لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> قیمت های دقیقه نودی، جوانب مثبت و منفی رزرو در آخرین لحظات
قیمت های دقیقه نودی، جوانب مثبت و منفی رزرو در آخرین لحظات

قیمت های دقیقه نودی، جوانب مثبت و منفی رزرو در آخرین لحظات

رزرو دقیقه نودی برای بعضی از گردشگران به معنای آن است که رزرو هتل و پرواز خود را تا حدود دو هفته پیش از حرکت به تعویق می اندازند. بسیار از افرادی که عموما کارها را به ثانیه های پایانی موکول می کنند این بازه زمانی حتی به 24 ساعت قبل از عزیمت نیز ممکن است میل می کند. اگر شما هم جزو این دسته افراد به شمار می آیید و فکر رزرو لحظه آخری را در ذهن می پرورانید، آگاهی از جنبه های مثبت و منفی این اقدام می تواند برایتان سودمند باشد.
آیا موفق به یافتن پرواز خوب و هتل مطلوب خود خواهید شد؟ آیا واقعا در هزینه های سفرتان صرفه جویی خواهد شد؟ در ادامه به ذکر مسائلی می پردازیم که مزایا و معایب رزرو لحظه آخر را برایتان شفاف تر خواهد نمود.

مزایای رزرو لحظه آخر

اینکه تا آخرین لحظات هنوز نمی دانید قرار است به کجا بروید، بخش هیجان انگیز رزروهای دقیقه نودیست. سیر و سیاحت آخر هفته در دامان طبیعت شمال ؟ سپری کردن تابستان در غرب؟ چرا که نه؟
در این نوع سفرها دیگر از استرس و نگرانی برای برنامه ریزی سفر و یا تحقیقات سخت پیرامون مقصد خبری نیست و به نظر لذت بخش خواهد بود که در آن مقطع خود را به جریان زندگی بسپارید و هر چه پیش آید را خوش پندارید.
برتری دیگر آن، صرفه جویی در مخارج اقامت شماست. غالبا هتل ها تخفیف های حداکثری خود را به روزهای پایانی تعطیلات و یا زمان های خاص موکول می کنند چرا که سود پایین همچنان نسبت به خالی ماندن اتاق ها ارجحیت دارد. برای پرواز ارزان قیمت اما مساله قدری متفاوت و پیچیده تر است. یافتن زمان مناسب رزرو بلیط نیز شیوه های خاص خود را دارد که در آینده به آن اشاره می کنیم ولی به طور کلی هرچه به تاریخ مد نظرتان نزدیک می شوید نرخ بلیط بر اساس میزان تقاضا در آن تاریخ افزایش و یا کاهش می یابد. بنابراین اگر با اقدام در لحظات آخر موفق به خرید بلیط با قیمت مناسب و یا رزرو هتل ارزان قیمت شدید، میزان قابل قبولی در هزینه و مخارج سفرتان صرفه جویی کرده اید.

معایب رزرو لحظه آخر

اگر جزو کسانی هستید که قلبتان ضعیف است، هرگز سراغ رزرو دقیقه نودی نروید. اینکار ریسک آن را دارد که در انتها، تعطیلات خود را از دست داده و موفق به سفر نشوید، دقیقا مشابه اینکه زمانی طولانی چشم به راه یک معامله با ارزش باشید اما نهایتا آن را از دست بدهید.

واقعیت دیگری که باید در نظر گرفت آن است که اقدام زود و به موقع، دست شما را برای انتخاب های متنوع تر هتل و پرواز باز می گذارد. همچنین اگر هتل و مقصد مشخصی را در نظر دارید، با رزرو در دقایق آخر امکان آن وجود دارد که بخت با شما یار نبوده و هتل و پرواز مطلوبتان از دست بدهید. نکته منفی دیگر آن است که محدودیت زمانی و عدم وجود انعطاف در زمان سفر مانعی بر سر راه این نوع رزرو به شمار می رود و کسانی را فقط امکان سفر در بازه زمانی خاصی را دارند، برای دست یافتن به ایده آل خود دچار مشکل خواهد کرد.

چگونگی یافتن یک معامله دقیقه نودی
حقیقت آن است که هیچ دستور محرمانه ای برای دسترسی به نرخهای پایین دقیقه نودی وجود ندارد اما روش های زیادی هست تا بتوانید شانس خود را برای اطلاع از قیمت های ارزان تور، هتل و بلیط چه در لحظه های آخر و چه زودتر از آن افزایش دهید.
قاعده کلی در این زمینه، سازگاری است. در بازه های زمانی غیر پیک که متقاضی کمتری دارند شانس رزرو مناسب با نرخ پایین بالاتر خواهد بود. برای نمونه می توان به پروازهای آخر هفته برای مقاصد گردشگری اشاره نمود که بسیار گرانتر از روزهاب میانی هفته است. بنابراین تا آنجا که برایتان مقدور است سفر خود را به وسط هفته موکول کنید. همچنین در تعطیلات خاص همچون نوروز نیز قیمت هتل و بلیط بالاتر از چند روز جلوتر و یا عقب تر از آن است. از این رو اگر برای مثال قصد رزرو هتل در مشهد را در مناسبت های مذهبی دارید و یا به دنبال رزرو هتل های کاشان در هنگامه گلابگیری هستید، سعی کنید تا برای چند روزی پیش از بازه پیک برای رزرو اقدام کنید تا هزینه ها را به حداقل برسانید.
گزینه دیگری که برای کاهش هزینه پیش رو دارید آن است که نرخ پروازهای مقصد اصلی و شهرهای نزدیک اطراف را رصد کنید، اگر هزینه بلیط هواپیما برای شهر بزرگ تر به مراتب بالاتر بود، می توانید پرواز ارزانتر به اطراف و کرایه یک اتومبیل تا مقصد اصلی را جایگزین کرده و ارزانتر سفر کنید.

فراموش نکنید سفرهای دقیقه نودی به صورت گروهی به علت دشواری هماهنگی میان افراد در زمان کم بسیار دشوارتر از سفرهای انفرادی خواهد بود.
مشارکت هوشمندانه داشته باشید
رزرو دقیقه نودی

یکی از روش های آگاهی از قیمتهای فوق العاده، اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ارائه شده در مجموعه های گوناگون است. برای اینکار عضویت در خبرنامه سامانه های رزرواسیون همچون ایران هتل آنلاین، راه حل خوبیست تا از قیمت های مناسب اقامتگاه های مقاصد گردشگری در لحظات آخر و یا تخفیفات فصلی گوناگون همچون تخفیفات تابستانه مطلع شوید.
همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی سامانه های رزواسیون مانند کانال تلگرام ایران هتل و یا دنبال کردن پست های اینستاگرام این شرکت، به نرخ های مطلوب دست پیدا کنید.
هوشمندانه سفر کنید…

اقامت در هتل ترنج کیش چه حسی دارد؟ لذت اقامت در خانه ای روی آب
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر