لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> پنگوئن ها را در این 7 نقطه از حیات وحش ببینید
پنگوئن ها را در این 7 نقطه از حیات وحش ببینید

پنگوئن ها را در این 7 نقطه از حیات وحش ببینید

حقیقت: پنگوئن ها یکی از زیباترین موجودات کره زمین هستند. خبر خوب اینکه شما می توانید جست و خیز کردن آنها را در سکونتگاه های طبیعی شان ببینید (ناراحت سفر به جایی بدبو مثل آکواریوم نباشید). آیا فکر می کنید که برای یافتن این پرندگان لباس گرم پوشیده ای که نمی توانند پرواز بکنند باید مخاطرات سفر به قطب جنوب را به جان بخرید؟ نه، این پرندگان در سراسر دنیا،حتی در سواحل گرم، نیز پیدا می شوند.

پنگوئن ها کجا هستند؟
پس از رزرو هتل و سفر به این هفت محل می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که پنگوئنی را در حیات وحش ببینید:
جزیره فالکلند
در جزیره فالکلند، تعداد پنگوئن ها از انسان ها بیشتر است و همین موضوع، یکی از دلایل جذابیت این جزیره است. در طی جنگ 10 هفته ای فالکلند، هزاران مین در همه جا از جمله خلیج یورک کاشته شد. بعد از پایان جنگ، زمین هایی که به احتمال زیاد مین گذاری شده بودند، حصارکشی شدند و مین ها در پشت این حصارها جا خوش کردند. پنگوئن های ماژلان و جنتو که در این زمین های حصارکشی شده زندگی می کنند، آنقدر سنگین نیستند که باعث انفجار مین ها شوند و به همین دلیل توانستند تا بدون مداخله انسان ها یا تماس با توسعه شهری در این زمین ها رشد و نمو کنند. با این وجود، مجبور نیستید برای دیدن پنگوئن های فالکلند زندگی خودتان را به خطر بیندازید (شما می توانید در کمال امنیت، آنها را از پشت حصارها در خلیج یورک مشاهده کنید). یا می توانید برای دیدن پنگوئن ها به جزیره سیلیئون بروید و شب را در هتلی بگذرانید که در کنار یکی از کلونی های پرجنب و جوش پنگوئن ها ساخته شده است.
Punta Tombo, Argentina
پونتا تومبو، آرژانتین
ذخیره گاه ملی پونتا تومبو که در نیمه ی جنوبی ساحل شرقی آرژانتین واقع شده است، “بهشت پنگوئن ها” لقب گرفته زیرا حدود نیم میلیون پنگوئن ماژلان به اینجا می آیند تا لانه سازی کنند.پنگوئن ها اواخر سپتامبر کم کم از راه می رسند و ماه آوریل را در این محل می مانند تا جوجه هایشان را بزرگ کنند. گردشگران با عبور از پیاده روهای چوبی عریض می توانند پنگوئن ها را ببینند که از لانه هایشان محافظت می کنند، بدنبال غذا می گردند و به جوجه هایشان غذا می دهند.
Galapagos Islands, Ecuador
جزایر گالاپاگوس، اکوادور
اگر آرزو دارید تا با پنگوئن ها شنا کنید، گالاپاگوس محل تحقق رویایتان است، چرا که اگر در اطراف جزیره بارتلوم غواصی کنید، احتمالا با یکی از آنها روبرو خواهید شد. پنگوئن گالاپاگوس رتبه دوم را در میان کوچکترین پنگوئن ها را دارد (آنها تنها حدود 5 پوند وزن و 1.5 فوت طول دارند) و تنها گونه ای از پنگوئن ها هستند که در شمال خط استوا زندگی می کنند. اگر روزی رسید که اینقدر خوش شانس باشید که با یکی از پنگوئن های گالاپاگوس شنا کنید، سعی نکنید تا با آنها مسابقه بگذارید (این پنگوئن ها در زمان شکار می توانند تا با سرعت 21 مایل بر ساعت شنا کنند). آنها را می توانید در خشکی یا در جزایر ایزابلا و فرناندینا پیدا کنید.
جزایر بالستاس، پرو
جزایر بالستاس، پرو
جزایر بالستاس بخاطر تنوع زیستی و دسترسی نزدیکش به “گالاپاگوس فقیران” معروف است (شما می توانید با قایق و سفری کوتاه از پاراکاس که چهار ساعت با ماشین از لیما فاصله دارد به این جزایر برسید). در حالی که در اطراف این جزایر با قایق دور می زنید، پنگوئن های در معرض خطر هومبولت را در خط ساحلی صخره ای خواهید دید.
Martillo Island, Argentina
جزیره مارتیلو، آرژانتین
جزیره مارتیلو که به خاطر کلونی های بزرگ پنگوئن های ماژلان و جنتو، گاهی اوقات”جزیره پنگوئن ها” نیز نامیده می شود، محلی است که می توانید با پنگوئن ها دیداری رو در رو و شخصی داشته باشید. این ذخیره گاه طبیعی در دهه 1960 خالی از سکنه شد (بیشتر از گاو و گوسفند) تا به کلونی های پنگوئن ها اجازه رشد و نمو داده شود. و پنگوئن ها هم حسابی رشد و نمو کردند –بیشتر از 1000 لانه در این جزیره وجود دارد. پنگوئن های مهاجر از ماه سپتامبر تا آوریل در این جزیره زندگی می کنند و شما می توانید با رزرو تورهای کوچک به این جزیره بروید و در میان این پنگوئن ها قدم بزنید. (از آنجا که قوانین حفاظت از پنگوئن ها تنها به تعداد محدودی از گروه ها اجازه پیاده روی در جزیره را می دهد، هرچه سریع تر یکی از این تورها را رزرو کنید).
Boulders Beach, South Africa
ساحل بولدرز، آفریقای جنوبی
اگر در سواحل معمولی باشید باید با دسته های مرغان دریایی مزاحم رو به رو شوید ولی در سواحل جادویی می توانید روزتان را با کلونی پنگوئن ها سپری کنید. (حقیقت بامزه: به گروهی از پنگوئن ها که در خشکی باشند، کلونی، راکری یا waddle نامیده می شوند ولی این گروه اگر در آب باشد باید شناور (Raft) نامیده شوند). شما در ساحل بولدرز آفریقای جنوبی، ساحل شنی و موج های دریا را با دسته ای از پنگوئن های کوچک شریک می شوید. پیاده روی چوبی در سرتاسر پناهگاه پنگوئن ها کشیده شده است ولی شما می توانید این موجودات را در حال بازی در ساحل یا حتی پرسه زدن در اطراف پارکینگ ماشین ها مشاهده کنید (به شما هشدار می دهند که قبل از ترک این محل، زیر ماشینتان را چک کنید تا پنگوئنی آن زیر نباشید).
Phillip Island, Australia
جزیره فیلیپ، استرالیا
چی از پنگوئن بامزه تر است؟ پنگوئن ریزه میزه. کوچکترین پنگوئن دنیا که پنگوئن کوچک یا “پری پنگوئن” نیز نامیده می شوند در استرالیا و نیوزیلند پیدا می شوند، از جمله در جزیره فیلیپ که آن رژه معروف شبانه شان را در اینجا انجام می دهند. هرشب سال، حدود یک ساعت قبل از غروب خورشید، حدود 4000 پنگوئن از دریا به سمت خانه هایشان در ساحل حرکت می کنند تا شب را در لانه سپری کنند. این نمایش را در پارک طبیعی جزیره فیلیپ تماشا کنید که صندلی ها، راهرو هایی به سبک استادیوم های ورزشی و پنجره های زیرزمینی برای بازدیدکنندگان ساخته شده تا بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای پنگوئن ها، آنها را تماشا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
حیات وحش آفریقا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر