لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> نحوه جشن گرفتن کریسمس در نیمکره جنوبی
نحوه جشن گرفتن کریسمس در نیمکره جنوبی

نحوه جشن گرفتن کریسمس در نیمکره جنوبی

ماه دسامبر برای ساکنان نیمکره جنوبی زمین ماهی به دور از پوشیدن از لباس های زمستانی است و مردم این مناطق لباس های کوتاه و تیشرت می پوشند. بله، جشن کریسمس در بخش جنوبی زمین در نوع خود متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع در اینجا به برخی از کشور های این نمیکره و نحوه برگزاری این جشن در این کشورها می پردازیم.
در این روزهای سرد سال، شاید یکی از بهترین مناطق برای مسافرت کردن مناطق جنوبی کشور به ویژه منطقه جزیره قشم باشد. جزیره قشم در استان هرمزگان واقع شده و بزرگترین جزیره این ایران محسوب می شود. این جزیره نه تنها از آب هوای مطبوعی در این فصل از سال برخوردار است بلکه دارای تفریحات مناسبی نیز می باشد. علاوه بر این هتل های جزیره قشم هتل های بسیار مناسبی برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی هستند یکی از این هتل ها هتل فولتون قشم می باشد.استرالیا

“کریسمس در اینجا که درختان صمغ رشد می کنند و هیچ برفی و یخبدانی وجود ندارد” یک تعطیلات واقعا استرالیایی به شمار می رود. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که تعطیلات کریسمس را در استرالیا سپری کنید، پس حتما کرم های ضدآفتاب به اندازه کافی به همراه داشته باشید و خود را برای سه نوع ویژه از تفریحات و سرگرمی ها آماده کنید: غذاهای دریایی، سالاد ها و ورزش. در حالی که خوردن یک وعده غذای گرم در اینجا رایج نیست اما گرسنه نخواهید شد. استرالیایی ها معمولا به خوردن انواع غذاهای دریایی، ماهی، بوقلمون سرد و ژامبون، دسر پاولوا و البته یک لیوان شامپانی بسیار سرد تمایل دارند. حیاط پشتی و استخر خانه تان، بخش های مهم روز کریسمس هستند، همراه با کودکانی که اسباب بازی های جدید خود را در استخر آزمایش می کنند و همچنین لذت بردن تمامی اعضای خانواده از بازی کریکت درحیاط پشتی. ( بنابراین؛ سواحل نزدیک به شهرهای بزرگ مثل، سیدنی، بریزین و پرت در روز ۲۵ دسامبر پر از سرو و شادی کریسمس است!). مردم استرالیا در روز باکسینگ ( یک روز تعطیل عمومی در کشورهای انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا است. این روز که در ۲۶دسامبر در هر سال میلادی جشن گرفته می‌شود یک روز پس از کریسمس است و اغلب کشور های مذکور روزهای کریسمس و باکسینگ را تعطیل و جشن می گیرند.) ممکن است به شکار بپردازند، مسابقه روز باکسینگ را تماشا کنند ( یک مسابقه کریکت بین استرالیا و تیم ملی کشوری دیگر)، برای تماشای جدیدن فیلم ها به سینما بروند یا فقط دراز بکشید و بقیه روز کریسمس را بدون انجام کار خاصی سپری کنند.

نیوزیلند

مردم نیوزیلند، مانند استرالیایی ها، به اندازه کافی خوش شانس هستند تا بتوانند کریسمس را در فضای باز جشن بگیرند. بچه ها تعطیلات طولانی تابستان را در طول فصل تعطیلات دارند و این به این معناست که خانواده ها می توانند کوهنوردی کنند و یک پناهگاه ساحلی در اطراف شهر های ساحلی مثل اوکلند درست کنند و در آنجا به کاوش مناطق اطراف بپردازند؛ به اردوگاه های تعطیلاتی بروند و البته در یکی از مکان های مورد علاقه در نیمکره جنوبی ساکن شوند: ساحل. جدا از اینکه که چه چیزی میپوشید و چه غذایی میخورید، دمپایی های انگشتی و همچنین ترک خانه برای صرف ناهار متشکل از غذا های دریایی و سالاد در ۲۵ دسامبر را فراموش نکنید. در حالی که مردم دیگر مناطق دنیا، درختان کاج را در خانه های خود تزئین می کنند، مردم نیوزیلند “درخت کریسمس” مخصوص به خود به نام درخت Pōhutukawa را دارند که یک درخت بومی است که در طول تعطیلات دارای گل های سرخ زیبا است.

 

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی شام کریسمس بیشتر شبیه به وعده نهار است به همراه پای گوشتی، پیراشکی، بوقلمون، مرغابی سرخ شده، گوشت گاو سرخ شده و کباب است. همچنین می توانید برنج زرد با کشمش و کیک بستنی و پودینگ را نیز امتحان کنید. این خوراکی ها بیشتر در هوای گرم و در اطراف کیپ تاون مرسوم است.

آمریکای جنوبی

مردم در آمریکایی جنوبی مانند بسیاری از مناطق دنیا هدایایی در این روز تبادل می کنند، درخت های کریسمس را برپا می کنند و با خانواده و دوستانشان در کنار هم این روز را جشن می گیرند. فروشگاه خرید درخت کریسمس را اغلب همراه با تابلوی ولادت مسیح (صحنه تولد حضرت عیسی) است و رفتن به مراسم عشا ربانی در نیمه شب مرسوم است. برخی از کارفرمایان به کارکنان خود یک هدیه کریسمس یا یک سبد بزرگ از جمله برنج، شکر، شیرینی و آرد می دهند. شاید بزرگ ترین تفاوت بین کشورهای انگلیسی زبان نیمکره جنوبی و کشورهای اسپانیایی زبان این است که لاتینی ها شام کریسمس خود را در ۲۴ دسامبر سرو می کنند و غالبا تا روز ۶ ژانویه این جشن ادامه دارد.
در عید کریسمس، خانواده ها و دوستان بر روی یک میز دور هم جمع می شوند و برخی غذا های اروپایی مانند بوقلمون و گوشت خوک در کنار غذا های محلی خود را سرو می کنند. مردم بولیوی غذایی به نام بیکانیا (یک سوپ مرغ تند شامل گوشت گاو و ذرت) را سرو می کنند در حالی که ونزوئلایی ها از خوردن خوراک آیاکا ( خمیر ذرت که با گوشت گاو پر شده و در برگ ها موز پیچیده شده است)، pan de jamón( یک نان که با گوشت خوک و کشمش پر می شود) و دسر دولسه دلچه (یک شیرینی که با انواع انبه و شکر قهوه ای درست می شود) در این روز لذت می برند. در سراسر این قاره، لیچون (شیر خوک) نیز ممکن است سرو شود یا خانواده ها ممکن است در یک مهمانی دورهمی استیک کباب نوش جان کنند. یک شام کریسمسی برزیلی می تواند شامل فاروفا ( آرد سرخ شده کاساوایی با بیکن ترد)؛ راباناداس( مانند نان تست فرانسوی است اما با شکر و شربت شراب به جای شیره افرا تهیه می شود) و همچنین دانه های مغزی و میوه های گرمسیری است.

البته داشتن برف و بلوط های برشته در روز کریسمس بسیار دیدنی است اما از آنچه که در این روز در کشورهای نمیکره جنوبی می گذرد نیز نباید غافل شد. کریسمس در نیمکره جنوب غربی سرگرم کننده است و شامل تفریحات خارج از خانه، غذاهای دریایی، آفتاب و شادی های از ته دل می باشد. بنابراین حتما باید یک روزی آن را امتحان کنید.

آغاز سال 2019 در دبی
ادامه مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر