لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مهمانخانه پهلوان رزاز تهران
مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

 

مهمانخانه پهلوان رزاز تهران، از آن خانه های قدیمی است که حال و هوایش شما را به سال هایی می برد که آدم هایش در آن زندگی می کردند؛ خانه ای با صلابت و باصفا که معماری بسیار زیبایی دارد و محیط آن بسیار آرامش بخش است. مالک آن از جوانمردان دوران پهلوی و قاجار بوده و امروزه خانه او به یک هاستل، برای اقامت گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است. اگر شما از آن دسته افراد هستید که دلبستگی زیادی به منازل قدیمی و پرخاطره دارید، این هاستل تا حد زیادی شما را به این فضا می برد. در صورت سفر به تهران اگر قصد اقامت در هتلی را دارید، بهترین گزینه رزرو هتل های تهران است و می توانید برای انجام این کار به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نموده و بر اساس شرایط و بودجه خود اقدام کنید. همچنین با سرچ اقامتگاه های بوم گردی تهران در سایت ایران هتل آنلاین، لیست این اقامتگاه ها نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
برای کسانی که به گردشگری شهری و بازدید از جاهای دیدنی تهران علاقه مند هستند، قدم زدن در محله های قدیم پایتخت همانند عودلاجان، چاله میدان، دروازه دولت، خیابان ری و سایر خیابان های قدیمی تفریح بسیار سرگرم کننده و جالبی است. به گفته علاقه مندان راستین گردشگری شهری، تهران شهری است که هیچ گاه کشف و شهود در آن پایان ندارد. مردمان تهران قدیم، آداب و رسوم آن ها، کتاب های متعلق به دوران گذشته و غیره برای بسیاری از گردشگران ایرانی و به ویژه خارجی جذاب است. مهمانخانه پهلوان رزاز از آن مکان هایی است که با اقامت در آن می توانید به قلب تهران دسترسی داشته باشید. به ویژه برای گردشگرانی که به منظور تهران گردی به این شهر سفر می کنند، اقامت در این مهمانخانه بسیار مناسب است زیرا با پای پیاده می توانند به عمارت ها، کاخ ها و یا بازارها در منطقه 12 تهران دسترسی داشته باشند.

پهلوان رزاز کیست

پهلوان رزاز، شخصی به نام سید حسن شجاعت بود که در سال 1257 در تهران دیده به جهان گشود و در سال 1320 از دنیا رفت. پهلوان رزاز از باستانی کاران دوران قاجار و پهلوی بود و در بین پهلوانان به خوش نامی شناخته می شد. وی روحانی و تحصیل کرده نجف اشرف بود و در دوران مشروطه یکی از مبارزین سیاسی فعال بود. خاطرات بسیاری از پهلوانی های وی سینه به سینه نقل شده است. خوش نامی وی به قدری بود که مردان راهی سفر، همسر و مال خود را به دست او می سپردند. شغل پهلوان برنج فروشی بود از این رو به وی رزاز به معنی برنج فروش لقب داده شد. زندگی نامه پلوان رزاز در کتابی با عنوان “آخرین زنگی زمانه” به چاپ رسیده است.
مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

هتل ارزان در قشم
ادامه مطلب

خانه پهلوان رزاز

منزل وی یکی از خانه های اعیانی در محله میرزا محمود وزیر بود. این خانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ازجمله آن ها می توان به بخش های شاه نشین، مطبخ، حوضخانه، اتاق ها، خزینه و بادگیر اشاره نمود. در قسمت جنوبی و شرقی عمارت، دو درب چوبی بسیار زیبا قرار دارند. از درب اصلی و بزرگ خانه که وارد می شویم، پنجره های رنگا رنگ فریبنده ای را مشاهده می کنیم. راهرویی در ابتدای ورودی خانه قرار دارد و در آن انواع وسایل زورخانه مانند میل، کباده و زنگ و تخت شنا قرار داده شده است. قسمتی از راهرو با یک پلکان چوبی به پشت بام می رسد. در پشت بام فضای سبز کوچک و زیبایی وجود دارد. اینکه این خانه در چه سالی بنا شده است مشخص نیست ولی در سال 1270 به مالکیت خانواده شجاعت درآمد سپس در سال 1327 چند سال پس از فوت پهلوان رزاز به حاج حسن مردان قمی واگذار شد. منزل پهلوان در کوچه تاریخی میرزا محمود وزیر قرار دارد و محل کسب و دفنش در سرچشمه، برنج کوبی سر چهارراه است. جالب است بدانید که این خانه لوکیشن سریال زیرزمین نیز بوده است.

مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

مهمانخانه پهلوان رزاز

مهمانخانه سنتی پهلوان رزاز با گنجایش 44 مهمان، از دی ماه سال 1397 به عنوان یک هاستل یا همان اقامتگاه ارزان، پذیرای گردشگران خارجی در بافت قدیم تهران است. البته مدتی است که میهمانان ایرانی نیز برای اقامت پذیرفته می شوند. در این خانه 11 اتاق وجود دارند که در اتاق ها تخت های 2 طبقه قرار داده شده اند. آشپزخانه و سالن غذاخوری نیز در یکی از زیرزمین های عمارت تعبیه شده است. در انتهای زیرزمین شمالی، یک موزه کوچک از لوازم سنتی و قدیمی در ویترین به نمایش گذاشته شده است. همچنین اتاقی با لوازم، اثاثیه قدیمی و صندلی هایی به سبک سنتی در آن وجود دارد.

مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

تفاوت هتل با هاستل در چیست

تفاوت اصلی هاستل با هتل و مسافرخانه در آن است که اتاق ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و برخی دیگر از بخش ها با مسافران دیگر مشترک هستند. این اقامتگاه ها امکانات محدودی دارند ولی از قیمت مناسبی برخوردارند. اشتراک اتاق با افراد دیگری که هدف مشابهی از سفر کردن دارند از جذابیت های اقامت در هاستل است. معمولاً گردشگران جوان که با بودجه ای محدود اقدام به سفر می کنند و علاقه مند به شریک شدن هزینه ها و کاهش آن هستند، از مشتریان هاستل به شمار می روند.

مسافران با شریک شدن در یک اتاق با یکدیگر معاشرت می کنند و سپس با آشپزی در داخل آشپزخانه هاستل و همصحبتی با دیگران در اتاق نشمین هاستل بیشتر با هم آشنا می شوند. سرمایه گذاری این هاستل را علی جعفرنژاد به عهده گرفته است. جعفرنژاد از تورگردان های باسابقه ای است که ابتدا این خانه را به منظور اقامت مسافران خود در نظر گرفت. وی خانه را مرمت کرد و تغییر کاربری داد. در حین کار تزئیناتی به خانه اضافه کرد و پنجره ها و درب های آهنی را به چوبی تبدیل کرد تا برای گردشگران جذاب تر باشد. هنوز 50 تا 60 درصد بنا درست همانند روزهای نخست خود است اما قسمت پهلوی این عمارت اصلا دست نخورده است.
مهمانخانه پهلوان رزاز تهران
اگر قصد اقامت در این مهمانخانه را ندارید و فقط تمایل دارید از آن بازدید کنید، می توانید روزهای پنج شنبه و جمعه، با هماهنگی قبلی به این خانه مراجعه نمایید. هماهنگی به صورت تلفنی صورت می گیرد و برای بازدید به ازای هر نفر مبلغی به عنوان ورودی دریافت می شود. نرخ اقامت در این خانه از 8 یورو شروع می شود و این هزینه شامل یک شب اقامت با صبحانه است. نرخ مهمانخانه رزاز بر اساس قیمت گذاری هایی که سازمان میراث فرهنگی برای اقامتگاه های سنتی در نظر می گیرد، تعیین می شود.
مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

همه چیز درباره هتل اسپیناس آستارا
ادامه مطلب

دسترسی به مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

این مهمانخانه در تهران، میدان بهارستان، خیابان امام خمینی، خیابان جاویدی و نبش کوچه شجاعت قرار گرفته است. اگر با مترو قصد رفتن به این خانه را دارید باید در ایستگاه بهارستان پیاده شوید و پس از خروج از مترو، اتوبوس های بهارستان – شوش را سوار شوید. در ایستگاه دوم از اتوبوس پیاده شوید، کوچه افشار را پیدا کنید، در انتهای کوچه افشار کوچه شجاعت را می بینید. این عمارت سر نبش کوچه قرار دارد.

زمان بازدید از مهمان‌خانه‌ پهلوان رزاز: روزهای جمعه‌ از ساعات ۱۱ الی ۱۷
آدرس مهمان‌خانه‌ پهلوان رزاز: میدان بهارستان، خیابان مصطفی ‌خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، حدفاصل خیابان امیرکبیر و خیابان پانزده خرداد، انتها کوچه‌ افشار، خیابان جاویدی، نبش کوچه‌ شجاعت.
مهمانخانه پهلوان رزاز تهران

کلام پایانی

تهران به عنوان پایتخت کشورمان ایران هر ساله میزبان افراد زیادی است که به مقاصد مختلف مانند کاری، تحصیلی، تفریحی و غیره به این کلانشهر سفر می کنند. تهران علاوه بر طبیعت زیبا امکان جالب متعددی نیز دارد که یکی از آن ها مهمانخانه پهلوان رزاز تهران است. اقامت در این مهمانخانه که در اصل یک خانه قدیمی است خاطرات به یاد ماندنی را برای مهمانان رقم خواهد زد.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر