لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ پرندگان تهران
باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران نه تنها بزرگترین باغ پرندگان ایران، بلکه یکی از بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه نیز به شمار می آید. این باغ در میانه ی پارک جنگلی لویزان واقع شده است. مساحت باغ پرندگان تهران 17 هکتار و حدود 168 گونه ی پرنده در این باغ وجود دارد. باغ پرندگان دارای دو فاز بوده و هر فاز پرندگان زیبایی را به نمایش می گذارد. این پارک به جهت طراحی رویایی و منحصر به فرد خود نظیر مسیرهای سنگفرش شده، سایه بان های چوبی، نی ای و پوشالی، نیمکت های زیبا، آبشار ها و برکه های خاص و پل هایی چوبی، بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد و تجربه ای متفاوت را به آنها هدیه می نماید. با سفر به پایتخت و رزرو هتل های تهران نظیر هتل اسپیناس پالاس تهران، لحظاتی رویایی و به یاد ماندنی را تجربه نمایید.

ساعات بازدید و مسیر های دسترسی
برای رسیدن به باغ پرندگان تهران، طرق مختلفی وجود دارد. اگر قصد دارید با وسیله ی شخصی به باغ پرندگان بروید، می توانید با وارد شدن به بزرگراه شهید بابایی شرق، پس از خروجی هنگام، وارد لاین کند رو و شهرک امید شوید. با وارد شدن به خیابان کوهستان به باغ پرندگان تهران برسید. یا اینکه با وارد شدن به خیابان هنگام و سپس خیابان 35 متری استقلال به خیابان کوهستان رسیده و پس از آن وارد باغ پرندگان تهران شوید.
باغ پرندگان تهران
به وسیله ی وسایل نقلیه ی عمومی نیز می توان به باغ پرندگان دسترسی یافت. هر چند که مترو های تهران و باغ پرندگان نسبتا از هم دور هستند، اما با وارد شدن به ایستگاه پایانی خط دو، یعنی صادقیه – فرهنگسرا، دسترسی به آن فراهم می گردد. با توقف در ایستگاه های گلبرگ یا شهید باقری و پس از آن از طریق تاکسی می توانید خود را به باغ پرندگان برسانید.

با استفاده از اتوبوس هم می توان به باغ پرندگان تهران رسید. مسیر اتوبوس های خط 214 یعنی پایانه شهید دستواره – پایانه افق از مقابل پرندگان عبور می نماید. و با توفق در ایستگاه شهرک شهید رسولی و پیاده روی مسافت اندکی، به ورودی باغ پرندگان می رسید. ساعات بازدید در باغ پرندگان تهران، معمولا از 9 صبح تا غروب آفتاب می باشد. پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی شیان و پارک جنگلی یاس ازجمله جاهای دیدنی تهران هستند که در نزدیک باغ پرندگان قرار دارند و می توان پس از بازدید از باغ پرندگان تهران، از آنها نیز دیدن نمود.
باغ پرندگان تهران
امکانات رفاهی و توصیه ها
از امکانات رفاهی این باغ می توان به وجود پارکینگ، نماز خانه و سرویس بهداشتی، رستوران و بوفه، و همانطور که از قبل نیز اشاره شد آلاچیق و نیمکت های چوبی اشاره نمود. البته عکاسی با طوطی ماکائو، اینترنت رایگان، کلبه ی گل و گیاه، نقاشی در طبیعت، حضور ون های رایگان که در مسیر ورودی تا داخل باغ جهت جابجایی بازدید کنندگان در رفت و آمد هستند نیز، از دیگر امتیازات این باغ به شمار می آید. از توصیه های قابل توجه در طی بازدید آن است که جهت عکسبرداری و فیلم برداری حرفه ای، باید هزینه ی جداگانه پرداخت شود. اما عکسبرداری با موبایل و دوربین عکاسی معمولی به صورت رایگان می باشد. استفاده از کفش اسپرت در محوطه ی باغ که در میان پارک جنگلی واقع شده است، پیاده روی را برای بازدید کنندگان راحت می نماید. البته جهت اطمینان از چگونگی امکانات ارائه شده بهتر است از قبل تماس برقرار نموده و اطمینان حاصل شود.
باغ پرندگان تهران
معرفی باغ پرندگان تهران و گونه های موجود در آن
باغ پرندگان تهران دارای تنوع بی نظیری از انواع پرنده می باشد. آنچه که در این باغ رویایی گردشگران را به سوی خود فرا می خواند، قوهای بسیار زیبای سفید رنگ، فلامینگو هایی که روی یک پا ایستاده اند، پلیکان ها که در پی شکار ماهی های کوچک اند، اردک های زیبای الوان همراه با جوجه هایشان، شنای غاز ها و پوشش گیاهی متنوع آن می باشد. که شاید تنها بخشی از جلوه ی بی نظیر این باغ به شمار آیند. تماشای حدود 3000 بال پرنده از پرندگان مختلف جهان که در میان پارک های جنگلی لویزان خود نمایی می کنند، ویژگی بسیار جذابی است که نظر همگان را به سوی خود معطوف داشته است.
باغ پرندگان تهران
تنوع بی نظیری از انواع طاووس ها، عقاب ها، شتر مرغ ها، شاهین ها، قوها و …. که شاید برخی از ما فقط آنها را در مستند های حیات وحش دیده باشیم، در این باغ حضور داشته و زندگی مسالمت آمیز خود را در کنار یکدیگر به نمایش می گذارند. پرندگان در این باغ که یک محیط باز و بسیار گسترده است، به پرواز در می آیند و دوستی خود با طبیعت را به نمایش می گذارند. مساحت باغ پرندگان تهران را حدود 17 هکتار معرفی نموده اند. در این باغ 168 گونه و 3000 بال پرنده وجود دارد که تلاش شده نگهداری آنها به صورت طبیعی باشد.
باغ پرندگان تهران
باغ مذکور دارای دو فاز می باشد. فاز اول را دشتچَر و فاز دوم را آبچَر می نامند. در فاز اول پرندگان در قفس ها نگهداری می شوند. اما در فاز دوم پرندگان آزادانه پرواز می نمایند. گفتنی است که علاوه بر حضور پرندگان در باغ، طراحی خاص و منحصر به فرد محوطه ی باغ نیز از جمله امتیازات و جاذبه هایی است که در کانون توجه گردشگران و مراجعه کنندگان قرار دارد. مسیر سنگ فرش رویایی، درختان و گل های بسیار زیبا، سایه بان هایی که از چوب، نی و پوشال ساخته شده اند، آلاچیق های چوبی و نیمکت ها، آبشارها و برکه ها، پل های چوبی خاص و تابلوهای راهنمایی که با خط نستعلیق نوشته شده اند، همه و همه از جمله مواردی هستند که در کنار پرواز و آوای این پرندگان همگان را به سوی خود جذب نموده اند.
باغ پرندگان تهران
اجزای مختلف باغ شامل: ورودی باغ پرندگان، بخش ماکیان سانان، بخش گنجشک سانان، بخش پرندگان شکاری، بخش پرندگان گرمسیری، بخش پرندگان برکه، بخش کبوتر سانان، بخش طاووس ها و شتر مرغ ها می باشد. ورودی باغ، بالاترین قسمت آن به شمار می آید و از آنجا تقریبا می توان بر تمام محوطه های باغ پرندگان اشراف داشت. بعد از ورودی مسیر هایی پیچ در پیچ قرار دارد که راه های رسیدن به بخش های مختلف را میسر می سازد.
باغ پرندگان تهران
ورودی اصلی پس از طی چند سری پلکان آشکار می شود که امکان خرید بلیط نیز در آنجا فراهم می گردد. در آغاز ورود دو مسیر قرار دارد که قادر به انتخاب هستید که آیا در ابتدا از پرندگان گرمسیری یا شکاری دیدن نمائید. ماکیان سانان موجود در باغ دسته ای پرندگان اهلی هستند که شامل مرغ و خروس های متفاوت می باشند. گونه های متنوع این پرندگان و انواع زاغ ها و … زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده اند. مرغ و خروس فونیکس، مرغ و خروس لهستانی، مرغ و خروس ابریشمی از جمله ماکیان سانان جذاب این بخش به شمار می آیند.
باغ پرندگان
گنجشک سانان نیز بسیار متنوع و در رنگ های الوان در باغ حضور دارند. عروس هندی، انواع سهره ها، فنچ ها، جیجاق اوراسیایی، انواع طوطی سانان، قناری و ….. انواع گنجشک سانان را تشکیل می دهند. پرندگان شکاری باغ نیز دارای ظاهری پر ابهت هستند. عقاب، شاهین، باز، کرکس و …. از جمله پرندگان شکاری باغ مذکور به شمار می آیند. قابل ذکر است که جغد های شاخدار نیز در این قسمت حضور دارند. که در قفس های بالایی نگهداری می شوند. پرندگان گرمسیری باغ نیز در بخشی بسته و زیر پوششی پلاستیکی قرار دارند. در این قسمت رودخانه ای سراسری به چشم می خورد که پرندگان به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر شنا می کنند. در اینجا بخشی برای عکس با طوطی ها در نظر گرفته شده است. توکان، قوی گردن سیاه، طوطی ها و …. از جمله پرندگان حاضر در این قسمت می باشند.
باغ پرندگان تهران
پرندگان آبزی یا پرندگان برکه از زیبا ترین ها به شمار می آیند، که آزادانه بر فراز برکه ها پرواز می کنند. محوطه ی حضور این پرندگان دارای راه هایی چوبی و درختان بلند و سبز می باشد، که عظمت طبیعت را تداعی مینماید. شاید اینجا آرامش بخش ترین قسمت باغ باشد. قو های سپید، فلامینگوها، پلیکان ها، غاز ها و …. در اینجا مشاهده می شوند. کبوتر سانان نیز بسیار زیبا و جذاب هستند. تنوع زیاد این نوع پرندگان در باور نمی گنجد آنان در بالا ترین بخش باغ حضور دارند و چشم انداز زیبا را هدیه می نمایند. کبوتر کله اسبی، کبوتر پشت فر، کبوتر کینگ اردکی، کبوتر دم چتری و …… از پرندگان این بخش به شمار می آیند.
باغ پرندگان تهران
بخش طاووس ها و شتر مرغ ها آخرین قسمت باغ به شمار می آیند. طاووس ها با پرهای الوان و بازشان، زیبایی خاصی را تداعی می نمایند. شتر مرغ ها نیز با جثه ی بزرگ خود که دارای چشمانی زیبا و پاهایی بلند هستند، دیدگان را خیره می نمایند.

دسته بندی هتل های تهران بر اساس نوع هتل، روشی هوشمندانه برای رزرو سریع هتل
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر