لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های گردشگری اندونزی
جاذبه های گردشگری اندونزی

جاذبه های گردشگری اندونزی

گفتنی است که کشور اندونزی دارای 18330 جزیره می باشد که از این تعداد 6 هزار جزیره مسکونی بوده و اندونزی را به بزرگ ‌ترین مجمع ‌الجزایر دنیا تبدیل کرده است. 167 آتشفشان فعال در این سرزمین وجود دارد، که این تعداد بیشتر از هر کشور دیگری می باشد. برای کشوری که بزرگ ‌ترین مجمع ‌الجزایر دنیا محسوب می شود، بدون شک سواحل آن هم یک جاذبه ‌ی گردشگری مهم به شمار می رود. علاوه بر سواحل معروف و شناخته شده ای همچون بالی و جزیره ی آرام لامبوک، سواحل شگفت انگیزی در مناطق دورافتاده و کمتر شناخته شده نیز وجود دارند. بزرگ‌ ترین بخش های باقی مانده از جنگل ‌های استوایی جهان در این کشور جزیره ای واقع شده است، و همچنین این سرزمین مکان مناسبی برای غواصی و اسنورکلینگ می باشد. در ادامه برترین و زیباترین جاذبه های اندونزی را معرفی می کنیم تا با رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را تجربه کنید، با ما همراه باشید:
10 – جزایر راجا آمپات (Raja Ampat Islands)
جزایر راجا آمپات که به معنای چهار پادشاه می باشد، در خارج از گوشه ‌ی شمال غربی جزیره ‌ی گینه‌ نو واقع شده است و مجمع الجزایر مجاور آن بیش از 1500 جزیره کوچک و پشته ی ساحلی کم ارتفاع می باشد. بررسی های دریایی نشان می دهد که تنوع حیات دریایی در اطراف جزایر راجا آمپات، بیشترین اندازه و رکورد جهانی را در بر دارد و این جزیره را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و غواصی دنیا تبدیل کرده است. گفتنی است که احتمالا به دلیل تراکم پایین جمعیت انسانی در این ناحیه، زندگی و حیات دریایی بی نظیری در این جزیره شکل گرفته است.


9 – پارک ملی تانجونگ پوتینگ (Tanjung Puting National Park)
Tanjung Puting National Park
گفتنی است که پارک ملی تانجونگ پوتینگ در جزیره ی بورنئو در استان اندونزیایی کالیمانتان مرکزی واقع شده است. این پارک ملی معروف یک مقصد محبوب اکوتوریسم محسوب می شود و بسیاری از شرکت ‌های گردشگری محلی برای تماشای حیات وحش و بازدید از مراکز تحقیقاتی، تور های چند روزه‌ قایقرانی در دل طبیعت را برگزار می کنند. در میان حیات وحش پارک ملی تانجونگ پوتینگ، حیواناتی همچون گيبون یا ميمون دراز دست، میمونی هایی معروف به مكك، پلنگ ابری، خرس ‌آفتاب، مار های پیتون، کروکودیل‌ ها و معروف ‌تر از دیگر حیوانات اورانگوتان ‌ها را می توانید مشاهده کنید. متاسفانه قطع غیر قانونی درختان و جنگل زدایی درون این پارک ملی معروف، برای اهداف کشاورزی، تهدید جدی محسوب می شود.


8 – جزیره‌ ی فلورس (Flores Island)
Flores Island
جزیره‌ ی فلورس در شرق سومباوا و در غرب لمباتا، در مجمع الجزایر نوسا تنگرای واقع شده است و یکی از پر بازدیدترین جزیره در میان هزاران جزیره‌ ی تشکیل ‌دهنده ‌ی مجمع ‌الجزایر نوسا تنگرای محسوب می شود. این جزیره ی طولانی و وسیع با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی بیشماری که دارد، از گردشگران سراسر جهان استقبال می کند. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره‌ ی فلورس، آتشفشان کلیموتو می باشد که دارای سه دریاچه بوده و از گاز های آتشفشانی تغذیه می کنند و به دلیل وجود اکسایش آب، رنگ این دریاچه ها تغییر می یابد. گفتنی است که صنعت اکوتوریسم در جزیره‌ ی فلورس رشد چشمگیری داشته است و توریست ها می توانند از دهکده های سنتی این جزیره نیز دیدن کنند، در کنار خانواده های محلی اقامت کوتاهی داشته باشند و در فعالیت ها و تفریح های اهالی جزیره مانند تماشای پرندگان و کوچ شرکت کنند.
7 – توراجالند (Torajaland)
Torajaland
توراجالند یا تانا توراجا منطقه ‌ای مرتفع در سولاوسی جنوبی می باشد و خانه‌ مردم توراجا به شمار می رود. اهالی توراجا به داشتن خانه هایی با سقف‌ های شیب ‌دار بزرگ که با نام تونگکنان معروف بوده و شناخته می شوند و نیز به خاطر برگزاری مراسم‌ های خاکسپاری بی نظیر ولی وحشت ناک معروف می باشند. بعد از فوت یکی از اهالی، شاید به مدت چندین سال‌ بدن او نگه داشته می ‌شود، تا وقتی که مراسم خاکسپاری واقعی صورت گیرد و این مراسم می تواند روز ها به طول انجامد. مردم این منطقه جسد فرد مرده را در یک غار کوچک یا درون یک درخت توخالی دفن می کنند. بزرگ ‌ترین مراسم های خاکسپاری معمولا در طول ماه ‌های خشک سال، از ماه ژوئیه تا ماه اوت برگزار می گردد، اما در طول سال نیز برگزاری مراسم های خاکسپاری دیده می شود.
6 – بوکیت لاوانگ (Bukit Lawang)
Bukit Lawang
بوکیت لاوانگ یک روستای کوچکی می باشد که در قسمت شرقی پارک ملی گونونگ لوسر، تقریبا در فاصله ی 90 کیلومتری از شمال غرب مدان، مرکز سوماترای شمالی واقع شده است. گفتنی است که این منطقه در سال 1973 به عنوان یک مرکز توان بخشی برای اورانگوتان‌ ها درناحیه ی بوکیت لاوانگ ساخته شد. گردشگران با سفر های کوتاهی در دل طبیعت و اعماق جنگل ها می توانند سفری پرماجرا را تجربه کنند و فرصتی بی نظیر برای تماشای اورانگوتان‌ ها در حیات وحش را به دست می آورند. گفتنی است که این منطقه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.
5 – پارک ملی برومو تنگر سیمرو (Bromo Tengger Semeru National Park)
Bromo Tengger Semeru National Park
پارک ملی برومو تنگر سیمرو به دلیل داشتن مناظر زیبایی از دهانه ‌های آتشفشانی باستانی وسیع و دسته‌ ای از آتشفشان‌ های زیبا که از آن پدید آمده است، شهرت فراوانی یافته است. نام این پارک از دو کوه به نام های سیمرو و برومو و مردم تنگر که ساکن این منطقه می باشد، گرفته شده است. گفتنی است که سیمرو بلند ترین کوه در جاوا و همچنین یکی از فعال‌ ترین آتشفشان ‌های کشور اندونزی محسوب می شود. کوه برومو در دریایی از شن های آتشفشانی قرار دارد و با تخته ‌سنگ‌ های بزرگ دهانه ‌ی آتشفشان احاطه شده است. با بازدید از این ناحیه سفری پرماجرا تجربه خواهید کرد.
4 – جزیره ی لامبوک (Lombok)
Lombok
جزیره ی لامبوک اغلب با نزدیک ترین جزیره ی همسایه، جزیره ی بالی مقایسه می‌ شود. سواحل و مناظر آتشفشانی جزیره ی لامبوک نیز به همان زیبایی بالی می باشد، اما این جزیره با تجاری سازی و جمعیت اندک به یکی از بهترین مکان های دیدنی و توریستی کشور اندونزی تبدیل شده است. قسمت شمالی این جزیره توسط آتشفشان‌ های متعددی همچون گانانگ رینجانی احاطه شده است و صعود به این کوهستان ها از فعالیت های مورد علاقه ی توریست ها به شمار می رود. گفتنی است که سه جزیره‌ی گیلی در ساحل شمال غربی لامبوک، محبوب ‌ترین جاذبه های ساحلی محسوب می شوند.
3 – پارک ملی کومودو (Komodo National Park)
Komodo National Park
پارک ملی کومودو دو جزیره ‌ی رینکا و جزیره‌ ی کومودو و تعدادی جزیره ‌ی کوچک دورافتاده را در بر گرفته است. این پارک ملی به داشتن اژدهای کومودو و مارمولک ‌هایی بزرگ و گوشت خواری که طول آن‌ ها به سه متر می رسد، شهرت فراوانی دارد. خزندگان آزادانه در سراسر جزایر پرسه می ‌زنند و بازدید کنندگان با کمک و هدایت راهنمای تور خود را امن نگه می‌ دارند. گفتنی است که پارک ملی کومودو به عنوان مکانی برای غواصی در سطح جهان معروف می باشد.
2 – یوگیاکارتا (Yogyakarta)
Yogyakarta
یوگیاکارتا شهری شلوغ با بیش از 500 هزار جمعیت می باشد و به خاطر نزدیکی به معابد بوروبودور و پرامبانان یکی از محبوب ‌ترین جاذبه های توریستی در جاوا می ‌باشد. شهر یوگیاکارتا دارای مرکزی برای هنر و آموزش است و مراکز خرید خوب و مناسبی داشته و امکانات توریستی بی نظیری در این شهر موجود می باشد. یوگیاکارتا در یکی از حساس ترین قسمت های زلزله خیز جاوا قرار گرفته است و بار ها توسط زلزله و فوران آتشفشان آسیب دیده است. گفتنی است که در سال 2006، زلزله بیش از 300 هزار خانه را با خاک یکسان نمود. در سال 2010 نیز کوه آتشفشان مراپی که در این نزدیکی قرار دارد فوران کرد و گدازه‌ ها را روی روستا های اطراف پراکنده نمود.
1 – بالی (Bali)
Bali

بالی یکی دیگر از محبوب ‌ترین جاذبه های گردشگری کشور اندونزی می باشد و از معروف ترین جزایر جهان به شمار می رود و به طور پیوسته برنده جایزه برتر مسافرت بوده است. جزیره دارای چشم انداز های گوناگونی می باشد، و خطوط ساحلی ناهموار، سواحل استوایی، شالیزار های پر آب و دامنه‌ های کوهستان های آتشفشانی همگی ظاهری زیبا به جزیره بخشیده اند. رفتار صمیمانه مردم محلی و فرهنگ باشکوه این سرزمین در کنار سواحل تماشایی و وجود امکانات بی نظیر موج‌ سواری و غواصی، جزیره ی بالی را به یکی از معروف ‌ترین مقاصد توریستی در جهان تبدیل کرده است. با سفر به بالی سفری فراموش نشدنی را رقم خواهید زد.

جاهای دیدنی چین 2
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر