لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای دَرَک زرآباد
روستای دَرَک زرآباد

روستای دَرَک زرآباد

اینجا زیباترین و رازآلودترین ساحل کشور عزیزمان ایران است. اینجا بخشی از طبیعت مهجور و منحصربه‌ فرد کشور است. اینجا جنوب شرقی کشور، سیستان و بلوچستان است. اینجا همان خشک‌ترین و محروم‌ترین استان کشور است. اینجا همان‌جایی است که رمل‌ها شنی و درختان نخلستان‌های اش در امتداد دریای بی‌کران عمان زیبایی حیرت‌آوری را خلق کرده است. اینجا روستای دَرَک زرآباد سیستان و بلوچستان است.

روستای دَرَک زرآباد چابهار
این بار سفری متفاوت با ایران هتل آنلاین را به جنوب شرقی کشور و در ساحل زیبای دریای عمان تجربه خواهید کرد. روستای دَرَک زرآباد چابهار که در دهستان زرآباد شرقی واقع‌ شده است طی سال‌های اخیر از جذاب‌ترین مناطق گردشگری ایران محسوب می‌شود.
درک زرآباد
اگر عاشق ساحل و دریا باشید حتماً به ساحل روستای دَرَک زرآباد سیستان و بلوچستان سفر خواهید کرد و تنهاترین ویژگی ترکیب دریا و صحرا را در این روستا شاهد خواهید بود و از آن لذت خواهید برد. تماشای طلوع و غروب آفتاب در روستای دَرَک زرآباد سیستان و بلوچستان دنیای متفاوتی را پیش روی چشمان شما خلق خواهد کرد. غروبی که آسمان، دریا و صحرا با هم درآمیخته شده‌اند معنای تازه‌ای از زندگی را به انسان نشان می‌دهند.
درک زرآباد
اگر عاشق ماجراجویی هستید و می‌خواهید گشت‌ و گذارهای معمول در طبیعت را کنار بگذارید و سفری متفاوت را آغاز کنید روستای دَرَک زرآباد چابهار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود تا آرام در کنار ساحل قرار بگیرید و به معنای درک گویا، واقعیت ببخشید.
توجه به همسایگی دریا و صحرا به‌ قدری عجیب است که در خیال انسان نمی‌گنجد و تنها پاسخی که به پرسش‌های ذهن انسان وجود دارد از وجود خالقی بی‌همتا خبر می‌دهد که در قادر بودنش راه تردیدی وجود ندارد.

درک زرآباد سیستان و بلوچستان که به‌ صورت مظلومانه در جنوب شرق کشور واقع‌ شده بود با انتشار چندین عکس در فضای مجازی توسط یکی از ساکنین بومی زرآباد به شهرت جهانی رسید. امروزه با جستجوی عبارت درک زرآباد در دنیای فضای مجازی بسیاری از زیبایی‌های آن برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

درک زر آباددرک زرآباد کجاست؟

ساحل زیبای درک زرآباد در فاصله 10 کیلومتری روستای زرآباد قرار دارد. موقعیت جغرافیای ساحل بکر درک زرآباد موجب شده تا دو بندر مهم چابهار و بندرعباس را به هم وصل کند.
سرگرمی‌های درک زرآباد
درک زرآباد

آفرود
ساحل روستای درک زرآباد چابهار خود به‌ تنهایی جاذبه خاصی ندارد ولی از ترکیب شدن با دریای عمان باران نگاه گردشگران را به خود جذب کرده است. رمل‌های شنی ساحل زیبای درک زرآباد سیستان و بلوچستان با پستی‌ و بلندی‌های خود مکان مناسبی برای عاشقان آفرود بازی است.
درک زر آباد
ورزش‌های آبی

قایق‌سواری، موج‌سواری و یا شنا کردن در دریا هیجان خاص خود را دارد و لحظات شاد و مفرحی را برای شما به ارمغان می‌آورد سعی کنید در سفر خود به روستای درک زرآباد چابهار به استقبال از این لحظات سرشار از شادی بروید.
درک زر آباد

بازی‌های سنتی استان سیستان و بلوچستان
از بازی‌های که در استان سیستان و بلوچستان بسیار مرسوم است هلاری یا همان توپ پور است که از برگ خرما یا پیش‌ ساخته می‌شود. افرادی که قصد بازی دارند به دو گروه تقسیم می‌شوند که سرگروه آنان ماتوکان نامیده می‌شود. افراد دو به‌ دو با انتخاب نام‌های مانند گاو یا شتر نزد ماتوکان می‌روند و به او می‌گویند گرگری شتر می‌خرید یا گاو؟ ماتوکان هرکدام را بخرد یار او می‌شود.

یکی دیگر از بازی‌های که هیجان خاص خود را دارد و در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، کودی است. افراد به گروه هایی تقسیم می‌شوند و با انداختن سنگی که یک‌ طرف آن را با آب دهان خیس کرده‌اند قرعه‌کشی می‌کنند. هر طرف را که از قبل تعیین کرده باشد تر بیاید یا خشک شروع با آن گروه می‌شود. سپس آن‌ها با ایجاد یک خط در میان خود در مکان اصلی مستقر می‌شوند و گروه شروع‌ کننده با حبس نفس با تنه به یکی از افراد گروه مقابل می‌زند که اگر نفسش پاره شود بازنده است در غیر این صورت برنده می‌شوند.
درک زر آباد

ثبت خاطرات
دوربین عکاسی یا تلفن همراه خودتان را برای ثبت لحظات ناب ساحل بسیار زیبای درک زرآباد همراه داشته باشید. پیمودن یک مسیر پرفراز و نشیب تا رسیدن به یک طبیعت خاص، فارغ از رنج و سختی نیست اما ثبت همین لحظه‌های ناب در روزهای دیگر تجدید خاطرات خواهد بود.

جاهای دیدنی چابهار
ادامه مطلب

آداب‌ورسومآداب و رسوم
ازآنجا که ایران سرزمینی پهناور و دارای تمدنی کهن است، اقوام متعددی را در خود پرورانده است. استان سیستان و بلوچستان که ازنظر مساحت دومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود خود دارای دو قوم مختلف است.
ساکنین روستای درک زرآباد به گویش زیبای بلوچی صحبت می‌کنند و اهالی این روستا از قوم بلوچ هستند. نوع پوشش مردان در استان سیستان و بلوچستان قابل‌ توجه غیربومیان قرارگرفته است. پوشش مردان قوم بلوچ شامل سرپوش، شلوار (تمو)، دستار و پیراهن (پنر) است. پیراهنی که مردان استفاده می‌کنند بلند و با طرح‌های چین‌دار و عربی است.
طرح پیراهن و شلوار مردان یکسان بوده و اگر از قشر مرفه باشند با ابرشم دوزی بر روی آن طرح‌های خاصی ایجاد می‌شود تا از افراد عادی متمایز شوند.

پوشاک زنان نیز ساده اما طرح‌های متنوع بسیاری از سوزن‌دوزی دارد. لباس بانوان سیستانی نیز مانند مردهایشان گشاد و بلند است. بانوان سیستانی علاوه بر لباس همیشگی که بر تن دارند برای اعیاد و جشن‌های خود نیز لباس مخصوص به آن را بر تن می‌کنند.

سوغات
همیشه در هر سفری بخش خرید و خوردن غذاهای سنتی طعم دل‌چسب سفر را بیشتر می‌کند. استان سیستان و بلوچستان که دارای فرهنگ غنی است دارای غذاهای سنتی بسیار خوشمزه کشک بلوچی، کشک و تباها، کورک آپ، اوجیزک و کشک زرد است که می‌توانید با پرداخت یک مبلغ بسیار کم، نوش جا کنید.
درک زر آباد
مسیر دسترسی و اقامتگاه: به استان سیستان و بلوچستان با هواپیما، قطار یا خودروی شخصی هوشمندانه سفر کنید، در شهر کنارک و دهستان زرآباد شرقی از بخش زرآباد، روستای درک میزبان شما گردشگران عزیز خواهد بود.
فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به روستای درک زرآباد سیستان و بلوچستان 670 کیلومتر است.
فاصله نزدیک‌ترین فرودگاه تا روستای درک 135 کیلومتر است.
فاصله شما در سفر به روستای درک زرآباد سیستان و بلوچستان با خودروی شخص نیز با توجه به مبدأ حرکت متغیر است.

داشتن یک‌ شب اقامت در این روستای زیبا با ساحل دل‌انگیز آن ممکن است خیلی وقت‌ها برای انسان در زندگی رقم زده نشود، پس برای داشتن اقامت درروستای درک زر آباد و یا هتل های چابهار شما می‌توانید مهمان‌خانه‌های گرم و باصفای ساکنین منطقه شوید و یا در شهرهای اطراف روستا به رزرو آنلاین هتل اقدام کنید.
درک زر آباد

چی ببریم؟ چی بخوریم؟ کجا بخوریم؟

روستای درک زرآباد سیستان و بلوچستان به دلیل آنکه از مراکز خرید عمده و رستوران‌های مجلل بی‌نصیب شده است اما مواد خوراکی که در فروشگاه‌های کوچک آن دیده می‌شود را می‌توانید در رستوران‌های سنتی مورداستفاده قرار دهید در غیر این صورت شما می‌توانید در مسیر حرکت خود مواد غذایی که به آن علاقه دارید را خریداری کنید و در مقصد از آن‌ها استفاده کنید.

کی بریم درک زرآباد؟

بهترین موقع سفر به روستای درک زرآباد سیستان و بلوچستان فصل بهار هست؛ اما فراموش نکنید که استان سیستان و بلوچستان به دلیل خشکی هوا و وزش بادهای موسمی که از اقیانوس هند وزیده می‌شود همیشه آب‌ وهوای بهاری دارد.
درک زر آباد

سخنان اهالی درک زرآباد سیستان و بلوچستان
آن‌گونه که از فضای ناامنی برای استان سیستان و بلوچستان تصویرسازی شده است واقعیت ندارد، باید به استان ما سفر کنند تا امنیت را لمس کنند. استان سیستان و بلوچستان با خشک‌سالی‌های متعددی مواجه بوده است اما تلاش‌های که برای بهبود وضعیت استان می‌بایست صورت‌ می‌پذیرفت یا با کندی مواجه بوده یا اصلاً اقدامی نشده است. با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل‌های گردشگری بالایی است لازم است که فعالان حوزه گردشگری برای آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

ساحل شب تاب چابهار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر