لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 5 مقصد رو به‌ رشد آسیا-اقیانوسیه در پائیز امسال
5 مقصد رو به‌ رشد آسیا-اقیانوسیه در پائیز امسال

5 مقصد رو به‌ رشد آسیا-اقیانوسیه در پائیز امسال

برای کسانی که اولین سفر خود را به آسیا-اقیانوسیه برنامه‌ ریزی می‌کنند و رزرو هتل انجام می دهند، مقاصدی که معمولاً در صدر لیست قرار می‌گیرند عبارتند از شانگهای، توکیو، سنگاپور و یا هنگ‌کنگ. پروازهای بین‌المللی موجود برای این مقاصد، آنها را تبدیل به گزینه‌‌هایی منطقی برای سفر تبدیل کرده است.
در بسیاری از موارد، پس از سفر دوم، سوم یا چهارم است که مسافران این فرصت را پیدا می‌کنند که به شهرهای حاشیه‌ای، جزایر کوچک و دهکده‌های اطراف آن کشور سر بزنند. فصل پاییز زمان شولدر سیزن(فصل بین لو سیزن و های سیزن که قیمت‌ها نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین) است و هوا هم برای سفر به این نواحی بهتراست(روزهای خنک‌تر در جنوب شرقی آسیا و هوای گرم‌تر در استرالیا و زلاندنو). در اینجا ما چند مقصد واقع در آسیا و استرالیا که در پاییز سال 2018 ارزش دیدن دارند را به شما معرفی می‌کنیم:

چِنگدو، چین
معمولاً شانگهای و پکن اولین مقاصد در برنامه سفر به چین هستند. ولی چنگدو که در جنوب غربی چین واقع شده بیشتر از همیشه پروازهای مستقیمی به مقاصدی نظیر سان‌فرانسیسکو، کوپنهاگ، سیدنی، تل‌آویو و لندن دارد. همچنین با افتتاح یک فرودگاه دیگر در سال 2020، دسترسی به این شهر آسان‌تر نیز خواهد شد. چنگدو مرکز استان سیچوآن است و مدت هاست که به داشتن غذاهای تند و پانداهای دوست‌ داشتنی مشهور است.

شما می‌توانید در موزه غذای سیچوآن، واقع در شمال غربی این شهر، همه چیز را در رابطه با غذاهای آنجا بیاموزید و حتی در کلاس آشپزی هم ثبت‌نام کنید. در رستوران‌های فضای باز این موزه بیش از 20نوع اسنک سرو می‌شود.
برخی از این اسنک‌ها عبارتند از نودل بادام‌زمینی، نودل تند و سرد سیچوآن و پودینگ گوشت خوک ژونگ با سس شیرین و تند.
این مکان به عنوان شهر خوراک‌شناسی در یونسکو ثبت شده و گردشگران می‌توانند با کاوش بیشتر در آنجا، غذاهای بسیار تند سیچوآنی را در رستوران‌های محلی پرطرفدار آنجا مانند پِن ماپو توفو، شو جیو ژیانگ هات پات و مینگ تینگ امتحان کنند. و اما پانداها. بهترین مکان برای تماشای این توپ‌های پشمالوی در معرض خطر، مرکز تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو که خارج از شهر است می‌باشد. در این مرکز شاید بتوانید از بچه پانداهای دوقلویی که در ماه جولای به دنیا آمده‌اند هم دیدن کنید.

چنگدو چین

این شهر از نظر معماری نیز پیشرفت چشمگیری داشته است که در این میان می‌توان به مرکز خرید مجلل سینو اوشِن تایکو لی، مرکز فن‌آوری در حال ساخت و تعداد زیادی از هتل برج‌های بین‌المللی اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین این هتل‌ها والدورف آستوریا چنگدو است که در زمان افتتاح آن در سال 2017 با هتل‌هایی مانند ریتز-کارلتون، سنت رِجیس، شنگریلا و نیکولو مورد مقایسه قرار گرفت.

طراحی این هتل که توسط گروه معماری چمپلیماد در نیویورک انجام شد و در آن از سبک باشکوه آرت دکو با درونمایه ظریف چینی استفاده شده است.

فوکو اوکا، ژاپن
پیشرفت گردشگری در ژاپن بسیار قابل ملاحظه است، به طوری که گردشگری در این کشور از سال 2016 تا 2017 رشد 20درصدی داشته است.

درحالی‌که شهرهایی مانند توکیو و کیوتو بیشترین تعداد گردشگر را به سمت خود می‌کشند، شهر کوچک‌تر فوکو اوکا در جنوب جزیره کیوشو نیز گزینه جذابی خواهد بود.
فوکو اوکا

مرکز کیوشو بخاطر قلعه‌های سامورایی‌ها مربوط به دوره اِدو، هاکاتا رامِن(نوعی سوپ ژاپنی که از گوشت خوک تهیه می‌شود) و خیابان یاتایی در کنار رودخانه (دکه‌های غذافروشی) مشهور است.

گردشگران می‌توانند با بالا رفتن از کوه آسو از بزرگ‌ترین آتشفشان فعال دنیا دیدن کنند و در دهکده‌های کوچکی مانند اُویتا استراحت کنند، به اونسِن(چشمه‌های آب گرم) شهرهایی مانند بِپو در ساحل شرقی بروند و یا به کاگوشیما یا اُبی در جنوب بروند.

شما می‌توانید به «دریای جهنم» در پارک اومی جیگوکو بروید، به کمک «حمام ماسه‌» داغ به بهبود سیستم گردشی بدن خود کمک کنید، در رستوران‌های محلی ماهی و سبزیجات بخارپزشده بخورید یا در وان حمام هتل خود ریلکس کنید.

یکی از اقامتگاه‌های جدیدی که می‌توانید به آنجا بروید کیراکو اُبی است-خانه‌ای متعلق به دوران سامورایی‌ها که به ویلایی با گنجایش 6 نفر تبدیل شده است.

جِجو، کره جنوبی
با پرواز سریع یک‌ ساعته از سئول به ججو خواهید رسید. این جزیره در پاییز وقتی که کوه‌های پوشیده از درخت آن به رنگ طلایی در می‌آیند بسیار زیبا و دیدنی است.
در ججو که معروف به «هاوایی کره جنوبی» است، گردشگران می‌توانند در هتل‌های بین‌المللی‌ای مانند هتل گرند حیات و استراحتگاه فورسیزِنز اقامت کنند. مهم‌ترین جاذبه این جزیره آتشفشانی 2میلیون‌ ساله طبیعت آن است.

ججو

گردشگران می‌توانند به مسیر پیاده‌روی اُله در حومه شهر بروند و از غذاهای دریایی تازه لذت ببرند و آبشارها، گل‌های وحشی، باغ‌های مرکبات، مزرعه چای سبز و بلندترین لوله گدازه تونلی در دنیا را مشاهده نمایند-پارک زمین‌شناسی ثبت‌شده در یونسکو.
اغلب گردشگران سعی می‌کنند زمانی را به کوهنوردی در کوه هالسان اختصاص دهند. این کوهنوردی در روز انجام می‌شود و آنها می‌توانند از طلوع آفتاب در قله سئونگ سان ایلچبانگ لذت ببرند.
درست در ساحل پایین قله می‌توانید از خوردن صید تازه «پری‌های دریایی» لذت ببرید. این زنان غواص که معمولاً 60 سال به بالا دارند(و به آنها هائنیو گفته می‌شود) بدون هیچ دستگاه کمکی برای تنفس برای جمع‌آوری آبالون(نوعی صدف دریایی)، هشت‌پا، صدف دوکفه‌ای و چیزهای دیگر در عمق 10 تا 20متری شیرجه می‌زنند.
در ساحل می‌توانید ماهی مرکب تازه صید شده و صدفی که دستفروشان بر روی صخره‌ها می‌فروشند را بخورید. اگر مسافت 30دقیقه‌ای را با کشتی به ساحل شرقی بروید، به جزیره زیبایی در اودو(جزیره آکا پینات) می‌رسید و تجربه متفاوتی خواهید داشت.

شما می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و دورتادور این جزیره کوچک را بگردید، از تماشای دشت گل‌های وحشی لذت ببرید و سوپ معروف جلبک و بستنی بادام زمینی بخورید.
بیشتر بخوانید:

فو کوک، ویتنام
اگر برای پاییز امسال رویای ساحلی آسیایی را دارید، فو کوک در ویتنام گزینه بسیار مناسبی برای شماست. فصل گرم و خشک از ماه نوامبر آغاز می‌شود و تا ماه آوریل ادامه دارد.

1683374756 779 5 مقصد رو به‌ رشد آسیا اقیانوسیه در پائیز امسال

به‌علاوه، فو کوک تا شهر هوشی مین تنها یک ساعت فاصله دارد و اعتبار ویزای آن 30روز است. این جزیره که در گذشته به عنوان زندانی در دوره استعمار فرانسه بوده است، به واسطه منظره زیبا و آب زلالی که دارد اکنون نظر برندهای زیادی را به خود جلب کرده است.

فو کوک

به‌جز گشتن و غواصی در اونگ لانگ کارهای بسیاری برای انجام‌دادن وجود دارد. موزه زندان فو کوک شما را به زمان تاریک جزیره می‌برد و پارک ملی فو کوک و آبشار سوئی تران طبیعت‌دوستان را از خود بیخود می‌کند. این جزیره همچنین به داشتن نوعی سس ماهی معروف است، پس شانس خود را برای امتحان آن از دست ندهید. البته حتما این فرصت را پیدا خواهید کرد، چون این سس عضو اصلی اغلب غذاهای ویتنامی است.


پرت، استرالیا
پرت به‌عنوان کلانشهر معدنی تاریخی، رشد اقتصادی چندانی در گذشته نداشته است ولی جدیدترین پیشرفت‌ها در این شهر ارتباط زیادی با مواد نفتی یا مواد معدنی ندارد. در 3 سال گذشته در پایتخت استرالیای غربی هتل‌های جدید زیادی مانند هتل تازه افتتاح‌ شده کیو تی پرت، هتل باشکوه وِستین و هتل ریتز-کارلتون- به همراه استادیوم جدیدالتأسیس اُپتوس و الیزابت کوئی که در حال ساخت است، تأسیس شده است. این شهر با نقاشی‌های دیواری در سراسر شهر و رستوران‌ها و بارهای کوچه پس کوچه‌ها نشاط تازه‌ای به قلب شهریِ خواب‌آلود خود داده است.

پرت

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر معماری احیا شده قرن نوزدهمی آن است و یکی از بهترین نمونه‌های این معماری اِستیت بیلدینگز است زمانی یک مجتمع دولتی متروکه بود که بعداً آن را به یکی از شلوغ‌ ترین مکان‌های شهر تبدیل کردند.

پس از تغییر نما، سقف‌ها و جزئیات فلزی تاریخی این بنا، رستوران‌های محبوب و هتل کومو با طراحی کِری هیل با اتاق‌های بسیار بزرگ، اسپا و چشم‌انداز میدان کلیسای جامع در آن ساخته شدند.
پرت

و اما سفرهای یک روزه، با 45 دقیقه رانندگی‌ به سمت شمال شرقی و یا بوسیله قایق‌های تفریحی به سوان ولی، مرکز تاکستان‌های پررونق، شکلات، پنیر، عسل، آبجو دست‌ ساز در آبجوسازی فِرال و ودکای جین در اولد یانگ می‌رسید.

در جنوب غربی ساحل به فرمانتل، شهر همیشه خلاق می‌رسید، جایی که هنر خیابانی، بازارهای آخر هفته شلوغ، کافه‌ های وگان‌ها و معماری قدیمی از ویژگی‌های این شهر به شمار می‌روند.
پرت

به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند شب را در فرمانتل بمانید تا در برخی از جواهرات آشپزی مانند برِد این‌ کامِن(Bread in Common) و لیتِل کریچِرزسیاحت کنید و به هتل‌هایی نظیر هتل هوگومونت که به عنوان نمادی از تاریخ این شهر بندری به شکل خلاقانه‌ای به‌ وسیله کانتینرهای کشتیرانی ساخته شده است، بروید. در قسمت جنوب شرقی به میلبروگ وینِری زیبا با دریاچه و کاخ سنگی در میان جنگل‌های اکالیپتوس می‌رسید. شما به‌ راحتی می‌توانید یک روز کامل از شراب‌ها و غذاهای محلی تازه که توسط سرآشپز برنده جایزه، گای جِفریز تهیه شده‌اند لذت ببرید.
گردشگران می‌توانند به‌ وسیله ماشین مسافتی 45 دقیقه‌ای را در مسیری جنگلی با مناظر زیبا طی کنند و به کارخانه شراب‌ سازی برسند یا اینکه کمی ولخرجی کنند و با هلیکوپتر هتل کومو که از پارک لانگلی در قلب شهر بلند می‌شود، 20 دقیقه‌ای به آنجا برسند.

چگونه سفری سه روزه به سن فرانسیسکو داشته باشیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر