لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پیست آبعلی
پیست آبعلی

پیست آبعلی

پیست آبعلی یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که در شمار محبوب‌ترین جاهای دیدنی دماوند به شمار می‌رود. در این پیست استاندارد امکانات خوبی وجود دارد که هم در تابستان و هم در سرمای زمستان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ما قصد داریم در این نوشته سری به مجموعه آبعلی بزنیم و زیروبَم آن را با هم بررسی کنیم. اگر علاقه‌مندید تا با خدمات و تفریحات این مجموعه مجهز بیشتر آشنا شوید، تا پایان این ماجراجویی همراه ما باشید. اگر ساکن تهران نیستید، باز هم نگران نباشید، با اقامت در هتل های تهران می‌توانید به پیست آبعلی و دیگر جاذبه‌های شهر تهران سر بزنید.

پیست آبعلی کجاست؟

پیست آبعلی کجاست؟

پیست آبعلی یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور است که نامش از روستایی به همین نام وام گرفته شده است. روستای آبعلی منطقه‌ای در شهر رودهن بوده که در سال 1383 پس از ادغام با روستای مبارک‌آباد و قائم‌محله به شهر تبدیل شده است.

این شهر در شمال شرقی تهران قرار دارد و یکی از توابع شهرستان دماوند محسوب می‌شود. شهر آبعلی فاصله زیادی با تهران ندارد؛ به‌طوری‌که پس از 60 کیلومتر رانندگی در مسیر تهران به شمال به این نقطه می‌رسید.

  • آدرس: تهران، شهرستان دماوند، پس از رودهن، شهر آبعلی، جاده هزار.

مسیرهای دسترسی به پیست اسکی آبعلی

مسیرهای دسترسی به پیست اسکی آبعلی

قبل از این که به سراغ معرفی پیست ابعلی برویم، در این بخش می‌خواهیم به راه‌های دسترسی به این پیست بپردازیم. روستای آبعلی که پیست اسکی آبعلی در آن قرار دارد، در ابتدای جاده هراز و شهر آمل قرار گرفته است.

چنانچه می‌خواهید از تهران به این پیست بروید، چندین گزینه برای رسیدن به جاده هراز پیش رو دارید. شما می‌توانید از طریق آزادراه تهران – پردیس به‌سمت آبعلی حرکت کنید که در این صورت زمان کمتری در راه هستید.

همچنین حرکت در مسیر شرق تهران و از طریق اتوبان‌های بابایی، همت، افسریه و خیابان دماوند نیز شما را به مقصد می‌رساند. از این میان بهترین مسیر دسترسی، بزرگ‌راه بابایی یا شهید زین‌الدین شرق است.

پیست اسکی آبعلی

حال که با مسیرهای مختلف رسیدن به روستای آبعلی آشنا شدید، بهتر است باتوجه‌به مبدأ خود یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید. پس از عبور از جاجرود و شهر پردیس به شهر بومهن و سپس رودهن خواهید رسید.

زمانی که رودهن را پشت سر بگذارید، به کمک تابلوهای راهنما به روستای آبعلی می‌رسید. سپس در حوالی امامزاده هاشم، تابلوی پیست اسکی آبعلی را خواهید دید که شما را به مقصد هدایت می‌کند.

باغ غذای تهران کجاست؟ قیمت غذا + مسیر دسترسی
ادامه مطلب

کنار ورودی پیست آبعلی یک پارکینگ عمومی به چشم می‌خورد که می‌توانید ماشین خود را در آن پارک کنید و با خیالی آسوده به پیست بروید. البته در نظر داشته باشید که روزهای شلوغ ظرفیت این پارکینگ خیلی سریع تکمیل می‌شود.

معرفی پیست اسکی آبعلی

معرفی پیست اسکی آبعلی

آبعلی در دامنه رشته‌کوه‌های شمالی ایران قرار دارد. محل قرارگیری آبعلی و شیب مناسبش سبب شده تا این نقطه به مکان مناسبی برای ایجاد پیست استاندارد تبدیل شود.

پیست آبعلی قدیمی‌ترین پیست کشور است که شرایط بسیار مطلوبی دارد. آب‌وهوای مطبوع، نزدیکی به پایتخت، قرارگیری در جاده زیبای تهران – شمال، تجهیزات مناسب و تفریحات متعدد، آن را به مقصدی محبوب میان گردشگران تبدیل کرده است.

این پیست نخستین جایی است که دستگاه‌های بالابر در آن نصب شده‌اند. همچنین آبعلی خواستگاه اصلی اسکی نوین در ایران است که اولین مکان استاندارد برای اسکی در ایران به شمار می‌رود.

مجموعه آبعلی بخش‌های مختلفی دارد که شامل پیست شرکت نفت، پیست آموزشی و خصوصی می‌شود. همچنین در این مکان انواع تفریحات مهیج با منظره‌های دیدنی منتظرتان است که یک روز خاص و خاطره‌انگیز را برایتان می‌سازد.

بالاترین قسمت آبعلی 2650 متر و پایین‌ترین بخش آن 2400 متر از سطح دریا فاصله دارد. این مجموعه تعداد زیادی بالابر دارد که حتی در روزهای شلوغ هم لازم نیست نگران بالارفتن از آن‌ها باشید.

امکانات پیست اسکی آبعلی

abali ski slope 8

اگرچه پیست ابعلی برف دارد و این به‌تنهایی برای خیلی از ما کافی است؛ اما این مجموعه امکانات بی‌نظیر دیگری نیز دارد که در تابستان و زمستان شما را سرگرم می‌کند. امکانات مجموعه آبعلی عبارت است از:

  • پیست اسکی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
  • پیست سورتمه‌سواری
  • پیست سوارکاری برای تابستان
  • زمین‌های تنیس برای تابستان
  • تجهیزات پرش و کایت
  • رستوران
  • کافه
  • هتل
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • تله ‌کابین
  • 5 تله ‌اسکی بشقابی
  • 33 تله‌ اسکی چکشی
  • تله‌ سیژ
  • فروشگاه فروش و اجاره تجهیزات اسکی
  • کمک‌ های اولیه
  • پارکینگ عموم

آموزش اسکی در پیست اسکی آبعلی

آموزش اسکی در پیست اسکی آبعلی

اگر ورزش اسکی شما را به وجد می‌آورد و از دیرباز رؤیای یادگیری آن را در سر دارید، از آموزش اسکی در آبعلی سرسری عبور نکنید. در این مجموعه دوره‌های مختلفی برای افراد در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزش اسکی توسط مربی رسمی فدراسیون اسکی کشور تدریس می‌شود؛ بنابراین خیالتان از کیفیت آموزش راحت باشد. چه قبلاً اسکی کرده باشید و چه تابه‌حال این ورزش را از نزدیک ندیده باشید، در این مجموعه می‌توانید آموزش ببینید.

دوره‌های پیست ابعلی برای افراد مبتدی شامل 8 جلسه می‌شود که هر جلسه حدود 5 ساعت طول می‌شود. پس از گذراندن این دوره شما به‌راحتی می‌توانید روی برف اسکی کنید و تفریحی لذت‌بخش را تجربه کنید.

نقشه مترو تهران با کیفیت بالا
ادامه مطلب

همچنین اگر از راه دوری به پیست آبعلی می‌روید و برایتان مقدور نیست 8 جلسه این مسیر را طی کنید، امکان گذراندن دوره پیوسته در 4 جلسه نیز وجود دارد. این دوره‌ها برای افراد 5 تا حدود 50 سال در بخش مخصوص آموزش برگزار می‌شود.

دوره‌های اسکی پیست آبعلی در سطوح مختلف برگزار می‌شوند و به همین دلیل قیمت‌های متفاوتی دارند. در ضمن اگر تجهیزات اسکی ندارید و نمی‌خواهید خرج بیشتری روی دستتان بگذارید، در آبعلی می‌توانید تجهیزات را کرایه کنید.

تفریحات پیست اسکی آبعلی

تفریحات پیست اسکی آبعلی

زمانی که پیست ابعلی برف دارد، می‌توانید حسابی از آن استفاده کنید و در کنار عزیزانتان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی رقم بزنید. البته در تابستان نیز درِ این پیست با تفریحاتی متفاوت به رویتان باز است.

برف‌ بازی

برف‌بازی در پیست آبعلی

یکی از تفریحات پرطرف‌دار در پیست آبعلی، برف‌بازی است. این بازی هیجان‌انگیز شور و شوق را در بزرگ و کوچک زنده می‌کند و یادآور خاطرات خوش کودکی است. برای برف‌بازی نیازی نیست وارد پیست شوید؛ بلکه در بخش کم‌ارتفاع آبعلی نیز می‌توانید تفریح کنید.

سورتمه ‌سواری

یکی دیگر از تفریحات شاد و مفرح در آبعلی، سورتمه‌سواری است که محبوبیت زیادی دارد. اگرچه این تفریح بسیار مهیج و پرانرژی است؛ اما حتماً جوانب احتیاط را رعایت کنید تا خاطره خوبی برایتان بماند.

تیوپ ‌سواری

تیوپ ‌سواری در پیست آبعلی

وقتی زمستان به پیست آبعلی بروید، افراد بسیاری را می‌بینید که تنهایی یا چندنفره سوار تیوپ می‌شوند و از شیب‌های تند به پایین سُر می‌خورند. این تفریح مهیج حسابی شما را سرزنده و شاداب می‌کند؛ بااین‌حال احتیاط را فراموش نکنید تا آسیب نبینید.

اسکی

مهم‌ترین تفریح در پیست آبعلی، اسکی است. اسکی روی برف تجربه بسیار لذت‌بخشی است که با کمی تمرین و آموزش مهارت لازم برای آن را کسب می‌کنید.

تفریحات تابستانی

تفریحات مجموعه آبعلی تنها به زمستان محدود نمی‌شود. در این مجموعه تفریحات مختلفی مانند سوارکاری، تنیس، کایت و… به چشم می‌خورد که در تابستان نیز توقع شما را از یک تفریح درست‌وحسابی برآورده می‌کند.

اقامت در پیست آبعلی

پذیرش هتل آبعلی دماوند

اگر قصد اقامت در اطراف پیست آبعلی را دارید تا هر وقت که دوست داشتید سری به آن بزنید، می‌توانید از هتل‌ها یا اقامتگاه‌ های نزدیک آبعلی استفاده کنید. هتل آبعلی دماوند یکی از این اقامتگاه‌ها است که در سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این هتل 3 ستاره در جاده هراز و شهر زیبای آبعلی قرار دارد که تا دماوند 25 کیلومتر و تا تهران حدود 45 کیلومتر فاصله دارد. هتل آبعلی دماوند در 9 طبقه ساخته شده است که طبقات پنجم تا هفتم آن کاربرد اقامتی دارند.

مکان های تفریحی تهران، لذت داشتن یک روز شاد
ادامه مطلب

این هتل دارای 30 باب اتاق با امکانات رفاهی و خدماتی مناسب برای پذیرایی از مهمانان است. در هتل آبعلی دماوند شما چشم‌انداز خوبی به کوهستان و مناظر زیبای اطراف دارید.

نکات بازدید از پیست آبعلی

نکات بازدید از پیست آبعلی

  • استفاده از امکانات و خدمات مجموعه آبعلی مستلزم پرداخت ورودی پیست آبعلی است که مبلغ بلیط آن در روزهای تعطیل و آخرهفته‌ها بیشتر است.
  • هنگام بازدید از این مجموعه در زمستان حتماً لباس گرم، دستکش و کلاه به‌همراه داشته باشید. همچنین بهتر است محض احتیاط یک دست لباس اضافه با خود ببرید.
  • هنگام تیوپ‌سواری، سورتمه و برف‌بازی مراقب خود و کودکان اطراف باشید.
  • در فصل زمستان این مجموعه بسیار شلوغ است؛ بنابراین اگر می‌خواهید ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید، زودتر حرکت کنید.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی آبعلی

تله سیژ پیست آبعلی

اگر به‌دنبال مکانی با منظره‌ فوق‌العاده و دامنه‌های پوشیده از برف هستید تا با عزیزان خود تفریح کنید، در زمستان به پیست آبعلی بروید. اوایل دی تا اواخر زمستان زمان مناسبی برای استفاده از این مجموعه است.

همچنین اگر می‌خواهید در هوایی مطبوع اسب‌ سواری کنید یا تفریحات غیربرفی دیگر مانند تنیس و پرش را امتحان کنید، می‌توانید بهار و تابستان به این پیست بروید.

جاهای دیدنی اطراف پیست اسکی آبعلی

جاهای دیدنی اطراف پیست اسکی آبعلی

در اطراف پیست آبعلی جاذبه‌های گردشگری جالبی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دریاچه تار در فاصله حدود 45کیلومتری آبعلی
  • دره زمان در فاصله 34کیلومتری آبعلی
  • آبشار آب‌مراد در فاصله 40کیلومتری شهر آبعلی
  • چشمه اعلا در 4کیلومتری دماوند

قیمت بلیط ورودی پیست آبعلی

قیمت بلیط ورودی پیست آبعلی

قیمت ورودی پیست آبعلی در سال‌های مختلف و روزهای مختلف سال متفاوت است. تازه‌ترین قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی برای روزهای آخر هفته 275 هزار تومان و روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه 240 هزار تومان است.

همچنین قیمت ورودی پیست اسکی آبعلی برای شنبه‌ها نیز 190 هزار تومان است. برای اطلاع از جدیدترین قیمت‌ها برای ورودی پیست آبعلی می‌توانید با مدیریت این مجموعه تماس بگیرید.

  • شماره تماس: 76532743-021.
  • ساعت بازدید: در زمان فعالیت از ساعت 8 صبح تا 15:30.

سخن پایانی

پیست آبعلی یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور است که می‌توانید در آن سوار سورتمه و تیوپ شوید و در کنار عزیزان خود برف‌بازی کنید. این پیست در جاده زیبای تهران به شمال قرار دارد و دارای امکانات خوبی مانند تله‌کابین، تله‌سیژ، تله‌اسکی، پارکینگ و… است.

نظر شما در مورد مجموعه آبعلی چیست؟ آیا تجربه ماجراجویی در این پیست را داشته‌اید؟ چه تفریحات دیگری در این مجموعه وجود دارد که ما آن‌ها را از قلم انداخته‌ایم؟ منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شنیدنی شما هستیم.

3.8/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر