لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مزرعه گوسفند پاتایا
مزرعه گوسفند پاتایا

مزرعه گوسفند پاتایا

تا قبل از گسترش شهرها و کمرنگ‌شدن زندگی‌های روستایی، دشت‌های سرسبز و انبوه گله‌هایی که گاه چوپان‌های نوجوان آن‌ها را هدایت می‌کردند تصویر چندان غریبی نبود. حالا اما همه چیز دستخوش تغییر شده است و گله‌داری هم به‌تبع جریان پیشرفت به امری مکانیزه مبدل شده است و شاید دیگر کمتر صدای ساز چوپانی به گوش می‌رسد. این دوری و فاصله انسان‌ها از طبیعت اما هنوز هم چیزی از علاقه انسان‌ها به حضور در چنین فضاهایی کم نکرده است. اگر سری به شهر پاتایا بزنید در میان تفریحات رنگارنگ این شهر یک مزرعه را خواهید یافت که یکراست شما را به آغل گوسفندان برده و دنیای مدرن را به مزرعه‌ای زیبا پیوند می‌زند. مقصد این‌باره و متفاوت ایران هتل آنلاین یک مزرعه در دل یک شهر ساحلی است که پر از انواع گوسفندان است و شما را به یاد کارتون معروف بره ناقلا می‌اندازد. مزرعه‌ای واقعی که به راحتی می‌توانید با ساکنین بامزه آن ارتباط برقرارکرده و یک روز جذاب و متفاوت را در کنار فرزندان خود تجربه کنید. مزرعه گوسفند پاتایا مقصد این‌باره سفر ماست. قصد سفر به هر نقطه از ایران عزیز و رزرو هتل از هتل‌های تهران گرفته تا هتل‌های تبریز، هتل‌های مشهد، هتل‌های کیش و .. را داشتید حتما سری به آی‌هو بزنید.

تایلند، پاتایا
در میان مقاصد محبوب جهان تایلند کشور نام‌آشنایی است. سرزمینی که در شبه‌جزیره هند و چین قرارگرفته و دارای طبیعتی استثنایی و چشم‌اندازهای مسحورکننده است. سرزمین مردان آزاد که تا به حال طعم استعمار را نچشیده و از فرهنگ و آداب و رسوم جذاب و متفاوتی برخوردار است. از بانکوک پایتخت این کشور زیبا که عبور کنید حالا دیگر نام تایلند با جزایر و شهرهای ساحلی زیبایش نیز گره خورده است. در این میان اما پوکت و پاتایا از باقی شهرها و جزیره‌های مسکونی و غیرمسکونی این کشور مشهورترند. پاتایا نام شهری ساحلی است که 160 و اندی کیلومتر از پایتخت فاصله دارد و درست در ضلع ‌شرقی خلیج تایلند قرار گرفته است. شهری با ساختمان‌های عجیب‌وغریب و دیدنی، باغ‌های سرسبز، طبیعت نفس‌گیر، بازارهای شناور، سواحل حیرت‌انگیز و هتل‌ها و مراکز تفریحی لوکس که پای خیلی‌ها را به این شهر ساحلی کشانده است.
مزرعه گوسفند پاتایا
شهری که اغلب تصاویرش را بر روی کارت‌پستال‌ها و یا مقاصد سفرهای عاشقانه به‌وفور می‌بینیم. حالا دیگر پاتایا با میلیون‌ها گردشگری، که سالانه از سراسر جهان سری به آن می‌زنند، یک مقصد جهانی و یکی از مقاصد گردشگری محبوب تایلند است. جزیره‌های مرجانی، آکواریوم‌ها، سواحل زیبا و شنی، شب‌های سرزنده، تماشای ببرها، باغ‌های استوایی، معابد بزرگ و بسیاری جاذبه‌های دیگر در این شهر ساحلی و زیبا قرار دارند که حتما شما را شیفته تاریخ، طبیعت، فرهنگ و مردم این شهر خواهد کرد اما در میان جاذبه‌های کوچک و بزرگ این شهر این‌بار به سراغ یک مزرعه بزرگ می‌رویم که چند کیلومتری با شهر پاتایا فاصله دارد. برای رسیدن به مزرعه باید مسیر بزرگراه شماره 7 پاتایا-چونبوری را پیش‌رو بگیرید تا پس از طی‌کردن مسافت 15 کیلومتری به یک مزرعه بزرگ و سرسبز برسید. مزرعه‌ای که با نام مزرعه گوسفندها شناخته می‌شود.
مزرعه گوسفند پاتایا
مزرعه گوسفندها
از همان ابتدای ورود به مزرعه سردر ورودی و کارتونی این مزرعه برای هر بیننده‌ای یادآور شیطنت نهفته در ذات بره ناقلا است. از ورودی مزرعه که عبور کنید بخش‌های مختلفی در برابر چشمان شما هویدا می‌شود. از همان دوردست‌ها یک آسیاب ‌بادی، یک چرخ‌وفلک و یک فضای نمایشگاهی به چشم می‌خورد و حتی صدای ساکنین مزرعه هم کم‌وبیش به گوش می‌رسد. این مزرعه دراصل برای یک تفریح خانوادگی طراحی‌ شده است و هدف اصلی آن نیز فراهم‌کردن محیطی برای آشنایی کودکان با فرآیند نگهداری حیوانات اهلی و به‌نوعی آشتی با طبیعت است. اما این مزرعه تنها محل نگهداری و پرورش گوسفندها نیست اگر گشتی در مزرعه بزنید با سایر ساکنین این مزرعه وسیع نیز آشنا خواهید شد. این مزرعه در اصل یک باغ‌وحش بزرگ از حیواناتی است که اهلی هستند و به راحتی می‌توانید با آن‌ها در فضایی آزاد ارتباط برقرار کنید.
مزرعه گوسفند پاتایا
پرورشگاه حیوانات اهلی
گشت‌وگذار و تفریح تنها هدف این مجموعه ارزشمند نیست. در کنار یک تفریح خانوادگی شما می‌توانید با حضور در این مزرعه اطلاعات ارزشمندی از شیوه زندگی و مراقبت از این حیوانات اهلی به دست بیاورید. یکی از نکات جالب این مزرعه حرکت آزادانه حیوانات در محیط مزرعه است که صحنه‌های جذابی را خلق می‌کند و به زندگی واقعی این حیوانات در یک مزرعه هم بسیار نزدیک‌تر است. در هر یک از بخش‌ها هم کارمندانی جهت مراقبت و تامین امنیت و بهداشت حیوانات حضور دارند تا به‌خصوص به هنگام تغذیه دام‌ها مشکلی بوجود نیاید. بیایید کمی با ساکنین بازیگوش این مزرعه آشنا شویم.
مزرعه گوسفند پاتایا
گوسفندان
شاید باورتان نشود اما 200 نژاد مختلف از گوسفندان در مناطق کوهستانی زمین وجود دارند که از مراتعی سرسبز و تازه در نقاط مختلف جهان از کانادا گرفته تا نیوزیلند به چرا مشغولند. در این مزرعه نیز چندین گونه مختلف از گوسفندها نگهداری می‌شوند. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از کارمندان این مزرعه اطلاعات مفیدی را کسب کنید.
آلپاکا
تصویر دیدن یک آلپاکا حتما برای شما هم جذاب است. حیوانی با ظاهری عجیب که در نگاه اول شما را به یاد گوسفندان می‌اندازد، اما بعدها گردن بلند، گوش‌های عجیب و حتی شکل و شمایل پشم آن نیز شما را سردرگم می‌کند. در واقع آلپاکا گونه ای از لاما است که به صورت گله‌ای زندگی کرده و اغلب در ارتفاعات بلند پرو یافت می‌شوند. البته آلپاکا هم در واقع شباهت زیادی به لاماها دارند اما بازهم ویژگی‌های محصربفرد خود را دارند. یکی از دلایل اصلی پرورش آلپاکاها استفاده از پشم بسیار مرغوب آ‌ن‌ها در صنعت پوشاک است. در این مزرعه خاص شما می‌توانید دو گونه منحصربفرد از این آلپاکاهای بامزه را از نزدیک ببینید.
مزرعه گوسفند پاتایا
گوزن سیکا
گوزن سیکا یا گوزن ژاپنی هم یکی دیگر از ساکنین این مزرعه است که به صورت گله‌ای زندگی می‌کند. این گوزن زیبا که اغلب در چمنزارها و یا جنگل‌ها به چشم می‌خورد نیز حیوانی گیاه‌خوار و عموما بی‌آزار است. این نوع خاص از گوزن‌ها اغلب در ژاپن، چین و ویتنام یافت می‌شود و اغلب برای استفاده از شاخ‌های منحصربفردشان پرورش داده می‌شوند. شاخ‌هایی که این گوزن‌ها به هنگام بلوغ می‌اندازند به نظر بسیار باارزش است.
پاراکیت خورشیدی
طوطی‌های رنگارنگ و زیبا با بدن‌هایی زرد و نارنجی از دیگر ساکنین جذاب این مزرعه هستند که در میان جانورشناسان با نام پاراکیت خورشیدی شناخته می‌شوند. این موجودات زیبا هم به صورت گله‌ای زندگی‌کرده و اغلب در آمریکای مرکزی و جنوبی به چشم می‌خورند. طوطی‌های پاراکیت عاشق خوردن دانه‌های آفتابگردان و تکه‌های میوه هستند و در زمره حیوانات بسیار باهوش و البته کمی بدجنس قرار می‌گیرند.
مزرعه گوسفند پاتایا
اسب‌ها و اسبچه‌ها
تماشای اسب‌های نجیب و با.قار همیشه برای انسان‌ها جذاب است. اسب‌ها جز جدانشدنی هر مزرعه‌ای هستند. در این مزرعه وسیع هم ردپای این موجودات اجتماعی و باهوش به چشم می‌خورد. اما در کنار این اسب‌ها حتما چشمتان به اسب‌چه‌ها یا همان پونی‌های بامزه کوتاه‌قد هم خواهد افتاد که با ظاهر بامزه‌شان دلبری می‌کنند و اغلب به کودکان سواری می‌دهند. نوازش اسب‌ها و پونی‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات قدم‌زدن در مزرعه است.
مزرعه گوسفند پاتایا
الاغ
یکی دیگر از اهالی این مزرعه جمعیت الاغ‌ها است. حیوانی باهوش که اغلب در هر مزرعه‌ای به چشم می‌خورد و پای ثابت کارهای یک مزرعه است. الاغ‌سواری هم در این مزرعه یکی دیگر از تفریحات مراجعین است که لذت‌های خاص خود را دارد.
خوک‌های مینیاتوری
خوک مینیاتوری یکی دیگر از ساکنین ان مزرعه بزرگ است که در واقع نوعی خوک اصلاح نژادشده است که از ابتدا از ویتنام به این کشور انتقال داده‌شده و توانسته با شرایط آب‌وهوایی این منطقه وفق پیدا کند. این خوک هم‌اکنون بومی تایلند محسوب می‌شود.
خروس برهما
هر مزرعه‌ای قطعا نوای یک خروس و غوغای حضور مرغ‌ها را هم در خود جای خواهد داد. خروس برهما یا پادشاه مرغ، مرغ بزرگی است که پاها و موهای روی پاهای آن به رنگ زرد است. این خروش و مرغ اغلب به‌دلیل گوشتی‌بودن پروش داده می‌شود. نکته جالب در مورد این پرنده جذاب، آرام و اهلی بودن آن است به طوری‌که حتی خروس‌ها هم خشونت آنچنانی از خود نشان نمی‌دهند و به‌راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.
مزرعه گوسفند پاتایا
لاک‌پشت‌ها
لاک پشت ستاره‌دار سومین لاک‌پشت بزرگ جهان است. این لاک‌پشت قهوه ای با لکه‌های طلایی و زرد پاهای محکمی دارد و می‌تواند مقادیر زیادی غذاها خورده و مسافت طولانی را پشت سر بگذارد. این لاک‌پشت در حالت بلوغ بیش از یکصد کیلوگرم وزن دارد و جنس نر آن بزرگ‌تر از جنس ماده است. این لاک‌پشت‌ها هفتاد سالی عمر می‌کنند.
مرغ و غاز
غازها و اردک‌ها هم از دیگر ساکنین این مزرعه هستند که در دریاچه این مزرعه وسیع مشغول زندگی‌اند.
خرگوش
یکی دیگر از ساکنین بی‌چون‌وچرای جنگل‌ها خرگوش‌ها هستند. موجوداتی جذاب، باهوش و سریع که اغلب در چمنزارها لانه می‌کنند.
طاووس
آخرین ساکنین این مزرعه بزرگ و زیبا طاووس‌های زیبایی هستند که بومی جنوب‌شرقی آسیا بوده و اغلب در جنگل‌ها به چشم می‌خورند. نکته جالب در مورد طاووس‌ها بزرگ‌تر بودن جنس نر از جنس ماده و البته دم زیبای جنس نر است که جنس ماده را به خود جذب می‌کند.
مزرعه گوسفند پاتایا
بخش‌های مختلف
تماشای حیوانات، لمس‌کردن و یا غذادادن به آن‌ها تنها جاذبه این مزرعه نیست. مزرعه گوسفندان علاوه بر بخش حیوانات اهلی از بخش‌های متنوع دیگری نیز تشکیل شده است که در ادامه سری به آن‌ها می‌زنیم.
مزرعه گوسفند پاتایا
محوطه بازی و سرگرمی
انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها همانند تیراندازی، بالن شانس، ترامپولین، پرش هوایی و یا چرخ‌وفلک بزرگ مزرعه در این بخش قرار دارند. اگرچه اغلب تفریحات این بخش مختص کودکان طراحی شده است اما بزرگ‌سالان هم می‌توانند در میان بازی‌های مختلف سرگرمی مناسبی پیدا کنند. در این میان تیراندازی یکی از تفریحات مورد علاقه بزرگسالان است.
شهر افسانه ها
با حضور در بخش افسانه‌ها، همه افسانه‌هایی که در دوران کودکی بارها آن‌ها را شنیده‌اید در برابر چشمان شما جان خواهند گرفت. جک و لوبیای سحرآمیز، هفت کوتوله، قلعه‌های بزرگ، اژدهای غول‌پیکر، سفدبرفی و حتی شاهزاده خانم گیسو بلند همه و همه در کنار هم این شهر افسانه‌ای را به مکانی جذاب مبدل نموده‌اند که اغلب ایستگاه عکاسی جذابی برای خانواده‌ها است.
سرزمین پرندگان
با حضور در سرزمین پرندگان شاهد پرواز آزادنه این پرندگان باشید به آن‌ها غذا بدهید و حتی با آن‌ها عکس یادگاری بیاندازد. اگرهم سوالی در ارتباط با نوع تغذیه پرندگان داشتید حتما سری به مسئول این بخش بزنید. دنیای رنگی پرندگان حال و هوای شما را هم سرزنده و شاداب خواهد کرد.
مزرعه گوسفند پاتایا
نمایش پرندگان
در این مزرعه هر روز و در پنج نوبت مختلف مسابقه‌ای جذاب بین طوطی‌های باهوش و هورنوبیل‌ها اجرا می‌شود. مسابقه‌ای که هوش و استعداد این پرندگان را به رخ می‌کشد و شما را شیفته این موجودات جذاب می‌نماید. شما هم می‌توانید مربی یک از همین پرندگان باهوش باشید.
نمایش حیوانات
خوک‌ها و گوسفندهای این مزرعه وسیع گاهی نمایش‌های جالبی را اجرا می‌کنند که شما را متعجب خواهند ساخت. این برنامه نیز چندین مرتبه در طول روز در این مزرعه برگزارشده و طرفداران بسیاری دارد.
1683366831 928 مزرعه گوسفند پاتایا
بازار شناور
در کنار دریاچه بزرگ این مزرعه می‌توانید از قایق‌سواری و یا چشیدن طعم ماهی‌های خوش‌طعم لذت ببرید، اما در کنار تمامی این جاذبه‌ها به سبک و سیاق اغلب نقاط تایلند یک بازار شناور نیز بر روی دریاچه قرار دارد که با رنگ و لعاب خوراک‌ها و ابزاری که به فروش می‌رساند نگاه‌های بسیاری را مجذوب خود می‌نماید. در کنار این بازار غرفه‌های فروش بستنی، مواد غذایی و یا نوشیدنی‌های خنک نیز قرار دارد که حتما به مذاق شما خوش خواهد آمد.
زورب‌بال
حتما بارها تصاویر مربوط به زورب‌بال را دیده‌اید. توپ‌های پلاستیکی بزرگ که شرکت‌کننده در داخل آن قرارگرفته و از بلندای تپه‌هایی که شیب‌دار هستند به سمت پایین قل می‌خورند. زورب‌بال این مزرعه سرسبز با چشم‌اندازی چشم‌نواز از هیجان بسیاری برخوردار است.
1683366832 2 مزرعه گوسفند پاتایا
شکم‌گردی در مزرعه گوسفندها
یکی دیگر از خدمات مزرعه گوسفند پاتایا، خانه استیک آن است که منوهای مختلفی را ارائه می دهد. در این رستوران که درست در وسط مزرعه قرار گرفته است انواع استیک‌ها، ساندویچ‌ها و کباب‌ها سرو می‌شوند. در کنار این رستوران یک کافه نیز قرار دارد که در محیطی دنج انواع میان‌وعده و نوشیدنی‌ها را سرو می‌نماید.
فروشگاه سوغاتی
فروشگاه‌های سوغاتی این مجموعه با تم حیوانات اهلی اغلب عروسک، لباس، مواد خوراکی و یا حتی صنایع دستی شهر پاتایا را در معرض فروش قرار می‌دهند.
سواری
تجربه سواری در یک کالسکه و یا سوارشدن بر پشته یک پونی و یا حتی یک الاغ بازیگوش از جمله تفریحات جذاب برای کودکان حاضر در این مزرعه است.

چرا مردان تایلندی پیش از ازدواج صومعه‌نشین می‌شوند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر