لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

یکی از مکان های اقامت که این روزها طرفداران زیادی بین گردشگران پیدا کرده است، اقامتگاه های بومگردی هستند. این اقامتگاه ها که معمولاً در داخل روستاها، احداث شده اند، مکان مناسبی برای آشنایی با آداب و رسوم، سبک زندگی و فرهنگ یک جامعه می باشند.

امروزه در میان هیاهوی زندگی شهری و روزمرگی زندگی ماشینی، تجربه زندگی در یک محیطی ساده و سنتی، چشیدن طعم غذاهای محلی و دور بودن از این همه هیاهو حس خوبی است که باعث می شود عده زیادی میل به تجربه کردن آن داشته باشند.
این اقامتگاه های بوم گردی حس نوستالژیک کودکی و حیاط خانه مادربزرگ را به انسان منتقل می کنند. با سر زدن به آنها می توانید خاطرات دوران کودکی خود را زنده کنید.
اگر هم راهنمای تورهای خارجی هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند، عاشق تجربه کردن چنین فضاهایی هستند. برخی از این اقامتگاه های بوم گردی کارکنانی مسلط به زبان های خارجی دارند و به خوبی می توانند از مهمانان شما پذیرایی کنند.
در این محتوا با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا اقامتگاه های بوم گردی خراسان بزرگ را به تفکیک هر استان به شما معرفی کنیم.

اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی
– اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد
این اقامتگاه تا مشهد 27 کیلومتر فاصله دارد و در قسمت غرب مشهد، پس از طرقبه، در روستای کنگ قرار گرفته است. خانه ای سنتی با چیزی در حدود 300 سال قدمت، در روستای پلکانی کنگ تبدیل به اقامتگاهی سنتی و زیبا شده است. این اقامتگاه دارای دو طبقه است و در آن علاوه بر واحدهای اقامتی، رستوران نیز وجود دارد.

در این اقامتگاه واقعاً سکوت و آرامش را تجربه می کنید، زیرا در آنجا خبری از تلویزیون نیست. حتی تخت و یخچال نیز وجود ندارد تا حس نوستالژیک آن زمان را تجربه کنید. البته این نکته را بدانید این اقامتگاه برای خانواده هایی که سالمند و یا کودک دارند شاید مناسب نباشد زیرا از ابتدای روستا تا درب ورودی آن، باید حدوداً یک ربع پیاده روی داشته باشید. حداکثر ظرفیت اتاق 6 نفر و ظرفیت سوئیت دو خوابه آن هفت نفر می باشد. نکته خوب این اقامتگاه آن است که کارکنان آن مسلط به زبان های انگلیسی و فرانسه هستند.

1683379050 803 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

– اقامتگاه بوم گردی کهندژ رادکان چناران

این اقامتگاه 29 کیلومتر تا شهر چناران فاصله دارد و در داخل روستای تاریخی رادکان قرار گرفته است. در انتهای کوچه خواجه نظام الملک 3، به آن دسترسی پیدا می کنید. اقامتگاه بوم گردی کهندژ، در دوران افشاریه به عنوان برج دیده بانی و دارالحکومه استفاده می شد. اتاق های شاه نشین در طبقه همکف، حوضخانه در زیرزمین و برج در برج دیده بانی قرار دارند. می توانید اگر به صورت گروهی سفر می کنید، از قبل هماهنگ کنید و در تاریخی که مدنظر شماست، کل فضا را در اختیار داشته باشید. تنها در داخل اتاق شاه نشین، حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد. مهمانان بقیه اتاق ها باید از سرویس های داخل محوطه استفاده کنند. موبایل در این اقامتگاه آنتن دهی ندارد. می توانید مدتی بدون دغدغه موبایل و تلویزیون در این اقامتگاه به راحتی استراحت کنید.

1683379051 109 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی قوامیه گناباد
این اقامتگاه در روستای رباب در غرب گناباد قرار دارد. اقامتگاه قوامیه گناباد را با نام خانه علیپور در فهرست آثار ملی ایران مشاهده می کنید. بنابراین اگر به این نام شنیدید نیز منظور همین اقامتگاه است. دو حیاط که با یک راهرو به هم متصل شده اند و 6 باب اتاق در دور تا دور حیاط اول در این اقامتگاه وجود دارند. موبایل آنتن دهی ضعیفی دارد و اینجا بهترین مکان برای تجربه یک زندگی ساده و سنتی و به دور از روزمرگی است. در حیاط این اقامتگاه تخت سنتی و حوض آب وجود دارد و کارکنان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند.
1683379051 234 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد
این اقامتگاه زیبا در روستای درخت سپیدار در 55 کیلومتری جاده نیشابور قرار گرفته است. یک فضای سنتی و دلنشین با اتاق هایی به سبک سنتی در این اقامتگاه وجود دارد. دید اتاق ها به حیاط است و در داخل محوطه اقامتگاه، رستوران آن قرار دارد که در وعده های صبحانه و ناهار و شام از مهمانان پذیرایی صورت می گیرد. در برخی ایام، تخفیف های خوبی برای اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد، ارائه می شود که می توانید در سایت ایران هتل آنلاین مشاهده نمایید.
1683379051 535 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی ارگ رادکان چناران
این اقامتگاه در روستای رادکان در 13 کیلومتری جاده چناران به قوچان قرار دارد. اینجا خانه ای 150 ساله است که احیا شده و به شکل امروزی اقامتگاه درآمده است. در اقامتگاه بوم گردی رادکان چناران، یک حیاط اندرونی که در آن اصطبل و کبوترخانه و حوضی کوچک قرار دارد و یک حیاط بیرونی که شامل اتاق های شاه نشین، تابستانه، شربت خانه و حوض آب است، وجود دارند. این مکان زیبا، آرامشی را که به دنبالش هستید را به شما هدیه می دهد. در داخل اتاق ها و در محوطه اینترنت رایگان در اختیار مهمانان قرار می گیرد.
1683379051 679 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی سبنی کبودان بردسکن
این اقامتگاه در روستای کبودان در 10 کیلومتری جاده بردسکن به سبزوار استان خراسان رضوی قرار دارد. برای کودکان 5 سال هزینه ای در این اقامتگاه دریافت نمی شود. اتاق ها از 1 الی 6 نفر ظرفیت پذیرش دارند. سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در محوطه اقامتگاه بوم گردی سبنی کبودان بردسکن وجود دارد. امکان دسترسی رایگان به اینترنت در داخل اتاق ها و در محوطه حیاط برای مهمانان هست.
1683379051 62 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
اقامتگاه های بوم گردی خراسان جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی ریگ و آفتاب بشرویه

این اقامتگاه در بشرویه خراسان جنوبی، کوچه حسینیه رباطی قرار دارد. قدمت این اقامتگاه به دوران صفویه باز می گردد. فاصله اقامتگاه بوم گردی ریگ و آفتاب تا جاذبه های گردشگر بشرویه بسیار کم است. حمام،سرویس بهداشتی و یخچال به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه وجود دارد. قابلیت سرو غذا و صبحانه در داخل اتاق ها وجود دارد. اتاق های این اقامتگاه ظرفیت 2 تا 5 نفره دارند. از آنجایی که این اقامتگاه رستوران و کافی شاپ ندارد، در صورتی که تمایل دارید از غذای آن استفاده کنید باید از قبل با کارکنان اقامتگاه هماهنگ کنید.
1683379051 648 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

– اقامتگاه بوم گردی زاغ بور بیرجند

اقامتگاه زاغ بور بیرجند در میدان ولی عصر این شهر قرار دارد. دور تا دور حیاط اقامتگاه 7 باب اتاق وجود دارد. فاصله کوتاهی از جاذبه های گردشگری بیرجند تا این اقامتگاه وجود دارد. مانند باغ اکبریه که در سال 2011 به عنوان یکی از میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. امکاناتی نظیر یخچال، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و آشپزخانه به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه زاغ بور بیرجند قرار دارد. در داخل اتاق ها تخت و تلویزیون موجود نیست. این اقامتگاه به فروشگاه صنایع دستی، تاکسی شبانه روزی مجهز است و در داخل محوطه امکان دسترسی رایگان به اینترنت وجود دارد. همچنین خدماتی مانند خشکشویی و اتو در صورت تمایل به مهمانان ارائه داده می شود.
1683379052 526 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

– اقامتگاه بوم گردی زرین چاه سرایان

این اقامتگاه در جنوب سرایان استان خراسان جنوبی قرار دارد. باید به روستای زرین چاه در بخش سه قلعه بروید. 11 باب اتاق در محوطه حیاط این اقامتگاه قرار دارند. این روستا در داخل یک منطقه کویری است و با اقامت در این مکان می توانید از زیبایی های کویر بهره ببرید. مسیر دسترسی به این اقامتگاه 3 کیلومتر جاده خاکی دارد و موبایل در آنجا آنتن دهی ندارد. اتاق ها در اقامتگاه بوم گردی زرین چاه سرایان فاقد تخت هستند ولی در برخی از اتاق ها حمام و سرویس بهداشتی موجود است.
1683379052 526 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

– اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس

این اقامتگاه در کویر پلند فردوس قرار گرفته است. اقامتگاهی کویری که با معماری خاص خود یک فضای رویایی و دلنشین را ایجاد کرده است. تماشای ستارگان در شب در این اقامتگاه بسیار زیباست. آرامش جادویی کویر را می توانید با اقامت در اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس تجربه کنید. مسیر دسترسی به آن 6 کیلومتر جاده خاکی دارد. اتاق های این اقامتگاه ظرفیت پذیرش 1 تا 8 نفر را دارند. اگر به دنبال سفر کویری هستید، حتماً شبی را در این اقامتگاه سپری کنید.
1683379052 86 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی

اقامتگاه های بوم گردی خراسان شمالی
– اقامتگاه بوم گردی عمو دردی بجنورد
این اقامتگاه در روستای قدیم باغچق شهر بجنورد قرار گرفته است. یک خانه 60 ساله که قدمت آن متعلق به دوران پهلوی است، به زیبایی بازسازی شده و به صورت این اقامتگاه درآمده است. اقامتگاه عمو دردی در دامنه کوه قرار گرفته و از واحدهای بالای آن منظره زیبایی از اطراف قابل مشاهده است. سفره خانه اقامتگاه در طبقات پایین قرار دارد. اتاق ها فاقد یخچال و تلویزیون هستند ولی با اشیاء قدیمی به زیبایی تزئین شده اند. دقت کنید که به دلیل زیاد بودن پله های این اقامتگاه شاید برای افراد خردسال و یا سالمند بالارفتن از آن سخت باشد. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در محوطه اقامتگاه وجود دارد.
1683379052 361 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی وصال رویان اسفراین
این اقامتگاه در منطقه نمونه گردشگری رویین اسفراین در استان خراسان شمالی قرار گرفته است. اتاق ها در طبقات همکف و اول این اقامتگاه قرار دارند. مهمانان می توانند در اوقات فراغتی که دارند به بازدید از این روستای زیبا و سرسبز بپردازند. این روستا به عنوان نخستین دهکده نساجی ایران شناخته می شود و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از صنایع دستی و نساجی این روستا خرید کنید. در این اقامتگاه اتاق های وی آی پی نیز وجود دارند. یک چایخانه با ظرفیت 25 نفر نیز در طبقه اول اقامتگاه بوم گردی وصال رویان قرار دارد.
1683379052 100 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
– اقامتگاه بوم گردی گدرسن راز و جرگلان
این اقامتگاه در داخل روستای گز از توابع راز و جرگلان قرار گرفته است. می توانید با اقامت در اقامتگاه بوم گردی گدرسن راز و جرگلان، سبک زندگی ترکمنی را از نزدیک تجربه کنید و از نزدیک با آداب و رسوم، شیوه زندگی، غذاهای محلی و پوشش مردمان مهمان نواز ترکمن آشنا شوید. اتاق های این اقامتگاه نیز فاقد تخت هستند و در طبقه همکف قرار گرفته اند. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید در این اقامتگاه، سوئیت اجاره کنید.
1683379052 330 اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی،شمالی، جنوبی
این نکته را در نظر داشته باشید که معمولاً در اقامتگاه های بوم گردی، از ساعت 12 شب به بعد پذیرش صورت نمی گیرد. در صورتی که تمایل دارید شبی را در یکی از این اقامتگاه ها سپری کنید، از قبل هماهنگی های لازم و رزرو آن را انجام دهید. ساعت تحویل اتاق ها در اقامتگاه های بوم گردی ساعت 14 و ساعت تخلیه اتاق ها ساعت 12 می باشد.

باغ گلشن طبس، تکه ای از بهشت در دل کویر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر