لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> بزرگترین فرودگاه جهان در محل تلاقی آسیا و اروپا
بزرگترین فرودگاه جهان در محل تلاقی آسیا و اروپا

بزرگترین فرودگاه جهان در محل تلاقی آسیا و اروپا

 

فرودگاه جدید استانبول که به عنوان جایگزینی برای فرودگاه قدیمی آتاتورک ساخته شده است. این فرودگاه به عنوان بزرگترین ترمینال اروپا، با کابینهای آینده گرایانه اش بسیار از علاقه مندان یوتل را به خود جذب کرده است. یوتل ترکیبی از هتل های کوچک ژاپنی و استراحتگاههای لوکس ولی در عین حال جمع و جور انگلیسی می باشد. فرودگاه استانبول به زودی از اولین اتاقهایش هم در قسمت ترانزیت فرودگاه هم در قسمت سالن انتظار رونمایی میکند.
این در حالی است که طبق آخرین آمار فرودگاه مهرآباد تهران در بین فرودگاه های منطقه خاور میانه و قاره افریقا رتبه ی نهم را دارد.

این هتل از نظر وجود podroom اتاقهای کپسولی، پنجمین فرودگاه دنیا خواهد بود چون چنین اتاقکهایی در فرودگاههای هیثرو و گاتویک نیز وجود دارند. در قرارداد میان شرکت آغازکننده این طرح و شرکت گرداننده فرودگاه بزرگ استانبول (IGA) قرار است تا یوتلی با 451 اتاق ساخته شود که 102 اتاق در سالن ترانزیت یا همان ایرساید دارند. همچنین در نظر دارند تا هتل دیگری نیز در مرکز شهر استانبول افتتاح کنند.

فرودگاه جدید استانبول، جایگزین فرودگاه آتاتورک خواهد شد.

بر اساس قوانین راهنمای یوتل، میتوانید این اتاقک های جمع و جور و شیک را برای چهار ساعت یا بیشتر رزرو کنید، در نتیجه، مسافرانی که پروازشان صبح خیلی زود یا دیروقت است می توانند توقفی راحت و بی دردسر در فرودگاه داشته باشند یا مسافرانی که در سالن ترانزیت هستند،می توانند در فضایی خصوصی بخوابند.
هوبرت ویریت ،مدیرعامل یوتل ، در مصاحبه ای با تلگراف تراول عنوان کرد که فرودگاه جدید استانبول به عنوان شعبه جدید این شرکت میتواند هتلی پیشرو و معرفی کننده این شرکت باشد. بگونه ای که در حال حاضر، 14 پروژه دیگر نیز آماده اجرا هستند، مثلا یک پروژه مربوط به فرودگاه چانگی سنگاپور است، فرودگاهی که دائما به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب میشود. بقیه این طرحها برای مراکز شهر برنامه ریزی شده اند. “ویریت” بیان داشت که شرکت یوتل در حال برنامه ریزی است تا هتل دیگری را در مرکز لندن” کلرکنول” افتتاح کند و 50 نمونه کار خوب دیگر نیز تا سال 2023 در دست دارد.
او اضافه میکند که “اتاقک ها مفهوم واقعی برای ما دارند و بسیاری از طراحی ها و فناوری هایی که در برند ما استفاده میشوند، در حقیقت از خطوط هواپیمایی الهام گرفته شده اند.”
بزرگترین فرودگاه جهان
این یوتل 451 اتاق خواهد داشت و به دو بخش ایرساید (در سالن ترانزیت) و لندساید (در سالن انتظار) تقسیم خواهد شد.
هرچند ما از کابینهای پرمیومی (ممتاز) که در هواپیماها ایجاد کرده ایم، بسیار مسروریم ولی بعضی ها از فضای کوچک این کابینها سخن میگویند. ما اتاقهایی ارائه میکنیم که حقیقتا به خوبی طراحی شده اند. بله، درست است که این کابینها کوچک و جمع و جور هستند ولی در این کابینها، هر وسیله لوکسی که ممکن است شما از یک هتل لوکس انتظار داشته باشید، در دسترس است.”

بعلاوه، شعبه جدید ما در فرودگاه جدید استانبول دارای باشگاه ورزشی، رستوران، بار و اتاق کنفرانس 24 ساعته خواهد بود.
هتل نووتل در ایران در محل فرودگاه مهرآباد واقع شده اند و نخستین گروه از هتل های بین المللی فرودگاهی کشور به شمار می روند که توسط گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شده اند.

بزرگترین فرودگاه جهان

اتاقهای هتل یوتل چه شکلی خواهند بود؟

ریچل کرنشا، یکی از متخصصین تلگراف تراول در زمینه هتل، در مورد کابینهای یوتل در گاتویک لندن، چنین میگوید: “کابینها (کابین یکنفره استاندارد مخصوص خواب، پرمیوم و پرمیوم دونفره برای خوابیدن دونفر) بطور خوشایندی از فناوری پیشرفته و ابداعات مربوط به استفاده بهینه از فضا، بهره برده اند: با فشردن یک دکمه، کاناپه تبدیل به تختخواب میشود، با استفاده از یک کنترل پنل میتوان نورهای مختلفی را تنظیم کرد ( در صورتیکه دچار جت لگ شده اید، این مورد کمک کننده است)؛ در پشت فضای کوچکی که برای آویزان کردن لباس درنظر گرفته شده، آینه ی قدی نصب شده است و یک جاکفشی در زیرش قرار داده شده؛ یک میز و صندلی تاشو از سمت دیوار نیز وجود دارد و فضای زیادی به عنوان قفسه و پریز برق در نظر گرفته شده است. بعلاوه، یک تلویزیون هوشمند نیز در اتاق گذاشته شده است.
بزرگترین فرودگاه جهان
شرکت یوتل انتظار دارد تا اتاقهای شعبه استانبولش اینچنین بنظر میرسند.

“سرویس بهداشتی با درهای شیشه ای، دوش آب گرم قدرتمند و حوله های نرمی دارد که برای بعد از پرواز کاملا مناسب هستند. لوازم حمام ساده و ابتدایی هستند: یک شامپوی بدن و یک شامپوی مو در سایز کوچک، اما با پرداخت هزینه ی اندکی میتوانید از قسمت پذیرش، کیفی بگیرید که محصولات مفید اضافه ای در آن وجود دارند. فضایی در زیر تخت برای گذاشتن چمدانها وجود دارد که کاملا مناسب و راحت است؛ بعلاوه، یک پتوی پر و تعداد زیادی بالش هم در زیر تخت وجود دارند. میتوانید از پذیرش علاوه بر سشوار، ساعت زنگ دار، گوش گیر،کلاه دوش و حوله و بالش و پتوی اضافه نیز قرض بگیرید.”

چرا فرودگاه جدیدی در استانبول در حال ساخت است؟

فرودگاه آتاتورک که پانزدهمین فرودگاه شلوغ دنیاست، بیش از این ظرفیت ندارد، بنابراین، قرار است تا فرودگاه جدید استانبول جایگزین آن شود و تا اواخر سال جاری افتتاح خواهد شد. قرار است فعالیتهای فرودگاه آتاتورک که در سال 2016 بمبگذاری شده بود، با افتتاح این فرودگاه جدید متوقف شود.
بزرگترین فرودگاه جهان
فرودگاه جدید استانبول به روایت اعداد و ارقام:

ظرفیت: 150 میلیون مسافر
باندها: 6
کشورهایی با فاصله زمانی 3 ساعته: 120
مساحت: 76.5 میلیون متر مربع
فاصله از مرکز شهر: 22 مایل
تعداد اتاقهای هتل: 451
میزهای کنترل پاسپورت: 228
صندلیهای انتظار: 20000
ترمینال: 2

فضای پارکینگ: 40000

مدیران فرودگاه بزرگ و جدید استانبول میگویند که این فرودگاه ظرفیت 150 میلیون مسافر دارد و پتانسیل افزایش به 200 میلیون مسافر را نیز داراست که همین موضوع این فرودگاه را تبدیل به بزرگترین فرودگاه دنیا خواهد کرد. این فرودگاه با مساحتی بیش از 76.5 میلیون متر مربع در شمال سیتی سنتر استانبول واقع خواهد شد. زمانیکه این فرودگاه بصورت کامل راه اندازی شود، تعداد باندهایش به شش عدد خواهد رسید.

هواپیمایی ترکیش ایرلاین که از مبدا استانبول به بیش از 110 کشور دنیا پرواز میکند، مقر خود را به فرودگاه جدید انتقال خواهد داد.
20 فرودگاه شلوغ دنیا

مقالات مرتبط

برچسب ها

قلعه های پرنده؛ پرواز با هواپیماهای لوکس چگونه است؟
ادامه مطلب

جدیدترین مطالب وبلاگ

رتبه

فرودگاه

مسافران در سال 2017

تغییرات%

1

آتلانتا

103.9میلیون

0.3-

2

پکن

95.8 میلیون

1.5

3

دبی

88.2 میلیون

5.5

4

هاندا توکیو

85.4 میلیون

6.5

5

لس آنجلس

84.6 میلیون

4.5

6

اهر شیکاگو

79.8 میلیون

2.4

7

هیثرو لندن

78 میلیون

3

8

هنک کنگ

72.7 میلیون

3.4

9

ششانگهای

70 میلیون

6.1

10

شارل دوگل پاریس

69.5 میلیون

5.4

11

آمستردام

68.5 میلیون

7.7

12

فورت ورث دالاس

67.1 میلیون

2.3

13

گانگژو

65.9 میلیون

10.3

14

فرانکفورت

64.5 میلیون

6.1

15

استانبول

63.9 میلیون

6

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر