لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 توصیه برای سفرهای آتی شما
10 توصیه برای سفرهای آتی شما

10 توصیه برای سفرهای آتی شما

به ترفند و ایده های مسافرت فکر کرده اید، بهترین راهکار سفر شما چیست ؟ گردشگران به دنبال بهترین ایده و راهکارهای مسافرتی هستند تا بتوانند در سفرهای خارجی هزینه کم در برابر خدمات پرداخت کنند. به چند نمونه از این راهکارهای سفر عمومی برای هر سفر خارج از کشور اشاره می کنیم.

1 – بسته تور مسافرتی تعطیلات را از دست ندهید
سال‌ هاست که گفته می‌ شود، سفر به تنهایی بهتر و ارزان ‌تر است اما همیشه این‌ طور نیست. گفتنی است که ارزان ترین تعطیلات شامل بسته های تور مسافرتی به همراه پرواز ارزان و رزرو هتل مناسب و یا شامل همه موارد کنار هم می باشد.

گاهی اوقات بسته های تعطیلات همه‌ جانبه خیلی مناسب و ارزان می باشند و بهتر است این بسته ها برای پرواز و نقل و انتقال درون شهری و اقامت در هتل استفاده شوند. وجود تخفیف های آژانس های مسافرتی، روند رزرواسیون را راحت و سریع کرده است به خاطر همین رقابت، می توان سریع و آسان روند رزرو و سفر خارجی را تجربه کرد. با این وجود برخی گردشگران فکر می کنند این روش سفر، ماجراجویی به همراه ندارد.
Leave all your ‘travel things’ in your suitcase

2 – همه‌ چیزهای مرتبط با سفر را درون چمدان خود بگذارید
همه لوازم مانند آداپتور های دوشاخه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی مانند صابون، شامپو، مسواک و خمیر دندان وسایل ضروری سفر به شمار می روند و کفش هایی که همیشه در مسافرت می پوشید را می توانید در چمدان خود بگذارید تا در مواقع مسافرت سریع ‌تر و آسان ‌تر بتوانید چمدان سفر را بسته بندی کنید و اطمینان حاصل خواهید کرد که هرگز موارد مهم را فراموش نخواهید کرد.

3 – با استفاده از برنامه ریزی و تهیه لیست مناسب، سفر خود را با چمدان سبک آغاز کنید
سنگینی چمدان از لذت و سرعت سفر می کاهد پس بهتر است که با برنامه سفر پیش بروید و لیستی از نیاز های روزانه تهیه کنید تا بتوانید بسته بندی سبکی داشته باشید. لیستی از لباس های مورد نیاز را بنویسید با رعایت این روش واقعا سریع تر لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری خواهید کرد و بسته بندی سنگینی نیز نخواهید داشت. اکثر گردشگران بدون برنامه و نظم کمد لباس را زیر و رو می کنند و با حس و علاقه انتخاب می کنند. گردشگری که برنامه سفر ندارد در کنار کمد لباس می گوید شاید این لباس را بپوشم ، آن لباس زیبا و آن کفش ها و این دامن زیبا را بهتر است که همراه داشته باشم!
اغلب احساس بر افراد غلبه می کند در نتیجه لباس و لوازم را بر اساس علاقه درون چمدان قرار می دهند در حالی که هیچ یک از این موارد را در سفر لازم ندارند و لوازم ضروری و مورد نیاز سفر را فراموش می کنند. برای همین بهتر است که قبل از سفر برنامه ریزی کنید تا از بسته بندی وسایل اضافه جلوگیری کنید.

قلم بردارید و یک برنامه ی دقیق برای تعطیلات خود بنویسید یک لباس خاص برای هر روز سفر در نظر بگیرید، با نوشتن لیست متوجه می شوید که یک روز را در ساحل سپری خواهید کرد پس یک لباس شنا لازم دارید و نیازی به همراه داشتن چندین بیکینی نیست.


4 – تعطیلات خود را به سبک ساحلی با آرامش در سالن فرودگاه از پیش رزرو شده شروع کنید

حتی اگر با یک پرواز ارزان تر و مناسب با درآمد خود مسافرت می کنید، می توانید تعطیلات خوبی را با استفاده از سالن استراحت فرودگاه داشته باشید. بسیاری از فرودگاه ها سالن های ویژه انتظار و استراحت دارند که می توانید از پیش رزرو کنید و با پرداخت ورودی از آنها استفاده کنید. هزینه این سالن ها در صورت رزرو قبلی 25 پوند می باشد و با این رزرو می توانید به یک سالن جالب ، راحت و مجهز دسترسی داشته باشید. این مکان ها اغلب مجهز به امکانات وای فای ، مجلات ، روزنامه ها و تلویزیون ها و حتی یخچال کوچک همراه با نوشیدنی و خوردنی می باشند. بنابراین با استفاده از این سالن ها می توانید مبلغی را پس انداز کرده و در وقت خود صرفه جویی کنید.

Invest in a small tablet to cut down on hand luggage

5 – با سرمایه گذاری بر یک تبلت کوچک، از میزان لوازم سفر خود بکاهید
گردشگران به همراه چمدان سبک تر می توانند از پرواز نهایت لذت را ببرند، تنها کافی است که یک تبلت کوچک به همراه داشته باشند. مسافران با داشتن یک دستگاه تبلت نسخه کیندل فایر (KindleFire ) هنگام سفر، می توانند آن را از انواع کتاب ها ، مجلات، کتاب های صوتی، فیلم ها و سریال های تلویزیونی پر کنند. اما هدفون را فراموش نکنید و به حریم دیگران احترام بگذارید.
با به همراه داشتن گذرنامه، کیف پول، تلفن ، تبلت و چمدانی سبک گردشگران می توانند بدون دردسر و اذیت از بخش امنیت عبور کنند و به راحتی وارد هواپیما شوند. گفتنی است که این نکته یکی از راهکار های مهم سفر می باشد اما بسیاری از افراد فکر می کنند که تهیه یک تبلت جدید بسیار گران است. نیازی به خرید یک اپل گران و زرق و برق دار ندارید بلکه یک تبلت کیندل فایر برای سفر عالی می باشد.
گردشگران می توانند از نرم افزار های کاربردی مختلف که نیازی به اینترنت ندارند در مسافرت استفاده کنند. برنامه هایی مثل کتاب های صوتی، برنامه تماشای فیلم، راهنمای سفر و یا نرم افزارهای ترجمه هنگام سفر کمک زیادی به مسافران می کنند.

با استفاده از یک تبلت همراه می توانید اطلاعات لازم درباره جزئیات بیمه مسافرتی و تمامی رزرو ها و حتی مسیر های حرکت را به دست آورید.

Use Google Maps for public transport options

6 – از Google Maps(نقشه های گوگل ) برای گزینه ‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید
طبق گزارش ها برخی از مسافران هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی در بریتانیا دچار سردرگمی شدند و حتی هنگام جستجو برای اتوبوس ها ، قطار ها ، تراموا و شبکه‌ های مترو گم شده بودند. خوشبختانه نقشه های گوگل همیشه به نجات مسافران می آیند.
با جستجو در نقشه های گوگل می توانید مسیر خود را انتخاب کنید و از گوگل بخواهید تا رسیدن به مسیر، قدم به قدم راه را نشان تان دهد. هنگام پیاده روی در مسیر، رانندگی و یا حتی در حین استفاده از حمل و نقل عمومی می توانید مسیر خود را در گوگل جستجو کنید.

نکته مهم راهکار سفر: با استفاده از نرم افزار گوگل مپ، و با دنبال کردن نقطه ی آبی رنگی که در واقع خودتان هستید اطمینان حاصل خواهید کرد که در مسیر درست قرار دارید. این ابزار می تواند به همه گردشگرانی که ماجراجویی و سفر به مناطق نا آشنا را دوست دارند، کمک کند.

Use Google Maps to find nearby beaches

7 – از Google Maps برای پیدا کردن سواحل نزدیک استفاده کنید

اکثر مسافران هنگام مسافرت از نقشه ‌های گوگل در مسیریابی استفاده می کنند. جستجوی ده ساحل برتر منطقه را فراموش کنید و در مقابل با کمک نرم افزار گوگل به دنبال نزدیک ترین ساحل بگردید، این روش یکی از راهکار های مسافرتی بشمار می رود. به راحتی می توانید در نقشه ی گوگل سواحل را ببینید و با جستجوی تصویری گوگل از زیبایی مکان مورد نظر اطمینان حاصل کنید. با این جستجو اغلب سواحلی که توریستی هستند را خواهید دید.


8 – اگر لوازم زیادی دارید، یک پورت سوکت وصل کنید
مسافرانی که هنگام مسافرت در هتل های ارزان تر اقامت می کنند شاید مانند هتل های مجلل در اتاق پریز برق زیادی نداشته باشند پس بهتر است که راهکار و ایده ی مهم مسافرتی، نوار برق سوکت را فراموش نکنند. اگر با ابزار های برقی زیادی مسافرت می‌کنید، برای نمونه گوشی همراه ، تبلت و لپ تاپ همراه دارید، پریز برق اضافی وصل کنید یا یک سوکت دوشاخه که برای مسافرت نیز بهتر است را همراه داشته باشید.

یک مبدل برای تبدیل سیستم برق کشور های مختلف نیاز دارید تا در هر جای دنیا که باشید بتوانید لوازم برقی خود را شارژ کنید. هنگام مسافرت های گروهی ممکن است چندین گوشی ، تبلت، لپ تاپ و دوربین همراه اعضای گروه باشد و تمام پریز های هتل پر باشند و در صف شارژ بمانید مگر اینکه پریز اضافی همراه داشته باشید.


9 – از یک کارت مسافرتی استفاده کنید
سعی کنید با مقدار زیادی پول نقد سفر نکنید. احساس امنیت نخواهید داشت ممکن است پول هایتان را گم کنید و دست خالی به خانه باز گردید. پرداخت هزینه ها با دبیت کارت ( Debit Card) هنگام مسافرت به صرفه نیست و هزینه زیادی با انجام معاملات و اخذ پول نقد پرداخت خواهید کرد پس بهتر است که از کارت های استارلینگ ( Starling Card) یا کارت های مسافرتی استفاده کنید. با استفاده از کارت های استارلینگ هزینه اضافی بابت تبدیل ارز در خارج پرداخت نخواهید کرد.

هنگام استفاده از نرم افزار بانکی، در گوشی خود پیام دریافت می کنید و روش های درست، در مصرف پول دسته بندی می شود و می توانید در نرم افزار اطلاعات دقیقی دریافت کنید از جمله این که در زمان تعطیلات چه مبلغی را برای غذا خوردن، خرید از سوپر مارکت و نیز حمل و نقل عمومی و غیره پرداخت کرده اید. اگر از آن دسته افرادی هستید که کنترلی بر میزان مصرف پول تان ندارید بهتر است بدانید که این نوع کارت ها و نرم افزار های جانبی آن برای کمک و کنترل مصرف هنگام سفر مناسب خواهد بود.

Use Google Maps to find nearby beaches

10 – هنگامی‌ که وارد خانه می‌ شوید سفارش غذای آنلاین را فراموش نکنید
این راهکار سفر را جدی بگیرید و غذای آنلاین را پس از چند ساعت بازگشت به خانه سفارش دهید. هیچ چیز بدتر از احساس خستگی پس از یک پرواز طولانی مدت و رفتن به خانه ی سرد و خالی از غذا برای خوردن نیست.
گردشگرانی که از ترفند های مسافرتی استفاده می کنند ، نه تنها راحت سفر می کنند بلکه از برنامه ریزی برای سفر های بعدی دلسرد نمی شوند و به ادامه ماجراجویی در مقصدی جدید فکر می کنند.

9 نکته مسافرتی که فضانوردان از فضا به زمین آورده اند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر