لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> نوروز 99 کجا بریم؟
نوروز 99 کجا بریم؟

نوروز 99 کجا بریم؟

 

نوروز 99 کجا بریم؟

كشور ایران پر از شهرهای دیدنی است. شاید این موضوع باعث شود در تصمیم گیری برای انتخاب مقصد سفر دچار مشكل شوید. ایران هتل آنلاین قصد دارد شما را راهنمایی كند تا بهتر بتوانید به این سوال ذهنی خود كه نوروز 99 كجا بریم پاسخ دهید. پس با ما همراه باشید تا مناسب ترین شهرهای ایران برای سفر در نوروز 99 را به شما معرفی كنیم و در این مسیر راهنمایتان باشیم.
تعداد شهرهایی كه می توانید به عنوان مقصد سفر در ایام نوروز 99 برگزینید بسیار زیاد است اما برخی از این شهرها هستند كه مناسب ترند. از جمله می توان به مشهد، یزد، اصفهان، شیراز، اهواز و سلمانشهر اشاره كرد. هر یك از شهرها با جاهای دیدنی متفاوتی كه دارد می تواند پاسخ مناسبی برای سوال نوروز 99 كجا بریم باشد.

در ادامه به جاهای دیدنی هر یك از شهرهای مذكور اشاره می شود. مخصوصا جاهایی كه نزدیك بهترین هتل های شهر مقصد هستند مورد بحث قرار می گیرند تا در مورد محل اقامت نیز بتوانید تصمیم درستی بگیرید و از سفر در نوروز 99 بیشترین لذت را ببرید.

مشهد

 

حرم امام رضا مشهد
شهر مشهد شهر بزرگی است و جاذبه های دیدنی فراوانی دارد كه مهم ترین آنها حرم امام رضا است. جاذبه ی گردشگری بعدی باغ پرندگان است كه در آن گونه های نادری از پرندگان دیده می شود. موزه ی مردم شناسی و حمام مهدی قلی ‌بیک كه با نام های حمام شاه و حمام رضوی نیز شناخته می شود از دیگر جاذبه های دیدنی مشهد می باشد.
شهربازی ملت از دیگر جاذبه های شهر مشهد است. جالب است بدانید چرخ و فلك موجود در این شهربازی هجدهمین چرخ و فلک مرتفع جهان و مرتفع ترین چرخ و فلک خاورمیانه است كه ارتفاعی در حدود 80 متر دارد.
سرزمین موج های آبی، پارك جنگلی وكیل آباد، موزه نان، موزه نادری، پارک علمی پروفسور بازیما، موزه آستان قدس رضوی، كلات نادری، باغ گیاه شناسی، پارك ساحلی آفتاب، رستوران معلق، بند گلستان و پارك ملی مشهد از دیگر جاذبه های مشهد می باشد.

در كنار تمام اینها حرم امام رضا و بازار اطراف آن چیز دیگری است. پس بهترین گزینه برای اقامت در مشهد هتلی است كه در فاصله نزدیكی از حرم قرار داشته باشد. پیشنهاد ما برای شما رزرو هتل الماس 2 مشهد یا رزرو هتل هما 1 مشهد یا رزرو هتل میامی مشهد است. برای رزرو هر یك می توانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین اقدام نمایید.

راهنمای سفر به مازندران در نوروز 1400
ادامه مطلب

یزد

میدان امیرچخماق یزد

میدان امیرچخماق یزد
شهر یزد یك شهر كویری است. این شهر به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی كه دارد پر از بادگیرهای مرتفع، آب انبار های باشکوه و قنات های عظیم تاریخی است. از طرفی هنر صنایع دستی یزد و آداب و رسوم مردم آن، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است.

یكی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری یزد مجموعه ی امیر چخماق است كه در قلب شهر قرار دارد. جاذبه معروف بعدی آتشکده ورهام زرتشتیان است كه بنا بر روایاتی جایگاه آتشی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد می باشد. مورد بعدی بازار مسگرهاست. این بازار که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است میراثی از دوران تیموریان است.
از دیگر جاذبه های شهر یزد می توان به موارد زیر اشاره كرد:
مسجد جامع یزد
باغ دولت آباد
ساباط های زیبای یزد
موزه آینه و روشنایی
برج خاموشان
آسیاب آبی اشكذر
بازار و حمام خان
زندان اسكندر
روستای فهرج و مسجد جامع آن
چك چك
كویر كاراكال
خانه آقازاده
خانه صولت (موزه مردم شناسی ابركوه)

 

خانه لاری ها

 

برای رزرو هتل داد یزد یا رزرو هتل خشت آباد یزد یا رزرو هتل ارگ جدید یزد یا رزرو هتل باغ مشیرالممالک یزد یا رزرو هتل راه و ما یزد یا رزرو هتل صفائیه یزد می توانید وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و هتل مورد نظر خود را با بهترین شرایط ممكن رزرو كنید.

اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

شهر اصفهان انعكاسی از تاریخ و هنر ایران است. این شهر به قدری زیباست كه به عنوان نصف جهان شناخته می شود. رنگ آبی كاشی هایی كه در بناهای مختلف اصفهانی به كار رفته چشمان همگان را به سمت خود خیره می كند. با این اوصاف اصفهان پر از جاذبه های دیدنی است كه در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود.
اولین جاذبه ای كه در اصفهان باید از آن دیدن كنید میدان نقش جهان است. این میدان توسط تیموریان در مرکز شهر بنا شده و در دوران حکمرانی شاه عباس اول گسترش پیدا کرده است. پل خواجو با طرحی كاملا متقارن بر سر زاینده رود جاذبه ی دیگری در شهر اصفهان است. این اثر زیبا در دوران حکومت شاه عباس دوم بنا شده و یکی از زیباترین بناهای زمان خود می باشد.
از دیگر جاذبه های شهر اصفهان می توان به موارد زیر اشاره كرد:
سی و سه پل
کاخ چهل ستون
منارجنبان
کاخ عالی قاپو
مسجد شیخ لطف الله
مدرسه چهار باغ
عمارت هشت بهشت
مسجد امام
چهار باغ عباسی
موزه کلیسای وانک
خانه مشیر الملک اصفهان
محله جلفا
موزه هنرهای تزئینی
بازار قیصریه
چنانچه شهر اصفهان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می كنید و قصد دارید در نزدیك زاینده رود باشید می توانید هتل خواجو یا هتل پیروزی را برای محل اقامت برگزینید. برای رزرو هتل خواجو اصفهان یا رزرو هتل پیروزی اصفهان می توانید از طریق سامانه محبوب ایران هتل آنلاین اقدام كنید.

رمانتیک ترین رستوران های دنیا را در نوروز 98 تجربه کنید
ادامه مطلب

شیراز

آرامگاه سعدی شیراز

آرامگاه سعدی شیراز

شیراز شهر زیبایی است كه در بهار با عطر مطبوع بهارنارنج به استقبال مسافران می آید. این شهر از لحاظ فرهنگ و تمدن، آب و هوا و جاذبه های طبیعی عروس شهرهای ایران است. در اینجا شما را با مهمترین جاذبه های گردشگری شیراز آشنا می كنیم تا برای سفر به این شهر شاعرانه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.
شهر شیراز با دو شاعر بزرگ یعنی سعدی و حافظ شناخته می شود پس طبیعی است كه از آرامگاه این دو بزرگوار به عنوان اولین جاذبه های دیدنی این شهر یاد شود. مورد بعدی بازار وكیل است كه با صدها مغازه‌ ای كه دارد به ‌صورت هزارتویی زیبا طراحی شده است. جاذبه بعدی باغ ارم است كه یكی از بهترین و دیدنی ترین باغ های شیراز است.
آرامگاه شاه چراغ در شیراز نمایی کاملا ایرانی را به تصویر می‌ کشد. مسجد نصیرالملك در نزدیكی شاه چراغ قرار دارد. تخت جمشید بنایی است كه قدمت آن به حدود 2500 سال پیش می رسد و در فهرست آثار جهانی یونسكو به ثبت رسیده است؛ البته حدود 70 كیلومتر با شیراز فاصله دارد.
از دیگر جاذبه های شیراز می توان به موارد زیر اشاره كرد:
ارگ کریم خان
باغ نارنجستان
خانه‌ی زینت‌الملک
مسجد و حمام وکیل
مدرسه‌ی خان
موزه‌ی پارس
موزه‌ی هفت‌تنان
موزه‌ی هنر مشکین‌فام
موزه‌ی پرسپولیس
موزه‌ی نظامی عفیف آباد
نقش رستم و نقش رجب
پاسارگاد
پیشنهاد ما برای شما در سفر به شیراز اقامت در یكی از هتل های الیزه، پارس یا هما است. برای رزرو هتل الیزه شیراز یا رزرو هتل پارس شیراز یا رزرو هتل هما شیراز وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و از مزایای عالی این وبسایت بهره مند شوید.

نوروز 99 با طعم سنت های ضیابر گیلان
ادامه مطلب

اهواز

پل سفید و رود كارون اهواز

پل سفید و رود كارون اهواز

امروزه اهواز یکی از بهترین شهر‌های کشور برای سفر در ایام نوروز است. این شهر به دلیل آب و هوای گرمی كه در فصل تابستان دارد مقصد مناسبی برای سفر در اوایل بهار می باشد. از جمله جاذبه های اهواز رود كارون است. این رود با ۹۵۰ کیلومتر طول، طولانی ‌ترین رود ایران به شمار می رود.
بازار عبدالحمید، بازار کاوه، موزه هنرهای معاصر، بنای معین‌التجار، پل سفید، دانشگاه سه گوش، کلیسای سورت مسروپ، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، پل طبیعت کیانپارس و لشکرآباد (بازار فلافل اهواز) از دیگر جاذبه های شهر شیراز می باشد. برای آسودگی خاطر بابت محل اقامت در اهواز می توانید به رزرو هتل ایرانیکا اهواز كه قبلا با نام مهر شناخته می شد بپردازید.

سلمانشهر

برج قوی الماس سلمانشهر

برج قوی الماس سلمانشهر

سلمانشهر شهری ساحلی است كه در جنوب ایران در جوار خلیج فارس واقع شده است. این شهر پلاژهای بسیار زیبایی دارد و از وجود مراكز خرید شیك فراوانی بهره می برد. از جمله جاذبه های سلمانشهر برج قوی الماس است كه مانند نگینی زیبا در این شهر می درخشد. برای اقامت در سلمانشهر می توانید رزرو هتل لیلیوم متل قو سلمانشهر را انجام دهید.

سفر در ایام نوروز واقعا لذت بخش است. قطعا سالی كه با روحیه ای خوب اغاز می شود سرشار از انرژی و موفقیت خواهد بود. در این میان مساله ای كه وجود دارد انتخاب مقصد مناسب می باشد. ما در این مقاله چند نمونه از شهرهای ایران را كه می تواند مقصد مناسبی باشد معرفی كردیم. قطعا اكنون دیگر می توانید به این سوال خود كه نوروز 99 كجا بریم پاسخ بدید؛ اینطور نیست؟

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر