لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 21 دلیل برای سفر به تایلند
21 دلیل برای سفر به تایلند

21 دلیل برای سفر به تایلند

روز 5 دسامبر روز پدر در کشور تایلند است و این اولین روز پدری است که “بومیبل آدولایج”، پادشاه قبلی تایلند، در این دنیا نیست. پسرش در روز اول دسامبر پادشاهی جدید خودش را اعلام کرد.
بعد از یک سال عزاداری رسمی، زندگی عادی در تایلند تقریبا از سر گرفته شده است ولی بعد از گذر از چند ماه سخت، کشور بیش از پیش نیاز به صنعت گردشگری را حس میکند. بنابراین، در این مقاله به 21 دلیلی میپردازیم که شما را برای سفر به تایلند متقاعد میکنند:

1- غذاهای خیابانی
بعضی از ادویه دارترین و تندترین سوپهای تند و تیز و داغ تایلندی را می توان در دکه های کنار خیابان خورد. فروشندگان دوره
گرد این غذاهای تند و ترش را در عرض چند ثانیه با برگ لیمو، برگ کفیر لایم (نوعی مرکبات) و زنجبیل به شما عرضه میکنند. غذای خیابانی دیگری که باید امتحان کنید، برنج با گوشت خرچنگ و فلفل زرد تازه است که روی آتش زیاد سرخ شده است.

تجربه غذا خوردن در بازار روی آب دامنوئن سادوک در راشابوری، تایلند.
2- هتل های لوکس بینظیر

در تایلند انتخابهای زیادی برای چنین هتلهای لوکسی دارید: هتلهای اعیانی جزیره (مثل هتل سیکس سنسز در که یاو نویی) یا اگر بدنبال هتلهایی به سبک دهه 70 میگردید (به هتل ساحلی اینیالا در پوکت بروید) یا اقامتگاه های درختی کیمالا که از شخصیت ایوک در جنگ ستارگان الهام گرفته اند و در پوکت واقع شده است.
سفر به تایلند

هتل ساحلی اینیالا

3- زیباترین دریاچه های صورتی
منظره گلهای صورتی نیلوفر آبی در دریاچه های اطراف تایلند را از دست ندهید. نیلوفرها در دریاچه رد لوتوس (نیلوفر قرمز) در شهر آدن تانی در ماه های نوامبر تا فوریه به شکل غنچه های قرمز پررنگ، کل دریاچه را فرا میگیرند. مردم غریبه و غیر تایلندی این دریاچه عریض –با 15 کیلومتر طول و به عمق تقریبی 5 کیلومتر- را کمتر میشناسند ولی با این وجود منظره ی قشنگی دارد. راهنمایان، تورهایی را با قایق هایی کوچک در اطراف این دریاچه برگزار میکنند.
سفر به تایلند

گلهای نیلوفر آبی صورتی در آدن تانی

4- میمون درازدست در پارک ملی خائو سک
گونه های متعدد و عجیب و غریبی در این پارک ملی تایلند که تنوع قابل توجهی داراست زندگی میکنند. از جمله میمونهای دست دراز. صدای اینگونه میمونها تا فاصله دو مایلی نیز میرسد و به همین دلیل، شنیدن صدایشان آسانتر از دیدنشان است اما قدم زدن در مسیر زندگی این میمون ها در جاده ای به طول 460 مایل مربع در این ناحیه حاره ای بکر و همیشه سرسبز، بهترین روش کشف این مناطق است. در عین حال، ممکن است خرس آفتابی، گربه وحشی، ببر، خوک خرطوم دراز، سگهای وحشی آسیایی، گاو وحشی، میمون و گوزن نیز ببینید.
سفر به تایلند

صدای میمونهای دست دراز تا فاصله دو مایلی نیز شنیده میشود و به همین دلیل شنیدن صدایشان آسانتر از دیدنشان است.

5- فوتبال ساحلی

اگر در شوت زدن ادعایی دارید، بهتر است بدانید که در تایلند هیچ راهی برای پیدا کردن دوست جدید بهتر از فوتبال ساحلی هایی که در غروب برگزار میشوند، نیست. ساکنان محلی بیشتر شب ها چنین بازی هایی برگزار می کنند. پس سعی کنید زودتر برسید و به یکی از خوش منظره ترین مسابقات عمرتان ملحق شوید.
سفر به تایلند
6- بوداهای فراوان

تایلند پر از مجسمه های درخشان بوداست -بودای نشسته، بودای ایستاده، بودای دراز کشیده- کوچک و بزرگ. به معابد بروید تا بوداهای داخل آنها را ببینید و سپس اگر دوست دارید به مکان هایی بروید که مجموعه ای از بوداهای عتیقه تایلند در آنها نگهداری می شوند.
سفر به تایلند

بودا در جزیره فوکت

7- سفرهای ریلی با هزینه کم ولی عالی
با قطار در تایلند می توانید با پرداختن هزینه بسیار کم از مناظر عالی این کشور لذت ببرید. به علاوه می توانید چالش خرید مواد غذایی از فروشندگان دوره گردی که به داخل قطار می آیند را نیز تجربه کنید. مسیر بانکوک به باترورث را به شما پیشنهاد میکنیم تا از شالیزارهای پرآبی که توسط نخل ها احاطه شده اند نیز عبور کنید. این نخل ها بصورت قطرهای یک مستطیل یا حتی به شکل متقاطع رشد میکنند.

شما میتوانید برای خرید قطار 35، که قطار اینترنشنال اکسپرس است و از بانکوک به باترورث می رود به ایستگاه هوا لامفونگ در بانکوک بروید. برای بلیط یکطرفه درجه دو که تهویه هوا و جای خواب داشته باشد باید حدود 25 یورو بپردازید.

8- …. و جاهای ترسناک
راه آهن “خط مرگ” راهی است که ارتش امپراطوری ژاپن در بحبوحه جنگ جهانی دوم ساخت تا نیروها و ادوات جنگی را از بانکوک به برمه برساند. همانگونه که فیلم کلاسیک دهه پنجاه، پل رودخانه وای، نشان می دهد، ژاپنی ها بعد از سقوط سنگاپور در فوریه 1942، با بکارگیری رایگان زندانیان جنگی بریتانیایی اقدام به ساخت این پل کردند.
این خط فقط در طول یکسال تکمیل شد ولی به قیمت جان حدود 13000 اسیر جنگی و 100000 کارگر بومی. یعنی به ازای هر واگن تخته خوابدار یک انسان جان خود را از دست داده است.
سفر به تایلند
حرکت “خط مرگ” تایلند درکنار رودخانه وای

امروزه، این قطار از کنار صخره های صاف و از روی پلهای چوبی سست و قدیمی عبور میکند.

9- ببینید که گیاهخواران چه کارهای دیوانه واری انجام میدهند

فستیوال سالانه گیاهخواران پوکت در واقع، نسخه ی فستیوال “Taoist Nine Emporer Gods” است اما خود آزاری و آسیب به خود رساندن ترس بیشتری دارد. اگرچه جشنواره ها درسراسر تایلند برگزار می شوند اما عظیم ترین آنها در پوکت برگزار می شود که جمعیت بزرگی از تایلندی چینی ها را در خود جای داده است. این مراسم عجیب و غریب هزاران تماشاچی به خود جذب میکند و شرکت کننده ها پوست خود را با انواع اشیا غیرمعمول سوراخ میکنند.
سفر به تایلند
ببخشید اگر در حال خوردن نهار بودید…

10- بارهای ساحلی افسانه ای
بارهای ساحلی تایلند همان چیزی است که میتواند تعطیلات شما را بسازد. از کلبه هایی که در حال پخش باب مارلی هستند و کارکنان باز میتوانند تبدیل به دوستان همیشگی شما شوند، گرفته تا مخفیگاه های هیپی دورافتاده که شیک های قارچ توهم زا می فروشند وهمچنین، مکان های شیک و گرانقیمتی که می توانید در آنها کوکتل بنوشید و برای رفتن به آنجا باید آرایش کنید و آماده شوید.
سفر به تایلند

جای بدی برای نوشیدن آبجو نیست

11- بهشت کسانی که عاشق سفر از یک جزیره به جزیره دیگر هستند
هر چند این خدمات در حد یک کابین جمع وجور شیک است و خدمتکاران فقط در مواقعی که احتیاج به بستن ننو داشته باشید، به شما کمک می کنند ولی تعدد جزیره های بهشتی حتی سخت پسندترین عاشقان سفر به جزیره ها را راضی میکند. نویسندگان ما درباره جزیره های محبوبشان که بکر مانده اند در اینجا نوشته اند.
سفر به تایلند
غواصی در هنگام طلوع آفتاب در جزیره

هزاران جزیره وجود دارد که حتی نمی توانید در آنها اقامت کنید ولی امکان بازدید بعضی از جزیره ها به کمک ماهیگیران محلی وجود دارد که اینکار را با قایق های دم دراز و در بعضی مواقع با دست خالی انجام میدهند. از جزیره بامبو دیدن کنید. این جزیره یکی از جزایر فی فی است که محل اصلی یکی از ساحل های مورد علاقه ماست.

12- کوسه وال ها
این جانوران عظیم نرمخوی اقیانوسی هر ساله از کوتائو عبور می کنند. کوتائو جزیره ای پر از مغازه های تجهیزات شیرجه است و همچنین می توانند با بستن طنابی به شما کمک کنند تا به غواصی بروید و این کوسه ها را در آب های فیروزه ای اقیانوس تماشا کنید.
سفر به تایلند

ملاقات با کوسه والهای تایلند


13- گستاخ ترین میمونهای دنیا

مهمانی سالیانه میمونها شاهد پخش بیش از 4000 کیلو میوه است که توسط لشکری از میمونها در مقابل معبد پرا پرنگ سم بوت در استان لاپبوری خورده میشوند. این رویداد بخاطر تشکر از میمونها برای جذب گردشگران است. در سالهای اخیر به میمون ها بستنی یخی های میوه ای بزرگی داده می شود تا بتوانند آنها را لیس بزنند. بله بستنی یخی های ما این شکلی هستند….
سفر به تایلند
14- فیل هایی که چوگان بازی میکنند
هرچند فیل های تایلندی به چابکی اسب های کوچک و عضله ای نمی رسند ولی برای مسابقه قهرمانی چوگان بسیار مشهوری به نام کینگز کاپ (جام پادشاه) که هر ساله برگزار می شود به خوبی تربیت شده اند. این مسابقه فقط برای ضربه زدن به توپ های کوچک نیست بلکه جشنواره ای چهار روزه در حمایت از رفاه فیل هاست.
سفر به تایلند

15- کوچکترین پستاندار دنیا

گفته می شود که خفاش پوزه گرازی کیتی کوچکترین پستاندار دنیاست که فقط دو گرم وزن دارد. این خفاش که در غرب تایلند، در غارهای آهکی منطقه تناسریم هیلز در استان کانچانبوری وجود دارد، به دلیل کاهش جمعیتشان در لیست گروه “جانوران درمعرض خطر” قرار داده شده اند.
سفر به تایلند

16- از تفنگ آبپاش بیشترین لذت را ببرید
سونگکاران نشانه پایان فصل خشک است (آوریل گرمترین ماه تایلند است). مردم با تفنگ های آبپاششان می چرخند و یکدیگر را خیس می کنند و گردشگران هم جزو مشتاق ترین شرکت کنندگان این جشنواره هستند.
سفر به تایلند
جشن گرفتن سونگکاران

تام واتر، متخصص بانکوک تلگراف تراول، می گوید: “سونگکاران یا جشن سال نو جشنواره ای بودایی است که مهمترین تعطیلات عمومی در کشور است. امروزه، پاشیدن آب نکته برجسته جشنواره است. درحقیقت، برای مدت سه روز کل کشور تبدیل به منطقه درگیری جشن و شادی میشود.”

17- خریدی که نمیتوان آن را با چیزی مقایسه کرد
بانکوک بهشت خریداران است. به جز مزیت هایی که مراکز خرید دارند، بانکوک تعداد زیادی مغازه محلی دارد که همه نوع کالایی برای فروش عرضه می کنند.
سفر به تایلند
خرید در جاده خواسان

اگرچه بعضی از بازارها نظیر بازار جاده خواسان، تقریبا مخصوص گردشگران هستند و قیمت های بالای این منطقه به همین دلیل است ولی سایر مناطق برای مردم محلی است و این قدر عجیب و غریبند که با چانه زدن اصولی می توانید کالا را به هیچ بخرید. خرید و فروش کالاهای دیگر نیز ممکن است، مثلا خیاطان ماهری که برای خریداران زیرکی که می خواهند لباس هایشان سفارشی باشند، کت و شلوارها، پیراهنها و لباس های زیبا می دوزند.


18- نوشیدن چای عصرانه در نوک درخت
جایگاه درختی که در جنگل جزیره تای که کود واقع شده است، معنای نوشیدن چای را به کلی معنای جدیدی بخشیده است. مهمانان درجزیره که کود می توانند در آشیانه ای غول پیکر که نسخه ای از لانه پرندگان است، در فاصله 15 فیتی زمین معلق شوند و چای بنوشند.
سفر به تایلند
چای عصرانه در نوک درخت
منتقد ما می گوید: لانه درختی ایده ی ساده ای دارد. “شما به صندلی که درون آشیانه قرار گرفته، بسته می شوید. این آشیانه فقط کمی بزرگتر از میز نهارخوری موجود در آشیانه است (و متصل به سیستم قرقره ای قوی است). من از درختان به بالا کشیده شدم تا تجربه غذاخوردن در ارتفاع را داشته باشم –پیک نیکی که تمام هیجانات مربوط به ارتفاع زیاد را داراست”

چگونه به صورت مسئولانه از ماچو پیچو مشهورترین ویرانه های پرو دیدن کنیم؟
ادامه مطلب

19- تعطیلاتی که احساسی عالی در شما بوجود میاورد
تنها طلوع خورشید، مناظر زیبا و مردم محلی همیشه خندان نیستند که تایلند را تبدیل به مقصدی با بهترین احساس ها می کنند بلکه تعداد زیاد اسپاها و کنج های تندرستی این کشور هم تاثیرگذارند.

طرفداران سالن های اسپا قطعا از معتبرترین و موثرترین ماساژهای تایلندی اینجا لذت خواهند برد. اما اگر می خواهید کارهای بیشتری انجام دهید، بعضی از متخصصین برنامه های دتاکس دست ساز، دوره های فیتنس تحت نظر متخصص و درمانهای زیبایی با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت را پیشنهاد می دهند تا مسافران هم از لحاظ درونی و هم از لحاظ ظاهری در بهترین حالتشان باشند.

20- با فیلها اخلاق مدار برخورد کنید

هرچند در کل فیل سواری بخاطر حقوق حیوانات پیشنهاد نمی شود ولی مکان هایی در تایلند وجود دارند که به سختی تلاش میکنند تا از فیل هایشان مراقبت کنند و تجربه ای اخلاق مدارانه برای گردشگران ترتیب دهند. یکی از این مکان ها الفنت هیل در خائو سک است که فیل پرورش می دهند و شما می توانید آنها را بشورید ولی نمی توانید سوار آنها شوید.
سفر به تایلند

21- زیباترین باغ ها در آسیای جنوب شرقی

سوان نانگ نوچ در پاتایا، زیباترین باغ گیاه شناسی در این منطقه است. باغی که مانند قصه پریانی از دنیای شکوفه های معطر، گیاهان استوایی، خانه های زیبا و مزرعه میوه هاست. این باغ میزبان نمایشهایی درباره فرهنگ تایلندی نیز هست. بیش از 2000 گردشگر روزانه به اینجا می آیند تا بزرگترین مجموعه نخل و ارکیده را ببینند.
سفر به تایلند

راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر