاگارا بزرگتراست و همچنین زیبا تر و وسیع تر از ابشار ویکتوریای آفریقا می باشد. نکته ی جالب و قابل توجه در مورد آبشار باشکوه ایگواسو این است که حدود 900متر از طول این آبشار به جایی نمی ریزد و یک جا جمع شده و خود دریاچه ای زیبا و پرآب را تشکیل داده است. این آبشار دیدنی حجم اب فوق العاده ای که به 12,750 متر مکعب بر ثانیه می رسد را در خود جای داده است.
آبشار ایگواسو
در پایین آبشار، دره بسیار وسیعی قرار دارد که این حجم فراوان آب از ارتفایی حدود80متر به این دره میریزد که این ریزش باعث به وجود امدن صحنه ای ورای تصور می شود واین منظره باعث تعجب همگان شده است و همه بینندگان را از این صحنه زیبا به وجد می آورد، اما باید به این مسئله اشاره کرد که این دره وسیع جایگاه و مامنی زود گذر برای این همه مایه ی حیات است زیرا این حجم بسیار زیاد آب در آخر به رود پارانا میریزد و این رود از برکت آبشار ایگواسو همیشه پر اب و زنده می ماند. وجود این همه آب در این منطقه باعث رشد گیاهان ودرختان فراوانی شده است و پرندگان بسیاری این محل خوش آب و هوا و با طراوت را برای لانه سازی و زندگی انتخاب کرده اند که باید به آنان غبطه خورد زیرا هنگامی که بر فراز این منطقه زیبا پرواز میکنند و از بالا این منظره را تماشا میکنند زیبایی بیشتری را خواهند دید.
آبشار ایگواسو
مقامات کشور برزیل و آرژانتین این فرصت را مغتنم شمرده اند و اطراف آبشار را تبدیل به بزرگترین پارک ملی کرده اند تا بیش از پیش گردشگران را جذب این قدرت و شکوه خداوند کنند. همان گونه که گفته شد پرنده ها، جانوران و گیاهان متنوعی در این محل سکنی گزیده اند و رنگ های متنوع این پرنده گان و گیاهان در کنار آبی این آبشار تبدیل به یکی از زیبا ترین نقاشی های طبیعت خداوند شده است. هر شخصی با دیدن این پدیده ی با شکوه، تصویری را برای خود مجسم می کند افراد بسیاری بعد از آمدن به این منطقه، آبشار را به شکل نعل تشبیه کرده اند، تشبیهی که پر بیراه هم نیست.
آبشار ایگواسو
اگر شما خوانندگان گرامی قصد سفر به این منطقه را دارید، آرزو می کنیم که پس از بارش باران و زمانی که خورشید نور ملایمی را می تاباند شاهد این منظره باشید زیرا باعث به وجود آمدن رنگین کمانی بسیار جذاب میشود و تصویری را برای شما می سازد که همیشه در ذهن و یادتان ماندگار می شود و همین منظره های جذاب و خارق العاده این آبشار را در سال2011 تبدیل به یکی از هفت عجایب جهان کرده است، انتخابی که با توجه به این همه جاذبه های منحصر به فرد دور از ذهن هم نبوده است. و این ابشار و پارک ملی ایگواسو نه به عنوان پارک ملی بلکه به عنوان میراثی برای تمام جهانیان در یونسکو به ثبت رسیده است تا این آبشار وسیع 2,7کیلومتری به عنوان سرمایه ای برای تمام مردم جهان به شمار رود.
آبشار ایگواسو
تنها نکته منفی که پیرامون این پارک ملی و آبشار وجود دارد، هزینه بر بودن سفر به این منطقه است که جاذبه های دیدنی و لذت مشاهده این نقطه از برزیل آنقدر زیاد می باشد که این سفر ارزش هر هزینه ای را دارد. شما می توانید با هزینه ای که میکنید با یک تیر دو نشان بزنید و به غیر از بخش برزیلی این آبشاراز قسمت آرژانتینی این پدیده جذاب هم دیدن کنید و همزمان سفر در دو کشور را تجربه کنید.
آبشار ایگواسو

آدرس آبشارایگواسو: برای رسیدن به این طبیعت منحصر به فرد ابتدا باید به برزیل سفر کنید و سپس از شهر ریو با هواپیما خود را به شهر فوز دو لوآچو برسانید و از آنجا هم با اتوبوس هایی که برای رفتن به آن منطقه وجود دارد، خود را به پارک ایگواسو برسانید و از نزدیک این جاذبه تکرار نشدنی و بی نظیر را مشاهده کنید ونهایت لذت را ببرید، همچنین شما میتوانید از گیت های گردشگری که در آن منطقه قرار دارند اطلاعات کامل تری پیرامون این منطقه دریافت کنید. سایت ایران هتل، سفر لذت بخش و دلچسبی را برای تمام افرادی که قصد سفر به این بهشت بی نظیر دارند را آرزو می کند.

آبشارهای اطراف بابلسر؛ جاذبه‌هایی نهان در دل جنگل‌های شمال
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر