لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> خصیل دشت
خصیل دشت املش

خصیل دشت

شال ‌و کلاه کنید که قرار است به بهشت برویم. خصیل دشت در انتظارمان است؛ همان جا که شبیه بهشتی است که در خواب‌هایمان می‌بینیم. همین اول سخن باید بگوییم وصف اینجا از عهده کلمات بر‌نمی‌آید؛ تا می‌توانید از قوه تخیل خود استفاده کنید تا شاید با واقعیتی که در خصیل دشت املش انتظارتان را می‌کشد، نزدیک شود. چه انتخاب ناب و بی‌نظیری است این دشت ماورایی، به خودتان آفرین بگویید.

در خصیل دشت املش، بین زمین و آسمان هستید. ییلاق خصیل دشت با هوای مطبوع و تازه خود جانی دیگر می‌دهد به کسانی که به آن پناه آورد‌ه‌اند تا نفسی تازه کنند. خصیل دشت از آن مقصد‌های گردشگری است که اصلاً نباید از خودتان بپرسید چرا باید به اینجا بروم. طبیعت اینجا از شما می‌خواهد که چشمانتان را ببندید و بی‌چون ‌و چرا راه اینجا را در پیش بگیرد. زیر پایتان دشتی به رنگ سبز دارید که گوشه‌گوشه آن با گل‌های رنگارنگ تزیین شده است. افق نگاهتان را فقط کمی دورتر بگیرید تا سپیدی دریایی از ابر را ببینید و در رؤیا غرق شوید.

معرفی خصیل دشت املش

ابر و مه در ییلاق خصیل دشت املش

حالا که اینجا را انتخاب کردید بهتر است با این بهشت برین بیشتر آشنا شوید. صدای چهچه پرندگان به گوشتان می‌خورد؟ نم هوا را روی گونه‌هایتان حس می‌کنید؟ منظره سبز و زیبا روبروی چشمانتان است؟ ابرها را این بار روبرویتان می‌بینید؟ جای درستی آمده‌اید، شما در آغوش امن خصیل دشت املش هستید.

خصیل دشت یکی از زیباترین جاهای دیدنی املش است که گردشگران بیشتر روزهای گرم سال را به آن پناه می‌برند. ییلاقی بکر و زیبا که آن‌قدر مجذوب‌کننده است که برای بارها آن را انتخاب کنید. خصیل دشت در بخش رانکوه واقع شده است که از توابع املش به‌حساب می‌آید. این روستا را به نام خصیب دشت هم می‌شناسند. نکته جلب اینکه حتی محلی‌ها علت انتخاب این نام را بروی این دشت نمی‌دانند.

طبیعت بکر و دست نخورده خصیل دشت

روستای بکر خصیل دشت حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. به‌ازای هر ۱۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، ۶ درجه دما کاهش می‌یابد. باتوجه‌به اختلاف سطح خصیل دشت املش از دریا، اینجا حدود ۱۲ درجه نسبت به سایر نقاط استان گیلان خنک‌تر است. پس بی‌دلیل نیست که از دست گرما بخواهید به اینجا فرار کنید.

اینجا برخلاف بسیاری از دشت‌ها و روستاهای دیگر شمال ایران کمتر با ساختمان سازی دست‌خورده و بکرتر مانده است. خصیل دشت در همسایگی خود روستاهای هلو دشت و بلوردکان را دارد. مردم روستای خصیل دشت از هم‌وطنان گیلک به حساب می‌آیند که به گویش زیبای املشی سخن می‌گویند، گویشی زیبا که وقتی از زبان مردمش می‌شوید، سر ذوق می‌آیید.

خصیل دشت کجاست؟


اگر تا اینجای مقاله آمده‌اید و کمی با جغرافیای ایران آشنا باشید متوجه می‌شوید که در مورد منطقه‌ای در شمال ایران صحبت می‌کنیم. خصیل دشت جاذبه‌ای زیبا و رویایی در استان گیلان و حوالی شهر املش است. ییلاق خصیل در فاصله ۳۰ کیلومتری املش در منطقه رامکوه واقع شده است.

مسیر دسترسی به خصیل دشت

چرای اسب ها در خصیل دشت

برای حضور در خصیل دشت املش باید ابتدا خودتان را به ییلاق‌های جنوبی املش برسانید. از هر جای ایران که قصد سفر به خصیل دشت را دارید باید به استان گیلان بیایید و سپس راه شهر املش را در پی بگیرید. از املش به سمت روستای لات لیل بروید و بعد از آن مسیر پر  پیچ‌و‌خم خاکی در حدود ۷ کیلومتر پیش روی شماست. عبور از این مسیر در فصل‌های سرد و بارانی بسیار سخت خواهد بود.

به ییلاق هلودشت می‌رسید که در همسایگی مقصد شما قرار دارد. ماشین‌های شاسی‌بلند و آفرودی از پس ادامه مسیر خاکی بهتر برمی‌آیند. خصیل دشت هیچ تابلویی ندارد پس بهتر از محلی‌ها راهنمایی بگیرید تا از مسیرتان منحرف نشوید.

اگر از تهران عازم این دشت زیبا هستید حدود ۵ ساعت رانندگی در انتظارتان است. شما باید ابتدا وارد جاده کرج شوید و از آنجا به سمت جاده قزوین ادامه مسیر بدهید. در دوراهی رشت و لاهیجان، به سمت لاهیجان بروید و سپس به سمت لنگرود حرکت کنید. بعد از گذر از لنگرود از سمت غرب به شهر شلمان خواهید رسید. با گذر از روستاهای سورکوه، استاد کلایه و چلارس، در نهایت به املش می‌رسید. اگر از سمت شرق وارد گیلان شده باشید مسیر رامسر و بعد رودسر و سپس املش را پیش‌رو دارید. ادامه راه نیز با پرس‌وجو به‌راحتی پیداست.

پوشش گیاهی جذاب ییلاق خصیل دشت

اگر بخواهید برای رسیدن به خصیل دشت از سفر هوایی استفاده کنید باید از مبدأ خودتان برای مرکز استان یعنی رشت بلیت تهیه کنید. از رشت تا طبیعت این روستا را باید با خودرو طی کنید. راه دیگر دسترسی به اینجا استفاده قطار است. از مبدأ حرکتتان برای شهر رشت بلیت قطار تهیه کنید و ادامه مسیر را از خودرو استفاده کنید. از اکثر کلان‌شهرهای ایران به مرکز رشت پایانه مسافربری اتوبوس وجود دارد که یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی شما برای رفتن به خصیل دشت می‌تواند باشد.

فاصله املش تا خصیل دشت در حدود ۷ کیلومتر است که در بخش رانکوه املش قرار گرفته است.
فاصله لاهیجان تا خصیل دشت حدود ۴۰ کیلومتر است که اول خود را به املش و بعد از به خصیل دشت املش می‌رسانید.
فاصله رشت تا خصیل دشت در حدود ۸۰ کیلومتر است که با طی زمانی کمتر از یک ساعت به آن می رسید.

دریاچه الندان کجاست؟ عکس + آدرس
ادامه مطلب

بهترین زمان بازدید از خصیل دشت

رویش زیبای گل ها در طبیعت خصیل دشت

شاید باورش سخت باشد؛ اما خصیل دشت املش در هر فصلی زیبا و دیدنی است طوری که از هر جاذبه‌ای که تا حالا دیده‌اید متفاوت‌تر است. سرسبزی شمال را تصور‌ کنید، پاییزهای اینجا به هزار رنگ دلبری می‌کند. اینجا بهاری را از خود به نمایش می‌گذارد که میهمانان خود را شیدا می‌کند. طبیعت اینجا در بهار هر چه دارد و ندارد رو می‌کند. اما به تابستان زیبای آن برسیم که پناه گردشگران از دست گرمای طاقت‌فرسای این فصل است.

بهار با گل‌های وحشی و تابستان خنک خصیل دشت، بیشترین تعداد مسافران و دوستداران طبیعت را به خود می‌بیند. با وجود تمام زیبایی‌های نیمه دوم سال، تحمل سوز سرمای زمستان و پاییز دشوار است. بهتر است فکر سفر در پاییز و زمستان را از سرتان بیرون کنید؛ چون حتی مردم محلی از دست سرمای خصیل دشت به قشلاق پناه می‌برند.

بهار اینجا هنوز هوا سرد است و بهتر است با خودتان لباس گرم به همراه داشته باشید. همان‌طور که گفتیم طبیعت و هوای اینجا خاص است، پس بهتر است در هر فصلی که قصد سفر دارید از قبل هوای اینجا را بررسی کنید.

پوشش گیاهی خصیل دشت املش

پوشش گیاهی خصیل دشت املش

به منطقه‌ای سرسبز و پربار پا گذاشته‌اید، پس منتظر پوشش گیاهی غنی در خصیل دشت باشید. البته باید بدانید وقتی از پوشش گیاهی در ییلاق خصیل صحبت می‌کنیم؛ طرف صحبتمان طبیعت بهار و تابستان است و در نیمه دوم سال این پوشش گیاهی به خوابی زمستانی فرومی‌رود.

در خصیل دشت املش بخش عمده‌ای از پوشش گیاهی را گیاهان دارویی تشکیل داده‌اند. در گوشه‌وکنار این ییلاق زیبا سبزی‌های خوش‌طعم و خوش‌رایحه، وحشی و کوهی دیده می‌شود. مردم محلی از این گیاهان در طبخ غذاها و دم‌نوش‌های گیاهی استفاده می‌کنند. همین سبزی‌های کوهی هستند که چاشنی غذاهای مختلف مردم خطه شمال می‌شود، که اهالی روستای خصیل دشت نیز از آن بی‌بهره نیستند.

سبزی‌های محلی مثل چوچاق، شش شاخ و کوت کوته در خصیل دشت رشد می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها با خودتان به همراه ببرید. جز غذا، از این سبزی برای ترشی هم استفاده می‌شود. درختان و گیاهان بسیار دیگری نیز در دامنه سرسبز کوهستان خصیل دشت و دشت‌های هم‌جوار آن رشد می‌کنند.

جاذبه‌های دیدنی خصیل دشت و اطراف آن

خصیل دشت در تابستان

خصیل دشت آن‌قدر باشکوه و سرگرم‌کننده است که بعید بدانیم دلتان بخواهد به برگشت فکر کنید. اگر در فصل بهار و تابستان به اینجا بیایید تا چشم کار می‌کند زیبایی می‌بینید. جاذبه‌هایی که باید برای دیدن هر کدامشان از قبل برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. خصیل دشت و محدوده اطراف، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارند، حیف است حالا که تا اینجا آمده‌اید از دیدن آن‌ها به‌سادگی بگذرید. در این بخش به معرفی تعدادی از جاذبه‌ها که با حضور در خصیل دشت دسترسی به آن‌ها برایتان راحت‌تر خواهد بود می‌پردازیم.

ابر و مه

ابر و مه در خصیل دشت

آن‌قدر طبیعت خصیل دشت خاص و متفاوت است که پرداختن به هر گوشه‌ای آن، از توان کلمات خارج است. اما به ابر و مه برسیم؛ همان چیزی که تا پا به اینجا می‌گذارید با رقص آرام خود بر روی دشت، شما را به سکوت و تماشای هیبت‌ بی‌همتای خود می‌اندازد. ابر همان بخش از طبیعت است که همیشه برای ما فانتزی و رؤیایی بوده، در حین آرامش و متانت چنان غرش می‌کند که اهل زمین را به هیجان می‌آورد.

در خصیل داشت برعکس همیشه که ابرها را بالای سرتان داشتید؛ توده‌های شاد ابر را زیر پایتان می‌بینید که قسمت هیجان‌انگیز و رؤیایی داستان همین‌جاست. از زاویه‌ بالا به ابرها مسلط هستید و انگار هر چه ببارند زورشان به شما نمی‌رسد. گوشه‌ای آرام بگیرید و به صحنة رؤیایی پیش رویتان خیره شوید. تصویری که شاید برای همه عمر از خاطرتان نرود. اگر کمی پیش بروید در کنارهای ابری می‌توانید درون مه و ابرهای خصیل دشت قدم بزنید و در خیال پاک ابری غرق شوید.

آبشار سیاه تاش

آبشار سیاه تاش

در اطراف خصیل دشت، آبشاری زیبا روان است تا کیف شما را از طبیعت‌گردی در این منطقه کامل کند. بسیاری از گردشگران که به دشت خصیل می‌آیند از دیدن این آبشار زیبا نمی‌گذرند. آبشاری شاد و زیبا که از دامنه کوه سراریز می‌شود تا علاوه بر سیراب کردن محیط به گردشگران حس نشاط و زندگی بدهد. آدرس این آبشار را باید از محلی‌ها و یا راهنمای سفرتان بپرسید.

آبشار سیاه تاش ۵۰ متر ارتفاع دارد و حس خنکی حتی در محیط اطراف آن حسابی سر ذوقتان می‌آورد. برای رفتن به این آبشار که مثل خصیل دشت در دامنه‌های رانکوه است باید از مسیر جنگلی عبور کنید. مسیر پیش رویتان را باید با پیاده‌روی طی کنید تا در کنار ذوقتان برای رسیدن به آبشار از مسیر جنگلی گردشتان نیز لذت ببرید. بعد از طی حدود ۳ کیلومتر پیاده‌روی، سیاه تاش از دل کوه‌های باصلابت و استوار روبرویتان، با دلبری تمام به شما رخ می‌نماید.

گفته می‌شود عمر پر برکت این آبشار به چند صدسال پیش می‌رسد. اگر شما هم اهل کوهنوردی هستید و تجهیزات آن را به همراه دارید، می‌توانید از دیواره‌های آبشار سیاه تاش بالا بروید و هیجان بیشتری حین تفریحتان نصیب خود کنید. آبشار سیاه تاش روی دیواره‌ای سنگی تشکیل شده است و پشت آن می‌توانید سنگ‌های تاریخی را ببینید.

شهرستانک، جلوه گاه خوش رقصی پاییز
ادامه مطلب

غار تلابن گورج

جاذبه‌ای دیدنی در اطراف خصیل دشت که وجه تاریخی آن مشتاقان آثار باستانی را به سمت خود می‌کشاند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در این غار اجساد حیوانات و انسان‌ پیدا شده که به دوره آهن مربوط می‌شوند. غار تلابن به نام تولابن نیز در بین محلی‌های اینجا معروف است. این غار تاریخی در ۹۰ کیلومتری املش واقع شده است.

تلابن گورج در دامنه‌ای با شیب بسیار قرار دارد. این غار ۲۲ متر طول و ۶ متر عرض دارد. دهانه غار ۳ متر است طوری که ورود به آن کمی سخت است. برای رسیدن به دهانه این غار مسیر پر شیبی در حدود ۲۰۰ متر در پیش دارید که باید مسیر را با پیاده‌روی طی کنید. محلی‌ها گاهی از این غار برای نگه‌داری دام استفاده می‌کنند. در نزدیکی غار قلعه‌ای نیز به نام شاه‌نشین گورج وجود دارد که در بالای غار تلابن دیده می‌شود.

غار سیاه استخر

غار سیاه استخر

اگر عاشق طبیعت بکر و غارها هستید دیدن این غار نیز که در یکی از روستاهای نزدیک به خصیل دشت است به شما پیشنهاد می‌شود. این غار از غارهای تاریخی استان گیلان به شمار می‌رود. در این غار نشانه‌هایی از زندگی انسان‌ها در دوران کهن دیده شده است. با اینکه فضای این غار زیاد بزرگ نیست؛ ولی طبق تحقیقات، روزگاری مامنی برای زندگی نیاکان ما در این سرزمین بوده است.

اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی در سفر علاقه‌مند باشید می‌توانید به دیدن جاذبه‌های چون میل املش، روستای باستانی امام، پل شاه‌عباسی املش، عمارت عبدالعلی خان صوفی دیدن کنید.

تالاب زربیجار

تالاب زربیجار

وصف تالاب را با نیلوفرهای زیبای آن بسیار شنیده‌اید؛ حالا اینجا در یک‌قدمی این تالاب هستید تا رؤیا را به واقعیت تبدیل کنید. زربیجار تالابی با‌شکوه پوشیده از گیاهان مردابی و نیلوفر‌های آبی است. این تالاب زیبا از رودخانه هردوآب و همچنین سرشاخه‌ پل‌رود سیراب می‌شود. این تالاب بر سر راهش گیاهان را سیراب می‌کند و مکانی برای رفع تشنگی حیواناتی است که در حوالی آن لانه دارند.

پوشش جنگلی و سرسبز در کنار تالاب زربیجار این منطقه را به مکانی ویژه برای گردشگری تبدیل کرده است. این تالاب در جاده کمربندی املش واقع شده است.

روستای املش

روستای املش

املش شهری است که با گشتن در آن، شمال برای شما معنی می‌شود. شهری قدیمی با مردمی مهربان و خوش‌رو که از هم‌صحبتی ‌با آن‌ها لذت خواهید برد. در بازار این شهر گردش کنید که بازدید از آن خالی‌از‌لطف نیست. در گوشه‌و‌کنار این شهر باغ‌های مرکبات و چای را می‌بینید که جلوه شهر را تماشایی کرده است.

هر کدام از شهرهای شمالی ایران روزی را برای بازار فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی خود دارند. در املش سه‌شنبه‌بازار رونق خوبی دارد. وقتی به این بازار می‌رسید عطر و رنگ محصولات ارگانیک و دست‌چین شده را می‌بینید که محلی‌ها برای فروش به اینجا آورده‌اند، فرصت خوبی است تا سوغاتی از سفر به شمال با خودتان ببرید.

املش معنی رودخانه راکد می‌دهد و از دو واژه ام و لش تشکیل شده است. نزدیک بودن خصیل دشت به املش فرصت خوبی برای بازدید از این شهر به شما می‌دهد.

پارک گلستان املش

پارک گلستان املش

گیلان خود به مثال یک پارک بزرگ و سرسبز می‌ماند، بعید نیست اگر در چنین جایی پارک جنگلی‌های بسیار را ببینید. پارک جنگلی گلستان املش با درختان سر به فلک کشیده‌اش مکان خوبی برای تفریح و برپایی پیک‌نیک در کنار خانواده و دوستان است. این پارک به‌واسطه نزدیکی با کوهستان و دریا از هوای پاک و بسیار مطبوعی برخوردار است. عبور رودخانه شلمان رود از کنار این پارک جلوه خاصی به اینجا بخشیده است.

روستاهای اطراف خصیل دشت

روستای هلودشت

روستای هلودشت

در راه برگشت‌ از خصیل دشت حتماً به هلو دشت سر بزنید که جاذبه‌ای زیبا و بازدید از آن خالی‌ازلطف نیست. این روستای زیبا در همسایگی مقصد شما در خصیل دشت است و از توابع رانکوه گیلان به‌حساب می‌آید. اگر در نیمه مرداد‌ماه به اینجا آمدید فرصت خوبی است تا از مراسم آتش‌بازی نیز دیدن کنید؛ مراسمی که به مناسبت آغاز سال دیلمی هر ساله در اینجا برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

این روستا نیز مثل خصیل دشت در تمام فصل‌ها زیباست اما بهار و تابستان دلکشی دارد. ییلاق هلو دشت املش گیلان به نام‌های هلیو دشت و هلی دشت نیز شهرت دارد و در سال‌های اخیر جز برترین جاذبه‌ها انتخاب شده است. در این روستا برای گردشگران و مسافران سوییت‌ها و امکانات رفاهی خوبی در نظر گرفته شده است.

هلی دشت در حوزه استحفاظی لنگرود است، اما از منابع طبیعی شهرستان املش به‌حساب می‌آید. این روستا تا املش حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. پارک جنگلی این بهشت زمینی در فاصله ۱۲ کیلومتری از جاده کوهستانی و ییلاقی بلوردکان و خصیل دشت قرار گرفته است. هلو دشت ییلاقی است که مساحتی در حدود ۴۳۵ هکتار را دربرگرفته است.

روستای تابستان نشین

روستای تابستان نشین

شمال ایران را بیش از هر چیزی روستاهای متعددش زیبا کرده است. روستای تابستان نشین از جاذبه‌های دیدنی اطراف خصیل دشت است که گردشگران بسیاری را شیفته خود کرده است. اسم این روستا گویای همه چیز است. اینجا بهترین مکان برای فرار از تابستان‌های گرم شهری است. پناه مردمی که از دست شلوغی و گرما به تابستان نشین و طبیعت بکرش فرار کرده‌اند.

این روستا با چشم اندازهای بی‌نظیری از کوهستان، مزارع سبز چای، خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی رنگارنگ و دشت‌های فراخ شما را به آغوش خود می‌کشد تا دمی آسایش بیابید. تابستان نشین در فاصله‌ای حدود ۷ کیلومتر از شهر املش با جاده‌ای آسفالته در نزدیکی خصیل دشت واقع شده تا به معنای واقعی ییلاقی دلنشین باشد.

جاهای دیدنی آستارا
ادامه مطلب

روستای بلوردکان

روستای بلوردکان

اگر کمال‌گرا هستید و زیبایی‌های طبیعت را در کنار هم می‌خواهید جای درستی آمدید. روستای بلوردکان در نزدیکی خصیل دشت واقع شده است که تقریباً ۱۷ کیلومتر تا املش فاصله دارد. روستایی که جنگل و رودخانه پرآبی در دل خود دارد تا لذتی بی‌انتها به میزبانان خود تقدیم کند. این روستا؛ پل، کاروان‌سرای تاریخی، استخر و آبشار را نیز به‌عنوان جاذبه‌های دیدنی در خود دارد.

بی‌شک با رفتن به این روستای زیبا جلوه‌ای با‌شکوه از طبیعت شمال را خواهید دید. رودخانه‌ای در بلوردکان قرار دارد که بر روی آن پلی ساخته شده و به سمت قزوین امتداد دارد. جاده پر‌پیچ‌و‌خم بلوردکان لذت بازدیدتان را دو‌چندان می‌کند.

روستای رانکوه

روستای رانکوه

روستای رانکوه در فاصله ۵ کیلومتری از املش در نزدیکی خصیل دشت واقع شده است. این روستا جاذبه آبشار سیاه تاش را دل خود دارد که پیش‌تر به معرفی آن پرداختیم. دلیل خاص بودن این روستا از نظر گردشگران قرار گرفتن آن در میان منطقه ساحلی و جلگه‌ای و کوهستانی است. این روستا از سمت شمال با ساحل دریا و از سمت جنوب به کوهستان و جنگل‌های انبوه می‌رسد. چه تماشایی و گیراست؛ مگر از طبیعت روستا دیگر چه باید بخواهیم که هر چه دارد را در طبقی به میهمانانش تقدیم کرده است.

امکانات خصیل دشت

خصیل دشت جاذبه‌ای طبیعی و بکر است و همان‌طور که می‌دانید از محیط‌های بکر نباید زیاد انتظار امکانات رفاهی داشت. همین بکر ماندن، اصلی‌ترین دلیل جذابیت خصیل دشت برای گردشگران است. در روستای خصیل دشت هنوز خانه‌های بزرگ و ویلایی زیادی ساخته نشده است و بافت اصیل روستایی هنوز حفظ شده است.

خصیل دشت یک جاذبه‌ کاملاً طبیعی است که دست بشر در آن دخیل نیست. بهتر است پیش از سفر تمام مواردی که فکر می‌کنید ممکن است احتیاج داشته باشید با خود ببرید. با این وجود اگر در خصیل دشت برای اقامت در شب به مشکل خوردید یا چیزی احتیاج داشته باشید مردم محلی حتماً به شما کمک می‌کنند.

مواردی که باید در زمان سفر به خصیل دشت رعایت کنیم

بالا آمدن مه در ییلاق خصیل دشت

اولین و مهترین نکته در مواجهه با چنین جاذبه‌هایی حفظ آن به همان شکلی است که از قبل بوده. در هر فصلی به خصیل دشت می‌آیید با خودتان لباس گرم بیاورید. بخشی از مسیر را باید پیاده‌روی داشته باشید پس پوشیدن کفش مناسب را فراموش نکنید. اگر قصد کمپینگ در اینجا را دارید تمام تجهیزات را باخودتان همراه کنید که اقامتی لذت‌بخش داشته باشید. قبل از سفر حتماً باید موقعیت اینجا را از لحاظ آب‌وهوایی بسنجید. از اقامت در دامنه‌های دشت خودداری کنید که از سیل‌های احتمالی اینجا در امان باشید.

اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا حتی در حد آماتور با این حرفه آشنایی دارید، تجهیزات عکاسی را فراموش نکنید. تایم لپس‌های که از رقص و گردش ابرها در کنار سبزی دشت می‌گیرید تا سال‌ها برایتان تازگی دارد و شما را به روزگار خوش سفرتان به خصیل دشت می‌برد. اگر فقط کمی ذوق به خرج بدهید شاید بتوانید تابلویی زیبا از این تصویر برای دیوار خانه‌تان بسازید.

گردش در طبیعت باید به نکات دیگری مثل همراه داشتن کلاه لبه‌دار، عینک‌آفتابی، ضد‌آفتاب، وجه نقد برای خریدهای ضروری، پاور بانک و کیسه زباله برای پاک نگه داشتن محیط، دقت داشته باشید.

اقامت در بازدید از خصیل دشت

از آنجا که خصیل دشت منطقه‌ای شهری نیست؛ امکانات اقامتی چون هتل در آن پیدا نمی‌شود. بااین‌وجود هیچ جوره نمی‌شود قید سفر و بازدید از اینجا را زد. شهر لاهیجان به این منطقه نزدیک است و می‌توانید به‌راحتی در این شهر اقامت داشته باشید. هتل های لاهیجان با وجود امکانات مناسب، پذیرای گردشگران و مسافران لاهیجان و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن هستند.

اگر به دنبال جایی برای استراحت و اقامت حین بازدید می‌گردید هتل رسپینا لاهیجان گزینه خوبی است. شما می‌توانید بخش اقامت سفرتان را به ایران هتل آنلاین بسپارید.

هتل رسپینا لاهیجان

هتل رسپینا لاهیجان

این هتل در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید تا خیال مسافران از اقامت در لاهیجان راحت باشد. هتل رسپینا لاهیجان هتلی ۵ ستاره با امکانات رفاهی مناسب در ۵ طبقه و ۳۰ واحد اقامتی است. در بسیاری از اتاق‌های این هتل پنجره را که باز کنید چشم‌انداز زیبایی از کوهستان و جنگل را روبروی خود می‌بینید. از این هتل تا ساحل دریا، فقط 20 کیلومتر فاصله دارید. هتل رسپینا در کیلومتر 3 جاده لاهیجان به لنگرود واقع شده است.

سخن پایانی

در ابرها و دشت سفر کردید؛ جایی که تجربه بی‌نظیری از طبیعت به شما داد. همنشینی دریا و جنگل و کوه، رؤیایی صادقانه به وجود گردشگران اینجا تقدیم می‌کند. شاید شما هم از آن دسته افرادی بوده باشید که با دیدن تصاویری از چنین جایی، لوکیشن اروپایی را متصور می‌شدید. حالا بعد از هم‌آغوشی با ابرها در دامنه سرسبز دشتی پهناور چون خصیل دشت، نظرتان به کلی تغییر کرده است.

ایران کشوری به چهار فصل معروف است که در هر گوشه از آن جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را شاهد هستید. به‌عنوان گردشگر و طبیعت‌گرد تنها کاری که می‌توان کرد؛ حفاظت و نگه‌داری از محیط زیست اینجا و معرفی آن به کسانی  مثل خودمان است.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر