لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چگونه بهترین هتل را رزرو کنیم؟
چگونه بهترین هتل را رزرو کنیم؟

چگونه بهترین هتل را رزرو کنیم؟

قصد سفر دارید؟ مقصدتان را انتخاب کرده ‌اید؟ فرقی نمی کند در چه فصلی و یا به چه مدتی سفر کنید یکی از گزینه هایی که می تواند این سفر را به کامتان شیرین و یا تلخ کند انتخاب یک اقامتگاه نامناسب است. سوال اصلی اینجا است که چگونه بهترین رزرو هتل را داشته باشیم؟ تصورش را بکنید لحظه ای که قدم در داخل اتاق هتل می گذارید با اتاقی دلگیر روبرو شوید و یا برعکس لبخند پرانرژی نگهبان درب هتل در همان برخورد اول به استقبالتان بیاید.
گزینه های متعددی در انتخاب یک هتل خوب دخیل اند. از محل قرارگیری هتل گرفته تا امکانات رفاهی و تفریحی که به مهمانان ارائه می شود هر کدام سهم بسزایی در تجربه یک اقامت لذت بخش دارند. امروزه تنوع هتل ها و اقامتگاه ها در هر شهر و مقصدی آنقدر بالاست که شاید انتخاب یک هتل خوب کمی سخت به نظر برسد.
در این بین هتل های جدیدی هر روز در گوشه و کنار جهان آغاز به کار می کنند. هتل هایی که با تکنولوژی ها و امکانات جدید سعی می ‌کنند توجه مسافران بیشتری را به سوی خود جلب کنند. اما چگونه یک هتل خوب انتخاب کنیم؟ در واقع نباید اجازه بدهید که تبلیغات خوش آب و رنگ هتل ها شما را فریب دهد. تنها داشتن یک ظاهر لوکس و یا قیمت بالا دلیلی برای برتری یک هتل نیست.

به یاد داشته باشید که چه سفرتان کاری باشد چه تفریحی شما باید اقامتی آرام و راحت را تجربه کنید تا از سفرتان نهایت لذت و بهره را ببرید. در ادامه ویژگی هایی که یک هتل خوب باید داشته باشد را با یکدیگر مرور می کنیم.

تفاوت هتل ها

چشم انداز استخر یک هتل با صندلی و چترهای آفتاب گیر

ده ها نوع هتل و اقامتگاه در سراسر جهان وجود دارد. از هتل های یک ستاره، مهمانسراها و هاستل ها گرفته تا هتل های هفت ستاره و فوق لوکس گزینه های بسیاری برای اقامت پیش روی شما قرار دارد. اگر قرار است در یک هتل اقامت کنید هتل ها از نظر قیمت، مساحت، امکانات، خدمات، تنوع اتاق ها و سوئیت ها با یکدیگر تفاوت دارند.
بسته به اینکه شما چه بودجه ای را برای رزرو اقامتگاه در نظر گرفته اید می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. اما در میان هتل های هم رده هم بعضی هتل ها کیفیت بیشتری داشته و اقامت جذاب تری را برای شما رقم می زنند.
ویژگی های مهم در انتخاب یک هتل خوب

محل قرار گیری هتل

نمای بیرونی اتاق های روی آب هتل ترنج کیش
نمای بیرونی اتاق های روی آب هتل ترنج کیش

آیا سفرتان یک سفر کاری است؟ آیا برای بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های تفریحی سفر می کنید؟ دوست دارید در مرکز شهر اقامت کنید؟ آیا هتل شما در نزدیکی ایستگاه های حمل و نقل عمومی قرار دارد؟ این ها سوالات ساده اما مهمی است که در انتخاب یک هتل خوب تاثیرگذار خواهد بود. تصورش را بکنید که شما باید بارها به مرکز شهر مراجعه کنید.
اگر هتل شما از مرکز شهر فاصله داشته باشد، هزینه جابه جایی شما قابل توحه خواهد بود. دسترسی سریع به مقصد مورد نظر و دسترسی بدون دردسر به وسایل نقلیه در کنار هزینه کم جابه جایی می تواند تاثیر زیادی در هزینه و راحتی سفر شما داشته باشد.

5 راه آسان برای ایمن کردن اتاقتان در هتل
ادامه مطلب

قیمت مناسب

دکوراسیون داخلی و امکانات اتاق هتل

دکوراسیون داخلی و امکانات اتاق هتل

باور عموم آن است که هر چقدر بیشتر پول خرج کنید امکانات بیشتری خواهید داشت، اما این قانون همیشه هم برقرار نیست! گاهی اوقات شما مبلغ گزافی بابت اقامت خود پرداخت می کنید اما بازهم امکانات و خدمات مناسبی را دریافت نمی کنید. زمانی که قصد رزرو یک هتل را دارید حتما قیمت هتل های هم رده آن را نیز بررسی کنید. امکانات، خدمات، سرویس ها و حتی دسترسی هتل بر قیمت گذاری آن تاثیر دارد. در واقع قیمت هر هتل باید با امکاناتی که ارائه می دهد تناسب داشته باشد.

امکانات هتل و اتاق

چشم انداز لابی هتل

چشم انداز لابی هتل
قبل از رزرو هتل حتما امکانات هتل و اتاقی که قرار است رزرو کنید را نیز بررسی کنید. امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ، سرویس های رفت و برگشت، تهویه مطبوع، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی مناسب، ملحفه تمیز، محصولات آرایشی و بهداشتی در حمام، مینی بار، تلویزیون، سرو صبحانه رایگان و …. هر کدام می تواند اقامت شما در هتل را تحت الشعاع قرار دهند.
سرویس دهی ۲۴ ساعته هم از دیگر مزایای هتل ها است که می تواند بسیاری از مسائل شما در طول اقامت را حل کند. زمان دریافت و تحویل اتاق هم بسیار مهم است. بنابر استاندارد هتل ها اتاق ها از ساعت ۱۴ به بعد تحویل داده شده و قبل از ساعت ۱۲ تحویل گرفته می شوند. در یک هتل خوب اغلب مسافران حتی می توانند زودتر از موعد مقرر اتاق خودشان را دریافت کنند.

یکی از راه های تفکیک هتل ها و استراحتگاه های خوب از هتل های متوسط، توجه به همین امکانات است که در واقع نشان دهنده توجه مسئولین هتل به مسافران است. گاهی نداشتن برخی از این امکانات در هتل ها در نهایت هزینه سفر شما را افزایش خواهد داد، بنابراین رزرو یک هتل ارزان با امکانات حداقلی لزوما به معنای یک سفر ارزان و مقرون به صرفه نیست.
اگر هم دوست دارید تا یک سفر لوکس را تجربه کنید برخی از هتل ها امکانات بسیار خاصی را به مهمانان خود ارائه می دهند.

امکانات تفریحی

چند کابانا در استخری بی نهایت متصل به دریا

چند کابانا در استخری بی نهایت متصل به دریا

اگر قرار است برای استراحت و تجدید قوا سفر کنید بد نیست نگاهی به امکانات رفاهی و تفریحی هتل ها بیندازید. خدمات اسپا و ماساژ، استخر، حمام های سنتی، زمین های گلف، زمین بازی کودکان، فضای سبز اطراف هتل و سایر امکانات اینچنینی می تواند تجربه خوشایندی را برای تان رقم بزند.

رستوران و غذای هتل

چشم اندازی از رستوران هتل

چشم اندازی از رستوران هتل

حتی اگر قرار باشد بیشتر وعده های غذایی خود را در خارج از هتل صرف کنید بازهم شهرت رستوران یک هتل نشان دهنده کیفیت بالای کل مجموعه هتل است. بهتر است به دنبال هتلی بگردید که علاوه بر سرویس اتاق، گزینه های مختلفی از رستوران و یا کافی شاپ را نیز ارائه دهد. هر شهر و دیاری عادات غذایی خاص خود را دارد.
اگر نمی توانید غذاهای سنتی و کمتر شناخته شده آن شهر را امتحان کنید بهتر است منوی رستوران هتل را از قبل چک کنید. کیفیت غذای هتل هم از یکی از مهم ترین ویژگی های یک هتل خوب است. در این صورت شما نگرانی از بابت صرف غذا در خارج از هتل و یا بهداشتی بودن آنچه می خورید، نخواهید داشت.

معرفی هتل آپارتمان پردیس تهران - اقامتگاهی در خیابان گاندی
ادامه مطلب

دسترسی به اینترنت

دسترسی به اینترنت در لابی هتل

دسترسی به اینترنت در لابی هتل

فرقی نمی کند که سفر شما کاری باشد یا خیر امروزه اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی ما است. دسترسی رایگان به اینترنت در اتاق و لابی هتل این روزها یکی از خدماتی است که نه تنها از هتل های لوکس که از یک هتل متوسط نیز انتظار می رود.

امکان رزرو آنلاین و آسان

رزرو و پرداخت آنلاین

رزرو و پرداخت آنلاین

اگر هتل مورد نظرتان را انتخاب کرده اید و اکنون وقت رزرو رسیده است باید بینید این هتل چه روش هایی برای رزرو دارد. یک هتل خوب روش های رزرو مختلفی از جمله حضوری، تلفنی و آنلاین دارد. فرآیند رزرو هتل باید کاملا ساده و قابل فهم و برای تمامی اقشار آسان باشد.

فضای بیرونی و داخلی هتل

چشم انداز نمای بیرونی یک هتل در کنار ساحل
چشم انداز نمای بیرونی یک هتل در کنار ساحل

آیا دوست دارید یک سفر لوکس را تجربه کنید؟ از اقامت در یک هتل سنتی لذت می برید؟ یک دکوراسیون مینیمال به شما آرامش می دهد؟ طراحی ظاهری یک هتل اغلب نشان دهنده سبک و سیاق امکانات و خدمات آن نیز است. در کنار ویژگی های ظاهری طراحی داخلی یک هتل نیز می تواند در انتخاب یک هتل خوب تاثیرگذار باشد.
نخستین فضایی از هتل که شما در برخورد اول با آن رو به رو می شوید لابی هتل است. یک لابی شیک و آرام و مرتب در همان وهله اول حس آرامش را در شما ایجاد خواهد کرد و به شما اطمینان می دهد که هتل مناسب و منظمی را انتخاب کرده اید. اگر قرار است چند صباحی از وقت خود را در لابی بگذرانید حتما امکات و خدمات ارائه شده در لابی برای شما مهم خواهد بود.
نکته دیگر تمیزی هتل در بدو ورود است. اگر با یک لابی تمیز و شیک و کارمندانی مرتب روبه رو شوید باید انتظار تحویل یک اتاق تمیز و مرتب را هم داشته باشید. شیک و لوکس بودن یک هتل اغلب نویددهنده سطح قابل قبول امکانات و خدمات است.

برخورد کارکنان و پرسنل هتل

حمل چمدان توسط کارمند هتل

حمل چمدان توسط کارمند هتل

هنگامی که برای اولین بار قدم در هتل و یا لابی می گذارید، برخورد اولیه شما با پرسنل و کارکنان هتل روشن خواهد کرد که شما چه اقامتی را در این هتل تجربه خواهید کرد. تصورش را بکنید که دربان هتل با لبخندی سرخوشانه از شما استقبال کرده و کارمند پذیرش در کوتاه ترین زمان ممکن اتاق شما را تحویل دهد و ظرف ده دقیقه چمدان ها را درب اتاق خود تحویل بگیرید.

این استقبال گرم و سریع خیال شما را از بابت اقامت راحت خواهد کرد. پاسخگویی سریع و مسئولانه کارمندان و پرسنل به نیازهای شما سبب می شود تا شما احساس راحتی بیشتری کنید تا جایی که حس کنید همچون خانه در محیطی امن و قابل اعتماد اقامت دارید. اینکه پرسنل هتل در مورد شهر و مقصد سفر شما اطلاعات کافی داشته و شما را راهنمایی کنند هم از دیگر ویژگی های یک هتل خوب است.
اغلب مسافرین معتقدند رفتار خوب پرسنل هتل سبب می شود که شما بسیاری از کاستی های هتل را فراموش کرده و بازهم به همان هتل سر بزنید.

لوکس ترین هتل های بالی
ادامه مطلب

تمیزی هتل

چشم انداز اتاقی با دو تخت سینگل

چشم انداز اتاقی با دو تخت سینگل

زمانی که اتاق خود را تحویل می گیرید مطمئنا میزان تمیزی اتاق اولین گزینه ای خواهد بود که نظر شما را جلب خواهد کرد. ملحفه و کف پوش تمیز در کنار یک سرویس بهداشتی و حمام مناسب و بهداشتی خیال شما را از بابت نیازهای اولیه اقامت راحت خواهد کرد. هیچکس دوست ندارد در همان بدو ورود به اتاق با ملحفه ها لک دار و یا پرده های کثیف روبه رو شود. مطمئنا اقامت در یک هتل تمیز تضمینی برای سلامتی شما نیز است.

آرامش

صرف میان وعده در اتاق هتل

صرف میان وعده در اتاق هتل

هدف از رزرو هتل کسب آرامش و گذران لحظه هایی آرام و دلنشین است. اینکه آرامشی نسبی بر فضای هتل و اتاق ها حاکم باشد سبب می شود تا از تنش های فاصله گرفته و از بودن در اتاق محل اقامت خود نهایت لذت را ببرید. تصورش را بکنید که نتوانید به دلیل صدای اتاق بغل دستی و یا رفت آمد خودروها در خیابان و یا بدتر از آن بوی ناخوایند سرویس بهداشتی شب را به خوبی استراحت کنید! اقامتی که قرین آرامش نباشد شما را از سفرتان پشیمان خواهد کرد.

چشم انداز هتل

اینکه پنجره اتاق تان رو به دریا و یا یک جنگل سرسبز گشوده شود، یک امیتاز فوق العاده برای شما است. تصور چنین صحنه دل انگیزی آن هم هنگامی که صبح از خواب برمی خیزید و پرده اتاق تان را کنار می زنید به خودی خود شما را مشتاق این سفر خواهد کرد.

حتی اگر قرار است تنها یک شب در هتل اقامت کنید تصور اینکه اتاق تان پنجره ای نداشته باشد یا رو به کوچه ای تنگ و باریک باز شود شما را دلگیر خواهد کرد.

رسیدگی سریع به درخواست مهمان

مسافری چمدان به دست پشت پیشخوان پذیرش هتل

مسافری چمدان به دست پشت پیشخوان پذیرش هتل

اینجا جایی است که بهترین هتل ها خودشان را نشان می دهند. اولین کارمندی که شما مشکل خود را با او در میان می گذارید باید پاسخگو باشد و خود مشکل شما را حل کنید. پاسکاری مهمانان بین کارمندان بخش های مختلف تنها اوضاع را پیچیده تر کرده و شما را از انتخاب هتل تان پشیمان خواهد کرد.
یک هتل خوب مهمانان خود را رها نمی کند و به آن ها در ررزو اتاق، لغو رزرو، تغییر تاریخ رزرو، رزرو بلیط، رزرو تورهای گردشگری و حتی معرفی جاذبه های گردشگری و … کمک می کند.

از نظرات مهمانان قبلی غافل نشوید

اعضای یک خانواده در پذیرش هتل

اعضای یک خانواده در پذیرش هتل

با توسعه امکانات و زیرساخت های آنلاین اکنون شما می توانید قبل از رزرو هتل از نظرات واقعی مشتریان قبلی هتل ها آگاه شده و به دور از ترفندهای بازاریابی هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. ایران هتل آنلاین با پوشش ۹۹.۹ درصدی هتل های ایرانی گنجینه ای نیم میلیونی از نظرات واقعی مهمانان قبلی هتل ها را دارد که شما در انتخاب یک هتل خوب و مقرون به صرفه یاری می کند.
حالا که قصد سفر دارید و می خواهید یک هتل رزرو کنید شما فکر می کنید کدام یک از ویژگی های فوق، مهم ترین ویژگی یک هتل خوب است؟ شما چه تجربه ای از اقامت در هتل های مختلف دارید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر