لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی پنانگ، جواهر آسیای جنوب شرقی
جاهای دیدنی پنانگ، جواهر آسیای جنوب شرقی

جاهای دیدنی پنانگ، جواهر آسیای جنوب شرقی

جزیره ها یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان اند. سواحل طولانی و آفتابگیر، انبوه درختان گرمسیری، شن های طلایی، آب های زلال و امواج بلند هر جزیره ای را به بهشتی کوچ مبدل می کنند. در میان جزایر متعدد جهان این بار عازم جزیره ای زیبا و مشهور در شرق آسیا می شویم. پنانگ نام جزیره ای در شمال غربی کشور مالزی است که به عنوان یکی از محبوب ترین ایالت ها و جزایر این کشور شناخته می شود. این جزیره با داشتن طبیعتی منحصربفرد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شرق آسیا است که در بین گردشگران به جواهر شرق آسیا شهرت یافته است. سواحل درخشان و زیبا، مناظر سرسبز و بی بدیل و ترکیبی از مذاهب و فرهنگ های مختلف پنانگ را به مقصدی ایده آل برای گشت و گذار تبدیل کرده است. این جزیره حیرت انگیز مقصد این باره ایران هتل آنلاین است. قصد سفر به هر نقطه از ایران و رزرو هتل های تهران، هتل های مشهد، هتل های کیش و .. را اگر داشتید سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

جرج تاون شهری حیرت انگیز
مرکز جزیره پنانگ شهر زیبای جرج تاون است. شهری که هسته مرکزی آن را بافت قدیمی بر جای مانده از قرون هجدهم و نوزدهم میلادی تشکیل داده است. شهری با خیابان های قدیمی، دیوارهای پر از نقاشی، خانه های قدیمی با معماری های شکوهمند که با انبوه بناهای تاریخی، موزه ها و رستوران ها شما را شیفته خود خواهد کرد.
پنانگ شهر معابد
پنانگ شهر معابد
حضور چینی های مهاجر، هندوها، مالایی ها و تایلندی ها در طول قرون متمادی در این جزیره سبب شده تا این جزیره مامن معابد و پرستشگاه های بسیاری شود. معبد مار، معبد وات چایا مانگکالارام و معبد کک لوک سی تنها برخی از مشهورترین معابد این جزیره هستند که در میان گردشگران از جایگاه بالایی برخوردارند. معبد وات چایا مانگکالارام با مجسمه غول پیکر و طلایی بودا که یکی از بزرگ ترین مجسمه های جهان است و نزدیک به سی و سه متر طول دارد یکی از معابد مشهور جزیره است. معبد کک لوک سی نیز یکی از بزرگ ترین معابد واقع در جنوب شرقی آسیا است که در میان باغ های سرسبز و زیبا در شهر کوچک Air Itam قرار گرفته است. معبدی که متعلق به بوداییان است و بزرگ ترین معبد بوداییان مالزی به شمار می رود. در این معبد وسیع شما شاهد حضور هزاران مجسمه از بودا خواهید بود. بناهای زیبا و تاریخی این معبد زیبا چشم شما را خیره خواهد کرد. تاثیر فرهنگ و معماری چینی و برمه ای در جای جای این معبد به چشم می خورد. این معبد چیزی در حدود یک قرن پیش ساخته شده است.
مسجد Kapitan Keling، یادگاری سفیدرنگ
مسجد Kapitan Keling، یادگاری سفیدرنگ
معابد تنها پرستشگاه های این جزیره نیستند. در این جزیره کلیساها و مساجد متعددی نیز به چشم می خورند. یکی از زیباترین مساجد این جزیره که در سال 1801 میلادی و توسط اولین مهاجران مسلمان هندی ساخته شده است، بنایی سفیدرنگ و فاخر با گنبدهایی تیره رنگ و زیبا که چشمتان را خیره خواهد کرد و معماری هندی آن به وضوح مشهود است. نکته جالب در رابطه با این مسجد ساخته شدن آن توسط یک روحانی مسلمان هندی است و تمامی مصالح مورد نیاز آن نیز از هند به جزیره پنانگ انتقال یافته است. فضای سبز اطرف مسجد مکان مناسبی برای توقف و تماشای چشم انداز این مسجد زیبا است.
تپه پنانگ
تپه پنانگ، گذر از میان چشم اندازهای بی بدیل جواهر جنوب شرقی آسیا
تمام بازدید کنندگان این جزیره حیرت انگیز متفق القولند که تپه سرسبز پنانگ یکی از برترین جاذبه های این جزیره زیبا است. تپه ای خرم که راس آن 821 متر از سطح دریا فاصله دارد. در مسیر گذر از این تپه انبوه باغ ها و درختان سرسبز به چشم می خورند. تپه از یک سو مشرف به آبی دریاهاست که بسیار چشم نواز و بکر است. اگر به پیاده روی علاقه مندید مسیر منتهی به راس این تپه حیرت انگیز از میان باغ های سرسبز و باغ گیاه شناسی منحصربفرد این جزیره عبور می کند اما اگر نمی توانید این مسیر را پیاده طی کنید می توانید سوار بر قطار سریع السیر در مدت سی دقیقه از میان انبوه درختان و چشم اندازهای سرسبز به بالای تپه برسید. بر بلندای تپه و در انتهای مسیر کافه ها و رستوران های متعددی قرار دارند که به خوبی از شما پذیرایی خواهند کرد. می توانید بر روی نیمکت های تعبیه شده بر فراز تپه سرسبز و سرزنده پنانگ بنشینید و از تماشای منظره شهری در آغوش اقیانوس لذت ببرید.
موزه پنانگ پراکان
موزه پنانگ پراکان
در میان موزه های متعدد و جذاب این جزیره موزه پراکان یکی از محبوب ترین موزه ها است. این موزه در مکان یک خانه تاریخی برپا شده است. خانه ای زیبا که از قرن نوزدهم میلادی بر جای مانده است. نام این موزه نیز از نام قبیله ای چینی وام گرفته شده است که صاحب این خانه نیز یکی از اعضای این قبیله بوده است. این موزه در واقع خانه یک بازرگان ثروتمند چینی است یک خانه تمام و کمال با اسباب و اثاثیه قرن نوزدهمی و جذاب و لوکس، لوسترها و تابولهای مجلل استکه شما را با فرهنگ چینی های ساکن جزیره آن هم در چند قرن پیش آشنا خواهد کرد.
عمارت Khoo Kongsi
عمارت Khoo Kongsi
آنچه در شهرهای جرج تاون و پنانگ بیش ازپیش خودنمایی می کند انبوه عمارت های زیبایی است که معاری چینی اصیل خود را به رخ می کشند. یکی از باشکوه ترین بناهای تاریخی شهر جرج تاون عمارتی است که Khoo Kongsi نامیده می شود. این عمارت چینی شما را مسافر زمان خواهد کرد.بنایی با شکل و شمایلی زیبا و چشم نواز متعلق به قبیله Khoo Kongsi که رگ و ریشه ای چینی دارند. سال ها قبل که چندین قبلیه چینی خود را به این جزیره رسانده بودند اقدام به ساخت عمارت هایی برای خود نمودند که اغلب با نام قبایل خود نامگذاری کردند. این عمارت زیبا با کنده کاری جذاب که در کاخ های چینی به چشم می خورد درست در مرکز شهر قرار گرفته و هفت قرن قدمت دارد! در بدو ورود دو مجسمه های اژد در ورودی این عمارت به چشم می خورند که گویا به شما خوش آمد می گویند.
ساحل Batu Ferringhi
ساحل Batu Ferringhi
پنانگ به داشتن سواحل حیرت انگیز و درخشان خود شهره است اما گر به دنبال یک ساحل شناخته شده و مجهز می گردید حتما باید سری به این ساحل بزنید. این ساحل ممتد و زیبا در شمال جزیره پنانگ واقع شده و یکی از پرورنق ترین و توریستی ترین سواحل جزیره است. با حضور پرشمار هتل ها، رستوران ها، کافه های متعدد و خطوط ساحلی طولانی این ساحل یکی از شلوغ ترین سواحل این جزیره زیبا است که با انبوه درختان گرمسیری و استراحتگاه ها و کافه های زیبایش شما را نیز شیفته خود خواهد کرد. این ساحل زیبا و کجهز یکی از محبوب ترین مراکز تفریحات آبی همچون غواصی، قایق سواری، پاراسل و … نیز می باشد. اما علاوه بر زیبایی های ساحا و تفریحات مهیج آن با فرارسیدن شب یکی از زیباترین بازارهای محلی و شبانه اطراف این ساحل نیز رونق می گیرد. بازاری رنگارنگ با انبوه صنایع دستی و آثار هنری محلی و بومی و غرفه های متعدد که حتما ارزش بازدید را دارد. اگر قصد خرید از این بازار را دارید چانه زدن را فراموش نکنید.
خیابان هنر
خیابان هنر
جرج تاون شهری است که اغلب باید آن را پیاده طی کنید تا زیبایی های منحصربفردش را کشف کنید. در این شهر خانه های چینی قدیمی قرار دارد که متعلق به چندین دهه قبل است اما هنوز به قوت خویش باقی است. شورای شهر پنانگ در سال 2012 میلادی در اقدامی جالب یک هنرمند لیتوانی الاصل را که در لندن آموزش دیده بود استخدام کرد تا روح تازه ای به خانه های چینی قدیمی اطراف شهر جرج تاون بدمد. عملی شدن این پروژه در نهایت سبب شد تا خیابان ها و خانه های رنگ و رورفته قدیمی به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شود. آثار وی در مناطق مرکزی شهر همانند خیابان مونتری به وفور به چشم می خورد. مشهوترین اثر این هنرمند نیز در خیابان مونتری قرار دارد که با نام دخترکوچک به رنگ آبی شناخته می شود. تماشای این نقاشی ها و عکاسی با خانه های قدیمی و جذاب این شهر یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری پنانگ است.
پارک ملی تامان ناگرو پائولوپینانگ پنانگ
پارک ملی تامان ناگرو پائولوپینانگ پنانگ
قطعا یکی از برترین جاذبه های جزیره پنانگ که هر طبیعت دوستی را مسحور خود خواهد کرد پارک ملی این جزیره است. کوچک ترین پارک ملی جهان که در نزدیکی سواحل آبی اقیانوس قرار گرفته است و با چشم اندازی حیرت انگیز خود هر بیننده ای را شگفت زده می کند. این پارک ملی 1181 هکتار از اراضی جنگلی و 1381 هکتار از تالاب های متعدد با آبشارها و برکه های مختلف را با انبوه درختان بلندبالا در بر گرفته است. در داخل پارک مسیرهای مشخصی برای راه رفتن و رسیدن به خلیج مجاور پارک و اعماق جنگل تعبیه شده است. 410 گونه گیاهی و 143 گونه جانوری مختلف از میمون ها و لاک پشت ها گرفته تا دلفین ها در این پارک ملی به چشم می خورند. پیاده روی در دل این پارک ملی فرصت مغتنمی است تا از طبیعت منحصربفرد پنانگ لذت ببرید.
باغ پروانه ها پنانگ
باغ پروانه ها پنانگ
در دل این جزیره سرسبز و زیبا یک یک باغ وسیع، زیبا و سرپوشیده قرار دارد که با حضور انواع پروانه های زیبا و سحرانگیز شما را شیفته این مجموعه خواهد کرد. این مزرعه وسیع با هشت هکتار وسعت در سال 1986 میلادی افتتاح شده است. چهار هزار پروانه در قالب یکصدوبیست گروه مختلف در کنار گونه های دیگری از حشرات ساکنین این مزرعه را تشکیل می دهند. پروانه بال زرد تنها یکی از گونه های مهم و در حال انقراضی است که در این مزرعه نگهداری می شود. بیش از سیصد گونه گیاهی مختلف نیز در این مزرعه سرسبز به چشم می خورد. این مزرعه زیبا و سرشار از آرامش نه تنها یک تفرجگاه برای تماشای این موجودات لطیف است بلکه پناهگاهی مهم و شناخته شده برای محافظت از برخی گونه های در حال انقراض نیز می باشد.
مزرعه میوه های گرمسیری
مزرعه میوه های گرمسیری
در بخشی از مزرعه پروانه‌ ها یک باغ میوه نیز به چشم می خورد. باغی با انبوه درختان که بیست و پنج هکتاری وسعت دارد. این باغ که به داشتن میوه های ارگانیک گرمسیری شهره است 250 نوع میوه و گیاه داروئی مختلف را در بر گرفته است. این مزرعه شامل گونه هایی از آمریکای جنوبی، هند، آمریکای مرکزی، آفریقای مرکزی، کارائیب، خاورمیانه و جزایر اقیانوس آرام است که همگی در اتفاقی نادر دور هم جمع شده اند. می توایند با تورهای مختلف از این باغ میوه دیدن کنید و از طعم میوه ها و آب میوه های خوشمزه و منحصربفرد آن لذت ببرید. انواع و اقسام میوه های گرمسیری بدون استفاده از هر نوع کود شیمیایی در این مزرعه پرورش داده می شود.
سرزمین ماجراجویی
فرار از سرزمین ماجراجویی
حضور در این جزیره به خودی خود هیجان انگیز است اما اگر به دنبال تجربه هیجانی مضاعف هستید حتما باید سری به سرزمین شگفت‌انگیز ماجراجویی در جزیره پنانگ بزنید. در این منطقه سرسبز و زیبا موانع متعددی ایجاد شده است که شما باید از آن ها عبور کرده و به اصلاح فرار کنید. زیپ لاین در دل یک مسیر جنگلی، سقوط آزاد از ارتفاعی بالغ بر بیست متر و راه رفتن بر فراز پل های طنابی تنها بخشی از تفریحات مهیج این تفرجگاه است. اگر به دنبال هیجان و لذت بیشتری هستید حتما باید آویزان شدن با طناب از بلندای درختان و سرخوردن در مسیر لوله های پرپیچ و خم این مجموعه را حتما تجربه کنید.
رستوران های پنانگ
رستوران ‌گردی
ترکیب جمعتی چینی، هندی و مالایی سبب شده تا این جزیره غذاهای محلی بسیار متنوعی داشته باشد. اگر به تجربه چشیدن غذاهای محلی و خوشمزه علاقه مندید حتما باید سری به رستوران های محلی این جزیره زیبا بزنید. این جزیره علاوه بر اغذیه فروشی های محلی مملو از حضور رستوران های متنوع و لوکس است. از غذاهای تند و تیز اندونزیایی گرفته تا غذاهای ژاپنی، ایتالیایی و عربی و حتی غذاهای مکزیکی را می توانید با کیفیتی بسیار مناسب در این جزیره زیبا پیدا کنید.

تبدیل 50 جزیره دریای سرخ به هتل های لوکس توسط عربستان صعودی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر