لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه عباس آباد بهشهر
دریاچه عباس آباد بهشهر

دریاچه عباس آباد بهشهر

دیدن برخی مناظر طبیعی در برخی مناطق، دور از انتظار بشر است. برای مثال کمتر کسی می تواند وجود یک دریاچه بر روی کوه را تصور کند. دریاچه عباس آباد، طبیعتی بکر در دل کوه است که به دست انسان ساخته شده است. همکاری بشر و طبیعت، مناظری را ایجاد نموده که هر بیننده ای را برای تماشا جذب می کند؛ اما به دلیل قرار داشتن عباس آباد در حاشیه شهر بهشهر، کمتر کسی از وجود این منطقه مطلع است و مسافران کمتری برای سپری کردن لحظات خود، به این بخش سفر می کنند. اگر به این منطقه قصد سفر دارید برای اقامت در شب، باید به هتل های بهشهر مثل هتل مروارید صدرا بهشهر، مهمانپذیرها و یا ویلاهای اجاره ای مراجعه کنید.

دریاچه عباس آباد میان تعداد زیادی از درختان بلند و تنومند قرار دارد. محاصره شدن این حجم از آب توسط انواع درختان منظره ای بی نظیر را رقم می زند. ساخت سکوهایی برای اسکان موقت در اطراف دریاچه، باعث شده تا تماشای تلألؤ انوار طلایی خورشید به راحتی امکان پذیر باشد. عمق دریاچه در تمام نقاط آن یکسان نبوده و ارتفاع آب در برخی از نقاط آن به بیش از ده متر می رسد. در این منطقه بنای تاریخی نیز وجود دارد. در قسمت نسبتاً مرکزی دریاچه عباس آباد بنایی وجود دارد که در گذشته پایه کاخی بزرگ بوده است؛ اما امروزه اثری از آن کاخ باقی نمانده است. در کتاب عباس نامه ذکر شده است که روزی شاه عباس دوم پس از شکار، در عباس آباد اتراق نمود. شب را در کاخ خود در میان دریاچه، به شادمانی گذراند.

دریاچه عباس آباد

پیشینه بنای تاریخی عباس آباد

عباس آباد یک مجموعه طبیعی و تاریخی است که شامل بخش هایی نظیر: سد عباس آباد، مخزن و دریاچه سد، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری می شود. این بنای تاریخی در سال ١٠٢٠ ه.ق به دستور شاه عباس اول صفوی بنا شد. این مجموعه تاریخی به عنوان یک نماد فرهنگی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. با توجه به قدمت چند صد ساله این بناها، زیر ساخت کلی آنها تقریبا سالم است.

مختصات جغرافیایی دریاچه عباس آباد

فاصله این دریاچه زیبا تا بهشهر، ٩ کیلومتر است. این شهر در طول جغرافیایی ٥٣ درجه و عرض جغرافیایی ٣٦ درجه قرار دارد. دستیابی به این مکان از طریق جاده فرعی که در مسیر ساری – گرگان و در چهار کیلومتری خارج بهشهر قرار دارد، امکان پذیر است. این جاده فرعی، آسفالت بوده و دارای پیچ های زیادی است. زیبایی های دلنواز یک جاده جنگلی که شیب زیادی دارد و برای رسیدن به بلندی های یک کوه و دریاچه آن ساخته شده، هر مسافری را برای بازدید از منطقه جذب می کند.
دریاچه عباس آباد
از آن جایی که استان مازندران یکی از استان های پر بارش شمالی است، میزان بارندگی در شهر بهشهر و به خصوص ارتفاعات اطراف آن زیاد است. آب دریاچه و درختان انبوه سبب ایجاد محیطی با شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب می شود. سفر به این منطقه زیبا در نیمه ابتدایی سال جذاب‌تر است و به نظر ما بهترین زمان سفر به دریاچه عباس آباد فصل بهار است. اما فصل پاییز نیز، مناظر دیدنی در عباس آباد می توان مشاهده کرد. به دلیل فاصله ای که منطقه عباس آباد با بهشهر دارد، هیچ ناوگان حمل و نقلی، جابه جایی و تردد به این منطقه را بر عهده ندارد. در نتیجه اهالی شهر و همچنین مسافرین، برای رفتن به این دریاچه باید از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند. برخی از خودروهای حمل مسافر، با دریافت هزینه نسبتا بالا، مسافرین را به این منطقه تفریحی می رسانند.

مسیر عباس آباد بهشهر

ورودی برای مجموعه فقط 5,000 تومان است و برای استفاده از قایق های پدالی موجود در داخل دریاچه باید به ازای هر ٣٠ دقیقه، بالغ بر ١٥٠٠٠ تومان پرداخت نمود. مراکز خرید زیادی در این منطقه وجود دارد که می توان به عنوان سوغات، از آنها انواع کلوچه ها را تهیه کرد. در این میان یک عکاس خانه سنتی وجود دارد که افراد می توانند در محیط داخل عکاس خانه که کاملا سنتی است، لباس های محلی استان مازندران را بر تن کرده و عکس هایی برای یادگار بگیرند.
دریاچه عباس آباد

در اطراف دریاچه هیچ رستوران یا فروشگاه مواد غذایی وجود ندارد. برای رسیدن به این مراکز باید از دامنه کوه مجاور دریاچه بالا رفت. چند رستوران کوچک در این مجموعه وجود دارد که منوی غذایی مناسبی را به مسافران عرضه می کند. به دلیل جنگلی بودن منطقه و وجود حیوانات وحشی، اقامتگاهی برای اسکان مسافرین در شب وجود ندارد. وجود چند عدد آلاچیق و تعدادی سکوی سیمانی، برای گذراندن اوقاتی از روز مناسب هستند و نمی توانند انسان را از گزند موجودات وحشی در شب، در امان دارند.
مسافران زیادی خواهان وقت گذرانی در این منقطه بهشتی هستند که وجود وجود مجموعه عباس آباد در فضایی جنگلی و سرسبز باعث محبوبیت این منطقه شده است. حضور در این طبیعت رؤیایی سرشار از آرامش و زیبایی، یکی از دلچسب‌ترین تفریحات این منطقه محسوب می‌شود. علاوه بر لذت حضور در این طبیعت زیبا و نسیمی که صورتتان را به آرامی نوازش می کند می‌ توانید در تاریخ این منطقه نیز ماجراجویی کنید و به سراغ آثار تاریخی به‌ جامانده از صفویان بروید.

 

3.7/5 - (6 امتیاز)
معرفی هتل آریان نور - اقامتگاهی در میان دریا و جنگل
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر