لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده جاذبه ی گردشگری برتر کشور اکوادور
ده جاذبه ی گردشگری برتر کشور اکوادور

ده جاذبه ی گردشگری برتر کشور اکوادور

اکوادور یکی از کشور های غنی ، از نظر جاذبه های فرهنگی و تاریخی می باشد ، که در منطقه ی طبیعی شگفت انگیزی قرار گرفته است . از چشم انداز های آن می توان به جنگل های بارانی استوایی و کوه های آتشفشانی منجمد شده نام برد . چه زمان خود را صرف گشت و گذار در میان کلیسا های عظیم و منحصر به فرد پایتخت کشور یعنی ” کیتو ، Quito ” بکنید و چه در میان انشعاب های رودخانه ی آمازون به قایق سواری بپردازید ، از این کشور قرار گرفته بر روی خط استوا ، با خاطرات خوش و لذت بخشی خارج خواهید شد . قبل از رزرو هتل و بلیط ، بیایید با ده نقطه ی توریستی این کشور ، که هرگز نباید آن ها را از دست بدهید ، آشنا شویم .
10 – ” لا کومپانیا د ییسوس ، La Compania de Jesus ” :
کلیسای جامعه ی حضرت عیسی ( ع ) یا ” لا ایگلسیا د لا کومپانیا د ییسوس ، La Iglesia de la Compañía de Jesús ” ، در قلب شهر ” کیتو ” قرار دارد و شاید مشهور ترین کلیسای جامع در پایتخت به حساب بیاید . در آغاز قرن هفدهم میلادی ساخته شده است و طراحی آن یکی از اولین نمونه های معماری ” باروک ، Baroque ” در دنیای جدید به شمار می رود . طلا کاری های طاق اصلی این کلیسا وجد آور می باشد !
9 – ” کوتوپاکسی ، Cotopaxi ” :
Cotopaxi
” کوتوپاکسی ” دومین قله ی بلند بالا در اکوادور می باشد و ارتفاع آن به 5897 متر می رسد . کوه آتشفشانی آن نیز ، یکی از معدود یخچال های استوایی در دنیا را صاحب است ، که ارتفاع آن به بیش از 5000 متر می رسد . قله ی همیشه برفی آن را به راحتی می توان از داخل شهر ” کیتو ” مشاهده کرد . ” کوتوپاکسی ” یکی از بلند ترین و فعال ترین کوه های آتشفشانی در جهان نیز می باشد ، که از سال 1738 میلادی ، بیش از 50 بار فوران کرده است . هم اکنون فعالیت های آن ، محدود به چند مجرای بخار می شود .
8 – ” نریز دل دیابلو ، Nariz Del Diablo ” :
Nariz del Diablo
” نریز دل دیابلو ” یا ” بینی شیطان ” نامی است ، که برای خط راه آهن میان شهر های ” آلایوسی ، Alausi ” و ” سیبامبه ، Sibambe ” انتخاب کرده اند . این نام به خاطر تلفات انسانی بسیاری ، که در زمان ساخت و تکمیل آن برجای مانده بود ، بر این سازه گذاشته شده است . یکی از حیرت بر انگیز ترین پروژه های مهندسی انجام شده در منطقه ی ” آندس ، Andes ” ، که کوهستانی نیز است ، به حساب می آید و در مسیر خود برای مسافران قطار ، چشم انداز های بسیار زیبایی از مناطق روستایی و شگفتی های طبیعی آن ها را قرار داده است . مجموعه ای از مسیر های پر پیچ و خم ، به آهستگی این قطار را به سمت ” آلایوسی ” هدایت می کنند .
بیشتر بخوانید:
7 – منطقه ی محافظت شده ی طبیعی ” کویابنو ، Cuyabeno ” :
Cuyabeno Wildlife Reserve
منطقه ی محافظت شده ی طبیعی ” کویابنو ” در سال 1979 تأسیس شده است و برای آن دسته از گردشگرانی ، که به ترکیب منظره های استوایی بسیار زیبا با مجموعه ی عظیمی از حیات وحش علاقه دارند ، بسیار مناسب است ! این منطقه بیش از 500 گونه پرنده ، 15 گونه میمون و هم چنین مجموعه ای از خوک خرطوم دراز ” تپیر ، Tapir ” ، ” کیمن ، Caiman ” ، چندین نوع پروانه و مار آناکوندا و بسیاری جانور و گیاه دیگر را در خود جای داده است . بر روی دشت های ” آندیان ، Andean ” در استان ” اورلانا ، Orellana ” واقع شده است و دومین پارک بزرگ جنگلی کشور به شمار می رود . هشت اکوسیستم آن ، که شامل حوضه های آبریز ، جنگل های بارانی و مناطق بد زهکشی شده می شود ، از شهر ” لاگو آگریو ، Lago Agrio ” قابل دسترسی هستند .
6 – ” تنا ، Tena ” :
Tena
” تنا ” در ناحیه ی جنگل های بارانی آمازونی اکوادور قرار دارد و برای گردشگران ، نقش یک دروازه برای شروع ماجراجویی های جنگلی را بازی می کند . مبلغ های مذهبی در گذشته این شهر را ساختند و صنعت دارچینش آن را سر پا نگه می داشته است . رودخانه ی ” تنا ” به رودخانه ی ” ماساهوآلی ، Masahualli ” می پیوندد و سپس به رود ” ناپو ، Napo ” می ریزد و در نهایت یکی از انشعاب های اصلی رود آمازون را تشکیل می دهد . علاقه مندان به جهان گردی از ” تنا ” به عنوان یکی از بهترین نقطه های جهان برای قایق و کایاک سواری یاد می کنند .
5 – ” مونتانیتا ، Montanita ” :
Montanita
مناطق جنوبی اکوادور ، سواحل دیدنی و هتل های کنار دریایی بسیار مشهوری مانند هتل ” مونتانیتا ، Montañita ” را در خود جای داده اند . شهر ” مونتانیتا ” در قدیم روستای کوچکی بوده است ، که ماهیگیران در آن زندگی می کرده اند ، اما از زمانی که جامعه ی جهانی موج سواری این منطقه ی بسیار مطلوب را شناسایی کردند ، این شهر کاملاً دگرگون شده است . ” مونتانیتا ” برای زندگی شبانه اش هم شناخته شده می باشد . کافه ها و بار های بسیاری ، مردم محلی منطقه و هم چنین توریست ها را سرگرم می کنند .
4 – کلیسای جامع ” نوئوا ، Nueva ” :
Catedral Nueva
شهر بومی ” کوئنکا ، Cuenca ” سومین شهر بزرگ اکوادور می باشد و بخاطر داشتن دمایی متعادل در تمام طول سال ، بسیار محبوب است . کلیسای جامع جدید این شهر ، که ” نوئوا ” نام دارد ، بزرگ ترین و برجسته ترین نقطه ی جذب گردشگر در منطقه به شمار می رود . ساخت بنای این کلیسا از سال های پایانی قرن نوزدهم شروع شد و برای یک قرن ادامه پیدا کرد ! با داشتن نمایی مزین شده با گچ و مرمر ، کلیسای جامع ” نوئوا ” بیشتر برای سه گنبد بزرگ خود شناخته می شود ، که هرکدام با موزائیک های آبی رنگی ، که از کشور چکسلواکی وارد شده بودند ، پوشیده شده اند .
3 – بازار ” اوتاوالو ، Otavalo ” :
Otavalo Market
یکی از جذابیت های سفر به اکوادور ، بازدید از محصولات صنایع دستی هنرمندان منطقه است و هیچ جایی بهتر از بازار شهر کوچک ” اوتاوالو ” برای دیدن و خریدن آثار هنری ، تزئینی و پوشاک وجود ندارد ! این شهر بخاطر همین محصولات بومی و فرهنگی مردم اوتاوالویی منطقه ، در جهان شناخته شده است . هر شنبه ، در میدان عمومی شهر ، ردیف های طولانی از فروشندگان جواهرات ، کار های چوب و سنگ و لباس های بافت ، محصولات خود را به فروش می گذارند .
2 – کلیسای ” سن فرانسیسکو ، San Francisco ” :
San Francisco Church
کلیسای ” اگلسیا ای مونستریو د سن فرانسیسکو ،Iglesia y Monesterio de San Francisco ” در ناحیه ی باستانی شهر ” کیتو ” واقع شده است و چندین شاهکار از قبیل مجسمه ی مریم مقدس ، اثر ” لگاردا ، Legarda ” را در خود جای داده است . ساخت این کلیسا ، از سال 1550 میلادی و در محل قدیم قصر پادشاه ” اینکان ، Incan ” یعنی ” آتاهوآلپا ، Atahualpa ” شروع شده است . مجموعه بنا های تشکیل دهنده ی این کلیسا بسیار بزرگ و عظیم هستند ! تقریباً دو خیابان امتداد دارند و به یک موزه متصل شده اند . کلیسای ” سن فرانسیسکو ” و شهر باستانی اطراف آن ، یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی در آمریکای لاتین و اصلی ترین جاذبه ی گردشگری اکوادور به حساب می آیند .
1 – جزایر ” گالاپاگوس ، Galapagos ” :
Galapagos Islands

” گالاپاگوس ” مجمع الجزایری آتشفشانی هستند ، که مالکیت آن ها به اکوادور تعلق دارد و در شرق اقیانوس آرام قرار گرفته اند . این جزیره ها ، با داشتن فاصله ای بالغ بر هزار کیلومتر ، نسبت به اکوادور دور افتاده به حساب می آیند . ” گالاپاگوس ” به دلیل داشتن اکوسیستمی ویژه در جهان شهرت دارد . تئوری انتخاب طبیعی چارلز داروین نیز از اکوسیستم همین جزایر الهام گرفته شده است . لاک پشت های آبی غول پیکر ، شیر های دریایی ، پنگوئن ها ، مار های ایگوانای آبی و چندین گونه ی پرنده در این نقطه و در کنار هم زندگی می کنند . کنترل ها و نظارت های شدیدی بر دسترسی گردشگران در این جزایر وجود دارند ، که برای محافظت از محیط زیست آن ها در نظر گرفته شده اند و تمامی بازدید کنندگان باید توسط یک راهنمای رسمی تور پارک جنگلی همراهی شوند .

این مقاصد توریستی خارج از فصل گردشگری ده برابر بهتر و ارزان تر هستند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر